register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Hi-Tec handling  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Hi-Tec handling
Tooks selle handlingu teema siia, muidu läheb offtopikuks kätte.

Kahjuks on Devilc-l õigus, et tema autole Raplas Mustangiga järgi jõuda on väga raske. Teoreetiliselt on võimalik stock mx-5 kätte saada raskelt moditud stangiga. Aga kui mashast näiteks kogu heliisolatsioon ja sisustus välja visata ja natuke handlingusse ja natuke mootorisse investeerida, siis läheb Lille püüdmiseks!

Mustangil on kroonilised hädad nagu suur kaal ja vale kaalujaotus, mille muutmiseks oleks vaja auto peaaegu nullist uuesti ehitada. Samas on ta hea õppeauto ning ehitamine ei ole ka eriti kalliks läinud. Madala forsseeringuga V8 on suhteliselt lollikindel ning tagavedu väga FUN. Olen ise mõelnud, et püüan natuke sõitma õppida ning siis vaatan, mis edasi teha.
24.09.2002 at 12:19
PlyVal64
Hi-Tec handling
Avo, miks nii kurvad-pessimistlikud toonid??? Kardirada on puhas kiirenda-pidurda rada. Kiirendusvõime oli Sinu autol kogu seltskonna parimate hulgas(kontrollitud ju, vast Lillel samaväärne!), jääb ainult pidurdamine. Kiirel ringrajal on kurvikiirus olulisema tähtsusega, kui kardirajal. Näiteks mul Seat-kuudiga oli maks. kiirus 80 km/h, kui esiotsa autodel 110-120 km/h. Ma julgen väita, et 8 sek. kaotusest Devilcile tuli 5 sek. käikude-kiirenduse arvelt ja 3. sek. olematu juhitavuse arvelt kurvides. Sinu autol seda 5. sek. probleemi ei tohiks olla samade rehvidega sõites, hoopis peaks plussi keerama. Vaid Sinu ja Lille autod suudavad RAHULDAVALT kiirendada ka kiirustel 80+ km/h, muud mitte. Ka MX-5 mitte, pole ju mootorit ... Ka F-1s tehakse vahed sisse TOORE JÕU arvelt sirgetel, kurvides on võit marginaalne. Ferru on jõus BMWle järgi jõudnud ja tulemused räägivad selget keelt - Williamsil pole asja esikohale.
Aga tegelikult olen ma diletant, nii et minu arvamus on puhas subjektiivsus USA-auto meeldivuse taustsüsteemis!
24.09.2002 at 12:36
rustang
  
Moderator
Hi-Tec handling
Ply, tänud sooja suhtumise eest! Way to go USA-raua foorumis!
Kui reaalse elu faktide juurde tagasi tulla, siis:
1. Lillest sain veerandmiilil jagu sel ajal, kui tal veel eelmine, kollane auto algusjärgus oli. Enam ei saaks.
2. Kaotus Devilc-le tuli maks. 4 sek rehvide arvelt, muus osas sõiduoskuse ja raskuse ning mitteoptimaalse handlingu arvelt, ka on väiksemat autot lihtsam järskudes kurvides pöörata.
3. Rapla rajal ei oma kiirendusvõime 80+ kiiruste pealt olulist tähtsust - sirgeid ju ei ole, kogu rada on üksainus slaalom!

Eks paistab, mis rehvidega Devilc Saugale tuleb, tekib vast teistsugune võrdlusmoment.

24.09.2002 at 12:50
peep
 
Moderator
Hi-Tec handling
Edit - tõin selle ka siia üle:

Kuna Eestis pole tegelikult mingit korralikku infot, et võrrelda millised autod on väikesel (kardi vms.) rajal kiired ja millised aeglased pöörasin pilgu läände.:hail

On olemas võistlus mille nimi on "The Tire Rack Solo II National Championship", kus osaleb üle 1200 kõige kõvema autocross sõitja üle põhja-ameerika ja mis minu arvates võiks olla ekvivalent selle mandri meistrivõistlustele. Tase on ülikõva, need, kes seal võidavad on parimatest parimad - mingeid tihendierinevusi annaks tõenäoliselt tikutulega otsida.

