register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Õhufiltrite test, K&N vs. others   1 2  
Poster Message
peep
 
Moderator
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Päris korralik test ja tulemused on ka huvipakkuvad.

Loe.
02.01.2006 at 14:47
Vanaisa
  
Moderator
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Väga hea lugemine!

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
02.01.2006 at 14:57
peep
 
Moderator
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Lugedes sinna juurde veel küllalt asjalikke kommentaare ja arvamusi inimestelt kes filtriteemaga elukutsena tegelevad, jäi kõlama mõte, et K&N on täiesti ok filter ka igapäevakasutuseks aga see lisavõimsus vs. raha mida saavutatakse, muutub siiski mõttekaks alles võidusõidurakenduste puhul. Samuti on K&N nõudlikum kasutaja suhtes, puhastamine, õlitamine jne.
02.01.2006 at 15:22
Vanaisa
  
Moderator
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Täpselt nii ongi - tavakasutuse jaoks on KN suht mõttetu (kui just rahaga midagi muud teha pole).


____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
02.01.2006 at 15:29
lucifer
Õhufiltrite test, K&N vs. others
samas üks väitis et sai oma diisel transiti maante kütusekulu tublisti alla (vist oli 2l) kui oli paigutanud koonus filtri, filtrit firmat ei mäleta, arvan et oli äkki green
08.01.2006 at 01:18 Last edited 08.01.2006 at 01:18 by lucifer
jyrki
Õhufiltrite test, K&N vs. others
This kind of tests are funny. Of course, if you don't use an air filter at all, it's the " hp producer" there is, no restirction. Adn of course, if you have a filter that filters everything, it will also restrict teh amount of air that goes through hte engine. A completely other question is, what kind of filtering is enough, what kind of ceanliness is needed and in what kind of use? The same with oil filters and oils; how clean do they have to be, what kind of dirt will cause harm or wear and how much. Nearly all things are compromises.
09.01.2006 at 16:27
Taavi
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Turboautode puhul on vist vahed märgatavad kui võrrelda lahtine koonus vs tehase kopsiku sees paneel?
09.01.2006 at 16:59
Hylas
Õhufiltrite test, K&N vs. others
quote:
Taavi: Turboautode puhul on vist vahed märgatavad kui võrrelda lahtine koonus vs tehase kopsiku sees paneel?

vahe tuleb sellest, et kui paned koonuse on lihtsalt koonus ja kõik, aga kui on stock paneelfilter siis reeglina veel esitiivas õhuresonaator ja hunnik igast käike ja kanaleid mis ei pruugi just kõige paremini õhku läbi lasta.
See koonus vs paneel on üsna pointless vaidlus, määrab ikkagi filtri pindala ja siis see kuidas ja milline õhk filtrini üldse jõuab. Edasi juba saab arutada ,et mis se õige materjal nüüd filtri jaoks peaks olema ja mis pindalaga.
09.01.2006 at 23:44
hents99
  
Õhufiltrite test, K&N vs. others
quote:
lucifer: samas üks väitis et sai oma diisel transiti maante kütusekulu tublisti alla (vist oli 2l) kui oli paigutanud koonus filtri, filtrit firmat ei mäleta, arvan et oli äkki green
Samas, võibolla oli lihtsalt vana stock filter sodi täis, pani K&N`i mis oli puhas ja arvas, et see teeb imesid, maybe oleks sama tulemuseni saanud uue stock filtriga??? See lihtsalt selline mõttekäik

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
09.01.2006 at 00:17
viva
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Kuuldavasti pidi K&N vms mingi sportfilter just diiselautodel ennast positiivsest küljest näitama. Paar tuttavat on täheldanud peale nimetatud filtri installi kütusekulu mõningast langust ning gramm erksamat minekut.

____________________________
+372 555 65 900
10.01.2006 at 17:40
vvt
  
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Jep, stock filter on tavaliselt nende tagumise otsa düno meestel selline---no tunamullune...

