register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Firebirdi ümberehitus.  
Poster Message
epsum
Firebirdi ümberehitus.
Tere.
Sõbral seisab garaaziall juba pikemat aega taastamisjärgus firebirdi kere. Asjal puudub mootor, (st peale on aretatud 2.9 skorpa oma) ja aut.kast. Kuna asi suht hästi taastatav on, aga tahaks temast aretada _kiire_kurvisõitmise_auto:), siis millised oleks teie soovitused : kas mootor väljavahetada? , st 2.9 on õnnetu küll, aga v8't vist nagu eriti kusagilt saada pole, ja kas kaalujaotus läheb väga paigast ära, kui suhteliselt raskem mootor peale panna. Või on olemas mõnda eamvähem "normaalset " mootorit, mida aretada.. Kuidas f-birdil vedrustus on, just kurvisõitu silmas pidades... Ja kas asjal on üldse mõtet( variant oleks ka cruisamise auto ainult ehitada, aga see suht mõttetu minu jaoks tundub)..


Tom@talvised.garaazhiõhtud.tulekul:)


____________________________
srx '07
12.09.2002 at 10:09
LaSa
 
Moderator
Firebirdi ümberehitus.
quote:
epsum: st 2.9 on õnnetu küll, aga v8't vist nagu eriti kusagilt saada pole
väidetavalt ju on saadaval 1 sbc:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=3799
12.09.2002 at 10:20
T-Bird
 
Firebirdi ümberehitus.
Pane sinna 5,0V8 , mull on blokk, kepsud,esi kaan ,karteri pQhi,ja boltid ,veepump,oorattas
kQik koos maksab 2000,-eek
055670438
12.09.2002 at 12:45
rustang
  
Moderator
Firebirdi ümberehitus.
Kurvisõiduatole paneks kerge V8 ja ilmselt oleks abiks manuaalkast. F-platvormi ma väga hästi ei tunne aga mulje on jäänud, et tehasest tulles on kurvisõiduomadused paremad kui fox'il.
12.09.2002 at 12:49
peep
 
Moderator
Firebirdi ümberehitus.
Kaalujaotuse jutt on bs, sellest autost saab 50/50 auto teha küll aga siis tuleb asi läbi mõelda ja ka raha kulutada (alum. kaaned, lightweight pudinad mootori külge jne.). F-body põhimõtteliselt nõrgaks kohaks on suur kere ja jäik tagasild - viimane küll vaid siis kui rada on konarlik ehk väljaspool ringrada. Nende nõrkuste tasandamiseks on sul võimsamat mootorit vaja, et väikeautodega konkurentsis püsida. Praktiliselt kõike on aftermarketina saadaval mõistliku hinna eest aga ära arva, et sellise asja rajaautoks tegemine Sul odav tuleb.

Kas on mõtet ei oska öelda - meil ju ringrajavõistlusi ja track day stiilis üritusi amatööridele ei korraldata - pole selliseid korraliku turvavarustusega autosidki siin, rallisprindid ja kardirajad on teine spetsiifika.
12.09.2002 at 12:56
rustang
  
Moderator
Firebirdi ümberehitus.
quote:
peep: F-body põhimõtteliselt nõrgaks kohaks on suur kere ja jäik tagasild - viimane küll vaid siis kui rada on konarlik ehk väljaspool ringrada.
Olen kuulnud, et f-badi kere on sama pehme kui mitte pehmemgi kui fox ehk siis kurvisõidu autol on SFC "kohustuslik".
Pidurite upgrade peaks olema veidi odavam kui 'stangil.
Rool on minu mäletamist mööda F-il teoga?

Enivei, teeme veel viis-kuus kurvisõidu usakat ja siis oma sarja "AI" nagu USAski (AI=American Iron)
12.09.2002 at 13:24
peep
 
Moderator
Firebirdi ümberehitus.
Ma pidasin silmas neid nõrku kohti mida ei saa või on keeruline kõrvaldada. SFC alla keevitamine on lihtne ja odav. Stock pidurid on of course täielik saast aga 1LE pidurid on juba täitsa ok. Roolil tuleb võim minema visata ja teine karp panna. Sellest mida teha üksikasjades võiks romaani kirjutada aga kuna inimesel veel polegi seda autot siis vast. pole mõtet.:)
12.09.2002 at 13:27
rustang
  
Moderator
Firebirdi ümberehitus.
quote:
peep: võiks romaani kirjutada aga kuna inimesel veel polegi seda autot siis vast. pole mõtet.:)
Enne on mõtet lugeda ja küsida (ja mõelda) ja alles seejärel osta ja ehitada ja vaesestuda :)

BTW kas korralik roolikarp on sama hea (täpne jms) kui keskpärane latt?