Autod jaotatakse kõigepealt klassidesse vastavalt nende modifitseerituse astmele ja seejärel veel alaklassidesse minule arusaamatul printsiibil (ehk korraldaja määrab millises alamklassis mingi mudel on). Iseenesest alamklasside tulemused on omavahel võrreldavad - kuna lubatud modifikatsioonide tase on sama.

Toon allpool ära selle aasta võistluse tulemused, kolm parimat igas alamklassis klasside kaupa koos vastava klassi üldkirjeldusega. Kõik klassid kasutasid samu - kahte erinevat rada. Mõlemal rajal oli igal võistlejal kolm katset, võistlustulemusena läks kirja kumbagi raja parima aja summa.

quote:

Stock
This class includes mass produced vehicles able to be used for normal street driving. Stock Category cars must compete in their showroom configuration with only minor modifications allowed such as aftermarket shocks, wheels, and tires. Other minor modifications are allowed as well, so please refer to the Solo Rules for details.

S-Stock

1 Erik Strelnieks 01 Chevrolet Corvette Hoosier
48.145 47.377 47.526 94.973
47.955 47.653 47.596
2 John Ames 01 Chevrolet Corvette Hoosier
51.541(2) 49.852(1) 47.549 95.518
60.421(1) 47.969 48.075 (0.545)
3 Mark Sipe 01 Chevrolet Corvette Hoosier
51.429(1) 47.526 48.490 95.882
53.855(3) 48.356 49.858(1) (0.364)

A-Stock
1 Scott McHugh 89 Chevrolet Corvette Kumho
49.799 48.768 48.655 97.283
49.259 49.211 48.628
2 Charlie Shelton 96 Chevrolet Corvette Hoosier
49.159 48.627 48.491 97.957
49.466 49.993 50.051 (0.674)
3 Jason Isley 89 Chevy Corvette Whi Kumho
49.541 48.838 48.976 98.506
51.929(1) 50.136 49.668 (0.549)

B-stock

1 Andy McKee 00 Honda S2000 Hoosier
52.473(1) 49.891 49.093 97.844
53.319(2) 48.751 48.860
2 Jason Saini 01 Honda S2000 Hoosier
56.014(3) 49.731 49.232 98.098
48.866 49.027 49.107 (0.254)
3 Joe Goeke 00 Honda S2000 Hoosier
50.121 49.716 49.961 98.307
48.591 48.682 48.823 (0.209)

C-Stock

1 Matthew Braun 99 Mazda Miata Hoosier
54.766(3) 49.093 48.724 97.223
49.142 49.163 48.499
2 Tim Aro 02 Toyota MR2 Spyder Hoosier
49.837 49.616 49.429 98.247
51.279(1) 49.442 48.818 (1.024)
3 Steve Telehowski 99 Mazda Miata Hoosier
53.870(2) 49.395 49.178 98.497
50.209 49.319 49.533 (0.250)

D-stock

1 Kevin McCormick 97 Acura Integra Type Kumho
51.588 51.780 51.001 101.573
51.499 51.085 50.572
2 Brian Fitzpatrick 94 BMW 325 Hoosier
54.880(2) 53.115(1) 50.514 101.899
53.257(1) 57.938(3) 51.385 (0.326)
3 Derek Butts 02 Lexus IS 300 Hoosier
51.415 51.264 50.889 101.903
53.187(1) 51.239 51.014 (0.004)

E-stock
1 Pat Salerno 93 Toyota MR2 Kumho
51.964(1) 49.803 49.501 98.895
50.232 49.569 49.394
2 Randy Noll 93 Toyota MR2 Yellow Hoosier
49.922 49.697 49.359 98.975
50.665 49.616 DNF (0.080)
3 Jeff Cashmore 94 Toyota MR2 Yellow Hoosier
50.588 49.857 49.542 99.606
53.890(2) 50.088 50.064 (0.631)

