register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Autoremondikohad (Motoristiklubi) kommentaarid  
Poster Message
hents99
  
Autoremondikohad (Motoristiklubi) kommentaarid
Kogemused Motoristiklubi ja kontaktisiku Üllar Luht`iga. Postitan selle siia TQHQ foorumisse, sest Motorist on ka siinse foorumi kasutaja ja tema ise pakkus mulle teenust.

Töö kirjeldus: Keretööd ja värvimine. Tooni vahetus.
Töö teostamisele kulunud aeg: Umbkaudu 2015 Aprillist kuni 2016 Märtsini (millal sain auto viimased detailid)
Minu otsesed kulutused: Ca 3000 Eurot, nest ~2000+ Eurot tööraha+materjal ja muud seonduvad kulud. ~1000 Eurot ja üle poole aasta kulus oma auto juppide kättesaamiseks.

Tulemused: Umbkaudu aasta aega kaotatud aega ja ~3000 Eurot puhast kulu mulle. Ehk auto vajas pärast värvitööde edukat (nende arust oli töö kvaliteet hea ja hindasid seda ca 2600 Euro vääriliseks sellisel kujul nagu auto kätte sain Augustis)

Paraku ei saa sealse töö kvaliteedi ja klienditeenindusega (pool aastat ei võetud isegi telefoni, ei vastatud meilidele (ei minu ega ka minu advokaadi) ja töökoja uks oli lukus, kuig tuled sees põlesid) rahule jääda.
Kirjutan ka lühidalt, miks, sest mind sõimati eideks, kuna mulle ei sobinud nende töö kvaliteet, ma siis põhjendan miks. Lõpuni välja väideti, et töö on igati õigustatud ja üle keskmise kvaliteediga.
Ehk mina ei nõudndu näitusekvaliteeti, kuigi sellest tulemusest kuhu jõuti, oli Üllari arust järgmine level näitusekvaliteet.

Tööd teostati väga pikalt, ehkki paarinädalaste vahedega käisin arengut uurimas ja sisuliselt tehti minu hinnangul tööd ca 2 nädalat maksimaalselt.
Minu viga oli see, et maksin alati raha ette, mis küsiti. Seepärast, et töö seisma ei jääks.

Autost endast: Tegemist oli 1996a G-klassi Mersuga, millel oli vaja teha värvivahetus (sinisest pruuniks). Lisaks oli tagumine tiib plekksepa poolt taastatud. Muus osas polnud väga viga, auto oli eelnevalt ca 1.5a tagasi värvitud ja sirge nagu G-klass ikka.

Asi lõppes või pigem algas sellega, et Augustis sain auto kambrist kätte. Kambri sebisin ise (Elvas, Hr. Karu), sest mitu nädalat venis jälle selle tõttu, et kambrit polnud võimalik saada, mul kulus selleks paar päeva, et asi korraldada. Kambris said ka kõik filtrid enne minu autot vahetatud, et saada hea tulemus.
Üle kere voolas lakk nagu kardin. Polnud detaili, mis ei jookseks. Jooksid ka kõik need detailid, mis said värvitud Motoristiklubis. Toon selle välja seepärast, et kogu süü olla kambris ja selle valgustuses. Ehkki on mul seal kambris värvitud mitmeid autosid ja ükski pole ebaõnnestunud.





















Üllar tuli siis ca nädala pärast autot vaatama (esimest korda pärast kambrist tulekut) ja väitis, et see on normaalne ja saab ilus kui poleerida. Kuna selle nädala jooksul juhtusid erinevad inimesed seda autot mu garaazis nägema, siis ütlesid nad kõik ühest suust, et siin pole midagi päästa. Lihtsalt kõik detailid jooksevad ja mitte vähe.

Motoristiklubi garaazis värvitud detailid, kus kambri süüks ajada ei saa, sest seal polegi kambrit. Katus ja muud detailid värviti seal tolmu sees ja tolmu kahjustustega, lisaks tavapärane käekiri jooksva laki näol:






Arutasin Üllariga, mis saab edasi. Kas on mõtet autot nühkida või mitte. Tema kui asjaga vist rohkem kokkupuutunud inimene lubas, et saab hea. Noh, siis käis ja poleeris seda paari nädala jooksul 3-4 korda kuniks ühel uksel paistis kruntvärv.
Siis kadus mõneks ajaks ja pakkus, et uksed saab küljest võtta ja viia Motoristi töökotta, kus ta uksed üle värvib. Muud detailid pidavat väga head olema.

Ma ei olnud sellega nõus, sest auto lainetas igast küljest, kust vaatasid. Selleks ajaks oli 2000+ Eurot mul kulunud.....
Tegin talle ettepaneku viia auto teise kohta uuesti värvimisse ja seda kõike minu enda kulul, sest sain aru, et ainult uste parandamisest ei piisaks, mu silm rahule jääks. Vaja kogunisti üle värvida, aga seda polnud ta nõus tegema.

Seega otsisin uut kohta, kes teeks. Noh, ega eriti keegi ju sellist asja üle teha ei taha, sest töö maht on suurem kui algselt.
Leidsin uue koha ja arvasin, et lõpuks saan varsti autoga sõita. Mingit raha vms ma tagasi ei tahtnud.

