register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : PCV valve  
Poster Message
max
PCV valve
Nii, järjekordne tehnikaküsimus minu poolt :)

PCV (Positive Crankcase Ventilation) klapp istub ühe kaane küljes ja teises on lihtsalt tavaline auk. Stockis on PCV ühendatud mingi torudesüsteemiga (ei mäleta enam, kas oli mingi vaakumi värk või õhufilter vms.) ja august jookseb toru õhufiltrisse. Hetkel on selline olukord, et mõlemad torud on puudu ning PCV istub niisama kaanes, ilama torudeta. Küsimus siit selline, et mida sellega tegema peaks, et tagada mootori töötamiseks vajalikud tingimused?
1) jätta nii nagu on
2) PCV lendu ja mõlemad augud lahti jätta
3) PCV alles jätta ja ühendada see millegagi
4) ...lisaks ühendada teises kaanes haigutav auk ikkagi millegagi
5) midagi veel

Moditud autodel pole minu mäletamist mööda seal mingisuguseid mõttetuid torusid, aga ma ei mäleta enam, millega need asendatud on. Mingite aftermarket klapikambri kaantega, millel on mingid special filtrid küljes? Mingi muu variant on kah?

[Edited by max on 27.08.2001 at 10:43 GMT]
27.08.2001 at 11:42
mrtn
PCV valve
PCV klapp on soovitav alles jätta, äravõtmine ja augu kinnipanemine põhjustab klapikambri kaane all ebasoovitavaid gaasilisi tingimusi (w00h). asja idee on see, et PCV klapist lähtuv voolik suubuks kusagile õhuvõtusüsteemi, minul ntx otse MAF-anduri juurde. sellega imetakse karterist õliaurud ja tahmane õhk välja ja lastakse läbi mootori, nii nagu peab. kogu süsteem kaalub kokku 100 g, seega kaalusäästu pärast selle eemaldamise ideed ma ei näe.
27.08.2001 at 11:49
max
PCV valve
Eesmärk pole kaalusääst. Antud juhul tuleb hakata mingit $ süsteemi taastamisele kulutama. Mõtlesin, et ehk saab ilma :)
27.08.2001 at 12:20
Erkki
  
PCV valve
Minu autol on PCV-st tulev toru ühendatud karpa küljes oleva vastava toruga. Arvan, et performance seisukohalt peaks tast üldse loobuma, sest need aurud mis tulevad mootori karterist ei tule põlemisele just kasuks. Vaatasin Tartus soomlaste masinaid ja panin tähele, et nendel oli PCV-st tulev toru viidud lihtsalt suvalisse kapoti alla kinnitatud plast totsikusse. Oli vist isegi coca purk vms.
27.08.2001 at 12:41
mrtn
PCV valve
julgen hoiatada dailydriveril sellist lahendust kasutamast. nimelt hakkab see gaas sulle valgusfoori taga seistes salongi imbuma.

max: taastamisele kuluv $ on umbes 3,-

[Edited by mrtn on 27.08.2001 at 11:48 GMT]
27.08.2001 at 12:45
peep
 
Moderator
PCV valve
http://www.thunderracing.com/lt1exteng.htm#VCB

Tea kas selles oleks abi ? Olen kuulnud, et need pikpeale ikkagi mootoriruumi määrima kipuvad.
27.08.2001 at 12:49
rustang
  
Moderator
PCV valve
Olen näinud, et klapikambrikaane sisse on pandud "breather" (selline seeneke), miskine filtrilaadne õhku läbilaskev asi, mis vedela olluse (õli) kinni pyyab ja õhu välja laseb.

