register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Peep, räägi kastist  
Poster Message
Jörm
 
Peep, räägi kastist
Kuna mõtted rändavad vabaklassi auto ümber ringraja tarvis, siis kuulaks meeleldi, kuidas see manuaalkast sul sel suvel töötanud on ja kas on miskit probleemi ilmunud. Äkki pajatad veits, et mis kast ja mis sidur ja kas on kestnud. :rolleyes
11.09.2001 at 11:39
peep
 
Moderator
Peep, räägi kastist
Kast on Borg-Warner T-56. Infi kasti kohta:

2.66/1.78/1.30/1.00/0.74/0.50. Tehase rating oli vist ca. 450 ft-lbs F-body puhul aga reaalne elu on näidanud, et asi kestab oluliselt rohkem. 650 rwhp autod sõidavad slickidega stripil 10 sek aegu ilma probleemideta.

Kuidas see kast ringrajal toimib ei oska kommenteerida aga ju ta toimib kuna sama kast on paigaldatud tehasest lisaks F-body'le veel ka Viperile ja Cobra Mustangile. Mingitele euroautodele on ka sama kasti installitud. Performance osasid konkreetsele kastile eriti ei toodeta, kuna ta juba originaalina piisavalt vastupidav on.

Sidur on LT1 mootoril erinev tava SBC ja ka LS1'l kasutatavast, seega kui Sa just LT1 ehitamas pole, siis ehk minu kogemus nii palju ei aita.

Minu autole on paigaldatud STAR Stage III kevlar - tänavasõiduks täiesti kõlbulik, kuigi tootja garanteerib 500 rwhp kestvuse. Seda kinnitada ei oska, kuna mul pigem sinna 315 - 320 rwhp kanti seda võimsust on aga teise käiguga drag radialidega burnout'i tehes igatahes libisema pole hakanud. Olen selle siduriga ca. 25 starti teinud ja tundub, et ta on natuke äkilisemaks läinud aga võib-olla see ainult tundub... Konkreetselt Stage III LT1 sidurit pakutakse veel ka carbon ja ceramic variantidena - igale maitsele ja vajadusele midagi.

STAR sidureid toodab firma nimega SPEC ja nad on usas päris tegijad. Kodulehekülge neil pole aga mingi pilt sidurist on olemas - minu autol on täpselt selline ketas nagu see parempoolne.

http://www.starclutch.com/

Momendil probleeme pole ilmnenud, ainus asi mis tänavasõidul ehk natuke häirib on, et B&M Ripper shifter teeb päris kõva häält vahest, kuna tal erinevalt stock'ist igasugused isoleerivad kummipuksid puuduvad.
11.09.2001 at 12:58
Jörm
 
Peep, räägi kastist
Vaatan, et kasti ülekanded on päris hajali. Esimene on maru suur ja kuues maru väike. Kui suur sul tagasilla ülekanne on? Kas kuuendaga kiirusel 160 ja ülespoole on tõmmet piisavalt? Mis kiirusel viienda sisse paned, kui 6000RPM-ini kõik läbi viskad? Mis hinnaklassis see kast-sidur komplekt oli?
11.09.2001 at 14:06
peep
 
Moderator
Peep, räägi kastist
Ma vahetan käiku ca. 6200 pealt. Tagasilla ülekanne on momendil 3.73, vaatamata korduvale installile pole seda veel vaikseks saanud. Kui Sa tead, kes suudaks Eestis tagaülekande nii paika panna, et see ei unda olen infi eest tänulik.

Kuues tõmbab üle 160 kiirusel veel küll aga maksimaalse kiiruse saavutab see auto viiendaga. Ma proovinud pole aga teoreetiliselt oleks see 275 km/h. Arvan, et see on ka autole jõukohane - ilma pidureid omamata ei julge proovida. Pealegi lõpeb spido 150 mph juures ära.:)

Neljas käik jookseb 204 km/h välja - siis tuleks viienda peale vahetada.

