register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Küsimused NOSi kohta   1 2  
Poster Message
jeff01
  
Küsimused NOSi kohta
Seoses väga väikse kogemusega NOSi vallas on tekkinud rida küsimusi ja tundus mõistlik siin foorumis targematelt küsida.
Esimene küsimus on seoses sellega, et kas pihustamise alguses tekkiv "piik" on normaalne ja sellele pole mõtet tähelepanu pöörata või on see kuidagi vedelikust gaasiks muutumise probleem seoses ehk temperatuuri või rõhuga? Või on ehk asi hoopis torustiku mõõdus?

Millal ma tean, et nüüd on piir ja rohkem gaasi peale lasta ei tohiks? EGT? (Ei pea silmas kepsu piiri) Detot kuulata pole vist mõtet ?


Testimiseks tühjendasin dünos ühe pudel ja olen veendunud, et piik kui selline eksisteerib....alguses ja keskel nuppu vajutades on lõpus tulemus täpselt sama...kui selle helerohelise muhku vaadata peaks sellega asi selge olema. Suurim küsimus ongi nüüd aga selles, et kuipalju 1 mootor talub. Kui olen korra või paar proovinud, et 2000 pealt juba peale vajutades talus see lammarimootor 750nm siis kas võin siit edasi gaasikogust järjest suurendada et seda NMi pmt lõpuni hoida? Igatahes on see suht mannetu kui 3000rpm peal on 750+NM ja 7000 peal 300NMi Sõidan odava diisli kastiga mille pikad käigud, kasutan vaid kolme käiku ja seetõttu on pöörde drop päris suur.

Tänud abi eest

15.10.2017 at 10:43
hents99
  
Küsimused NOSi kohta
Mul kogemused puuduvad, aga kas süütega ei oleks mõistlik graafikut “siluda” ?
Mille järgi sa süütenurka muudad? gaasi kogus/mass muutub ju pidevalt?
Ma omas mõttes kõrvutasin nn keemilise laadimise õhupumba poolt tekitavale õhumassile... mis on võibolla täiesti vale mõte.
Me ju teame, mis õhukogus mingis konkreetses mootoris teeb, sest õhukogust me teame ja rõhku loeme/näeme. Sellest olenevalt reguleerime mootori kiirust. Gaasi massi puhul ju mõõtjat ei kasutata?

Kahjuks siinse foorumi modifitseerimise osa kadus legendaarse liikme lahkumisega ja asendus subtiitrite kvaliteedi aruteluga.


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
15.10.2017 at 11:03
DevilDeVille
  
Küsimused NOSi kohta
Märksõnaks progressive nitrous controller

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
15.10.2017 at 11:23 1 edit. Last edited 15.10.2017 at 11:24 by DevilDeVille
jeff01
  
Küsimused NOSi kohta
Rahu Pärtlile
süüte korrigeerimise osa ei saagi minu võimaluste juures täpne olla ja mind ei häiri, et piik on ka tuntav (Ma ei tahaks süütega siludes kusagilt alast jõudu kaotada)
Või pakkusid seda süüte asja selleks, et kepsu piirile sujuvamalt läheneda? Süüte korrigeerimine pole täpne sest see pole gaasi kogusest kuidagi sõltuv vaid toimib tavalise tableswitchiga ja kuna piik on täpselt seal kus vajutan siis koos püsimise nimel peaks kogu NOSi alaune süütetabel olema tagasihoidlik kuna piik võib olla kus iganes.

Kuna seni peal olnud mootor oli 300€ ne lammariraud siis ma tegelikult ei saa öelda, et oleksin süütega tagasihoidlikult käitunud sest see rusikareegel oli mulle mõistetamatu, et 2kraadi 100hp kohta maha....mõistetamatu sellepärast, et ma ei oska mittekuidagi öelda mis selle mootori norm NA süüde on kuna olen end 95 / 98 / 102 / e85 / 20-40% Ksüleeniga mängides avastanud end 22-39 kraadi süütenurkadelt@ WOT ja kõrge pööre. See millest maha võtta on siis see mis NA-l teeb max jõu?

Ma ei näe mõtet eraldiseisval controlleril kui juhtaju suudab tegeleda nii launchi, logimise, NOSi, süüte jms kõigega veel.....tean, et dragiautod on neid täis, viperisse sai neid vist koguni 7tk Ma ei näe mõtet ehitada ka 2 või nelja stagelist süsteemi sest iga pulk ja jubin maksab raha ja need, kel on wet kitiga 4 stage jaoks 64 düüsi peavad minust ikka hulga jõukamad olema.

Idee oleks miski PWM klapp leida mis 1200PSIga suudaks avaneda ja sulguda ilma probleemideta.....saaks selle PWM ehk otseselt siduda ka süütega ja asja veidigi täpsemaks?