F-stock

1 Paul Kozlak 89 Chevrolet Camaro Hoosier
50.690 50.125 50.427 99.629
52.388(1) 49.928 49.504
2 Dean Sapp 01 Chevrolet Camaro Hoosier
50.646 53.727(2) 50.163 100.251
53.126(1) 50.344 50.088 (0.622)
3 Lynne Rothney-Kozlak 89 Chevrolet Camaro
50.656 50.841 55.361(1) 100.850
50.351 50.194 50.388 (0.599)

G-stock

1 Brian Priebe 01 Toyota Celica Kumho
51.421 51.225 50.905 102.137
51.425 51.406 51.232
2 Robert O. Carpenter 85 Honda CRX Hoosier
53.435(1) 53.018(1) 51.447 102.826
51.768 51.379 53.669(1) (0.689)
3 Russell Blume 91 BMW 318 is Hoosier
52.070 55.833(2) 52.088 103.061
51.332 50.991 51.340 (0.235)


quote:
Street Prepared
Any and all Stock Category vehicles are eligible for Street Prepared. You're also allowed to make modifications to the suspension, ignition, intake, and exhaust to further enhance the performance of the vehicle. No internal engine modifications are allowed, but minor changes to the bodywork to accommodate larger wheels and tires are permitted. Please refer to the Solo Rules for details on the allowable modifications.

A-street prepared
1 Gary Thomason 99 Chevy Corvette Kumho
50.615(1) 47.823 47.756 94.743
47.175 47.039 46.987
2 Daniel Popp 02 Chevrolet Corvette Hoosier
49.018 48.551 49.943(1) 95.385
46.834 46.923 47.158 (0.642)
3 Bill Lamkin 02 BMW Roadster Hoosier
53.886(2) 50.967(1) 48.260 96.452
48.392 48.266 48.192 (1.067)

B-street prepared
1 Bill Buetow 89 Chevrolet Corvette Kumho
48.431 49.700(1) 47.649 94.521
47.800 47.370 46.872
2 Bob Tunnell 95 BMW M3 Hoosier
49.356(1) 47.744 48.266 94.636
46.892 48.809(1) 48.746(1) (0.115)
3 Guy Ankeny 96 Chevrolet Corvette Hoosier
48.833 48.771 47.920 95.207
47.287 47.571 (0.571)

C-prepared
1 George Doganis 94 Mazda Miata Hoosier
48.984 48.330 47.768 94.868
48.436 47.100 47.404
2 Tom Ellam 72 Mazda RX 3 Hoosier
47.995 49.466(1) 52.754(2) 94.914
47.626 46.919 51.016(2) (0.046)
3 Allen Kugler 89 Honda CRX Hoosier
47.809 48.568 49.625(1) 95.631
48.905 47.822 50.422 (0.717)

E-street prepared
1 Tom Berry 96 Chevrolet Camaro Hoosier
48.774 48.268 47.748 96.279
48.531 49.601 49.120
2 Sam Strano 82 Chevy camaro Hoosier
48.827 48.358 47.668 96.481
48.813 50.812(1) 49.163 (0.202)
3 Casey Weiss 88 Pontiac TransAm Hoosier
49.327 48.808 47.795 96.510
59.101(5) 50.835(1) 48.715 (0.029)

F-street prepared

F Street Prepared
1 Taka Aono 85 Toyota Corolla Hoosier
49.542 48.804 48.771 97.555
48.937 49.180 48.784
2 Mike Burgess 82 Volkswagen Rabbit Hoosier
50.540 50.392 50.026 99.629
50.505 49.603 49.626 (2.074)
3 Jinx Jordan 84 Honda CRX White Hoosier
51.438 50.966 DNS 100.827
49.861 50.472 50.132 (1.198)

quote:
Prepared
You'll find high performance, production based non-street-driven vehicles here. Cars retain their original design, structure, and drive layout unless otherwise specified in the Solo Rules. Minimum weights are specified for all cars as part of the classing structure. Please refer to the Solo Rules for details on the allowable modifications.