Kui tahad veel ülekandeid/kiiruseid arvutada, siis siin on üks päris kobe kalkulaator:

http://www.f-body.org/gears/

Kasti, pedaalid ja muu vajaliku ostsin kasutatult usast - kõik pudinad ja transa kokku maksis $2000, sidur tuli kätte 9,xx k. eegu eest.

Vanemate usa mootorite taga kasutatakse edukalt mitmesuguseid kaste (Tremec, Richmond, Muncie jne.). Soovitan lugeda netti, et rohkem taustainfi koguda. Näit. 2-gen camaro boardis on käsikastide kohta mitmeid asjalikke threade olnud - search abiks:

http://www.nastyz28.com/cgi-bin/Ultimate.cgi?action=intro

11.09.2001 at 15:19
madis
Peep, räägi kastist
Peep:
täpset linki ei oska anda, aga on olemas artikkel Stangi tagahammakate vahetusest, igatsorti mõõtmine ja stuff. Otsi midagi: "changing rear-end gears" jms. Iva on just õigetes tolerantsides.
11.09.2001 at 15:27
peep
 
Moderator
Peep, räägi kastist
Linke on mul nii, et tapab - piltidega ja ilma piltideta - kel huvi on võin siiagi postitada. Probla on, et pole kedagi kes suudaks asja ära teha - mul endal ka pole võimalust ja oskust asja käsile võtta. Tegelikult on üks päris oskaja mees seda silda juba lapanud, tal lihtsalt mingil põhjusel pole õnnestunud seda vaikseks saada aga loodetavasti pole ta veel loobunud. Lihtsalt kui ta ei suuda välja mõelda, kuidas, siis pean kellegi teise tegija juurde minema.
11.09.2001 at 15:31
madis
Peep, räägi kastist
aga mis puudu on ? kas ehk mingi mikromeeter vms ? kaeba ära, ma võibolla leian midagi.
11.09.2001 at 15:46
peep
 
Moderator
Peep, räägi kastist
Ma ei tea mis on puudu ??? Kui teaksin siis hangiksin selle.
11.09.2001 at 16:03
madis
Peep, räägi kastist
sõrm ja taldrik on risti telgedega. regull seisneb IMHO selles et sõrme nihutatakse piki telge, pannes sinna seibe vahele. noh -> proovi erinevaid kaugusi.
11.09.2001 at 16:21
rustang
  
Moderator
Peep, räägi kastist
Sõrme sygavustsaab ja taldrikut ennast saab ka nihutada.

A mikromeeter kuluks ära kyll :) tahaks peale raadit ja tabasalu ise tagasilla lahti katkuda :eek
11.09.2001 at 16:29
Jörm
 
Peep, räägi kastist
Aitüma kommentaaride eest Peep! Seda mida osta saab olen isegi netist lugenud, mind huvitas just sinu kogemus. Tagasilla spets ise ei ole, tean küll kuidas seda tehakse, aga parem kui kogemustega inimesed seda teevad. Kas sellele Borg Warnerile sul eraldi ülekandeid ei müüda. Minu kõver silm ja napp mõistus ütleb küll, et seal peaks veidi tihedamaks selle asja sättima.
12.09.2001 at 15:55
peep
 
Moderator
Peep, räägi kastist
Kindalsti müüakse, lihtsalt hinnaküsimus. Ei ole kuulnud küll, et keegi seda teinud oleks - põhjus ilmselt selles, et ega seda kasti päris tõsiseks ringrajasõiduks ei kasutata. Arvan, et nendel GT sarja Viperitel mingi palju eksootilisem kast vahel on.

