register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Vaba teema : soojenduse tööpõhimõte  
Poster Message
diesel
soojenduse tööpõhimõte
selgitage mulle lollile kuda see asi autol toimib.
ma olen siiani aru saanud, et soojus tuleb kütuse põletamisest.
sõidan praegu ajutiselt selle traktoriga, kus webastot pole ja kohe hakkas asi vaevama.
nimelt maanteel 90-ga sõites püsib jahutusvedela osuti ilusti kikkis, puhugu salongi vent kasvõi maksimumiga. kütusekulu samal ajal kompuutri järgi nelja ligi. linna jõudes tuleb ventika hoog maha keerata ja ikka temp osuti järgi langeb kiirelt. aga küttekulu on ju linnas suurem.
vasturääkivus justkui.
harige nüüd matsi pisut.
04.01.2008 at 21:51
R.Ott
 
soojenduse tööpõhimõte
Ajaühiku kohta põletatud kütus maanteel ja linnas, võttes arvesse läbitud teekonna pikkuse.

____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition
04.01.2008 at 22:01
partel
  
soojenduse tööpõhimõte
Linnas on keskmine võimsus väiksem.

Ütleme, et maanteesõit on 30 kW ehk teine 30 kw läheb jahutusse ja kolmas 30 kW väljalaskesse. Ehk vedelikku kuumutatakse pidevalt 30 kW'ga.

Linnas istud ikka väga suure osa tühikäigul, mis ju siis vedelikku eriti ei soojenda.

Kütusekulu vahe tuleb stop'n'go sõidumaneeri ülimast ebaefektiivsusest. Tühikäigul seistes on kütusekulu L/h küll väike, aga samas lõpmatus/100 km kohta. Samuti muudab pidurdamine kiirendamiseks kulunud kütuse soojuseks. Kui 5 km läbimiseks kulub pool tundi, siis keskmine kiirus on 10 km/h, mitte maantee 90.





____________________________
_
04.01.2008 at 22:22
kaedoo
 
soojenduse tööpõhimõte
ma diislitega sõitnud kaua,kata radikas kinni,külmade ilmadega,ok.muidugi mitte tervet.-20 ga võid linnas ka terve radika katta.
04.01.2008 at 22:48 1 edit. Last edited 04.01.2008 at 22:55 by kaedoo
Astro SS
soojenduse tööpõhimõte
quote:
kaedoo: ma diislitega sõitnud kaua,kata radikas kinni,külmade ilmadega,ok.muidugi mitte tervet.-20 ga võid linnas ka terve radika katta.

Tänapäeva autodel teeb selle töö termostaat ;) , enamasti radika kinni katmine = mootori remondiga.



Isand Diesel, sinu traktor on varustatud tänapäevase PD diiselmootoriga, millel põletatakse kütust väga effektiivselt ja sellest tulenevalt ei jätku sooja enam salongi.

Kas sa tõid oma traktori Euroopast või ostsid siit? Kuuldavasti pidi erinevusi olema põhajamaisel ja euroopa isenditel.


Minu liikuril ei suuda isegi 5KW *soojapuhur* sõidu ajal mootorit 90 c juures hoida :finger , (tänane -13c katse vähemalt näitas seda)







____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
04.01.2008 at 23:19
wagoneer
soojenduse tööpõhimõte
Isand Dieseli trakats pärit täitsa kodumaa pinnalt(uuena siit ostetud-mõlemad traktorid siis :) ) ja mootor peaks olema tavalise kõrgsurvepumbaga veel.
Aga diesel minu mäletamist mööda kui ma su varutraktorit kasutasin, läks ta küll ka linnas väga soojaks. Äkki sul termostaadiga mingi kala?