12.09.2002 at 13:32
epsum
Firebirdi ümberehitus.
Eieiei. täpsustaks siis niipalju, et auto on iseenesest olemas. Olemas on olnud juba pikemat aega, aga seoses isikliku eluga seisnud 3 aastat, iga kahe nädala tagant asja käivitatud ja garaazhitagune ring sõidetud. Eelarve on 40..50k, ehk siis minu küsimus (täpsustatult oleks) et mida selle raha eest teha annab. Ja tahaks teha just sellest autost, mitte osta golf gti'd, escort rst'd v midagi analoogset. et jääks ikka ehitamise rõõm :P



____________________________
srx '07
12.09.2002 at 14:05
devilc
Moderator
Firebirdi ümberehitus.
quote:
epsum: Eieiei. täpsustaks siis niipalju, et auto on iseenesest olemas. Olemas on olnud juba pikemat aega, aga seoses isikliku eluga seisnud 3 aastat, iga kahe nädala tagant asja käivitatud ja garaazhitagune ring sõidetud. Eelarve on 40..50k, ehk siis minu küsimus (täpsustatult oleks) et mida selle raha eest teha annab. Ja tahaks teha just sellest autost, mitte osta golf gti'd, escort rst'd v midagi analoogset. et jääks ikka ehitamise rõõm :P

Edu, aga pea meeles, et reeglina on lihtsam lisada hästijuhitavale aeglasele autole kiirust kui halvastijuhitavale kiirele autole juhitavust... Kui ringrajaautot tahad, siis Carmus ehitab sulle 70K eest ringraja 924-ja, mis on oma 125 hj 2.0 mootorist hoolimata tõenäoliselt kiirem kui see masin 40-50K investeerimise järel. Pea ka meeles, et võimas ja raske masin sööb rohkem ja kallimaid rehve. Arvestades, et tänavarehv kestab rajal u. 200 ringi, on see oluline vahe.

AGA kui asja siiski ära teed, oleks päris huvitav teid rustangiga võidu sõitmas näha. :)
12.09.2002 at 14:58
rustang
  
Moderator
Firebirdi ümberehitus.
quote:
epsum: Eelarve on 40..50k, ehk siis minu küsimus (täpsustatult oleks) et mida selle raha eest teha annab.

Ehitamise rõõm ei ole tegelikult vähetähtis :)
50K saaks üht koma teist juba teha - sõltuvalt, mis seisukorras see kere on.
Rehviring - kuni 10K
Amordiring - kuni 10K
vedrud - ???
Puksid - 3-4K?
Pidurid - Peep teab täpsemalt aga aeglasel rajal aitab ka uueväärsetest oem-detailidest ja ntx Hawk vms. klotsidest. Kindlasti ei ole probleem soovi korral piduritesse matta kogu 50K! Oletame 5K miinimum.
SFC - ise tehes poolmuidu.
Saime kokku 25-30K. See teeb jäägiks mootorile ja kastile 20-25K.

Lisaks võib tekkida soov vahetada rooli, tooli jne jpm.
Samuti ei ole vähetõenäoline, et SFC installides selgub, et roosteauke on siin ja seal, sumps läbi, kässeritrossid, rattalaagrid, uksehinged, tihendid.......
BTW, kas tagasild on nn. LSD? Seda oleks ka ju vaja. Ahjah, Peep mainis veel roolikarbi vahetust. Nii et mõtteainet on :)
12.09.2002 at 15:35 Last edited 12.09.2002 at 15:36 by rustang (Moderator)
peep
 
Moderator
Firebirdi ümberehitus.
Soovitan siis Sul algatuseks üks artikkel läbi lugeda, see on kolme budget raceri f-body featuur. Nagu sealt lugeda võib on punase '82 aasta camaro läbisõit 0,5 miljonit km ja kogu lugu läks maksma $5000 incl. 400 cid. sbc.

http://www.gmhightechperformance.com/features/0203gmhtp_warriors/

Edasi soovitan regulaarselt lugeda temaatilisi foorumeid ja siis teha plaan, mis ja kuidas, infost nende autode ehitamisel küll puudust ei ole.:)

http://camaroz28.com/messagebd/index.html
http://www.3rdgen.org/
http://www.thirdgen.org/

Mul endal on 3-gen kohta raske midagi tarka öelda, kuna vedrustuse ja roolimehhanismi koha pealt on 4-gen täiesti erinev.
12.09.2002 at 16:10
Erkki
  
Firebirdi ümberehitus.
Firebirdist saab suht. odavalt ka kiirendusauto ehitada :)
Kui auto on juba olemas - siis on vaja ainult V8 leida/ehitada ja oled järgmine hooaeg juba tegijate ringis...
Ei mingit kaalujaotuse ega külgpidamise jura.

