register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Kolvid, kolvirõngad ja surveaste  
Poster Message
max
Kolvid, kolvirõngad ja surveaste
Kas keegi valdab teemat, kuidas seda
http://www.kb-silvolite.com/calc.phtml
kalkulaatorit kasutada? Küsimärgid on deck clearance, Gasket Thickness, Gasket Bore Viimased kaks on tihendi parameetrid (millised keskmised numbrid umbes oleksid?), aga mis asi ja mis väärtusega on esimene? ???

Milline oleks mõistlik CR 250-300hp tänavamootoril/pühapäeva dragreisseril?

Kas moly rõngaid on mõtet kasutada?
22.08.2002 at 10:35
Erkki
  
Kolvid, kolvirõngad ja surveaste
Deck clearance näitab ära, et kui suur on vahemaa kolvi ja mootoriploki ülaserva vahel, kui kolb on Ü.S.S. st. ülemises surnud seisus. Seda saab teada kolvivalmistaja kataloogist. Igal kolvivalmistajal on see erinev. Minu BBC-on deck clearence näiteks 0.
Gasket thickness on kaanetihendi paksus ja smallblockil on see reeglina 0.040" (u. 1 mm)
Gasket bore on kaanetihendi augu läbimõõt ja reeglina on see sama mis silindri läbimõõt.
Compression ratio (CR) hoiaksin mina street/strip autol igal juhul alumiiniumist kaante puhul alla 10 ja malmkaante puhul alla 9,5. Jutt on siis staatilisest surveastmest. Dünaamiline surveaste, mis on mootori töötamisel palju tähtsam, sõltub aga nukkvõlli kraadidest (duration@050)ja staatilisest surveastmest. Dyn CR kalkulaatoreid on netis mitmeid üleval, aga street/strip masinatel pole see nii oluline, sest +/- 15 hp ei ole veel elu küsimus.
Moly rõngad? Maitse küsimus, isiklikult arvan, et street/strip masinal ei anna see 5-15hp midagi. Maksavad aga mehe moodi. Moly rõngaste mõte on ainult sisemiste hõõrdekadude vähendamises. Lauri kasutab tavarõngaid mina moly'sid, aga sellegi poolest on Lauri mootor võimsam :)
PS. Kolvijutu juurde tagasitulles: Ise kasutasin SBC-l ja ka BBC-l Speed-Pro kolbe ja olen nendega väga rahul. Kui huvi pakub, siis mul on nende kataloog koos kõikide "deck clearance'te" ja "dome volume'ga" olemas.

EDIT: Sry, eksisin, Lauril siiski moly rõngad.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
22.08.2002 at 13:07 Last edited 22.08.2002 at 15:16 by Erkki
jyrki
Kolvid, kolvirõngad ja surveaste
Moly rings require a very smooth hone job or the coating will wear out very quickly leaving you with slightly worn out standard rings. I'm not aware wether you have choices for the roughness of the honing there or not. Lauris engine was honed here for moly rings. I don't know if it will show a power gain in a typical street engine or not, but it sure shows a difference in the cylinder wear; one with moly rings lasts way longer. However, this is a question that arises after you have driven well over 100 000 km, and how many of us will ever drive that long wothout redoing the engine? If I do an engine on a very tight budget, I'll use plain rings, but if there will be some "sweets2 added, one of the first ones will be moly rings and a hone job with a honing plate torqued top the deck.
22.08.2002 at 14:13
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Kolvid, kolvirõngad ja surveaste  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.