register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest  
Poster Message
newton
 
Moderator
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
Üks teine foorum jõudis juba raporteerida, et meie saidil on uus artikkel üleval :) nii et on tagumine aeg ka siin välja hõigata, et lisandunud on uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest.

Sealt ei leia kahjuks eriti abi, kui on vaja mõni konkreetne mootor boosti alla saada, aga ehk kulub ka natuke taustateadmisi ja ülelaadimisviiside võrdlust ära. Siinkohal tänud Hylasele, kes mu lolle turboteemalisi küsimusi mõnda aega taluma pidi :)

Ja kuna mulle meeldib USA autode ajaloos tuhnida, siis on lisatud ka väikesed ülevaated kümnekonnast huvitavamast ülelaetud USA autost läbi ajaloo.

Kui on parandusi või kommentaare, tehnilisi probleeme artikli lugemisel, või tundub näiteks, et mõni huvitav ülelaetud usakas on mul kahe silma vahele jäänud, siis andke aga teada.

Ja endiselt on olemas ka meie senine ülelaadimist käsitlenud artikkel, mis keskendus Roots kompressoritele.
29.08.2005 at 10:13
imre16
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
Norm artikkel!
Tekkis ainult 1 küsimus, mida olen varemgi märganud, aga pole küsinud.
Küsimus selline, et kuidas saab mõõta õhku (õhutarbimist) kilodes? Kaalu peal on ju 0 kg algus, mitte 1,3 kg. Või on see jälle mingi kokkulepitud värk eelnevalt?
29.08.2005 at 11:00
anti
 
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
Aitäh!
29.08.2005 at 14:30
Taavi
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
Tubli töö newton! Ainult esilehe pilt võiks kuidagi konkreetsem olla :)
29.08.2005 at 17:58
anryo
  
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
Mustangite jutt seal allpool on lihtsalt super!

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
31.08.2005 at 10:24
Fog
 
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
Siinkohal tahaks saada natuke ka selgitust antud valemi kohta:


Kuidas siia lisada ka ülelaadimist?

Loogilise mõtlemise tulemusel leidsin et nii CR kui ka AP tuleb korrutada pressure-ratio'ga? On see õige lähenemine? (Artikkel ise)

On see õige?


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
31.08.2005 at 10:38
newton
 
Moderator
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
13piisab, su profiilis olev meil ei funka, nii et panen vastuse sinu kahele õigekirjatäpsustusele siia:
quote:
flanss on flantsiks on parandatud, ma ei mäleta, kust ma selle õiget kirjapilti otsisin, aga ilmselt see ÕS siis ei olnud :)

"Ilusti" on küll pisut kõnekeelne, aga ma arvan, et mitte päris kohatu - tegemist on ikkagi üsna vabas vormis populaarteadusliku pulaga, kus emotikonidki kasutusel :)

Fog, minu sisetunne ütleb, et piisab AP korrutamisest, muidu hakkaks võimsus ju kasvama võrdeliselt pressure ratio ruuduga, mis pole ilmselt tõsi.

Tänud kõigile, kes tagasisidet annavad!
31.08.2005 at 10:57
Fog
 
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
quote:
newton:
Fog, minu sisetunne ütleb, et piisab AP korrutamisest, muidu hakkaks võimsus ju kasvama võrdeliselt pressure ratio ruuduga, mis pole ilmselt tõsi.
Samas kui korrutada vaid AP siis pole ülelaadimisel nagu mõtet.
surveastmega 8 ja 1 bari(~15psi) ülelaadimisega saadakse sama võimsus mootorist kui lihtsalt surveastmega 16?
Kokkuvõttes tuleb detonatsioonipunkt vastu samal ajal.

Ainuke mida ma sellises lahenduses head näen on võimsuse mitte "kukkumine" üleval otsas kus mootori täiteaste juba väheneb kuid rõhk veel tõuseb, ning kokkuvõttes on 1 ilus sirge dünograafik?




