Poster |
Message |
gets |
LT-1 remont ja modimine
Kes siin oma 5.7 mootoreid on remontida lasknud, jagage kogemusi.
Mootoris järgmised tööd teha: kepsu vahetus(lihtsalt igaks juhuks), vända vahetus kõikide vajalike pudinatega (minu puhul saab tõenäoliselt vänta lihvida), igaks juhuks kaaned maha ja ülemise osa kontroll.
Palju võiks olla sellise töö, ainult töö, umbkaudne hind tingimusel, et viid auto remonti, vahepeal viid vajalikud jupid ja pärast saad sõitva auto tagasi. |
05.10.2005 at 09:32 |
|
peep Moderator |
LT-1 remont ja modimine
Umbkaudu 10-15 tuh aga milleks siin spekuleerida, hinnast tähtsamaks peaksin tegija usaldusväärsust ja kvaliteeti. Pigem maksa rohkem, pärast tuleb ikka odavam. Seega kõigepealt otsusta, kuskohas Sa seda teha lased ja siis võid sealt muuhulgas ka hinda küsida.
Lisaks, tehtavate tööde nimekiri selgub ikka siis, kui mootor on laiali võetud, seal võib nii mõndagi huvitavat selguda. |
05.10.2005 at 10:08 |
Last edited 05.10.2005 at 10:09 by peep (Moderator)
|
udu |
LT-1 remont ja modimine
sellel autol mootori maha võtmine ja peale panemine läheb ise juba 5k maksma, selleks tuleb pool masinat laiali keerata.
____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06 |
05.10.2005 at 10:14 |
|
gets |
LT-1 remont ja modimine
Selged pildid. Ei koht iseenesest on olemas ja mootor juba maas ning laiali. Kuid lihtsalt tahtsin hinda täpsustada. Mis seal salata, ~10k umbkaudne tööde hind, mis öeldi tundus paljuvõitu. Kvaliteedi pealt kokku hoidma ei hakka, kuid kuna ise pole selle töö mees, siis ei taha, et väga kirves selga lüüakse.
Ja siit ka küsimus. Kas on mõtet see üks keps välja vahetada või vaadata tugevamat kepsuringi? Netis ~450 jõudu lubatakse kepsudele ja ~500 vändale. Iseenesest sinnamaani võibolla omade jõududega kannatab autot ehitada, kuid edasi küll ei plaani, niiet seda mõtet järgides peaks originaal kah kärama.
Vaatasin ka strokeri poole, kui vänta poleks saanud taastada, kuid ei leidnud komplekti, mis lubaks originaalkolvid alles jätta ja selle võrra odavamalt teha. Ning ka aju tuleks tõenäoliselt näppida, mis üldse esialgu plaanis ei olnud. |
05.10.2005 at 11:06 |
|
Andrus BHRA |
LT-1 remont ja modimine
Vaadake nüüd lugupeetud kodanikud, nende mootorite remondiga on nii, et eksisteerib erinevaid remonte: antud juhul, et vahetame ära kepsu, lihvime võlli, vaatame kaaned üle ja kokku tagasi - ei ole remont, see on tagajärgede taastamine. Töö maksumus 2,5 - 10 tuh.(olenevalt, kus ja kes teeb). Õige remont, mis algab kõigepealt sellest, et tuvastatakse, miks selline asi juhtus, seejärel võetakse mootoriplokk täiesti pulkadeks, nuka saaled ja korgid helvettiin, korralik pesu ning hakatakse sisuliselt ehitama uut mootorit koos kõikide hoonimistega, lihvimistega,mõõtmistega, tasakaalustamistega jne. on hoopis teine teema ja hoopis teised numbrid. Paraku ka tegijaid kordades vähem. |
05.10.2005 at 11:30 |
|
Peeter82 |
LT-1 remont ja modimine
Plokki pole vaja puurida? Vänt tuleb sul ka tasakaalustada, kui uue vända paned. Kus teha lased, kui saladus pole?