____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
04.01.2008 at 23:36
kaedoo
 
soojenduse tööpõhimõte
vaidlen vastu,mul olnud uusi dislasid kaks ja termostaat võib olla korras kuid üle -10 tahab katmist.esimene oli citroen jumper ja praegu on m.a.n. veokas.linnas süites koormaga ning püsides teiste autodega ühes sammus,mina täna tempi üle 70 ei saanud. hr diesel-il on vist ka mingi suurema mootoriga auto ja mitte uus.nii et kogemuste põhjal soovitan.sõbral oli c mb ,iga talv kattis ajalehega kinni,et linnas sõita.nüüd uuem e mb,seal kütteseade mida saab sõidu ajal kasutada,webasto ju ainult seisva mootoriga.ning kui katta siis peab olema võimalus kergelt eemaldada,muidu tõesti mootori remont.ja ma soovitasin mitte tervet radikat,praeguse temperatuuriga.
04.01.2008 at 23:43
Astro SS
soojenduse tööpõhimõte
quote:
kaedoo: vaidlen vastu,mul olnud uusi dislasid kaks ja termostaat võib olla korras kuid üle -10 tahab katmist.esimene oli citroen jumper ja praegu on m.a.n. veokas.linnas süites koormaga ning püsides teiste autodega ühes sammus,mina täna tempi üle 70 ei saanud. hr diesel-il on vist ka mingi suurema mootoriga auto ja mitte uus.nii et kogemuste põhjal soovitan.sõbral oli c mb ,iga talv kattis ajalehega kinni,et linnas sõita.nüüd uuem e mb,seal kütteseade mida saab sõidu ajal kasutada,webasto ju ainult seisva mootoriga.ning kui katta siis peab olema võimalus kergelt eemaldada,muidu tõesti mootori remont.ja ma soovitasin mitte tervet radikat,praeguse temperatuuriga.
Minu webasto töötabki ainult sõidu ajal(distans käivitus eelsoojendile tuleb veel paigaldada) , isand Dieseli traktor on tõeliselt suure 1.9 liitrilise konega :finger


Minu mälu järgi kasutas pasakotid(loe :peugeot/citroem) jahutussüsteemis nelja eelsüüteküünalt (lugesid õigesti) ,et soojendada vett

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
05.01.2008 at 00:02
vvt
  
soojenduse tööpõhimõte
See külma salongi probleem ei ole ainult selle 1,9 pumpdüüsiga, vaid ka vanemate mootoritega. Ega see pumpdüüs nüüd mingi eri asi pole, sest kütusekulu (millest sõltub laias laastus sooja kogus) on sama kui esialgsel 66 kW ja vahepealsel 81 kW mootoril. Mul oli 1,9 81kW sedasi, et -10 juures keerasid kohapeal käima ja vesi ei läinudki kohapeal pläristades soojemaks kui 30 kraadi. Vahetasin kaks termostaati ja siis loobusin. Ka salong oli jahedavõitu ja mootor linnasõidus ei läinudki korralikult soojaks. Startisin mustakalt lasnamäe suunas ning kuskil Sikupilli juures hakkas nagu asi soojemaks minema. Võib-olla oli asi ka selles, et minu traktor oli pärit Saksamaalt.

Aga ökonoomsus korvas minuarust selle väikse külma. Peetud 2-liitriste bensuriisidega oli vahe umbes selline, et riisil panin samasuure paagi täis kaks korda nädalas, siis sellel traktoril korra kahe nädala jooksul. 60l paagiga sai käidud Tallinnast Riiga ja tagasi ning pärast ka Tartus ning tuli ikka ei põlenud. Alla 4.5 liitri sajale maanteel oli täiesti reaalne ja ei nõudnud 80-90 tiksumist.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.01.2008 at 00:27 1 edit. Last edited 05.01.2008 at 00:31 by vvt
kaedoo
 