____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
31.08.2005 at 11:09
newton
 
Moderator
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
Vaatasin nüüd seda vanemat artiklit ka ja seal on öeldud, et "Kompressoriga mootorite puhul on aga VE päris pikalt üle 100%". Tegelikult ma arvan, et pressure ratio'ga peaks selle murru lugeja ikkagi ainult ühe korra läbi korrutama, ehk siis VE peaks olema "vabalthingava" mootori väärtus. Aga ehk suudavad targemad selle ka füüsika, mitte sisetunde pinnal läbi mõelda :)
31.08.2005 at 11:21 Last edited 31.08.2005 at 18:00 by newton (Moderator)
Fog
 
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
quote:
newton: ...Aga ehk suudavad targemad selle ka füüsika, mitte sisetunde pinnal läbi mõelda :)
Seda sooviks minagi:)


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
31.08.2005 at 11:49
newton
 
Moderator
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
Sisetunne hakkas nüüd ütlema, et see on selline empiiriline valem, mida ei saa puhta kullana võtta, eriti kui seal väärtusi äärmustesse hakata lükkama. Surveastme kahekordistamine ei tõsta võimsust kahekordseks, tegelikult on see efekt märksa väiksem ja järjest kahanev - üks umbkaudne hinnang on siin http://www.442.com/oldsfaq/ofcrc.htm :
quote:
The change in horsepower due to the change in compression ratio is relative but not directly proportional. That is to say that a change from 8:1 to 9:1 will give you a larger increase than would the change from 13:1 to 14:1. I seem to recall for every one point change around 7:1, that is the change from 7:1 to 8:1, would be slightly more than a 3% power increase. Once you get up to around 13:1, that same one point change is only good for about a 1.5% power increase.
31.08.2005 at 17:14
RannoT
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
Mm.. ma kasutasin oma autole turbo leidmiseks sellist valemit:

L (maht liitrites) x rpm x VE x Pr
----------------------------------------
5660

Mis annab CFM-des engine airflow.
Sealt CFM x 0,07 saame õhuhulga lb/min

See x 10 ón aga ligikaudselt hea tuuningu korral saavutatav maximaalne HP.

Rough but - kuna ma ei saa disainida oma mootori komponente siis pole ka vajadust liiga detailseks minna.

Hea artikkel ;)
Lisaks, et Brent Rau on oma tillukese 4 silindrilise 2 liitrise mootori ja turboga hetkel ajastus 6.97@198mph


____________________________
Favoring AWD Traction
with R4 and V8
28.01.2006 at 01:04 1 edit. Last edited 28.01.2006 at 01:10 by RannoT
karikas
Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest
quote:
newton: Surveastme kahekordistamine ei tõsta võimsust kahekordseks, tegelikult on see efekt märksa väiksem ja järjest kahanev - üks umbkaudne hinnang on siin ...
Selle arvutamiseks on üsna lihtne valem:

töötsükkli teoreetiline kasutegur=1-(1/surveaste) astmel (k-1)

k on konstant, mis näitab, kuidas muutub rõhk ruumala muutumisel. Et leida rõhu suurenemist kordades on vaja leida ruumala vähenemine astmel k. Õhu puhul on see konstant 1,4.

Seega 1:9 puhul on (töötsükkli!) kasuteguriks:
1-(1/9)^0,4=58,4 ehk 58%

1:12 puhul aga:
1-(1/12)^0,4=62,9 ehk 63%

Need numbrid pole täpsed, kuna ei arvestata töötsükkli jooksul muuga, kui adiabaatilise ruumala suurenemisega. Tegelikult põleb segu aeglaselt ja jätkab seda peale ÜSS-i. Väljalaske klapp avaneb ennem ASS-i. Silinder lekib soojust jne. Reaalne kasutegur on seetõttu väiksem, kuid samadel tingimustel võrdluse saamiseks sobivad need numbrid küll. Siit on näha, et 1:9-lt 1:12 peale surveastet suurendades peaks võimsus kasvama nii 8,6%.
EDIT: Lisan, et 1:6 puhul on kasuteguriks 51%. Seega hüpe siit kolm pügalat teeb 13,7% võimsuse kasvu sama VE juures.

Lihtsalt täpsustuseks
Henry
29.01.2006 at 04:10 1 edit. Last edited 29.01.2006 at 04:21 by karikas
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Uus sissejuhatav artikkel ülelaadimisest  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.