register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Outlaw auto ehitamisest   1 2 3  
Poster Message
partel
  
Outlaw auto ehitamisest
Outlaw ja selle lähisugulased on nii populaarsed, et võiks teha ühe täieneva teose. Alustuseks siis:

Rehvid

Rehvide tähtsust on võimatu ülehinnata. Need loetud ruutsentimeetrid kontaktpinda peavadki mootori jõu muutma auto kiirenduseks.

Tavaliselt soovitatakse GoodYear #1022, mis on 34.5 x 17 x 16, kõrgus 34.8, ümbermõõt 109, sektsiooni laius 21, kaal 42.1, euromõõdus siis 535/65-D16 :)

Kasutatakse ka samas mõõdus, kuid teise seguga ja pisut raskemat #1490, need siis mõlemad ka legaalsete Pro Modide rehvid, Outlaw Pro Modis aga #3199 ja #1230, mis on suuremad: 36 x 17 x 16 ja seega ka raskemad.

Samas ei tohi ära unustada, et rattad on tohutud hoorattad ehk kui mootor on nõrk, näiteks 1800-1900 hj, siis ei ole 3199 tingimata parem kui 1022.

Tagasild

Outlaw auto tagasilla elu on kõike muud kui kerge. Parimaks peetakse Mark Williamsi 11" tollist, mis on nii kuulikindel, et on põhimõtteliselt hooldusvaba mistahes rakenduses. 9/9.5 tolliseid peab peale iga võistlust lahti võtma ja üle kontrollima. Nagu näha, siis tasuta pole, $16K. Seda siis süsinik piduritega. Nendega peab ettevaatlik olema, kuna külmast peast eriti ei võta ja stagemisel võib tuledest läbi sõita.

TAFC'is kasutatakse palju Strange Top Loaderit, nagu näha siis on see pealt laetav, mis on oluliselt jäigem kui tavaline.

Tuleb jälgida ka seda, kas vajalikku ülekandearvu pakutakse, nimelt tippklassides on standardid: Top Fuel 3.20, A/Fuel Dragster 2.90, TAFC 4.30, Pro Mod 4.56. Muid võib-olla ei viitsita teha.

Mootor:

Kompressor: Parim on Kobelco 14-71 High Helix Superman K-11. Ega seegi tasuta ole...

Tõukurvardad: Manton. Kui see seltskond nii ütleb, siis piisab täiesti.




____________________________
_
04.09.2007 at 11:47 4 edits. Last edited 04.09.2007 at 15:44 by partel
Gsinut
Outlaw auto ehitamisest
Olen viimasel ajal Pärtliga erinevatel arvamustel, tapke mind siis selle eest.
Ei viitsi nõus olla selle Good Year jutuga, esiteks sellepärast, et tegu teie sponsoriga ja meil tundub 60 jala aegu vaadates M/T parem olevat või on teise meeskonna tiimipealik/vedrustuse sättija niipalju parem :D
05.09.2007 at 03:15
partel
  
Outlaw auto ehitamisest
M/T on kehvadel radadel parem ja Austraalias kasutatakse seda.

____________________________
_
05.09.2007 at 05:51
hunt
 
Outlaw auto ehitamisest
Rehvidest.
Alastaros näit. oli ülivõimsalt enimkasutatud Hoosier.
Seda kõikides kaalukategooriates.

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
05.09.2007 at 09:24
Olds
  
Outlaw auto ehitamisest
quote:
hunt: Rehvidest.
Alastaros näit. oli ülivõimsalt enimkasutatud Hoosier.
Seda kõikides kaalukategooriates.
Täpselt nii. Enamus TF masinaid kasutavad küll Good Year rehve kuid suur enamus siiski sõidavad Hoosier`idega.

