register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Sidur  
Poster Message
Ago
 
Sidur
Juba algusest peale on häirinud, et sidur kole põhjast võtab. Otsustasin asja parandada slave silindri tõukurvarda pikendamisega. Tahtsin asja paremaks teha aga välja kukkus nagu alati... Sidur lahutab/haakub täpselt samalt kohalt ja käigud lähevad veel kehvemini sisse. Teoorias peaks ju pikema varda puhul survelaager varem survevedrudeni jõudma ja seega kõrgema pedaali asendi juures lahutama. Siduriketas paistis mootorit ja kasti sobitades veel päris korralik olema (lolli peaga ei mõõtnud kajuks paksust). Õhutatud on ka süsteemi korda kolm. On kellelgi mingeid helgeid ideid?

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
18.08.2002 at 21:33
max
Sidur
Kas sul hüdraulilist süsteemi pole: master silinder, slave silinder etc? Sel juhul ei anna varda pikendamine midagi, sest IMHO reguleerib ta ise survet. Manualis jutt selle kohta. Kui sidur alt võtab, siis ikka ketas vist kulunud.
18.08.2002 at 22:13 Last edited 18.08.2002 at 22:17 by max
Ago
 
Sidur
On küll hüdraulika. Seda ma ei teadnud, et ta ise survet reguleerib. Kui manuaali tagasi saan uurin asja. Tänud!

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
18.08.2002 at 22:20
Blu Divil
Sidur
Mis see surve siia puutub?
Kui ketas kulunud siis vast vastupidi sidur ei haaku :)

Varda pikendamine annab loomulikult juurde aga kas oled kontrollinud, et sul peasilinder surve alla ei jää?
St. et sul ei jõua peasilindris kolb null asendisse ja ei lase õli ringlusse?
Enne varda pikendamist - püüa pedaali maksimaalselt kõrgele tõsta.
19.08.2002 at 01:39
max
Sidur
Survet sidurile pidasin ma silmas. Hürdauliline süsteem on self-adjusting, nii et igasugune pedaali tõstmine, varda pikendamine ja muu jama ei tohiks teda kottida.

Ago, manual kõigepealt abiks, siis hakka "spetsialiste" kuulama ;) Kui kõrgelt sul sidur muidu haakub, kas täitsa ülevalt või juba keskelt?
19.08.2002 at 09:17
Blu Divil
Sidur
Self-adjusting kyll aga varda pikendamisel vähendad slave silindri ruumala ning master silinder lykkab ikka sama hulga õli ehk varras lykkub kaugemale täpselt pikenduse võrra.

Surves toimub muutus alles siis kui suurendad või vähendad slave või masteri läbimõõtu.

Töötab väga hästi eriti juhul kui survelaagrile "survet" avaldava hargi otsad on kulunud.
19.08.2002 at 10:29
Ago
 
Sidur
Uurisin hommikul asja. Mõõtsin koha kuhumaani varras välja tõugatakse. Ilma pikenduseta ja pikendusega oli see täpselt ühe koha peal. Nii, et maxi variant tundub õigem. Sidur haakub umbes siis kui olen pedaali 2-3cm põrandast ülespoole lasknud. Nii, et üsna põhjast siis.

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
19.08.2002 at 14:58
Blu Divil
Sidur
Nonii siis proovi sellist asja kui oled sidurit paar korda pumbanud, lase pedaal yles ja vaata kas saad slave varda näpuga tagasi suruda.
19.08.2002 at 15:45
Ago
 
Sidur
quote:
Blu Divil: Nonii siis proovi sellist asja kui oled sidurit paar korda pumbanud, lase pedaal yles ja vaata kas saad slave varda näpuga tagasi suruda.


eee... Kui näpuga? See tähendab kui kergelt on liiga kergelt või raskelt? Slave silindril on ju vedru sees.

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
19.08.2002 at 16:41
Blu Divil
Sidur
Et ikka jõuad lykata,
Kui näpuga ei jõua lykata siis on peasilindris surve sees.
19.08.2002 at 18:41
Erkki
  
Sidur
Kui töösilinder liigutab kahvlit piisavalt so. 1,5-2 cm, aga sidur ikkagi ei lahutu korralikult, saab viga olla kas kõveras sidurikettas või väsinud korvis. Mõlemil juhul on põhjuseks ülekuumenemine. Kui tegemist ei ole racing pilliga, siis on reeglina põhjuseks vasaku jala hoidmine siduri pedaalil. Kui tahad mure kaelast ära saada, siis vaheta mõlemad, so. ketas+korv ära. Kõikide uuemate autode vedeliksidurid on self adjusting ja seda sul üle kavaldada ei õnnestu. See on proovitud värk juba. Ainuke mida saad reguleerida on siduripedaali vabakäik. Ja seda põhimõttel, et mida väiksem on vabakäik seda suuremaks muutub töökäik. Seda tuleb aga mõistusega teha, sest ülepingutamisel on tulemus veelgi hullem - hakkab hoopis libisema.


____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
19.08.2002 at 23:49
Blu Divil
Sidur
Lisaks Erkki jutule kaks varianti veel mis kuluvad ära ja põhjustavad sublektiks oleva olukorra - nimelt clutch release fork ja pivot ball.