Õhupuhasti kopsik täidab enamike EFI autodel sisselaskemüra summutaja rolli. Peenemalt häälestatud masinatel aga tekib seal takistuse muutmisel auk mootori veojõudu sisse.

See teooria päris nii lihtne ei ole, et väiksem takistus - kohe suurem võimsus.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.01.2006 at 20:48
Maik
  
Õhufiltrite test, K&N vs. others
quote:
vvt: Jep, stock filter on tavaliselt nende tagumise otsa düno meestel selline---no tunamullune...

Õhupuhasti kopsik täidab enamike EFI autodel sisselaskemüra summutaja rolli. Peenemalt häälestatud masinatel aga tekib seal takistuse muutmisel auk mootori veojõudu sisse.

See teooria päris nii lihtne ei ole, et väiksem takistus - kohe suurem võimsus.
Minu autol on sisseimatava õhu kohin kuulda väga hästi kuulda - ei saa aru miks,- kas see on normaalne, käega katsudes neid õhukanalied midagi ei muutu (palju plastikud vidinaid) , asjad on kinni jne. äkki mõni camaro omanik oskab kommenteerida? imemine ei ole ka päris ühtlane. Võin ka video koos heliga teha,kui vaja. Olen mõelnud,et äkki mingi jama sisselaske kollektoris. Kütusekulu on ka tiba liiga suur minu arust (preagu arvestan ligi 20 sajale linnas juba, ala 15l saab sõita kuskil 70km ), enamasti rahulikult, kuid vahel ka vähe tuuritades. Samas mootori töö väga normaalne jne. Viljandis kõige odavam diagnostiga (ja aint üks koht loomulikult) 500 eeku ja põhiviga on seal lambda... :P hästi ei taha minna - ja kas peakski.

Filter oli silma järgi suhteliselt uus ja sai ka kompressoriga läbi puhutud.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
10.01.2006 at 00:51 Last edited 10.01.2006 at 00:55 by Maik
raimo_r
Õhufiltrite test, K&N vs. others
quote:
Filter oli silma järgi suhteliselt uus ja sai ka kompressoriga läbi puhutud.

niipalju kui mina aru saanud olen, siis stock filtri läbipuhumine ehk "korduvkasutamine" halvendab selle filtreerimisomadusi


____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
10.01.2006 at 02:01
mrtn
Õhufiltrite test, K&N vs. others
ilus, puhas ja rahustav vaadata. filtri läbilaskevõimet see muidugi ei suurenda, kuna takistavaks jääb siiski filtri sisse kinni jäänud tolm.
11.01.2006 at 08:36
karikas
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Viskasin pilgu peale, päris põhjalikult pole hetkel mahti materjaliga tutvuda, kuid küsiks seda teinutelt, et kas filtreerimisomadusi mõõdeti ka erinevatel koormustel? Teadupärast auto ei sõida koguaeg WOT resiimil (erinevalt lennukimootoritest, kus koonusfiltrid üsna levinud).

Päris paljud tunnustatud asjatundjad soovitavad sõiduauto puhul originaalfiltreid. Olen kuulnud näiteks sellist soovitust - vaata vastu valgust läbi filtri, sellel on ju augud sees nagu sõela põhjal, kes ütleb tolmuosakesele, et ta ei tohi sealt otse läbi tulla, vaid peab seina külge kleepuma. Mõnes mõttes on selles jutus tõetera sees, kuid päris täpne see ei ole. Tegelikult on olemas küll jõud, mis just nimelt tolmuosakest läbi augu tulles vastu õliga immutatud seina sunnib minema. Selleks on tsentrifugaal jõud. Läbi pisikese ja õige kujuga augu õhku imedes tekib mikroturbulents, selline minitornaado, keeris, mis kõik õhust raskema tsentrist välja loobib...

Miks ma küsisin selle testi kohta? Alternatiivfiltrite puhul on alati mingid nüansid, millest on võimalik testimise puhul hoiduda. Tahtlikult või juhuslikult. K@N koonusfiltrid võivad isegi originaalist paremini filtreeida, kui õhuvool on piisavalt suur. See teeb sellest ideaalse filtri ringraja masinale, mille pöörded enamus ajast piiraja lähedal. Samas vabakäigul tuksuva tänavasõiduki kapoti all võib ta samahästi ka mitte olemas olla.

