register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?   1 2  
Poster Message
Erkki
  
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Oskab keegi oletada, et kui võimas peaks olema ~1500 kg kaaluva auto mootor, et 1 miilisel distantsil saaks 300+ km/h?

Edit: Idee selles, et USA raud võiks ka lõppkiirusvõistlusel domineerida :)

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
30.07.2007 at 22:39 1 edit. Last edited 30.07.2007 at 22:46 by Erkki
Simo57
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Nagu aru saanud olen on teil endal proffesionaalne arvutustiim olemas kes kõik välja arvutab piinliku täpsusega nagu jaapani insenerid (mm on väga pikk ühik), ja kindlasti leiaksite ka vastavat informatsioni interneti avarustest.
Minu jutu point on selles, et miks mitte asjad välja uurida, see võit ära tuua koju (usun et suht tõenäoline), ilma suurema kisata, see jätaks palju toredama mulje.. tuli nägi võitis :D
30.07.2007 at 22:58
hunt
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
See oleneb ülekande arvust ja käigukastist üsna palju.

Minu auto 1460 + ma ise. Tulemus oli 278. Oleks 3,73 ülekande asemel midagi muud olnud oleks rohkem ka saanud, kui poleks piirajas olnud.

Ilmselt minu 514 rwhp - st (USA-s dünotud) päris veel ei aita, aga ega eriti palju rohkem ka selleks vaja pole.



____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
30.07.2007 at 23:07 1 edit. Last edited 30.07.2007 at 23:07 by hunt
Lembit
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Miilivõistlus on ikka pigem õhutakistuses kinni. Su autol peaks teoorias võimsust piisama küll.
30.07.2007 at 23:16
newton
 
Moderator
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Ehk leiab siit inspiratsiooni:

http://www.motortrend.com/roadtests/coupe/112_0606_performance_sports_coupe_comparison/chassis_dyno.html
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=31&article_id=2572

600-650 rwhp tundub umbes see number, aga igaks juhuks tasuks vast eesmärgiks ikka 200 mph võtta juba, 300 km/h uksele koputajaid juba mõned olnud :)
30.07.2007 at 23:19
hunt
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Erkki, millist TÄNAVASÕIDUAUTOT (loe juhend) Sa mõtled selle 300 alistamiseks ?
Kas 350 SBC - d ?

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
30.07.2007 at 23:27
BlueStang
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Newtonil on kaval asi Aksel - panin sinna sisse 06 Z06 (ca 450hp, peaülekanne 3,42) ja 96 Cobra (ca 300hp, peaülekane 3,27), Cobral tuli selle järgi 1miili kiiruseks 246kmh, Z06-le 298kmh. Reaalselt olen saanud enda Cobraga kiiruse 233kmh ehk et peaaegu täpne on see Aksel. Selle järgi peaks varuga arvestades 650-700 hp-st juba piisama hakkama? Palju Maximil ja Wirx-il oli, kui nad 298 tegid?
Aga ideed toetan kahe käega:)
30.07.2007 at 23:32 1 edit. Last edited 30.07.2007 at 23:35 by BlueStang
jaak
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
600-700 HP'd ja ülekanne 2.4-2.7 ... peaks asja ära tegema.
30.07.2007 at 23:47
R.Ott
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
quote:
hunt: Erkki, millist TÄNAVASÕIDUAUTOT (loe juhend) Sa mõtled selle 300 alistamiseks ?
Kas 350 SBC - d ?
No millise ARKi poolt lubatud ümberehituse (Tänavalegaalsus) alla lähevad:
VW New Beetle - 400 hj
Honda Civic - 344 hj
jne.

Edit1

Võistlustingimuste väljavõttest:
"1. Auto peab olema registreeritud tänavasõiduks ja tehnilises passis peab olema märge kehtiva riikliku tehnoülevaatuse kohta või peab auto omama kehtivat BHRA poolt teostatud ülevaatust."

Seega, kui Erkki autol on BHRA ÜV, siis ei ole probleemi :)

Edit2
Kuna Camaro pole enam tänavaregistris, siis ootame Elcaminole 700+ heppast mootorit :)

____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition
30.07.2007 at 02:03 2 edits. Last edited 30.07.2007 at 02:08 by R.Ott
Stealth
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Ma näen antud lõppkiiruse(300 km/h) võitmiseks kahte varianti:
Esimene see, mida Erkki välja käis (loodame, et see ka siis mingi aja jooksul õnnestub) ja teine, et keegi kõmbib Eestis asuvasse Lamborghinide esindusse, valib sealt omale sobiva Gallardo välja (või tellib nende kaudu näiteks omale mõne vähekasutatud Diablo SV ) ning mingi aeg satub, kas siis omal algatusel, või kellegagi naljapärast kihla vedades lõppkiirusvõistlusele ja proovib seal korraks oma sõidukis olevad hobujõud(õigemini härjajõud) täies mahus selle ühe miili jooksul betoonplaatidele rakendada.

