register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : OBD-II aju "tuunimine".  
Poster Message
anryo
  
OBD-II aju "tuunimine".
OBD-I'ga on asi lihtne ja selge. TunerCat jms. programmid on tasuta saadaval.
Kuid kuidas on OBD-II'ga? Programmid on kallimad kuid kaabel, kas seda on ka võimalik ise ehitada? Või on seal ka mingi "must kast" vahel, mida ise teha ei saa? Kas selline kaabel, mis oskab OBD-II ajust veakoode lugeda, sobib ka ajusse modide tegemiseks?
Tahaks enne OBD-II -> OBD-I conversioni tegemist kindel olla, kas mitte ei peaks siiski olemasolevat aju hoopis modima?

Edit1:
OBD-II programmid:
EngineCheck - http://www.enginecheck.co.uk
PCMSCAN - http://www.palmerperformance.com/pcmscan.php
Scanmaster - http://www.wgsoft.de
VitalScan - http://www.vitalengineering.co.uk/software.htm
Aga mulle TUNDUB, et need kõik vaid scannerid? Ons nii?

TunerCat ja LT1_Edit on need millega midagi muuta ka saab?


Edit2:
Ma olen praegu jah kahevahel, kas minna OBDI'le üle ja tuunida seda või siis üritada praeguse OBDII'ga hakkama saada. Progemine iseenesest ei ole väga keeruline, kui natuke teooriat teada. Põhiliselt on kaks asja vaja paika saada:
- saada võimalikult ideaalne (14.7:1) segu kogu pöörete ja koormuste vahemikus
- maksimaalne võimalik spark advance ilma detonatsioonita.
Basic teooria on kirjas siin:
http://members.nuvox.net/~on.roz/cars/z28/tuning.html
http://www.lt1howto.com/articles/pcmtuning.htm

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
28.08.2007 at 23:18 4 edits. Last edited 28.08.2007 at 23:59 by anryo
Fog
 
OBD-II aju "tuunimine".
niipalju kui mina olen aru saanud siis obd1 progemine == epromi kirjutamine+soft+aldl kaabel OBD2 puhul aga aetakse uut softi sisse kuidagi juhtmekaudu.

Edit: Misajast TunerCat tasuta on? Kui sul kuskil on koos definitionitega siis aitähh:)

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
28.08.2007 at 23:32 1 edit. Last edited 28.08.2007 at 23:33 by Fog
anryo
  
OBD-II aju "tuunimine".
Vanemad OBDI on ja EPRROM kirjutamine, kuid uuematel see ka ikka läbi kaabli käib. Ja, mõne tuttava ikka leiab, kellel proge juba olemas on... :)

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
28.08.2007 at 23:38
ervin
OBD-II aju "tuunimine".
quote:
Fog:OBD2 puhul aga aetakse uut softi sisse kuidagi juhtmekaudu.

mitte päris kõigi autode puhul, aga üldjoontes oled õigesti aru saanud küll. läbi diagnostipordi on päris paljudel ODB2-ga masinatel võimalik softi vahetada. ehe näide on näiteks minu "turbosiider" :D
28.08.2007 at 00:45
Fog
 
OBD-II aju "tuunimine".
Minul on hetkel OBD1/2 ehk scannimine OBD2, kirjutamine eeprom ja test terminali pole üldse koodide lugemiseks.
Kaabli tegin ise, aga pole veel tööle saanud(arvatavasti ei ole proge kompatiibel usb<->serial jubinaga. Hakkab poole streami pealt lugema ja kuidagi varasemaks ei saa.
Kaabel
Soft

obd2 peaks see kabla ka töötama seega.


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
29.08.2007 at 10:16
Raceboy
 
OBD-II aju "tuunimine".
quote:
- saada võimalikult ideaalne (14.7:1) segu kogu pöörete ja koormuste vahemikus
- maksimaalne võimalik spark advance ilma detonatsioonita.


Kahjuks on mõlemad arusaamad valed.