See on minu tagasihoidlik arvamus (kõhklus), kuid ei ole seni näinud ka testi, mis selle ümber lükkaks.
Henry
11.01.2006 at 14:35
lucifer
Õhufiltrite test, K&N vs. others
quote:
hents99: Samas, võibolla oli lihtsalt vana stock filter sodi täis, pani K&N`i mis oli puhas ja arvas, et see teeb imesid, maybe oleks sama tulemuseni saanud uue stock filtriga??? See lihtsalt selline mõttekäik
Jutust jäi mulje et vahetas pidevalt filtreid, isegi tihedamini kui peaks, kuna palju tolmustel teedel sõitmist. Tolmuste teede pideval kasutamisel ei ole väiksema filtreerimisvõimega filter mootorile muidugi hea
12.01.2006 at 10:39
imre007
 
Õhufiltrite test, K&N vs. others
kui stock filter maksab näiteks 400eeku ja vähemalt 2korda aastas vahetad filtrit siis tasub ju kn ennast suht kiiresti ära.

____________________________
Chevrolet Lumina

www.blueworld.ee-parimad paadid ja tarvikud.
12.01.2006 at 23:02
karikas
Õhufiltrite test, K&N vs. others
quote:
imre007: kui stock filter maksab näiteks 400eeku ja vähemalt 2korda aastas vahetad filtrit siis tasub ju kn ennast suht kiiresti ära.
Päris nii see ei ole. Uurisin vahepeal seda testi põhjalikumalt ja tooksin välja mõned olulised faktid:

1. Paberfilter laseb läbi 0,07% tolmu ja K&N 3,2%. Siit võib välja lugeda, et K&N laseb kõigest ca 3% rohkem, kah asi. Tegelikult on selline lähenemine eksitav, vahe on hoopis 45 korda! See tähendab, et pead mootori õli vahetama 8000km asemel iga 170km tagant, kui see sõltuks mootorist läbi käivast tolmu kogusest.

2. K&N takistus saab paberfiltriga võrdseks nii 1/3 paberfiltri eluea jooksul. Oma tõusunurka muudab K&N juba poole varem, samas kui paberfiltri takistuse tõus jääb lineaarseks selle eluea lõpuni. Seega, kui vahetad tõesti filtrit 2x aastas, siis pead koonusfiltrit pesema ja õlitama kord kuus, et efekt säiliks.

3. Koonusfiltri takistus tõuseb eksponentsiaalselt. Sellest võib välja lugeda, et selle filtreerimisomadused on tugevalt sõltuvuses õhuvoolu tugevusest läbi pooride (st. läbi augukeste filtri pinnal). Mida rohk poore umbe läheb, seda rohkem õhku hakkab läbi teiste voolama. Seda tugevamad on keerised poorides ja seda rohkem hakkab filter tolmu koguma. ISO 5011 test näeb ette, et test teostatakse 1m3/min õhuvoolu juures. Kui aga mootor tuksub vabakäigul? Kui siis ka mingid filtreerimisomadused säilinud, ütleme optimistlikult 50% tolmust peab kinni, siis on erinevus üle 700 kordne.

Igal juhul, koonusfiltrid on ringraja masinatele, mille õhu tarbimine on tänavasõidu autost kümneid kordi suurem, mille filtrit puhastatakse peale igat sõitu ja mootorile tehakse kapremont peale igat hooaega ja mis kõige tähtsam - mille mootor on optimeeritud vabamale hingamisele. Stock tänavasõidu autol teenib koonusfilter ainsat eesmärki - ilu.
Henry
13.01.2006 at 10:51 Last edited 13.01.2006 at 10:55 by karikas
Vanaisa
  
Moderator
Õhufiltrite test, K&N vs. others
hoeh, vähemalt paar inimest on artikli KORRALIKULT läbi lugenud :)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
13.01.2006 at 10:57
RannoT
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Huvitav:
Lubage natuke skeptilist suhtumist kogu sellesse teemasse lisada:

Mina sellest testist kyll aru ei saa -
1. vaadake AC Delco filtrit - ühes tabelis on tal restriction @ 350CFM 6.23 ja teises tabelis 2.7???