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
05.09.2007 at 10:03
vvt
  
Outlaw auto ehitamisest
Ja kui Manton Racingu vennad kiidavad iseenda kompanii müüdavaid tõukurvardaid, on see jube kõva argument, eks ole. :kill

Olen üsna kindel, et nt Teboili dragi team (kui selline olemas oleks) kiidaks ka Teboili õli kui TF mootorisse ainusobivat.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.09.2007 at 10:15 1 edit. Last edited 05.09.2007 at 10:16 by vvt
jass
 
Outlaw auto ehitamisest
quote:
vvt: Ja kui Manton Racingu vennad kiidavad iseenda kompanii müüdavaid tõukurvardaid, on see jube kõva argument, eks ole. :kill

Olen üsna kindel, et nt Teboili dragi team (kui selline olemas oleks) kiidaks ka Teboili õli kui TF mootorisse ainusobivat.

Või siis kuna tegemist on aastakümneid TF kogemustega targad mehed kes toodavad vastavaid tõukureid mida antud võidusõidu ala nõuab.
05.09.2007 at 10:45
partel
  
Outlaw auto ehitamisest
quote:
Gsinut: Olen viimasel ajal Pärtliga erinevatel arvamustel, tapke mind siis selle eest.
Ei viitsi nõus olla selle Good Year jutuga, esiteks sellepärast, et tegu teie sponsoriga ja meil tundub 60 jala aegu vaadates M/T parem olevat või on teise meeskonna tiimipealik/vedrustuse sättija niipalju parem :D
Teise meeskonna eelis on ka see, et vabalthingaval ja bloweril on ikka natuke erinev pöördemoment. Ei ole veel launch retardini jõudnud, stardis on liiga palju veojõudu, mis lööb rehvi liialt lahti.

Hoosier oli jah TAFC'is ja Pro Modis väga levinud, aga tundub, et asi hakkab GY peale minema, võib-olla oli Hoosier lihtsalt odavam. Ei ole asja sellest aspektist üleliia jälginud.

Point ka selles, et GY on eksklusiivne TF, FC ja PS rehvitarnija ehk neil on kogemus, mida teisel pole.






____________________________
_
05.09.2007 at 00:39
MarkelVR4
Outlaw auto ehitamisest
See on hea teema siin foorumis, ehk jätkaks ?
Soovitavalt siis need, kes reaalselt oskaks seda teemat edasi jutustada.

Huviga jälgija ja isegi vaikselt rehkendaja:)

Markel

____________________________
FMF V8 1965
GTO
V8TT
11.11.2007 at 00:14
Simo57
 
Outlaw auto ehitamisest
Väike infokilluke ka tsikklimaailmast siia vahele.
Me algul proovisime drag slikke, aga no tee või tina kuidagi ei saanud pidamist, alguses koguaeg käis tühja ringi, ükshetk sai drag slikk otsa ja panime alla ringraja supersofti (pärast vaatan täpsed margid järgi) ning tulid võidud ja ka eesti rekord, pidamine oli lihtsalt ideaalne, samas suurematel kiirustel hõõrdejõud väikem (rehv ju tunduvalt kitsam) ning ka keerlev mass väiksem (rehv tunduvalt kergem). Eks kui hakkame tsikkliga 8.x aega sõitma siis vaatame uuesti üle ja proovime uuesti drag slikki, ehk siis hakkab alles mõjuma positiivselt. Oleme sõitnud mitteametlikult 9.1 ja siis veel õigustas rinka rehv end täielikult.
12.11.2007 at 10:56
partel
  
Outlaw auto ehitamisest
Initsiatiiv on selgelt libisenud usakate käest ES Tuuningu kampa.

Mõni sõna tagatiivast. Õige antitiib on, nagu nimigi ütleb, ümberpööratud lennukitiib. Pro Stocki spoilerid on mõeldud keeriste vähendamiseks, downforce tuleb ainult selle tagumisest otsaservast (wickerbill). Suvaline suure nurga all riiul "stall'ib" (lennusimulaatorid abiks :)), survejõudu pole ja takistus on vägagi korralik, efekt nagu oleks lihtsalt pidurvari sabas.Õige profiil ikka ülevalt sile ja alt kumer, õhul seega alt pikem tee ehk kiirem tee ehk rõhk väiksem kui üleval -> tekib survejõud. Täpsem asi käib muidugi CFD ja tuulekanali abil.