Lihtsalt üks võimalikke variante.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
12.09.2002 at 16:13
Fire
Firebirdi ümberehitus.
quote:
Erkki: Firebirdist saab suht. odavalt ka kiirendusauto ehitada :)
Kui auto on juba olemas - siis on vaja ainult V8 leida/ehitada ja oled järgmine hooaeg juba tegijate ringis...
Ei mingit kaalujaotuse ega külgpidamise jura.

Lihtsalt üks võimalikke variante.

Ise oleks just huvitatud kiirendusautost või midagi cruisi- ja kiirenduseauto vahepealset.
Küsimus aga selles et asi tundub just küllaltki kallis olema, arvestades et auto peaks olema kiirendusel ikka ka tegija ( ~ 12.5 sek), see aga ei ole enam vist mitte odav.


____________________________
I don´t care how much horsepower the newest Corvette wonders put forth, they still don´t shake the earth.

Corvette ´81
Bronco ´86
Town Car ´97
12.09.2002 at 16:38
max
Firebirdi ümberehitus.
Fire, Erkki auto on ju ehe näide! street/strip, 11-ned. Hea asi ei saa odav olla.
12.09.2002 at 16:42
Fire
Firebirdi ümberehitus.
Seda minagi, ise sain hinna kusagil 100k-150k vahele.

____________________________
I don´t care how much horsepower the newest Corvette wonders put forth, they still don´t shake the earth.

Corvette ´81
Bronco ´86
Town Car ´97
12.09.2002 at 16:51
Erkki
  
Firebirdi ümberehitus.
Minu auto on ja tahan jätta ka tulevaks aastaks 50% strip ja 50% street autoks. Et saaks kiirendamas ja ka cruisamas käia. Siit ka minu BB valik. Ka smallblockiga on võimalik sõita 11,xx aegu. Pakun lambist välja, et selline mootor ise ehitades ei läheks üle 50-60k maksma. Kui sedagi. Sügisel, hooaja lõppedes saaks Soomest ehk veelgi odavamalt juba valmis mootori, mis on paar-kolm suve kiirendustel sõitnud ja vahetatakse välja mitte sellepärast, et tal midagi viga oleks, vaid reeglina sellepärast, et uue projektiga tunduvalt kiiremini sõita. Ja siis on vaja veel turbiini ja LSD diffrit(15k), kummid (9k) ja midagi kindlasti veel. Kõike ei pea ju korraga ostma - tasapisi ja jupi kaupa... see on ju hobi...,mõnel ka isetegemise rõõm ;)

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
12.09.2002 at 17:26
partel
  
Firebirdi ümberehitus.
Raha rahaks, peaasi, et kogu tervik oleks kooskõlas (=oskusteave). Foorumites on kodanikke, kes sõidavad romulajuppidega megakallitest, aga omavahel sobimatutest osadest koostatud auto eest ära.

Ja ka Erkki on näidanud, et tal on ajud õige koha peal. Soomlased olid :hail, et mootoris pole midagi radikaalset/kallist, aga asi toimib. 190 km/h oleks hea pidamisega kindel 10 sek aeg.

Põhiviga ongi just liiga karmid jupid.

Hmm, meenub kui Lauri Kiikalast (Soome) karika sai toodud. Küsiti nukkvõlli kohta, Lauri ütles 224*, aga kuuldi 240, öeldi, et päris väike. Siis Lauri kordas, et 224*. Reaktsiooniks oli "OH JUMAL KÜLL!!" :) Tögati veel, et vast maffirahadega ehitatud. Aga kui tulemuseks oli 12.4/184 ja karikas, ei öelnud keegi enam midagi :)

Igatahes 9 korda mõõda..

P @ saab iga nädal teada uue viisi raha raisata
12.09.2002 at 19:14
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Firebirdi ümberehitus.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.