2. Kas keegi on näinud filtrit milles oleks pool kilo tolmu? AC=574grammi?

3. Kui palju filtreerib metallipuru ja sodi tavaline õlifilter 10-20 micronit heal juhul - seega ei alla selle näitaja olev tolmu osakese suurus pole oluline.

4. Miks on KN ja AFE puhul tehtud test extra peenema tolmuga ja teistel mitte? Ehk kui palju sellest läbilastud tolmust moodustas fine ja kui palju coarse?
Lisaks ei lähe kokku ka arvutused kui dust feed on 9.8 grammi minutis - siis AC filter oleks pidanud 60 minutiga kinni püüdma mitte 574 vaid 587.6 grammi.

4. Lisaks see on esimene ametlik test facility mis annab oma data exceli tabelites ja sogaste graafikute alusel - tõestamaks, et kyll see AC filter on ikka hea.

Mõelda vaid ta laseb õhku läbi ka pool kilo tolmu all peaaegu samapalju kui KN filter ning seega kestab ligi kolm korda kauem kui KN.

SAE ja ISO testiks on terve eraldi vorm mis tuleks sealt samast testmasinast välja lasta - vt. iso.org

Lisaks on huvitav, et seesama Testand Corp toodab testimis masinaid FRAM-le - AC Delco ei tee ise filtreid, huvitva kes talle valmistab?? ;)

Telepood on selle testi nimi - ütlen ma.



____________________________
Favoring AWD Traction
with R4 and V8
13.01.2006 at 14:02
karikas
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Peab nentima, et mina see küll ei olnud, kes tähelepanelikult luges. Aga lisaks paar tähelepanekut ja kommenteeriks leituid

quote:
RannoT:
1. vaadake AC Delco filtrit - ühes tabelis on tal restriction @ 350CFM 6.23 ja teises tabelis 2.7???
See ei ole mitte ainult AC-ga nii, vaid kõigi näitajad on Restriction to Flow testis väiksemad. Jääb mulje nagu pandi mööda õhuvoolu kiiruses. Kas analoogiline probleem, mistõttu üks marsi-sond puusse pani?

quote:

2. Kas keegi on näinud filtrit milles oleks pool kilo tolmu? AC=574grammi?
Väiksesse tolmuimejasse mahub üsna mitu kg tolmu ilma et selle imemisvõime märkimisväärselt halveneks. Kõik sõltub õhuvoolu kiirusest. Huvitav on ainult see, et 97,6% pihustatud tolmust jäi filtri külge ja ainult 2,4% pudenes alla peale õhuvoolu seisatamist.

quote:

3. Kui palju filtreerib metallipuru ja sodi tavaline õlifilter 10-20 micronit heal juhul - seega ei alla selle näitaja olev tolmu osakese suurus pole oluline.
See pole niivõrd oluline, et mis kahjustab mootorit ja mis mitte. Tolmu koostisega peaks simuleeritama võimalikult täpselt reaalsust. Mistahes peenike tolm mõjutab filtri omadusi, settides selle pooridesse ja ajades seda umbe. Heaks tõestuseks on need lisakatsed, kus AFE ja K&N puhul on tehtud lisatest peenema tolmuga. Tulemuseks on, et filter läheb 218 asemel 174 grammiga umbe!

quote:

4. Miks on KN ja AFE puhul tehtud test extra peenema tolmuga ja teistel mitte?
Sellepärast, et need on taaskasutatavad (pestavad). Toodi lihtsalt näiteks, et kui suur vahe on erinevatel tolmudel ja et laialt kasutatav testitolm annab suurema efektiivsuse. Eesmärgiks ei ole filtreid võrrelda, vaid tolme. Selleks ei pea paberfiltrit raiskama, pealegi võtaks sellega testimine kauem aega.