Teine asi on asukoht. Tiib tuleb panna võimalikult üles ja taha. Ülemine piir võib olla reeglitega piiratud katuse kõrgeima punkiga. Kui liiga ees, siis võib suurel kiirusel tiib tagarattad hoopis üles tõsta.

Tuleb arvestada, et kere avaldab juba ise survejõudu, tuleb lihtsalt jälgida tagaotsa tõstejõudu (rattakoopad näiteks)

Tiiva otsaplaadid on olulised suunastabiilsuse tagajad, nagu lennuki sabakiil.

Üldiselt ei ole palju survejõudu vaja, täpsemalt saab muidugi igaüks teada, vaadates lihtsalt dataloggerist kardaanipöördeid ja näed, kas suurel kiirusel tekib wheelspin või mitte.


____________________________
_
12.11.2007 at 12:53
MarkelVR4
Outlaw auto ehitamisest
aga kone ise?
millist mootorit ?

____________________________
FMF V8 1965
GTO
V8TT
26.11.2007 at 01:13
partel
  
Outlaw auto ehitamisest
Mootorid jagunevad veel blower ja nitro (N2O) mootoriteks, turbod on tõusuteel, aga veel ei ole korralikult käima saadud.

Blower:
On küll Outlaw, aga mootorireegleid siiski on (ühe korraldaja omad):

*Töömaht: piiranguid ei ole
*Kompressor: mistahes Roots või kruvikompressor lubatud
*N2O: lubatud
*Turbo: lubatud
*Kütus: Alkohol, bensiin ja nitrometaan (max 50%) lubatud
:)

Aga üldiselt põhineb ikka Mopari Hemil, 526 või 511 cid töömaht. Kruvikompressori (PSI) lubatavust tuleb täpsustada, mõni aasta tagasi ei tahetud neid eriti näha, aga ajad vast muutunud. Rootsi puhul võib muidugi panna 16-71, aga levinum ikkagi 14-71 erinevad variandid.

Süüde on üks 44 amprine MSD magneeto + sobiv boks kurvi reguleerimiseks. Tähtis on, et mootoril oleks piisavalt õli, nii 15+ liitrit, distantsi jooksul läheb kõik üles ja pump võib kuivale jääda. Samuti seguneb metanool õliga, iga mõne sõidu tagant tuleb see vahetada, mitte tingimata ära visata, on meetodeid, kuidas seda välja aurutada. Samuti on tähtis õlirõhk, rusikareegel 10 psi per 1000 rpm on ikkagi vabalthingava jaoks, hea oleks 120 psi.

N2O:
No replacement for displacement. Tegijamatel on 900 cid kanti big-blockid (15L, 2x 454 :)), 706/738 on ka kasutusel, 632 cid (10.4L) on mikromootor.

Huvitav asi on CO2 nitro solenoidid. Point selles, et 3-astmelise nitrosüsteemi solenoidid võtavad a la 60 amprit, samas CO2 omad käivad ka taskulambi patarei pealt. CO2 pudel on ju nagunii olemas Lenco käigukasti korral.

Üldist:
Kuna võistlused on 1/8 miili peal, siis mootori ja auto osakaal on natuke rohkem auto pool. Kuna miinimumkaalu ei ole, siis on võimalik, et metallist on ainult toruraam, tulesein ja põrand, kõik muu on carbon fiber, eelkõige tagarattakoopad ja juhiiste.



____________________________
_
30.11.2007 at 11:02
sam
  
Outlaw auto ehitamisest
Mis piirangud on Outlawl võrreldes ProModiga ja vastupidi?
Samuti oleks huvitav natuke täpsemalt kuulata õli ja metanoli eristamisest.
01.12.2007 at 00:32
partel
  
Outlaw auto ehitamisest
OL on suht regionaalne, organisatsioone on mitmeid, domineerib kagu-US. Euroski on need rahvuslikud klassid, FIA Pro Mod on vananenud koopia IHRA reeglitest.

