register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Vabalthingava AFR ja EGT  
Poster Message
gets
Vabalthingava AFR ja EGT
Hiljuti sain omal autole külge edeva wideband lambda koos kellaga.
Nüüd on küsimus, kas peaksin muretsema, kui tühikäik näitab segu 18+ ja mõõdukas vajutamine ja maanteesõit on 15+? WOT on iseenesest ok - alla 12.7.

Külma mootoriga, siis, kui andureid veel ignoreeritakse, üritab segu ennast 14 juurde kruttida kogu aeg, kuid vähe soojenedes ja closed loop'i minnes (või oli see nüüd open loop - ajan alati sassi kumb on alguses ja kumb pärast :)) tõstab segunubrid tavasõidul taevasse.

Hea oleks mõni näide, sest teoorias tean isegi, et tühikäik võib lahjem olla, 14 koma midagi on ideaalne ja alla 13 võiks WOT jääda.

Teine number, mida küsin on EGT. Mis see vabalthingaval võiks olla? Mitte, et ma muretseks, kuid ehk saaks mingit aimu, kas äkki segu rikkamaks keerata vms.
Alla 800*C on jäänud kõvemad numbrid - just poole gaasiga sõites. WOT kärbib seda numbrit mingil määral ja tühikäik kukub üldse 400* kanti ära.

Autoks endiselt LT1 Camaro.
15.06.2011 at 15:14 1 edit. Last edited 15.06.2011 at 15:16 by gets
partel
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Point on selles, et alumiiniumi sulamistemp on 660*c ja oktaani isesüttimistemp 220*C.

Peaasi et WOT on ok.

WBO2 /EGT oleks ikka iga silindri jaoks vajalik, tähtis on silindrite võrdus, mitte näidatav number, mis võib sõltuda asukohast vms.

Tõtt räägib ikka süüteküünal.

Võiks muidugi gaasianalüsaatorit proovida, liiga kõrge temp puhul lendab NOx lakke.


____________________________
_
15.06.2011 at 16:58
Maik
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Mul on tühikäigul kah 14,7 ligi..arvan,et 15-16 oleks ka ok, aga 18? ulme.
Tegelt ma sõidan igetepidi 14,7 alas, tean ,et peenema mootorijuhtimisega autod sõidavad suht leanilt,kui koormust pole, ntx 16 afr-iga..
W0t 12,5 vist on täiesti OK.



Soojenedes läheb closed loop resiimi mootor. Külmalt käib mul ikka rikkalt , nii 12- 13 alguses.

Aga tegelikult miks sa camaro vms foorumist ei uuri?
http://www.monodax.com/forums/tunercat-obdi-hardware-software/2447-ve-tuning-sd-cl-lt1-obdi.html
siin on mingi teema oxygeni sissepumpamisest @idle ja see tekitab 17-18 afr-id... aga sul vist pole ei airpumpa ega cat-te enam ?


____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
15.06.2011 at 17:08 3 edits. Last edited 15.06.2011 at 17:28 by Maik
Moss
 
Vabalthingava AFR ja EGT
Segukell näitab lahja segu ka siis kui segu reaalselt on nii rikas et tühikäigul enam ei sütti.
15.06.2011 at 19:30
gets
Vabalthingava AFR ja EGT
Arvasin ka ise, et mingi asi viskab seal segast ja päris 18 nagu ei saa olla. Saati, kui tühikäigul on päris tuntav ving üleval.
Õhupump peaks läinud olema. EGR tükid on veel küljes, olgugi, et ajust on asi killitud. Pean tegelikult täpsemalt vaatama, mis mul seal on või ei ole - kunagi remondimehele sai öeldud, et jäta need ja need tükid ära, kuid üle kontrollinud ei ole :).
Olen ka Camaro foorumeid surfanud, kuid mingit tarka pole nagu leidnud. Kõik lihtsalt räägivad 12.x-15.x seguvahemikust, mis peaks hea olema.