1. 14.7:1 on ideaalne segu cruise/light load situatsioonis. Enamikul uuema kaanetüübiga autodel lubab sõita ka 16.x:1 ilma jõnksutamata. Palju ökonoomsemaks sellest ei saa, mõne autoga vastupidi.
Maksimaalkoormustel on vabalthingavatel autodel "magusaks" alaks ~12.8-13.3 sõltuvalt autost. Mõni tahab rikkamat, mõni lahjemat segu. Jällegi, vahe on suht väike ja otsest mõju näeb dünostendis ning stripil (kui efekt suurem, kui 2-3 hj/Nm on).

2. Sinu toodud põhimõte kehtib VAID suhteliselt suure laaderõhuga (1 bar ja rohkem) mootorite puhul ja sedagi mitte alati. Vabalthingavail autodel on MBT (minimum best timing) 99% juhtudest enne detonatsiooniläve. See 1% kehtib vaid ülikõrge surveastme ja kehvapoolse kütuse kooslusel. Süüdet järjest varasemaks kruttides jõuab mootori momendikõvera totaalselt tuksi keerata enne kui detoneerima hakkab.
Madala rõhuga ülelaademootoritel võib samuti MBT enne det. läve saabuda, kuid jällegi, mitte kõigil.

Järeldus: vabalthingavat autot on maksimaalvõimsusele kõige parem häälestada dünostendis. BTDT.


____________________________
www.vems.ee
29.08.2007 at 11:42
Fog
 
OBD-II aju "tuunimine".
OBD2 jaoks kui chip eraldi ära käib on sul vaja:
(e?)epromi kirjutaja/kustutaja
kaabel(skeem üleval)
proge 1 - scanner koos definition filega oma ecm-i jaoks.
proge 2 - eepromi image modija koos definition filega oma ecm-i jaoks.

OBD1 jaoks täpselt samad asjad, uv lamp epromi kustutamiseks või kasuta otp kiipe.

Seega vaata kas sa kuskilt proged saad, kaabel on 8192bpsi puhul sama. Vana 160bps on lihtsam, sellel arvuti->aju suunda pole vaja.


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
29.08.2007 at 11:55
Sören
OBD-II aju "tuunimine".
quote:
Fog: OBD2 jaoks kui chip eraldi ära käib on sul vaja:


isegi kui originaalne kivi eraldi ära ei käi, siis on võimalik sobiva korpusega (siis pdip näit) kivi asemele joota pesa ja kivi ikkagi "ära käivaks" teha.

quote:
Fog:
OBD1 jaoks täpselt samad asjad, uv lamp epromi kustutamiseks või kasuta otp kiipe.



uv-ga kustutavad epromid on rohkem ikka eelmise sajandi teema , alternatiivina soovitaks sellisel juhul mitte otp kive vaid eeprome, mille puhul on võimalik siis sama kivi mitmeid kordi ümber kirjutada.

____________________________
gts1000 & gl500 & w140
02.09.2007 at 21:13
anryo
  
OBD-II aju "tuunimine".
Peale pikka kaalumist otsustasin ma siiski aju USA'sse saata ringi progemisele. Firmasse www.madz28.com
Miks nii? Sest:
- Minu auto on OBDII, mille kohapeal progemine on liiga kallis (pole tasuta programme saadaval). Puudub ka know-how.
- OBDI conversion oleks olnud eelmise lahenduseks, kui selle juures oleks tekkinud osalised ühenduvuse probleemid. Nimelt ei tööta olemasolev stock knock sensor OBDI ajuga.
- aftermarket aju on kallim ja oleks ära tasunud alles siis, kui oleks hiljem tahtnud veel mingeid radikaalsemaid muudatusi teha.
- aftermarket aju ei oska juhtida spidomeetrit ega muid Camaro spetsiifilisi seadmeid, mis käivad läbi aju.
Kui aju tagasi käes ja autol peal, siis võin jagada, kas olen rahul selle otsusega.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
27.01.2008 at 20:07
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : OBD-II aju "tuunimine".  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.