Legaalne PM (IHRA, FIA) üritab ikka blower vs nitro pariteeti säilitada, mis sisuliselt on seisnenud blower-autode peedistamises, samas tulemus on küsitav. Blower PM suuremad piirangud võrreldes OL'ga: max 527 cid, max 14-71 hi-helix Roots (kruvikompressor keelatud, N2O keelatud, nitrometaan keelatud), max 20% overdrive, max 2-kettaline sidur, max 3 käiku, max peaülekanne 4.56, min rehviümbermõõt 109", min kaal 2700 lbs. N2O autodel on samuti töömaht piiratud - 740 cid ning ka miinimumkaal - 2400 lbs.

Rahval on üsnagi siiber neist piirangutest, mis seletab OL populaarsuse järsku kasvu.

Mis õlidesse puutub, siis parimaks peetakse Brad Penn'i, mis on Pennsylvania toornaftast tehtud. Valvoline ja Red Line olevat ka head, Kendall, Pennzoil ja Castrol aga mitte. Tuleb vaadata, et oleks näiteks tsink lisandina.

Kasutamise osas erilist konsensust pole, kel õli tasuta, võib iga sõidu järel vahetada, keegi teine seevastu laseb päikese käes seista ja probleeme ei olevat. Mõni paneb puhuri klapikambrikaane külge ja puhub veel soojast mootorist alkyaurud välja, teine vahetab küll õli, aga veab selle koju aurutamiseks ja taaskasutamiseks jne.

Tuleb arvestada, et võimsuse kasvuga läheb hooldus järsult üles, näiteks 2500+ hj mootori alu kepsude iga on 20 sõitu, mõni kontrollib iga sõidu järel kepsusaalesid, klapivedrudki on kulukaup jne.


____________________________
_
02.12.2007 at 17:34 1 edit. Last edited 02.12.2007 at 17:35 by partel
M.J
Outlaw auto ehitamisest
Kui palju see õli seal mootoris maksab? Lihtsalt tekkis huvi, et milline suurusjärk ja kas see on defka kaup.
05.12.2007 at 14:21
Olds
  
Outlaw auto ehitamisest
quote:
M.J: Kui palju see õli seal mootoris maksab? Lihtsalt tekkis huvi, et milline suurusjärk ja kas see on defka kaup.
Sõltub, millist õli ja millise brändi õli kasutada. Lihtsalt näiteks võib tuua, et mina kasutasin/kasutan oma mootoris Torco Racing (20W-50) brändi õli ja selle liiter oli kui ma ei eksi, siis ca. 100.- liiter

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
05.12.2007 at 15:19
sam
  
Outlaw auto ehitamisest
Ütlen kohe välja, järgmine aasta on tulemas ilmselt 1. meiemaal metanooli pill rajale ning seda siinlugejate enamuse jaoks ükskõikses B-klassis :)
Järjekordselt tegime julge sammu ning hakkame õppima omadest vigadest, seepärast ka küsiksin kas oskad veel miskeid metanooli võlude saladusi avada? Mind hakkas huvitama just see õlist alko väljaaurutamine, kuna õlikulu tuleb päris korralik.
PS! 100.-/liiter on rohkem kui 2 korda soodsam sellest, mida me praegult kasutanud oleme.
05.12.2007 at 23:49
Olds
  
Outlaw auto ehitamisest
quote:
sam:PS! 100.-/liiter on rohkem kui 2 korda soodsam sellest, mida me praegult kasutanud oleme.
Jup, ega ma väidagi, et see õli oleks olnud kallis. See oli pelgalt näide