See link on päris asjalik. Eriti selle taga olev link, karmi nuka probleemide lahendamiseks. Olgugi, et Hotcam nagu ei tohiks liiga karm nukk olla, et overlapiga õhku läbi laseks.
Vaatab, võibolla peab tõesti hakkama tühikäigu süüdet varasemaks keerama või täitsa open loopi sättima, nagu soovitatakse.

Ega see tühikäik mind ei kõigutakski, kuid haiseb liigselt ja kahtlaselt lonkab soojana. Külmana open-loop'is töötab ilusti.
15.06.2011 at 21:14 1 edit. Last edited 15.06.2011 at 21:16 by gets
partel
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Heh, palju on A/F mootoriga pidurdades fuel cut ajal? F=0 ehk A/F on lõpmatus?

Rahulikul sõidul peabki üle 14.7 olema, et kogu kütus ära põleks, WOT ajal on seevastu tähtis, et kogu hapnik ära kasutataks ja vajadusel jahutada ehk rikas segu vajalik.

Eks see paras edevuse gadget on, kasu oleks ikka kiirendusel logides ja hiljem logi uurides.

Ja see ideaalne A/F sõltub ju ka kütusest, palju alkot, eetreid jms hapnikku sees on jne.


____________________________
_
15.06.2011 at 21:39
hents99
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Ma olen tühikäigu jätnud lambda 0.99-1.0 kanti.
Max hp alas 0.92 ja max tq alas 0.88 - vabalthingava puhul.
Maanteekoormustel 1.05-1.08.


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
15.06.2011 at 22:44
Moss
 
Vabalthingava AFR ja EGT
quote:
partel: Eks see paras edevuse gadget on, kasu oleks ikka kiirendusel logides ja hiljem logi uurides.


Selleks pole kiirenduse logi vaja, et defekteerida sulanud kolbe. Küll aga oleks kasu teadmisest, mis oli segu mootori purunemise hetkel.

Küünlate ja logide lugemine peaks rohkem selline fine-tuningu värk olema või kuidas?

EDIT: Milleks end tähtsaks teha ja jahuda alkodest, kui jutt käib AFR'idest 12 ja 18 vahel. Milline mootorkütusena kasutatav alkohol põleb sellises vahekorras õhuga?
15.06.2011 at 00:14 1 edit. Last edited 15.06.2011 at 00:16 by Moss
partel
  
Vabalthingava AFR ja EGT
quote:
Moss:EDIT: Milleks end tähtsaks teha ja jahuda alkodest, kui jutt käib AFR'idest 12 ja 18 vahel. Milline mootorkütusena kasutatav alkohol põleb sellises vahekorras õhuga?
Bensiini nõuded (lk.2):

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1291/2201/0153/lisa1.pdf

Hapnikku võib olla 2.7 massi% (s.t. hapnikku sisaldavate alkode ja eetrite lisamisest) nii et "alkost jahumine" on asjakohane.

Ehk 14.7 väheneb, kuna kütuses on juba hapnik sees.


____________________________
_
16.06.2011 at 07:49
Maik
  
Vabalthingava AFR ja EGT
mõni mode võiks asjalik olla ja tuimalt asjakohatud postitused maha lasta,iga teema kipub siin lohisema ära minema vales suunas...


aga minuarust cat-ita auto teebki taga vingu,isegi siis kui segu on korras,mul endal haiseb ka suht korralikult (mul segu muidugi päris ideaalne ka pole-aga tegelen probleemi lahendusega).


closed loopis aju arvestab lambda anduritelt saadud infoga ja korrigeerib segu selle järgi... peaks nii olema.
Kõige lihtsamalt aju open loopi ajada on võta üks lambda tagant ära. Mul just ükspäev oli juhe katki ja segu koguaeg rikas 12-13 vahel (seevastu autoga sõita oli parem,kuna täiesti teine resiim), logimis softiga nägi kenasti ära,et mingit kütuse korrigeerimist enam ei toimunud long ja short trim fuel trimmide poolt.