A-prepared
1 Gordon Kinney 65 Sunbeam Tiger Hoosier
46.530 46.137 50.349(2) 94.096
48.198 53.005(2) 47.959
2 Sam Platt 73 Chevrolet Corvette Hoosier
46.356 45.999 46.012 94.809
49.079(1) 48.810(1) 49.042(1) (0.713)
3 Les Gabel 65 Sunbeam Tiger Whit Hoosier
46.859 49.358(1) 46.785 94.814
50.712(1) 48.029 55.216(1) (0.005)

B-prepared
1 Steve O'Blenes 87 Mazda RX7 Turbo Hoosier
49.036(1) 46.848 46.271 92.732
47.816 53.316(3) 46.461
2 Vernon Peterson 86 Chevrolet Corvette Hoosier
48.879 48.572 47.706 96.936
50.645 49.230 49.362 (4.204)
3 Rick Perry 66 Chevrolet Corvette Hoosier
51.760(1) 48.148 48.908 98.026
51.085 49.878 50.132 (1.090)

C-prepared
1 Buddie Jasman 79 Ford Mustang Hoosier
46.906 46.409 46.373 93.783
48.615 47.927 47.410
2 Ron VerMulm 81 Chevy Camaro Hoosier
47.250 47.392 46.812 93.927
47.714 47.115 (0.144)
3 Frank Stagnaro 65 Shelby GT 350 Goodyear
47.349 47.355 51.854(2) 94.822
47.639 47.473 47.533 (0.895)

D-prepared
1 Chris Lindberg 90 Mazda Miata Hoosier
49.721(1) 51.760(2) 48.132 94.609
46.929 46.624 46.477
2 Christopher Imbeau 73 MG Midget Hoosier
51.634(1) 48.287 49.129 95.171
48.415 47.182 46.884 (0.562)
3 Steve Bollinger 66 Austin Healey Spri Hoosier
48.459 DNF 48.555 95.584
47.405 47.125 47.709 (0.413)

E-prepared
1 John Thomas 86 Honda Civic Goodyear
46.686 46.021 47.742(1) 91.684
46.462 46.278 45.663
2 Kevin Wenzel 84 Volkswagen Rabbit Goodyear
47.445 46.944 DNF 93.750
46.806 47.288 (2.066)
3 Tom Lombardo 86 Honda Civic Goodyear
48.235 47.546 47.528 94.403
47.183 46.928 46.875 (0.653)

F-prepared
1 Greg Fordahl 72 Porsche 914 Hoosier
47.954 53.505(3) 47.017 93.049
46.789 46.401 46.032
2 Chris Cox 95 BMW M3 Hoosier
50.952(2) 49.198(1) 47.175 93.277
46.840 46.549 46.102 (0.228)
3 Ralph Elder 95 BMW M3 Hoosier
47.911 47.263 63.332 94.163
47.458 47.369 46.900 (0.886)


Ülaltooduga ei taha ma midagi erilist tõestada- see on rohkem nagu siinse publiku informeerimiseks, et spekulatsioonide asemel fakte oleks. See võrdlus kõlbab imehästi meie Tabasalu/Rapla jms. kardirajavõistluste taustale, ringrada on eraldi teema - ei leidnud ühegi nii suuremahulise Solo I võistluse tulemusi.
24.09.2002 at 13:44 Last edited 24.09.2002 at 16:02 by peep (Moderator)
peep
 
Moderator
Hi-Tec handling
ctrlc/ctrlv on juba nii käppas, et teen väikese summary ka:D - auto/koguaeg