Asjad, mida ma tahtsin, olid mu enda auto detailid (Tagauks, esi- ja tagastanged, 4-st tiivakaarest 1, küljepeeglid, esitiibade alused plastikdetailid, tagavararatta kate, kaitseraud, 100Ah suhtkoht uus aku, mis tagastades ei töötanud - kasutatuna ostes turuhind ca 3000 Eurot, uuena üle 10 tuhande, dokumenteeritud), mis 2016a Märtsini olid veel värvimata jne. Siis aga selgus, et ma olen veel 600 Eurot talle võlgu tehtud töö eest.
Küsisin, et mille eest see 600 Eurot küsitakse - vastuseks, et töö sai tehtud ja veel hästi kusjuures.
Seepeale sõitis mul veidikese katus ära, sest ma ei olnud nõus oma juppide eest veel lisaraha maksma. Siis hakkas järgmine tagaajamine pihta. Telefonis nõudis vaid puuduvat raha ja ei mingit läbirääkimist.

Seepeale hakkasin uurima, mis võimalused mul üldse on. Tarbijakaitse ja politsei ei saanud miskit teha peale konsultatsiooni, sest tegemist oli eraisikutevahelise tehinguga ja ainuke variant on tsiviilkohus.
Siis proovisin oma advokaadiga konsulteerida. Saatsime nii mina, kui ka tema nõuded juppide osas ja andsime võimaluse ka Üllaril/Motoristiklubil esitada põhjendatud nõue minu vastu....seda muidugi ei tulnud.

Seepärast soovitangi teha KIRJALIK leping, sest suusõnaline leping ei tähenda EV`s midagi, vähemalt paljude inimeste jaoks, kes neid sõlmivad. Suusõnalist lepingut lihtsalt pole võimalik tõestada.

Märtsis sain oma jupid lõpuks kätte raha eest ja nüüd auto uues kohas värvimises. Uued värvijad kiruvad ja vannuvad seda autot, sest kõik vaja üle käia. Üllari värvitud värv tuli näiteks ukseavadest maha kilena tõmmates. Isegi ei viitsitud karestada enne värvimist....






Kusjuures enamus detailid, mida kinni hoiti olidki lõpuni välja värvimata. Ehk selle raha sisse ei mahtunud ka nende detailide värvimine.

Tagaukse mõlki ei võetud seepärast välja, et väidetavalt pärast läheb detail roostatama jne, seega olin nõus nende põhjendusega. Uued värvija panid käe vastu ja oligi mõlk peaaegu kadunud. Ehk mitme kuuga lihtsalt midagi ei tehtudki, kohe värv selga ja valmis.






Miks ma üldse sellisesse nö nurgatagusesse mitte-ettevõttesse sattusin, oligi see, et enamus keretöödega tegelevad ettevõtted Tartus, kellega suhtlesin, pakkusid aega alles poole aasta või aasta pärast, aga mul oli kiire...
Mitte polnud asi rahas. Ma olingi arvestanud ca 3000 Eurot, aga selle eest lootsin saada ka keskmist kvaliteeti.



PS! Mind ähvardati Üllari poolt selle eest, kui ma avalikkusele selle loo avaldan. Eks tuleb see risk võtta, muidu saavadki vähemalt eraisikud vastu pükse ja neil pole mitte midagi selle vastu teha.
Ehk ~3000 eurot on natuke palju, et see lihtsalt alla neelata. Minul on paraku ka inimesed, kelle eest ma vastutan (Abikaasa ja 2 väikest last, keda viia-tuua jne, sest elasin toona ca 12km linnast väljas)

Ma loodan, et siseringi kaitseks seda teemat koheselt ei kustutata. Tegemist pole küll kiidulauluga, aga ma ei näe, et ma ülekohtune oleks. Mulle ei pakutud kunagi kompromissi (välja arvatud uste uuesti värvimis), vaid nõuti raha ja ähvardati tagatipuks. Mina pakkusin, et tellime minu kulul kolmanda osapoole olukorda hindama, sest Üllar lõpuni välja (Märts 2016) ei tunnistanud, et tema midagi valesti tegi.
Ehkki tellisin riikliku ekspertiisi ja saatsin selle ka talle.

Tal oli veel julgust öelda stiilis, et "ah, mis see ekspert ka teab".

Eksperdi arvamus PDF kujul
Lisa1
Lisa2

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
31.03.2016 at 11:32 2 edits. Last edited 01.04.2016 at 07:50 by peep (Moderator)
peep
 
Moderator
Autoremondikohad (Motoristiklubi) kommentaarid
Selle teema esimene postitus vastab remondikohtade kommenteerimise reeglitele. Kogu ülejäänud jutt kahjuks mitte ja otsustasime selle splittida siia:

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=45065

Palun siia mitte postitada muud kui reeglikohaseid postitusi, muu jutt splititud teemasse.
01.04.2016 at 09:53
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Autoremondikohad (Motoristiklubi) kommentaarid  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.