| Poster |
Message |
Joel
|
Karpa + kompressor...
Seoses võhiklusega kompressorite teemal painab minu pead järgmine probleem: Oletame, et autol on peal enam-vähem stock karpamootor (sisselase ja väljalase on veidi moditud). Õhufilter asub otse karpa peal. Nüüd kui mootorile lisada kompressor (väikse mootori puhul näiteks VW G60 oma), siis kuidas suhtub karpa sellesse ja mida tuleb muuta/ümber ehitada/reguleerida, et küttesegu korralikult jookseks ja liiga lahjaks ei jääks? Kas kompressori ja karpa vahele on vahejahutit vaja? Kas mootori surveastet tuleb madalamaks viia (u. 7,5-8'ni, nagu turboülelaadimise lisamisel n/a mootorile)? |
| 15.10.2002 at 11:35 |
Last edited 15.10.2002 at 11:41 by Joel
|
max |
Karpa + kompressor...
...ja seos USA mootorite ja tehnikaga on...? |
| 15.10.2002 at 11:41 |
Last edited 15.10.2002 at 11:41 by max
|
Joel
|
Karpa + kompressor...
quote: max: ...ja seos USA mootorite ja tehnikaga on...?
...täiesti otsene. Kuna karpamootorite kompressorülelaadimisega põhiliselt USAraua arendajad tegelevad, siis on loogiliselt võttes kõige adekvaatsema info nimel just nendega mõtet konsulteerida + see, et samad tõed kehtivad ju nii R4 kui V8 ülelaadimise puhul... |
| 15.10.2002 at 11:56 |
|
peep
Moderator |
Karpa + kompressor...
minu teada on need spets karpad mis surve all töötavad, klassikaline roots/whipple tüüpi kompressor asub ju peale karpat. ehk niisama lihtne see pole. Vaata mõne juhtiva karpatootja lehekülge, seal ehk on nende konstruktsiooni eripärast lähemalt juttu. |
| 15.10.2002 at 12:33 |
|
partel
|
Karpa + kompressor...
Joel, netist leiad vastavat infi karpadest/autodest hulganisti. |
| 15.10.2002 at 12:59 |
|
LaSa
 Moderator |
Karpa + kompressor...
Pmtslt pead karpa ära survestama, elik siis tagama olukorra, kus karpa arvab, et välisõht ja siseneb õhk on sama survega. Nii väga puust ja punaselt seletades |
| 15.10.2002 at 13:10 |
|
Andres69Stang
|
Karpa + kompressor...
Karpa ja ülelaadimine peaks töötama täidsa normaalselt kuni 1 atm. ülerõhuni.
Lisapihusti on vajalik, karpaga natuke tööd (hermetiseerida, ujukid vahtu täis lasta), BOV , bensurõhu regulaator (peab reguleerima ülelaaderõhu järgi), vahejahuti oleks hea, oleneb laadimisrõhust ja surveaste oleneb ka bensust/rõhust ma arvan mitte alla 8:1.
Karpa markidest peaks enamus toimima, soovitati Holley, Mikuni, Webber,.. ei mäleta raamatus on kirjas.
Näiteks: http://www.jim-powski.com
____________________________
Mustang´69,390,C6 |
| 16.10.2002 at 17:22 |
|
Erkki
|
Karpa + kompressor...
Sry, et OT, aga Andres, kuidas Su turbo aretamine edeneb?? 
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
| 16.10.2002 at 20:02 |
|
VolvoTurbo |
Karpa + kompressor...
Ma arvan,et unusta karpa ja kompressor yltse.Voibolla ainult,kui sull on V8.Siis on palju lihtsam panna kompressor,kui 2 turbot.
Kui sa tahad ehitada kiiret autot ja sellega ka iga paev soita,siis ainuke lahendus on sissepritse+turbo.Mull on sulle hea naide oma kaest.Ma ehitan oma sobraga turbo mootorit vanale Volvole(P1800E,2,0l toukurvarrastega mootor).Garret T-3 turbo,K-siisepritse,Supra vahejahuti.14PSI 195hj rattastel ja 206ft-lbs.Surveaste on 8,7:1.Ma ehitan omale mootorit kus ma kasutan programmeeritavat sissepritset ja syydet.Sellega peaks yle 200 saama.
Yks teine tuttav ehitas sama mootori kasutades Weber 45DCOE ,Lysholm kompressorit(see on koige parem mida saab osta),vesi-ohu vahejahutit,elektroonilist detonatsiooni vastast syydet.Ilma,et kaanega midagi tegi,ta sai ainult 10,6lbs.survet.143hp ratastel,peale kaane ehitust ta sai 173hj.
Peab veel lisama,et meje mootor oli ehitatud 90% kasutatud osadest,mis me saime prygimaelt ja kogu mootor on seest puutumata.Kompressor mootori juures tuleks koik tykid osta uued.Yks Datsun 280 omanik ytles,et tall votis aasta aega enne kui ta sai karpa oieti reguleeritud.See oli turboga Holley karpa,17psi,320hj,280lb.ft. ratastel.12,3-sec quarter-mile.
Tagasi sinu kysimuse juurde.
Surveaste peaks olema 8:1-9:1 vahemikus.
Karburaatorit on vaga raske reguleerida ,et ta tootaks korralikult madala ja korge survega.Piiriks vist jaab 10psi.Bensu pumba surve peab tousma komp. survega.
Kogu kytte systeem peab kannatama korgemat bensiini survet.
On vaja bypass klapp,mis aitab survet reguleerida kui ohu klapp sulgub kiirelt(kaiguvahetusel).
Ujuk ei tohi olla seest tyhi.
Korgid mis on pandud monedele ohu avadele voivad valja lennata.
Ohuklapi voll tuleb tihendada.
Vahejahutit on kindlasti vaja.
Koige paremad raamatud on selle kohta kuidas ehitada turbo voi kompressor mootorit on kirjutanud Corky Bell.
Mis mootoriga on sull tegu?
Minu arvates on turbo mootori ehitamine lihtsam ja veidi odavam.Turbo mootor tuleks kindlasti voimsam. |
| 17.10.2002 at 07:29 |
|
Andres69Stang
|
Karpa + kompressor...
quote: Erkki: Sry, et OT, aga Andres, kuidas Su turbo aretamine edeneb?? 
Tasapisi Suuri oste polegi veel teinud, 9 korda mõõda!
____________________________
Mustang´69,390,C6 |
| 17.10.2002 at 08:48 |
|
aif |
Karpa + kompressor...
quote: VolvoTurbo: Ma arvan,et unusta karpa ja kompressor yltse.Voibolla ainult,kui sull on V8.Siis on palju lihtsam panna kompressor,kui 2 turbot.
Alotofskipped.
Kogu stoori on õige, kahjuks.
Samas:
Topi karpa enne kompressorit. Bena läheb kyll palju aga kui on tegemist hobimasinaga elab yle. Vahejahutiga tuleb kah jama. Sellesse võib bena kondenseeruma hakata.
Topi karpa pärast kompressorit ja vahejahutit hermeetilise kopsiku siise ja sisselaskekollektori peale. Paikatuunimine on hullumaja.
____________________________
aif, LX "broken mare" Mustang 2.3
XS "thrashed" PUG 206 |
| 21.10.2002 at 23:13 |
|
|