Stock

01 Chevrolet Corvette 94.973
01 Chevrolet Corvette 95.518
01 Chevrolet Corvette 95.882
99 Mazda Miata 97.223
89 Chevrolet Corvette 97.283
00 Honda S2000 97.844
96 Chevrolet Corvette 97.957
01 Honda S2000 98.098
02 Toyota MR2 Spyder 98.247
00 Honda S2000 98.307
99 Mazda Miata 98.497
89 Chevy Corvette 98.506
93 Toyota MR2 98.895
93 Toyota MR2 98.975
94 Toyota MR2 99.606
89 Chevrolet Camaro 99.629
01 Chevrolet Camaro 100.251
89 Chevrolet Camaro 100.850
97 Acura Integra R-Type 101.573
94 BMW 325 101.899
02 Lexus IS 300 101.903
01 Toyota Celica 102.137
85 Honda CRX 102.826
91 BMW 318 is 103.061

Street prepared

89 Chevrolet Corvette 94.521
95 BMW M3 94.636
99 Chevy Corvette 94.743
94 Mazda Miata 94.868
72 Mazda RX 3 94.914
96 Chevrolet Corvette 95.207
02 Chevrolet Corvette 95.385
89 Honda CRX 95.631
96 Chevrolet Camaro 96.279
02 BMW Roadster 96.452
82 Chevy camaro 96.481
88 Pontiac TransAm 96.510
85 Toyota Corolla 97.555
82 Volkswagen Rabbit 99.629
84 Honda CRX 100.827

Prepared

86 Honda Civic 91.684
87 Mazda RX7 Turbo 92.732
72 Porsche 914 93.049
95 BMW M3 93.277
84 Volkswagen Rabbit 93.750
79 Ford Mustang 93.783
81 Chevy Camaro 93.927
65 Sunbeam Tiger 94.096
95 BMW M3 94.163
86 Honda Civic 94.403
90 Mazda Miata 94.609
73 Chevrolet Corvette 94.809
65 Sunbeam Tiger 94.814
65 Shelby GT 350 94.822
73 MG Midget 95.171
66 Austin Healey Spri 95.584
86 Chevrolet Corvette 96.936
66 Chevrolet Corvette 98.026

Vaadake samasuguste autode omavahelisi vahesid - mulle näib, et need on jube väikesed - asjatundjad võiksid muidugi kommenteerida mis tähendab ca 1 sek. 1.3x aja juures.

Kui keegi oma lemmikautot nimekirjas ei näe siis põhjus lihtsalt selles, et võitjad ei sõitnud nendega - osalejate hulgas olid kõik usas müüdavad antud otstarbeks sobivad liikurid olemas.
24.09.2002 at 16:08 Last edited 24.09.2002 at 16:32 by peep (Moderator)
rustang
  
Moderator
Hi-Tec handling
Paistab, et Miata ei allu eriti tuunimisele, kõige vihasem Mazda ei ole eriti kiirem kui keskmine:
Prepared 94.6
Stret Prepared 94.8
Stock 97.2

Stock Mustangiga ei ole üldse midagi teha!
Aga Camaro/Fire mehed, tulge mulle ära tegema, Teie saaks ju võidu sõita küll!
24.09.2002 at 16:40 Last edited 24.09.2002 at 16:41 by rustang (Moderator)
peep
 
Moderator
Hi-Tec handling
Huvitav jah, et Mustangid mis sõidavad F-body'ga samas klassis, pole stock ja street prepared klassis eriti konkurentsivõimelised - enamus on tabeli alumises otsas ???

Kes ei tea misasi see Solo II ehk autocross täpselt on, siis siin on mõned pildid:

http://www.abella.net/john/imageview/imageview.cgi?archive=autox0511
24.09.2002 at 16:48 Last edited 24.09.2002 at 17:07 by peep (Moderator)
ats
 
Hi-Tec handling
Ma olen (peaaegu;)) kindel, et näiteks see 115hj Yaris on Pärnu rajal enamuse meie autodest kiirem, aga see selgub kohapeal. Õige vedrustus - õige rehv. Kurvi väljumiskiirus on nii palju suurem tavaautost, et isegi võimas auto ei jõua kiirendamisega järgi.
24.09.2002 at 17:44
devilc
Moderator
Hi-Tec handling
quote:
rustang:Eks paistab, mis rehvidega Devilc Saugale tuleb, tekib vast teistsugune võrdlusmoment.
Sama Yaris Cupi rehviga, millega Raplas tänavarehvist ca 0.6-1.0 s ringi pealt kiirem olin. Tänavarehvidest kahju lihtsalt. Tänavarehviga tulen ainult hirmsa vihma korral - slikkidel mustrit liiga vähe järgi jäänud.