Ei tahaks nõustuda, et yle kavaldada ei õnnestu,
võin oma autot näidata kus asi 4cm pikendusega toimib ja vägagi hästi. Enne oli enam vähem sama olukord.

Ma yritan siis puust ja punaseks teha:
Peasilinder sisaldab kolbi ja yhte tagasivoolu klappi - viimane aktiveeritakse peasilindri korpuse kylge kinnituva mitte reguleeritava vardaga e. et kolb võimalikult palju õli lükkaks töösilindrisse, on parim asend see kus kolvi tagasi jõudes tagasivooluklapp on täielikult avatud, mitte aga 6mm rohkem mida systeem võimaldab sest hiljem siduripedaalile vajutades kolb selle 6mm juures tööd ei tee kuna klapp on avatud.

Seega jääb peasilindri kolvi poolt lykatav õli hulk konstantseks ja kui nyyd lisada töösilindrile pikendus siis liigub see sama sidurit lahutav hark pikenduse võrra kaugemale. Pikenduse pikkust piirab ainult see, et töösilindrile jääks ikka käigu ruumi ka siduri kulumise osas.

Kui sidur on reguleeritud nii, et tagasivoolu klapp ei avane täielikult siis ei jõua osa õli tagasi voolata ja töösilindri varras liigub vähem täpselt selle pikenduse võrra.

M.O.T.T.
20.08.2002 at 09:26
Ago
 
Sidur
Komplekt ketas, laager, korv maksab Top partsis 2950.- eeku. Samas on mul võimalik 4k eequ eest automaat kast saada mis mulle ka rohkem meeldib. Nii, et kui sidurit üle kavaldada ei õnnestu siis tuleb vist automaadi kasuks otsustada.

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
20.08.2002 at 11:35
Blu Divil
Sidur
Lisan niipalju, et enne kui ostma lähed proovi korraks,
pane see pikendus otsa tagasi, kutsu keegi abix ja siduripedaali juures keera varrast niikaua, et see keegi vajutab varda tagasi slavesse, siis keera veel pool-kolmveernad tiiru peale. Ja keera stopper kinni

Võib-olla yllatud :)

20.08.2002 at 13:06
Erkki
  
Sidur
Mul tuli veel üks mõte enne kui poodi siduri järele tõttad. Vaatasin sinu kodukalt, et tegid autole hiljuti mootori ja käimakoti swapi? Äkki need komponendid ei sobi päris üks-ühele kokku või on töösilindrid erineva mahuga või midagi muud sellist?

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
20.08.2002 at 22:47
Ago
 
Sidur
quote:
Blu Divil: Lisan niipalju, et enne kui ostma lähed proovi korraks,
pane see pikendus otsa tagasi, kutsu keegi abix ja siduripedaali juures keera varrast niikaua, et see keegi vajutab varda tagasi slavesse, siis keera veel pool-kolmveernad tiiru peale. Ja keera stopper kinni

Võib-olla yllatud :)



Tegelikult on mõlemad vardad- nii slave kui masteri omad standardse pikkusega ning mingit reguleerimisvõimalust neil pole. Slave varrast pikendasin lihtsalt slave silindri õõnsusesse paari seibi lisamisega. Masteri varras on samuti lihtsalt konkreetse pikkusega metallpulk.
Swapist niipalju, et käimakast ja silindrid, ketas, korv on originaalid. Mootor mis peale tõstsin oli algselt automaatkasti otsas seega läks vahetusse hooratas mis mis sai samuti vanalt mootorilt maha keeratud. Ise arvan, et probleem on siiski selles, et üks kahest silindrist ei tööta korralikult, sest kahvli otsa tõugatakse kõigest 1cm jagu. Õhku süsteemis olla ei saa.
Mõlemal silindril on kolvi taga vedru, äkki on emb kumb neist ära väsinud ja õli mis peaks kolbi max. välja pressima lastakse lihtsalt tagasi?

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
21.08.2002 at 15:58 Last edited 21.08.2002 at 15:59 by Ago
Blu Divil
Sidur
1cm liigub hmm. natuke vähe jah.

Sa seda vaatasid, et näpuga saad slave varrast suruda?

Loksu ei ole siduripedaali juures?

Kui välist õlileket ei ole siis on sisemine?
Tagasivoolu klapp on peasilindri sees, kui see on lahti kogu aeg siis loomulikult ei pumpa õli.
Võta mõlemad lahti ja puhasta ära, vahest on sodi vahel.

Automaadi hooratas oli vist kõrgem kui manuali oma kui õieti mäletan.
22.08.2002 at 09:50
Ago
 
Sidur
Slave varrast saan tagasi suruda küll. Mitte päris näpuga aga siiski. selle tegevuse juures jookseb üleliigne õli kolinal õlireservuaari tagasi.
Siduripedaali juures loksu ei ole.
Kus kohas see tagasivoolu klapp peasilindris täpselt asub. Lammutasin teise ükspäev laiali ja panin kokku tagasi. Oli küll seest vähe sodine aga mingit klapi moodi asja ei silmanud. Kas ta peaks selle metallkovi sees/keskel olema kus peal mansetid on?

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
22.08.2002 at 19:00
Blu Divil
Sidur
Metallkolvi keskel jah.

Võib olla lekib see sul rõhu all, uut peasilindrit pole vaja osta - mõnesaja kroonine paranduskomplekt abx.
23.08.2002 at 08:03
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Sidur  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.