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
05.12.2007 at 00:40
5.0
Outlaw auto ehitamisest
quote:
sam: Ütlen kohe välja, järgmine aasta on tulemas ilmselt 1. meiemaal metanooli pill rajale ning seda siinlugejate enamuse jaoks ükskõikses B-klassis :)
Järjekordselt tegime julge sammu ning hakkame õppima omadest vigadest, seepärast ka küsiksin kas oskad veel miskeid metanooli võlude saladusi avada? Mind hakkas huvitama just see õlist alko väljaaurutamine, kuna õlikulu tuleb päris korralik.
PS! 100.-/liiter on rohkem kui 2 korda soodsam sellest, mida me praegult kasutanud oleme.
metanooli teoreetilistest võludest ja see mille pärast ma oma peaaegu 100& kindlalt alko kasutuselevõtu katki jätsin on tulemuse peaaegu, et ebastabiilsus. Seda küll arvutisimulatsioonis ja elus proovinud pole, aga selline lähenemine, et alustame nn. kindlate settingutega, mis toob bensiiniga näiteks 10% vähem võimsust, ei sobi, sest metanooliga tõi suhteliselt väike muudatus kaasa 30% võimsuse kaotust. Illustreeriv näide muidugi.
06.12.2007 at 09:25
partel
  
Outlaw auto ehitamisest
quote:
sam: Ütlen kohe välja, järgmine aasta on tulemas ilmselt 1. meiemaal metanooli pill rajale ning seda siinlugejate enamuse jaoks ükskõikses B-klassis :)
Järjekordselt tegime julge sammu ning hakkame õppima omadest vigadest, seepärast ka küsiksin kas oskad veel miskeid metanooli võlude saladusi avada? Mind hakkas huvitama just see õlist alko väljaaurutamine, kuna õlikulu tuleb päris korralik.
PS! 100.-/liiter on rohkem kui 2 korda soodsam sellest, mida me praegult kasutanud oleme.
Sam, ära muretse, et B-klass on ebahuvitav, kuna hetkel on see drag racingu põhimootor.

Ma austan väga teie julget sammu.

Aktuaalseks teemaks hakkab muutuma käigukast. On vaja mitmekäigulist, et turbomootor ei väljuks powerbandist. Võiks kaaluda seda:

http://www.rosslertrans.com/rossler_th210.htm

Kasti turbiiniga läheb samuti raskeks, see võib üle ookeani liikuda ikka päris mitu korda, et leida õige seade.

Mõned lingid:

http://www.specriteconverters.com/
http://www.ptcrace.com/
http://www.atiperformanceproducts.com/

Millised pihustid ja kus?
Kas IC on plaanis?


____________________________
_
06.12.2007 at 13:22
sam
  
Outlaw auto ehitamisest
Tegemist ei ole sedakord B-klassi rekordiautoga, vaid antud klassi ühe väikseima mootoriga autoga. Idee on viia 2.0 r4 mootor täieliku piirini. Tahame üritada püsida väga karmiks muutunud konkurentsis oma väikese mootoriga. See nõuab ekstreemseid lahendusi, mis pakub minule kui ehitajale väga palju huvi ja väljakutset. Paljud lahendused antud auto juures tulevad Eesti mõistes unikaalsed. Näiteks ProStock tüüpi prototüüp "libisev" sidur, kuna jääme manuaali peale veel. Sellise siduri seadistamise mõnudest saime koos kuulata eelmise aasta motospordi seminaril. Õnneks meil on maailma üks parimaid datalogereid, mis hõlbustab seda ülesannet. Peaülekanne on valitud sobivaks nii, et soovitud lõpukiirus oleks meie rehvimõõduga 4.käigu "punases", mis antud mootori puhul on tänu väga kitsale powerbandile ikka kosmiliselt kõrgel. Selleks, et mootor sellist ekstreemset pööret ja silindrisurvet kestaks on kogu klapiajam ümbermängitud, lisaks dry-sump õlisüsteem, korralik dünaamiline tasakaalustus harmoonilise damperiga (SFI toode), saalelõtkud natuke teistsugused võrreldes normaalse RPM mootoritega + mõned spetsiifilisemad trikid/muudatused, jämedamad custom kaanetikud hakkavad kaant täie väega ploki küljes hoidma, Darton hülsid, custom jahutus (täiesti minimaalne), ilma igasuguse vahejahutuseta (võibolla lisame 1-2 metanooli pihustit ka pärast turbot, kui õhu tembid peaks väga müstiliseks minema ja see omakorda probleeme tekitab). Kütus - metanool, mehaaniline pump (ülekanne veel lahtine, ise tahan saada hakkama nukalt, võibolla dry-sump pumba tagant, eraldi rihmalt viimane variant), 8*1600cc pihustid (vahetult SL klapi suunda, igal silindri runneril 2tk siis), elektrooniline pritse läbi Autronic Sm4 aju (2 pihustit 1 kanali otsas !), kondensaator süüde Autronic R500, hetkel veel OEM Nissan COP poolid (tahame proovida mida nad suudavad CDIga, originaalvõimendiga on ~400+hp jokk), käivituse hõlbustamiseks paneme elektrilise pumba. Sellised asjad tehnilise poole pealt.
Nimetame seda siis B-klassi outlawks :)