Jube pikk lause sai.

30.07.2007 at 02:52 1 edit. Last edited 31.07.2007 at 03:04 by Stealth
hunt
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Ei see Lambo küll oma mõistusega selliseid numbreid kulge. Vähemasti tava - tehase konditsioonis. Need oma tehnilistelt andmetelt sinna BMW M-i ja AMG Mersu kanti autod. Neil aga esikolmikusse asja pole, ehk üle 270 nad ei saa.

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
31.07.2007 at 07:49
VKM
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Soomes olles miilisõidu spetsialistidega rääkides piisaks nende sõnul minu auto 300km alistamiseks veidi alla 700hp, mis on ka üsna reaalne.
Seega on mul võimalus seda sellel aastal veel praktikas proovida. Auto kaal on koos minu ja kütusega umbes 1550kg
Eks see 300 on enamuse autode võimete piiriks, siis pööreteepiiraja lähedal ja tuuletakistuse kasvades on seda kiirust ikka raske miilil ka saavutada.
31.07.2007 at 08:29
hunt
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Ma juba hirmuga vaatasin, et kes see KõvaMees Mina on ? A näe profiil paljastab - Viljar. Edu !

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
31.07.2007 at 08:37 1 edit. Last edited 31.07.2007 at 08:37 by hunt
Raceboy
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Lambo ei saa stock konditsioonis kindlasti 300 km/h kätte.
Z06 millegipärast ei esinenud kilomeetril just väga silmapaistvalt (23x km/h IIRC), kas oli asi juhis, ei tea.

Lõppkiirusvõistlusel loevad väga paljud asjad, näiteks rehvirõhu tõstmine/alandamine 0,5-1 bar muudab tulemust sõltuvalt autost kuni 7-8 km.

Wirxi autol on koos nitroga umbes 580-600 hj, võibolla ka veidi rohkem. Väikest võimsuse vajakajäämist kompenseerivad sobivad ülekanded ja väga hea aerodünaamika.

____________________________
www.vems.ee
31.07.2007 at 08:43
peep
 
Moderator
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Selles distsipliinis pole kaalul nii suurt tähendust kui neljandikmiilil, spets tippkiirusautodele isegi lisatakse kaalu ehk tasuta downforce'i, mitte ei vähendata. Määrav on ratastele rakenduv võimsus (st. mh. võimalikult optimaalset, mootori karakteritikuga sobivat ülekannet) ja samal määral auto lauppind ning õhutakistustegur. Pea kogu võimsus kasutatakse õhutakistuse ületamiseks distantsi teises pooles, tulemuse määrab suures osas aerodünaamika.

Et 2-gen Camaroga 300 sõita, on oluliselt rohkem võimsust vaja kui näiteks Porsche või mõne muu väikese lauppinnaga autoga. Näiteks uus Ruf RT12 suudab sõita km peal 300 ja tal on 650 hj. Kui need Newtoni poolt pandud testid läbi lugeda, siis pakuks, et 2 põlve Camaroga 300 sõitmiseks on vaja tagarattast 800-900 hj. Umbes samas võimsusevahemikus on ka Maksimi Supra, mille aerodünaamika on Camaro omaga suht sarnane ehk olematu ja ma arvan, et see auto sõidab km peal 300.
31.07.2007 at 08:49
Taavi
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Enamus tipptasemel (200mph) lõppkiirusautod USA-s on sunnitud sisselaskega, peamiselt kasutatakse turbokompressoreid :)
Oskab keegi tehnilise seletuse öelda miks sama võimsuse/kaalu/aerodünaamika juures on NA mootoriga autod just lõppkiiruse (ka 1/4 miili trap speed) osas nõrgemad FI masinatest?
31.07.2007 at 09:38 1 edit. Last edited 31.07.2007 at 09:39 by Taavi
Raceboy
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Esimene põhjus, mis pähe tuleb, on see, et kiiresti sõites kuumeneb väljalasketorustik maksimaalse temperatuurini (turbiini käitab soojusenergia ju), sisselase aga (vahejahuti ja torustik) aga aina jahenevad ja IC saavutab pea 100% efektiivsuse. See kehtib mõistagi nende autode puhul, millel intercooler on veidigi mõistliku suuruse/efektiivusega, mitte lootusetult alamõõduliste puhul. Pidev koormus tähendab ka turbole pidevalt tublit tööd. Veerandmiilil enamasti ei suudeta turboga autode kogu potensiaali ära kasutada, sest väike burnout ei kuumuta väljalaset piisavalt.