Tee see 450hj ära jah, siis tulen kogemusi omandama
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
05.10.2005 at 11:36 |
Last edited 05.10.2005 at 11:37 by Peeter82
|
gets |
LT-1 remont ja modimine
Eiei Andrus, see on justnimelt remont, tagajärgede likvideerimine ja muidugi ka tõenäolise põhjuse tuvastamine ning elimineerimine. See teine, mida sa kirjeldad, see on jah uue mootori ehitamine . Selle jaoks kahjuks vahendid puuduvad.
Aga saalekolksuga mootorit puurida küll pole vaja minu meelest. Ega ta kolbi tagurpidi ei keeranud ju. Teha lasen Viimsi kandis, ühe tuttava juures, kes on pikalt igasuguseid mootoreid nokkinud.
Ja see 450hj ei ole kohe mitte homne teema . Praegu ikka mootor korralikult sõitma ainult. Sellest ootamatust lisakulust taastumine võtab omajagu aega. Eks edasi paistab, mis saab. |
05.10.2005 at 12:03 |
|
peep Moderator |
LT-1 remont ja modimine
Soovitan soojalt, enne kui midagi tegema hakkad ära otsustada, kas sellest tuleb stock auto või 100+ hj. võrra modifitseeritud. Kindlasti pole mõtet alguses lihtsalt remont teha ja siis modifitseerimist alustada.
Minu soovitus oleks piirduda mõõdukate, põhiliselt "engine external" modifikatsioonidega - 1 3/4" headerid, 3" väljalase, K&N sisselase, Hot Cam kit (sis nukka, LT4 klapivedrusid ja 1,6:1 rullnookureid). Lisaks 3500 stalliga korralik konverter, Trans-go shift kit ja ehk ka 3.73 tagaülekanne. Vajadusel lisada nitro. Aju tuleb ka loomulikult üle progeda ja veel mõned pisiasjad teha. Saad endale töökindla ja korraliku setupi, võimsusega ca. 350 hj.
See on minu kogemuse põhjal rahaliselt optimaalne komplekt. Sealt edasi minnes hakkavad tulema suured (raha)numbrid ja siis on mõtet täis efekti saamiseks juba väga tõsiselt asi käsile võtta. Mida see tähendab võin ka rääkida aga ma arvan, et meie oludes poleks asjal mõtet - pigem osta siis teine auto juba. |
05.10.2005 at 12:20 |
Last edited 05.10.2005 at 12:33 by peep (Moderator)
|
Andrus BHRA |
LT-1 remont ja modimine
No seda, kas plokki vaja hoonida või mitte selgub ikkagi lahti võttes, mitte siin arutledes! Kolvirõngad tuleb aga küll igaljuhul uued panna ja silindrid "käsihooniga" üle käia. Kuna kaaned juba maas, siis tuleb kindlasti juhtpuksid kontrollida ja pesad üle lõigata-lihvida,samuti kaaned lihvida. Kuna oled sunnitud vahetama vähemalt ühe kepsu, siis ka tasakaalustaksin vända. Vajad kindlasti ka uut õlipumpa. Aga kui Sul kogemustega tegija olemas, siis teab ta seda kõike isegi Sulle rääkida. |
05.10.2005 at 12:39 |
|
gets |
LT-1 remont ja modimine
Eks selliseid standardupgradesid mõtlesingi tegelikult. Kuid täitsa lampi pakun, et mingi 20...30k raha tahab ainult mootori pool nende juppide korral, rääkimata kastist ja sillast. Seda kopikat hetkel ei plaaninud.