quote:

Lisaks ei lähe kokku ka arvutused kui dust feed on 9.8 grammi minutis - siis AC filter oleks pidanud 60 minutiga kinni püüdma mitte 574 vaid 587.6 grammi.
Selgituses oli kirjas, et filtri poolt kinni püütud tolmu kogus määrati ennem ja pärast kaalumise teel. Osa võis maha pudeneda. Paberfiltritel ju tööpind all pool.

quote:

4. Lisaks see on esimene ametlik test facility mis annab oma data exceli tabelites ja sogaste graafikute alusel - tõestamaks, et kyll see AC filter on ikka hea.
5. Nii graafikutel, kui ka tabelitest nähtub WIX ja K&N testide juures seisak. Näib nagu tolmu etteanne oleks peatunud (2min jooksul 0,3g). Ja sellest hetkest hakkavad minutid jälle uuesti lugema. Ju siis pandi masin vahepeal seisma. Graafikutel on minutid summeeritud, kuid siiski, mis värk on? Miks sellest juttu ei ole?

Tundub, et nad on takistuse sõltuvust õhuvoolu kiirusest testinud teise seadmega ja selle õhuvool on valesti määratud. Ühikute probleem? Ja on näha, et neil on olnud suured raskused tolmu doseerimisega. Minutid ja tolmu kogused ei klapi kuidagi kokku. Igal juhul jah, ka minu silmis on nüüd selle testi usaldusväärsus suure küsimärgi all. Keegi teab äkki paremat?
Henry
13.01.2006 at 20:20
imre007
 
Õhufiltrite test, K&N vs. others
pole neid teste eriti kunagi uskunud.filtrite puhul materjal mängib ju kah rolli-kas paber või mingi käsnelement või puuvill!
minu meelest tehasest mingid toyotad tulevad juba korralike filtritega välja!

____________________________
Chevrolet Lumina

www.blueworld.ee-parimad paadid ja tarvikud.
14.01.2006 at 15:47
313kw
 
Õhufiltrite test, K&N vs. others
quote:
karikas: Stock tänavasõidu autol teenib koonusfilter ainsat eesmärki - ilu.
Henry

ma miskipärast ei tahaks seda uskuda. ehitasin oma autol täielikult ringi õhuvõtusüsteeemi, ehk siis sai sellest CAI ja eemaldasin katalüsaatori. vahe on ilmselgelt tuntav, ja seda 85kW masina juures......


____________________________
´92 Golf III sportline GTI
"Eight miles outta Memphis and I got no spare
Eight miles straight up downtown somewhere"

23.01.2006 at 17:20
Jörm
 
Õhufiltrite test, K&N vs. others
Tahaks tähelepanu juhtida tõsiasjale, et maanteetolm ei ole seesama mida sa kodus koerakarvade ja tolurullide näol kokku pühid, vaid koosneb enamasti näiteks liiva osakestest, mis on äärmiselt püsivad kulutamisele ja olgu nad kuitahes väiksed, koos õliga moodustavad nad niiütelda soveldamispasta, mis üsna hästi suudab metalli kulutada. Ehk antud tabeleid vaadates on küll KN halvim asi mida auto külge panna, AC Delco suutis kaua tolmu koguda ja siiski palju õhku läbi lasta.

____________________________
Amper Racing
10.03.2006 at 17:48
313kw
 
Õhufiltrite test, K&N vs. others
levinud on nüüd ka mingisorti svamm filtrid.
et kas keegi oskaks suunata mind, kumb parem on, võrreldes tavalise koonusega (materjal vist puuvill?)

svamm paistaks justkui tihedam....

____________________________
´92 Golf III sportline GTI
"Eight miles outta Memphis and I got no spare
Eight miles straight up downtown somewhere"

16.08.2006 at 10:49
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Õhufiltrite test, K&N vs. others   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.