*Enda auto peal kogu teooria ka praktikas korduvalt dataloggide abiga ära tõestatud*



____________________________
www.vems.ee
31.07.2007 at 10:41
wirx
  
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
0-300km/h ajad
http://www.6speedonline.com/forums/showthread.php?t=90983
http://www.thhe.dk/0-300.htm
minul läks 298km/h saavutamiseks 26-27seki
ehk siis mõistliku aerodünaamika ja kaalu juures peaks hakkama saama juba 650hp

ja kui kõrvale võtta veel
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient
siis
6.27CdA ft² peaks 1992 Chevrolet Corvette olema üks parimaid valikuid USA masinatest, millega seda tulemust püüdma võiks ka minna

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
31.07.2007 at 14:20
Jesper
 
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Aerodünaamikat saab käepäraste vahenditega üsna otsustavalt parandada.


http://www.hotrod.com/projectbuild/113_0501_bonneville_national/index.html

http://www.landracing.com/ foorumis on ka palju asjalikku juttu.
31.07.2007 at 14:52 1 edit. Last edited 31.07.2007 at 15:09 by Jesper
TCOFF
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Eestis on ostetud Porsche Carrera GT uuena 7,2milli? Mis siis see paar milli juurde maksta on ja Veyron osta, sellega peaks miilil isegi 350 võimalik olema :D
31.07.2007 at 18:47
newton
 
Moderator
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
quote:
TCOFF: Eestis on ostetud Porsche Carrera GT uuena 7,2milli? Mis siis see paar milli juurde maksta on ja Veyron osta, sellega peaks miilil isegi 350 võimalik olema :D
Ühe värske testi järgi see päris nii ikka pole:
quote:
So why does the Veyron take second place in our race to 200 mph? It all boils down to this: It simply does not have 1100 bhp at its wheels, as the Hennessey Viper does, and it weighs half a ton more. But in the race to 1 mile, the Bugatti is quickest, beating the Hennessey by a tenth of a second. It streaks through the mile in 25.9 sec. at 204.4 mph, whereas the Hennessey does it in 26 flat, at 220.9 mph.
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=31&article_id=5680
31.07.2007 at 18:51
Maik
  
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
OT:
Kuidas saab vana ja kandline 92a camaro olla üle palju voolujoonelistematest autodest ala lotused elise ja -uuem camaro... ? loogikat ei leia...


edit: loogika on vales lugemisoskuses... :p

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
31.07.2007 at 19:57 1 edit. Last edited 31.07.2007 at 21:12 by Maik
Märt
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
quote:
Inferno: OT:
Kuidas saab vana ja kandline 92a camaro olla üle palju voolujoonelistematest autodest ala lotused elise ja -uuem camaro... ? loogikat ei leia...

Corvettist oli eespool juttu...

____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
31.07.2007 at 20:23
partel
  
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
Mõni aasta tagasi näppisin Cartesti küll, aga alla 1000 hj vast ei proovinudki. Miilisõit ei ole päriselt tippkiirusvõistlus, kus kimad miilide kaupa mööda soolajärve ja kogud ükshaaval kiirust. 300 peab ikka alla 30 sek käes olema ehk natuke tuleb kiirendada ka.

Turbo big block ajab asja ära, neid ikka maailmas natuke tehtud ka, mingit erilist jalgratta leiutamist ei tohiks vaja olla. Peaavalu on hoopis käigukast. Kui PG'ks kisub, siis tänavaautol oleks pisut imelik, kui esimene käik 200 läheb. :) Või see (http://www.lencoracing.com/ST1200MasterPage.html)



____________________________
_
02.08.2007 at 11:38
diesel
Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?
well, et kui kellelgi miilile sobilik vihmavari üle siis võiks lahkeste erkki poole pöörduda sobiliku agregaadi saamiseks.
:)
02.08.2007 at 13:19
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Mootor 1 miili jaoks, kui võimas?   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.