PS! kasutaja race kes mulle emaili saatis. Ma ei saa vastata, kuna sinu meilibox on täis.
06.12.2007 at 16:16
partel
  
Outlaw auto ehitamisest
Tuleb vaadata, et boksis tulekustuti jne käepärast oleks, metanoolileeki päeval ei näe, keegi hakkab järsku imelikke liigutusi tegema :) Autole kulub samuti fire system ära (mitte haloon).

Plokikaas võiks tõesti kõvasti kinni olla, tõuseb pealt -> surve veesärki -> radikas lõhkeb -> vesi rataste all.

Tuleb vaadata, et A/F ikka korralikult rikas oleks, metanoolimootor töötab ka siis kui torust põlemata kütus välja soriseb. Meenub ka üks näide, samuti turbo bensiin->metanool üleminek, A/F oli tiba üle 4 ja probleemid käes. Mina alustaks 3.7'st. Samuti peaks seda raja lõpupoole tiba lahjendama, kas panna siduripedaalile lüliti (saab stardihetke teada ja siis taimeriga edasi) või saab aju ise aru, mis käik on (pöörete kukkumine käiguvahetusel).

Pihusteid on ka selliseid:
http://www.micksperformance.com/micksperformance/HiFlowInjectors.htm

süütel loodetavasti rammu jätkub. El. süsteem peab ka oma osa tähelepanust saama. Kui nii mõnigi tarbija taga, siis pingelang võib üllatada. Aku näiteks see:
http://www.rockracingbattery.com/


____________________________
_
07.12.2007 at 09:41
sam
  
Outlaw auto ehitamisest
mhm, kunagi nägin videot kuidas Cart sarjas boxitankimise ajal juhtus mingi äpardus ning kogu tiim tegi väga imelikke liigutusi, kuigi mingeid leeke näha polnud... Eks peab jah seda tuleohutust natuke tõsisemalt mõtlema.
Meie mootorijuhtimine võimaldab palju kaasaegsemaid ja paindlikumaid lahendusi, näiteks sõidukiiruse või ülekande suhte (sisuliselt käigu) saab valida ükskõik mis funktsiooni üheks teljeks. Eks me ilmselt häälestame lambda, mitte A/Fi järgi, aga sisulist vahet isegi pole. Õnneks inimene kelle juurde me häälestama läheme valdab metanooli teemat väga hästi.
1600cc Bosch pihustid töötavad hästi alkoga ning siinkohal me ei hakka enam jalgratast leiutama.
Elektriga on nii, et genekas jääb peale, ka sõidu ajaks. Minu arvates on samuti korralik toide väga oluline ning mõnekümne hj kadu pole seda väärt. Selle üle ma ei muretse üldse, kuna suure tarbimisega el.pumpasid ei tule ning särtsu annab CDI süüde. Ainuke nõrk lüli võib olla originaal coil, kuid eks seegi paistab omal ajal.
Tänud soovituste eest ;)
07.12.2007 at 10:57 3 edits. Last edited 07.12.2007 at 10:59 by sam
sam
  
Outlaw auto ehitamisest
:O vaatasin seda pihustilinki. Kõige väiksem seal olev pihusti umbkaudselt 3900cc/min
Võrdluseks enamus tehase turboautodel on 1 pihusti suurusjärk ~400cc/min :)
07.12.2007 at 11:07
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Outlaw auto ehitamisest   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.