Ma ei ole lt1 ajuga nii kursis, aga väga paljud elimineerivad mafi ja lisavad 2bar map sensori hoopis ls1-le , seda tihti siis ülelaadimise tõttu. Pidavat kuivem puhtam ja muretum olema.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
16.06.2011 at 08:54 3 edits. Last edited 16.06.2011 at 09:00 by Maik
gets
Vabalthingava AFR ja EGT
Pean seda logimise asja vaatama, sest VEMSi tükid iseenesest seda võimaldavad. Liiga peeneks ei viitsi minna, sest lt1 annab oma küünlad kätte ainult pika meelitamisega. Tavasõit oma kõikide andurite muutujatega on niigi paras pita. WOT oleks kordades lihtsam.

Soovitatakse ka neid short ja long trim'e (ma lugesin millegipärast kuskilt trimi asemel "term" ja tundus loogiline :)) näppida, et aju kohati liigselt üle ei korrigeeriks. Aga praegu on see natuke raketiteadus ja tahab põhjalikumat süvenemist :).
16.06.2011 at 10:08 2 edits. Last edited 16.06.2011 at 10:19 by gets
partel
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Andurite puhul tuleb lisaks arvestada, et võivad valetada. Üks tüüp mässas 8xWBO2 dünos ja ei saanudki korda. Läks siis teise kohta, millest selgus, et esimese düno andurid olid lihtsalt pekkis.

Ja andurid saavad ju kaudselt infot, silindris toimuvat tunneb omal nahal küünal.

Elektroonikaajastul ei maksa unustada, et aastakümneid tagasi saadi ilma O2 ja EGT'ta hakkama, võimsad mootrid töötasid ka siis järelikult ka tänapäeval, elektrooniliste abimeeste näit ei ole tingimata jumalasõna, abiks muidugi igal juhul.



____________________________
_
16.06.2011 at 11:00
hents99
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Just, usalda, aga kontrolli! Teinekord tasub andurit uuesti kalibreerida ja/või üldse proovida teist andurit, siis tulemusi võrrelda. Reeglina kõrva/silma/ninaga tunned, kui näit võib valetada, siis tasub ka silindrisse piiluda ehk vaadata küünalt.

100% ei saa usaldada, seepärast ei saa ka lambda järgi kütusesegu näiteks ülerõhu all reguleerima panna. Üks hetk paneb andur kala ja veerand sekundist piisab, et kolb ära põleks.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
16.06.2011 at 15:03
Maik
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Mis kell sul on ? Kui innovative oma siis sellel on ju oma soft kaasas mida logida annab.
Kuigi jah, vemsi puhul on parem see vemsi enda logimistega integreerida..

Ma siin teen hetkel igapäev testrunne ,et VE ja MAF tabelid korda saada korralikult...

Mul oli veel lahedam kala autoga... nüüd aasta hiljem tuli välja,et ei olnud eriti hea mõte panna vasaku ja parema poole lambda andureid kokku X pipe X-i juurde...
Eile keevitasime lambdad ümber ja - suur probleem kadunud, teatud loadi juures mootor absull ei töödanud õigesti... väga lamp viga mida ise poleks ilmselt välja jaganud.

Trimme ennast nagu ei näpita vist väga(tihti muidugi nad üldse disabletakse... eriti stft , nad kipuvad ennast üle korrigeerima,kui ülejäänud kütusetabel kuskil mööda on või
mingi muu kala nagu mul..) neid seab muidugi seadistada igatepidi ka.

Üldiselt paras peavalu teema on tänu väga vastuolulistele infode tõttu mis netis liigub... aega-ja viitsimist peab olema,et süviti minna. VEMS-iga tunduvalt lihtsam- teadjaid palju.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
16.06.2011 at 18:17 1 edit. Last edited 16.06.2011 at 18:19 by Maik
Raceboy
 
Vabalthingava AFR ja EGT
quote:
partel:
Elektroonikaajastul ei maksa unustada, et aastakümneid tagasi saadi ilma O2 ja EGT'ta hakkama, võimsad mootrid töötasid ka siis järelikult ka tänapäeval, elektrooniliste abimeeste näit ei ole tingimata jumalasõna, abiks muidugi igal juhul.