Olen kunagi ise kasutanud varianti, et toru on viidud auto põhja alla, aga sealt tuleb lisaks tossusele õhule ka mõned tilgad õli.
27.08.2001 at 12:51
rustang
  
Moderator
PCV valve
näh, peep jõudis ette!
27.08.2001 at 12:52
LaSa
 
Moderator
PCV valve
ladal on kah asi ühendatud põmtslt karpasse. Seal korjatakse karteri gaase küll veidi altpoolt ning voolik läheb lõpuks õhupuhastisse & sealt karpasse. Vooliku ümbrus õhupuhastis on õli jm si*aga koos tavaliselt :(
27.08.2001 at 12:55
camsist
 
PCV valve
Mul om nii et ühe kaane voolik läheb õhupuhastisse ja teine karpa alumises servas asuvasse PCV auku. Kunagi mõtlesin neid ka ära kaotada ja asemele breatherid panna, muid lahendusi pole kaalunud. Ma võibolla eksin, aga minu arvates 'ralli' mootoritel tuuakse need voolikud septs vaakumpumba peale?
27.08.2001 at 12:56
LaSa
 
Moderator
PCV valve
et karteris on alarõhk sis pidevalt?
27.08.2001 at 14:16
mrtn
PCV valve
keskmiselt võttes ikkagi ülerõhk
27.08.2001 at 14:19
max
PCV valve
quote:
mrtn wrote:
max: taastamisele kuluv $ on umbes 3,-

Ma ei mõelnud mingisuguse voolikujunni maksmust, vaid PCV valve ise kah kahtlane. See võib mingit jama maksta.

OK, voolikud õhupuhastajasse... Aga kui on tegemist lahtise elemendiga, siis pole kuhugi seda voolikut kruvida ning jääb ikkagi ainult mingi breatheri variant. Muide, kas selles aftermarket breather'ites on mingi PCV klapi sarnane asi sees või on seal ainult filtrid?
27.08.2001 at 14:33
mrtn
PCV valve
selle $3 sees peaks kyll PCV klapi hind ka olema, vähemalt fordi oma kyll
27.08.2001 at 14:34
max
PCV valve
:rolleyes ...tuleb siis uurida...
27.08.2001 at 14:50
LaSa
 
Moderator
PCV valve
quote:
max wrote:
OK, voolikud õhupuhastajasse... Aga kui on tegemist lahtise elemendiga, siis pole kuhugi seda voolikut kruvida ning jääb ikkagi ainult mingi breatheri variant. Muide, kas selles aftermarket breather'ites on mingi PCV klapi sarnane asi sees või on seal ainult filtrid?
et ikka kangesti tahad seda õliaurudega segunenud sooja õhku mootorisse? muarust pole sel küll miskit pointi... peale selle, et need gaasid _imetakse_ välja õhupuhastis valitseva alarõhu tõttu..
27.08.2001 at 15:23
max
PCV valve
quote:
LaSa wrote:
et ikka kangesti tahad seda õliaurudega segunenud sooja õhku mootorisse? muarust pole sel küll miskit pointi... peale selle, et need gaasid _imetakse_ välja õhupuhastis valitseva alarõhu tõttu..
Lasa, millist lahendust pakud?
27.08.2001 at 15:25
CoachMan
 
PCV valve
PCV kohta on üks tegija väitnud, et "this is one of a few positive parts of emission control system" või midagi taolist. Chrysleril on stock lahendus breaher vasakul pool ja PCV paremal. PVC-st siis aurud läbi õhufiltri uuesti karpasse. Positiivne selle juures ongi just gaaside mootorist "läbi tõmbamine". Muideks, see toimub ainult kõrgetel pööretel ja see sutsuke sooja gaasidega õhku ei tohiks küll miskit halba teha. Gaasid mootoris aga head küll ei tee ning lisaks jah, kipuvad breatheri kaudu väljuvad gaasid salongi külastama. Seega soovitaks küll asi taastada - ei PCV ega voolikud maksa suurt miskit. See 3$ võib isegi õige olla kui TOP või US partsis suhteid, muidu kiputakse just sellistele odavatele asjadele siga moodi otsa lajatama.

Kõik arvamused sügavalt isiklikud.

CoachMan
Chrysler New Yorker 5th Avenue (hetkel ühtlaselt mööda garaazhi laiali)

27.08.2001 at 18:52
jaak
 
PCV valve
See et gaasid imetakse läbi õhufiltri või karpa tagasi mootorisse on küll ainult saastenormide täitmiseks sedasi tehtud. Muud pointi selles pole. Võta mõlemist või ühest kaanest toru ja suuna see vasta maad. Sellest piisab, et tagada karteri tuulutus ja päästa ennast õliaurudest. Just my .02.
17.09.2001 at 21:06
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : PCV valve  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.