Võib-olla ma eksin ? Sa võiksid nende vendadega kontakteeruda - nad peaksid valdama just seda infi mida vajad:

http://www.camarocup.com/

12.09.2001 at 17:02
Jörm
 
Peep, räägi kastist
No üldiselt kasutatakse USA-s rinkal ja mudarallidel Jerico kaste. Need on kallid, aga neid on hea remontida ja nad peaksid olema siga vastupidavad. Samas on see hind... alates $5k ??? Talvel lõime sellise IROC-i sarja masina või NASCAR-i auto tavaliselt kasutatavad töngad kokku ja saime umbes 450 000 EEK. See on veel ilma auto enda ehitamiseta, lihtsalt õiged pulgad. Siis veel auto... Sestap otsingi praegu alternatiive, et V8 masin ikka valmis teha, aga oluliselt odavamalt.
13.09.2001 at 17:25
kphsalo
Peep, räägi kastist
Mul on Sierral (Cosworth) tagasilla ülekanne momendil 3.64,aga tahaks veidi tihedamaks.
Mõtlesin kuskile 3.91 või isegi 4.23 peale minna.
Problem on,et Sierra on mul tööl käimiseks ja ei taha kuulata väga kõrgeid pöördeid
tööle sõidu ajal.Stripil on asi muitugi teine.
Tahaks kuskilt kasutatud Cobra Mustangi T-56 kasti kätte saada,või vähemalt World Class T-5:e kus
esimene peaks olema 2.95 ja 5. 0.63. Peep ma märkasin,et sa olid ostnud USA:st T-56.
Kust kohast ja mis mooti? Äkki saaks kuskilt põhjamaattest ka kätte? Oleksin infi eest vägä tänulik!
13.09.2001 at 18:50
peep
 
Moderator
Peep, räägi kastist
Saatsin maili mitmesse usa romulatesse mis spetsialiseerunud f-body juppidele. Enamik ei vastanud või siis neil ei olnud seda kasti. Lõpuks üks koht Texases halastas:D ( http://www.hpsalvage.com/ )

Tahad Mustang Cobra T-56 kasti ? Põhjamaadest ? Mina olen pessimist, neid autosid pole ju siia eriti toodud ja kas T-56 on üldse kõikidel Cobradel või vaid mõnedel erimudelitel ? Arvan, et isegi usas on see kast haruldus, kuna eks kohalikud Mustangi omanikud taha ka 6 k. kasti installida.

[Edited by peep on 13.09.2001 at 20:02 GMT]
13.09.2001 at 20:58
rustang
  
Moderator
Peep, räägi kastist
E-bays on paar-kolm kasutatud GM T-56 kasti myygis aga hinnad kisuvad ikka 1000 taala kanti ja peale.
13.09.2001 at 22:35
peep
 
Moderator
Peep, räägi kastist
Ega vist seda GM'i kasti ei õnnestu Fordi mootori külge aretada ?
13.09.2001 at 22:59
rustang
  
Moderator
Peep, räägi kastist
quote:
peep wrote:
Ega vist seda GM'i kasti ei õnnestu Fordi mootori külge aretada ?
Ise vaevlesin sama kysimuse juures, Stangnetist selline inf:
1. different bellhousing
2. different tailshaft length (shifter won't sit in the right spot)
3. different size input shaft and different spline count
4. output shaft has a different spline count
5. speedo cable won't work

BTW, sama kehtib väidetavalt ka Camaro vs. Mustangi T5 kohta.
13.09.2001 at 23:33
kphsalo
Peep, räägi kastist
Kuidas oleks siis (Mustang?)World Class T-5:e ka kus
käigud nagu eelmises kirjas oli. Võibolla saaks tota kuskilt ligidamalt kätte?
Arvan et USA olukord on praegu väga segane,nagu telekas on näha.

14.09.2001 at 10:23
peep
 
Moderator
Peep, räägi kastist
quote:
kphsalo wrote:
Kuidas oleks siis (Mustang?)World Class T-5:e ka kus
käigud nagu eelmises kirjas oli. Võibolla saaks tota kuskilt ligidamalt kätte?
Arvan et USA olukord on praegu väga segane,nagu telekas on näha.


Kui Sa seda autot tahad kiirendamiseks ehitada siis mina kaaluksin automaatkasti - sellel on olulisi eeliseid võrreldes manuaaliga. Igapäevasõite on ka mugavam teha.

Kui tahad ka ringrada proovida või niisama meeldib käigukangiga jännata siis pead muidugi manuaaliga leppima.
14.09.2001 at 10:31
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Peep, räägi kastist  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.