See igasugune ülemise otsa juppide tegemine ja vahetamine ning kolvirõngaste vahetamine on vajalik saale ringitõmbamise prahi vms kõrvaldamiseks või lihtsalt soovitus, kui kaaned juba maas nagunii? Ise ei oska küll mõelda, mida saale/kepsu vibra seal ülevalpool ära rikuks. Tasakaalustamised ja muud värgid on loogiline. |
05.10.2005 at 13:01 |
|
Andrus BHRA |
LT-1 remont ja modimine
Soovitus, et poole aasta pärast ei peaks hakkama näiteks kaani tegema! Õlipump on küll kohustuslik! |
05.10.2005 at 13:28 |
|
peep Moderator |
LT-1 remont ja modimine
Nagu mainitud, kogenud tegija vaatab sellele mootorile otsa ja ütleb, mida peab tegema. 230 tuh. km. ls juures võib seal igasugu asju olla. |
05.10.2005 at 13:55 |
|
gets |
LT-1 remont ja modimine
Mootori seest selline info. Üks kepsu saalepool oli ennast keeranud teise poole peale. Remomees arvas, et sellist asja muidu ei juhtu, kui saale ja kepsu vahel mingit megaruumi ei ole. Et äkki oli ikkagi müügiks kokku pandud ja saale/kepsu vahele midagi suratud, mis nüüd ära kukkus ja saale vabalt hulkuma lasi. Samuti kõik vändakaelad olid täitsa karedaks kulunud. Pakkus, et eluaeg ilma õlivahetust tegemata on mootor sõitnud...
Kaaned lähevad samuti tegemisse, kuid kolbide-rõngaste kohta ütles, et täitsa viisakad on ja tema meelest vahetamist ei vaja. Või tasuks rõngad siiski ära vahetada? Rõngad iseenesest palju tõenäoliselt ei maksa, kuid silindrite hoonimine (siiamaani pole täpselt aru saanud, mida see õigupoolest tähendab :P)? |
05.10.2005 at 16:05 |
|
vvt |
LT-1 remont ja modimine
MOTT@müügiks soperdamine
See saaleasjale seletus muidugi ei kõlba kuhugi. Tegelik põhjus arvatavasti remontmõõdu (paksem) saale jõuga paika keeratud...või lihtsalt mingil hetkel polnud seal vahel õli....
Segane jutt remondimehe kohta
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.10.2005 at 16:15 |
Last edited 05.10.2005 at 16:16 by vvt
|
Andrus BHRA |
LT-1 remont ja modimine
Soovitan soojalt: plokk paljaks, "punnid" minema, nukasaaled minema, täisläbipesu harjade ja juttudega. Kõik kepsud üle mõõta, vänt üle mõõta, kolvirõngad kolvi pealt maha ja silindrisse, lukuvahe?, ja siis saad otsuseid teha! Saa aru, et kui mootoris on nii suured kulumise jäljed, siis odavalt enam ei pääse! Õigemini pääseb küll odavalt, aga mitte kuigi kaugele! |
05.10.2005 at 16:31 |
|
madis |
LT-1 remont ja modimine
Kuula Andrust !
Assuming is the mother of all fuckups ja siis veel better be safe than sorry.
Ja Murphy seadused sinna otsa.
Been there done that.
P.S. Tee kaantele survetest ja otsi Magnafluxi vms. praod üles. |
05.10.2005 at 20:17 |
|
gets |
LT-1 remont ja modimine
Tjaa eks pea tõsiselt aru pidama, kui põhjalikult asi ette võtta. Kõik soovitused on kahtlemata õiged, kuid ressurssidel on piirid .
Ma ei suuda ennast sundida selleks, et läheks müüa ukse taha kraapima ja vinguma, et ta mulle sita on müünud . Olgu ta siis selles süüdi või mitte. Oma viga, et nii õhinasse läksin ja lampi auto ära võtsin...
Peep, kas sa soovitad mõne tootja, kelle perf. juppe eelistada? Esialgu võiks mõelda täitsa headeritele, ja cam kitile. Need on sellised jubinad, mida tulevikus mootorit maha võtmata hästi külge ei kruti? Ja K&N sisselase ei ole tõenäoliselt nagunii muud, kui CAI?
Kasti, konverteri ning muud upgraded jätaks esialgu raha koguma. |
05.10.2005 at 21:42 |
|
Astro SS |
LT-1 remont ja modimine
Mul oleks pakkuda Peebu Camaro alt päri TCI konverterit
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
05.10.2005 at 21:53 |
|
peep Moderator |
LT-1 remont ja modimine
Tootjaid on mitmeid ja nad pakuvad sarnaseid asju ka. Nagu juba eespool mainisin, soovitan GM Performance Parts'u poolt pakutavat Hot Cam komplekti. Mis see on, vaata siit. Tegu siis suhteliselt väikese nukaga, stock kaantega kannatab ka natuke kangemat sobitada aga pead arvestama, et see mootor on suure läbisõiduga aga kangem nukk tahab rohkem pööret, et rohkem jõudu arendada. Seetõttu soovitan jääda stockilähedase pööretevahemiku juurde.