soojenduse tööpõhimõte
quote:
Astro SS:
quote:
kaedoo: vaidlen vastu,mul olnud uusi dislasid kaks ja termostaat võib olla korras kuid üle -10 tahab katmist.esimene oli citroen jumper ja praegu on m.a.n. veokas.linnas süites koormaga ning püsides teiste autodega ühes sammus,mina täna tempi üle 70 ei saanud. hr diesel-il on vist ka mingi suurema mootoriga auto ja mitte uus.nii et kogemuste põhjal soovitan.sõbral oli c mb ,iga talv kattis ajalehega kinni,et linnas sõita.nüüd uuem e mb,seal kütteseade mida saab sõidu ajal kasutada,webasto ju ainult seisva mootoriga.ning kui katta siis peab olema võimalus kergelt eemaldada,muidu tõesti mootori remont.ja ma soovitasin mitte tervet radikat,praeguse temperatuuriga.
Minu webasto töötabki ainult sõidu ajal(distans käivitus eelsoojendile tuleb veel paigaldada) , isand Dieseli traktor on tõeliselt suure 1.9 liitrilise konega :finger


Minu mälu järgi kasutas pasakotid(loe :peugeot/citroem) jahutussüsteemis nelja eelsüüteküünalt (lugesid õigesti) ,et soojendada vett
sorri,juu mulle satuvad siis teistsugused autod ja kütted.pikkamisi läheb mul soojaks berlingo,ca 10 km sõitu,m.a.n. see eest ,ilma webastota paari kiltiga.kui mu autole webastot paigaldati,siis onu toonitas veel,et ei kasutaks töötava mootoriga ja see kasutaja meelespeas ka kirjas.ma järgmine kuu tahhokat taatlema,siis küsin vennikeste käest uuesti järgi.ei vaidle.
05.01.2008 at 01:12
diesel
soojenduse tööpõhimõte
ehh, juba esimene vastus selgitas asja ää. krt küll, vanadusega kipub loogilise mõtlemise võime kängu jääma endal.
a mudu jah mõlemad traktorid on kõige prostamad 66kw tdi-d ja ikke uuena siit poest ostetud. lihtsalt olin teisega kangeste ää harjund. sääl 5kw webasto pääl ja pruukisin seda üsna pidevalt sõidu ajal ja loomulikult ka nimele kohaselt, ehk eelsoojendina.
eks nüüd pean siis olude sunnil rohkem riiet selga panema. tehnika poole toimimises pole vaja kahelda, keik vidinad töötavad ja vedelad on värsked ja ...
05.01.2008 at 09:31
PTC
  
soojenduse tööpõhimõte
kas mõnedel traktoritel see lisasoenduse miski variant juba standardis sees ei ole? ja seetõttu soojeneb ka salong suht kiiresti?
05.01.2008 at 10:55
Timo
  
soojenduse tööpõhimõte
ega need uued diislid ei taha hästi soojaks minna jah, eriti kohapeal seistes, või linnasõidul, aga tuttaval oli selline seik kunagi, et 90 nendate keskel ostis endale miski uuema ´´pesukoti´´ bensiinimootoriga ja kui talv kätte jõudis, siis jama käes, et ei lähe ikka absoluutselt soojaks, kuigi temp ilusti 90 peal koguaeg. hakkas siis mööda teenindusi jooksma ja viga ei leitudki. küll vahetati termostaate ja pesti süsteemi j.n.e. lõpuks viis külalukksepa kätte ja see võttis soendus süsteemi pulkadeks ja kui jõudis salongiradika juurde, siis sai nalja nabani, salongiradikas oli mõõtmetega umbes 10x15 cm, uurimisel selgus, et auto pärit aafrikast, ja neil ju eriti külma pole teadupoolest. tellis siis esindusest uue, ´´põhjamaade´´ radika ja see istus väikse töötlemise tulemusena ka ilusti pesasse ja asi korras. ja olen hiljemgi kuulnud, et tehasest tulevad autod ongi lõuna ja põhjamaade jaoks erinevas seades.

____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935
05.01.2008 at 14:43
tqhq.ee foorum : Vaba teema : soojenduse tööpõhimõte  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.