Ei saadud. Juba II maailmasõja aegsetel lennukitel kasutati segu korrigeerimiseks EGT andureid. Ja käsitsi seati EGT järgi segu ka nii vingel lennukil nagu SR-71 Blackbird. Seda tegi piloot sõidu ajal ja pidi läbima ulatusliku koolituse.

Vältimaks seda, et andur valetab, tuleb see enne tõsisemat häälestust kalibeerida. VEMSi kell kasutab anduris olevat rCal'i, nagu OEM rakendustes ja kalibreerimiseks piisab kui ta summutist välja võtta ja süüde sisse keerata mõneks ajaks.

Aga teemasse ka. Sõltuvalt vabalthingavast (kas 2v või 4v, põlemiskambri kuju jne) on soovitav segu hoida lambda 0,9 kandis, kui tegu pikemalt koormust saava mootoriga (nt rinkamasinad), siis 0,87-0,88. Kes tahab AFR'i järgi hirmsasti arvutada, korrutade need lambda väärtused 14,7-ga läbi.



____________________________
www.vems.ee
17.06.2011 at 09:06
Maik
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Mille alusel selline soovitus põhineb? Võtab rohkem kütet ja kestab täpselt samakaua ? Räägime ikka igapäevasõidu masinatest...
Või panid sa wot lambda?

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
17.06.2011 at 17:32 2 edits. Last edited 17.06.2011 at 17:33 by Maik
Raceboy
 
Vabalthingava AFR ja EGT
See käis WOT'i kohta.

Kruisil võid nii lahjaks panna, kui kannatab ilma jõnksutamata, kuid mingist hetkest edasi ökonoomsemaks enam ei lähe lihtsalt.

____________________________
www.vems.ee
17.06.2011 at 21:53
gets
Vabalthingava AFR ja EGT
Mul on jah VEMS kell. Sellele on netis logimise soft täitsa saada. Aju on muidugi orikas ja selle koha pealt olen Maik'iga nõus, et infot on seinast seina. Teooria on ka usa foorumites enam-vähem paigas, kuid kuidas sellele vastavalt aju keerata, just tänava tarbeks, on paras filtreerimine.

Kusjuures natuke koorub juba Raceboy jutust. Omal täitsa jõnksutab väiksematel koormustel, kui lukk veel hoiab. Mitte palju aga tuntavalt. Mõtlesin, et selle põhjuseks on kehvad küünlad (juhtmed just vahetatud). Turbiini libisedes ei saa loomulikult midagi aru. Jõnksutades ongi segu 15...17. Rikkam maanteel rohkemate pööretega, lahjem linnas.

EGT kohta tundub, et ~350...~850* vahemik on vabalthingaval ok.
17.06.2011 at 01:59 1 edit. Last edited 18.06.2011 at 02:06 by gets
Maik
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Jõnksutamine tuleneb pigem sellest lahjast segust ja valest süütetabelist nendel koormustel...
Ja idle ala peab ka paigas olema.. mul on ntx ajus 4 erinevat süütetabelit mille vahel siis aju klõpsib oma loogika alusel.



____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
18.06.2011 at 06:14
vvt
  
Vabalthingava AFR ja EGT
Ennevanasti, kui aparaate rahva käes polnud, oli süüte ja segu sättimiseks (vene autodel) selline rahvatarkus, et ürita sõita täiesti siledal teel 1. käiguga jalakäia kiirusel (selleks gaasi vajutamata ja sidurit puutumata), kui hakkab katkuma, siis go back reguleerima. Enamasti tuli lasta süüdet järgi hilisemaks, kui oli karbussi düüsidega "ökonoomitatud", siis tuli panna suuremad ja keerata tühikäiku rasvasemaks. Kuni katkumine kaob. Näites selle setinguga, millega täitis ülevaatusel ära CO normi, vene autod eriti sõita ei tahtnud (kui 08-09 välja arvata). See puudutas mõistagi seeriaautosid.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.07.2011 at 08:31 1 edit. Last edited 28.07.2011 at 08:32 by vvt
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Vabalthingava AFR ja EGT  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.