Mu oma autol on ka see komplekt kasutusel ja olen rahul, sõidab igapäevakasutuses normaalselt.
Headerite valik on lai, odavamast otsast mõistliku kvaliteediga on Hookeri lühikesed, ilma keraamilise katteta. Usas maksavad need ca. $ 460. Ehk nagu näed, odav see pole, ma pakun, et see minu poolt soovitatud programm kokku läheks ca. 50 k. maksma ja ega vähemaga pole mõtet mängima hakata. Alternatiiv on, et tee masin lihtsalt korda ja sõida. Sisselaset ja väljalaset saab hiljem vahetada, selleks ei pea mootorit maha võtma.
Asjade hindu võid veel siit vaadata:
http://www.thunderracing.com/
pole ehk kõige odavam koht aga teenindus on kiire ning hea ja probleemide tekkimisel aidatakse need lahendada ehk soovitan. |
05.10.2005 at 22:07 |
Last edited 05.10.2005 at 22:15 by peep (Moderator)
|
gets |
LT-1 remont ja modimine
Vänta siis ei saa lihvida . See üks kael ikka väga ära läinud. Uus vänt ~4k ja uus keps 1.3k. Vända hind ei olegi nii hull aga kepsu küll nii kalliks ei osanud arvata .
Vana vända lihvimine oleks läinud 1.5...2k. Väga hull kaotus ei olegi. Antud juhul erinevate kalkulatsioonide tulemusena tundub alumise otsa originaali taastamine ikkagi natuke parem variant, kui stroker. Täitsa kaua pidasin aru kohe :P |
06.10.2005 at 14:24 |
Last edited 06.10.2005 at 14:32 by gets
|
Astro SS |
LT-1 remont ja modimine
Vihje: sa võid kasutada tavalise SBC ('87 ja noorem) 5.0 või 5.7 vänta, tasakaalustamine kohustuslik !!!
Tasakaalu omadustelt on 5.0 vänt kõige lähemal LT1 vändale.
Tasakaalustamist tingib erinev kolbide/kepsude mass, nimelt LT1 mootoril on poole kergemad kui tavalisel SBC.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
06.10.2005 at 14:35 |
|
peep Moderator |
LT-1 remont ja modimine
See 4 k. hind ongi ilmselt tava sbc vända oma ? Ehk tasakaalustamise kulu läheb sinna veel otsa. |
06.10.2005 at 14:41 |
|
Astro SS |
LT-1 remont ja modimine
Kontakteeru parem Peeter82 'ga, tal see tee juba läbitud (vända tasakaalustamine).
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
06.10.2005 at 14:43 |
|
Peeter82 |
LT-1 remont ja modimine
Tasakaalustada tuleks ka õige LT1 vända korral. Seda ei soovita ka ilma alla panna. Soomes tasakaalustasin, ploki puurimine + lihvimine veel juures oli kokku 7000.- Transakulu null, kuna tuttavad viisid ja tõid.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
06.10.2005 at 14:59 |
|
gets |
LT-1 remont ja modimine
Uurisin jah, et tavaline vänt on ka ok variant, kuid Ameerika autost küsisin hinda ikka LT1 vända kohta.
Tasakaalustada tuleks nagunii, ei julge nii paljusid varem mitte koos olnud juppe muidu külge kruvida. Kuid mingitmoodi jäi silma, et LT1 vänt on ka tugevam, kui tavalise oma, seega tavalise peale ei mõelnud. Ja kas tasakaalustamisega meiepool merd keegi hakkama ei saa, et seda Soomes peab tegema? Kavoris lubati kaaned portida ja selle jaoks nagunii vaja headerid ära oodata, äkki saavad sel' ajal tasakaalustamisega kah hakkama? |
06.10.2005 at 15:25 |
Last edited 06.10.2005 at 15:27 by gets
|
|