Huvitav saab võrdlus olema küll.
24.09.2002 at 18:51
rustang
  
Moderator
Hi-Tec handling
quote:
peep: Huvitav jah, et Mustangid mis sõidavad F-body'ga samas klassis, pole stock ja street prepared klassis eriti konkurentsivõimelised - enamus on tabeli alumises otsas ???
Stockis on selge, et ei jõua järele.
Uurisin natuke reegleid, Street Prepared lubab juba ka tagasilla hoovastiku ümber ehitada - ei saa aru, miks Mustangid ikka maha jäävad?
24.09.2002 at 01:21
peep
 
Moderator
Hi-Tec handling
quote:
rustang:Stockis on selge, et ei jõua järele.


Miks ? Nad on ju väiksemad ja kergemad ning hp. erinevus pole eriti oluline.
25.09.2002 at 10:17
rustang
  
Moderator
Hi-Tec handling
quote:
peep:
quote:
rustang:Stockis on selge, et ei jõua järele.

Miks ? Nad on ju väiksemad ja kergemad ning hp. erinevus pole eriti oluline.
Peapõhjus on Mustangi "quadrabind" (TM) tagavedrustus s.t. nelja hoovaga kinnitatud tagasild, mille hoovad kurvides painduvad ja auto piirsituatsioonis ettearvamatult käituma panevad. Samuti muutub esisilla kurvi väliskülje poolse ratta camber vahegi teravama keeramise peale positiivseks ehk ratas "murdub" põhja alla ja ka esiotsas pole pidamist.
25.09.2002 at 11:35 Last edited 25.09.2002 at 11:36 by rustang (Moderator)
peep
 
Moderator
Hi-Tec handling
Aga sõltumatu tagavedrustusega mudelid, Cobra ja R ?
25.09.2002 at 11:46
rustang
  
Moderator
Hi-Tec handling
Ma ei tea, peaks mõnes USA kurvisõidufoorumis küsima vist?
25.09.2002 at 11:48
rustang
  
Moderator
Hi-Tec handling
Nokkisin ise ka veidi tulemustes ringi - ei olegi nii hull see asi. Septembri võistlus:

STOCK (parim Ford 12.):

1T 79 Paul Kozlak 89 Chevrolet Camaro I Hoosier 99.629

12 139 David Schotz 01 Ford Cobra Blue Kumho 102.076

PREPARED:

1T 44 Buddie Jasman 79 Ford Mustang Silve Hoosier 93.783

2T 138 Ron VerMulm 81 Chevy Camaro Orang Hoosier 93.927

3T 136 Frank Stagnaro 65 Shelby GT 350 Whit Goodyear 94.822

4T 85 Rick Ruth 77 Ford Mustang Red Hoosier 95.033

5T 146 Vitek Boruvka 85 Chevrolet Camaro Y Hoosier 95.593
25.09.2002 at 11:57
peep
 
Moderator
Hi-Tec handling
Need on sama võistluse tulemused mis ma ülalpool postitasin. See toimus ju alles mõni nädal tagasi.
25.09.2002 at 12:03
rustang
  
Moderator
Hi-Tec handling
OK - aga Sul ei olnud Stockis ühtki Fordi ??
25.09.2002 at 12:06
peep
 
Moderator
Hi-Tec handling
No ei olnud neist keegi kolme parema hulgas, mis teha ! :)
25.09.2002 at 12:10
peep
 
Moderator
Hi-Tec handling
Päris huvitav jutt SCCA foorumis sellesama võistluse tulemuste kohta:

http://www.sccaforums.com/ubb/Forum18/HTML/000356.html
25.09.2002 at 12:22
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Hi-Tec handling  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.