15.10.2017 at 11:41 1 edit. Last edited 15.10.2017 at 11:59 by jeff01
hents99
  
Küsimused NOSi kohta
Silutud graafik = tänavaseade.
Kui piik ei sega, siis seda maha ajada oleks tõesti patt.
Mis on egt näit pärast piikimist võrreldes tõusu tipus?


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
15.10.2017 at 12:07
jeff01
  
Küsimused NOSi kohta
autot ehitades mõtlesin tõesti, et sõidan temaga ka tänaval....kahjuks või õnneks sai ta liiga halva juhitavusega ja ebamugav, et ei kipugi väga ei tänavale ega maanteele....aitab ka lubade taskuspüsimisele kaasa.
EGT-t veel kahjuks jälgida ei saa, ilmselt see võimalus siiski tuleb kuid see on vist ainus näit mis peaks mulle ütlema, et rohkem gaasi enam lisada ei tohiks?
Kui usakad on vist suht tihti 1000hp NA ja 2000hp NOSiga siis võib loota, et kuni kahekordse NA võimsuseni on võimalik mul nosiga ronida? või on neil pigem nosita vaid 1000hp NA sest peal on karburaator ja lukus jagaja? Lihtsam oleks kindlasti turboga laadida kuid mingil põhjusel olen sellele mõttes joone peale tõmmanud ja turbokana tahaks ehitada järgmist aga mitte seda autot
15.10.2017 at 12:16 1 edit. Last edited 15.10.2017 at 12:19 by jeff01
hents99
  
Küsimused NOSi kohta
Turbokaid on lihtne seadistada, uued kogemused on huvitavad, las jäädagi n/a + gaas.

Ma pole kogenud, aga minu puhul on egt näit a ja o, kui jutt on tagasisidest mootoriga.
Eeldusel, et võib usaldada.... see näitab ju põlemiskambri nn peegeldust.
Kõige parem kui veel igat silindrit näha, aga see puhtalt täppis timmimiseks, ehk kütus vs säde et silindrite kiirendused oleksid võrdsed.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
15.10.2017 at 12:28
tõnisson
 
Küsimused NOSi kohta
Need 2 kraadi per 100hp ja muud reeglid ei pea kuidagi paika, pole olemas sellised rusikareegleid lihtsalt.
See oleneb ennekõike põlemiskambri efektiivsusest. Teed põlemiskambri ebaefektiivsemaks = tuuningaken laieneb.
Ära liialda süütega, nii nad laiali lähevad. Veidi hiline ei tee ju midagi halba.
Surve 1200psi-d? Seda on liiga palju, tähendab, mida suurem alustussurve, seda suurem/kiirem kukkumine. 900-950 ja on palju stabiilsem.
Turbomehena ära segu rikkana hoia, ennemini sihi lahjema poole. Rikas ei ole turvaline.
Mina isiklikult unustaks EGT-d sedapuhku ära. Vaata küünlaid.
Midagi logida tahad, siis sul kindlasti on mõni 2bar-ine MAP, millega karteris survet mõõta.




____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
16.10.2017 at 15:20 1 edit. Last edited 17.10.2017 at 09:02 by tõnisson
v6sa
Küsimused NOSi kohta
Kuniks gurud ärkavad ja märkavad...

Kas gaasi töörõhk piigi ajal püsib (pean silmas rõhku düüsil, mitte ballooni juures)? Kuigi see peaks olema pigem kosmeetiline probleem, kuna selles alas vist piiri peal ei sõideta? Või on reaalselt oht kaotada rehvide pidamine järsult muutuva veomomendi tõttu?

EGT on hea ja kiire mõõtevahend, kuid kas on teada konkreetse paja läviväärtus, kustmaalt asjad kiiresti hapuks kisuvad?

Ühtlasi palun puust ja punaseks, kuidas karterirõhu teadmine antud küsimuse püstituse juures mootorit koos hoida aitab? Mulle tundub, et kiire karterirõhu tõus on pigem juba toimunud hävingu tulem. Asi, mida küsija soovib ära hoida.

Kiidan huvitava teemapüstituse eest.
16.10.2017 at 15:44
tõnisson
 
Küsimused NOSi kohta
Kas just kiire tõus. Rohkem nagu piigid või pendeldamine/ebakorrapärasus.
Kui rõngad hakkavad laperdama, siis nad enam ei pea ja seda võib näha enne kui seda küünlalt näha võib.
Lihtsalt väga kiire tõus tähendab jah ilmselt seda, et pole enam kolvi, mille pärast muretseda :)

____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
17.10.2017 at 09:02
incognito
 
Küsimused NOSi kohta
quote:
tõnisson:
Turbomehena ära segu rikkana hoia, ennemini sihi lahjema poole. Rikas ei ole turvaline.


Ma tasapisi loodan turbode ja muud laadi forced inductioniga sõbraks saada.
Küll aga ma vastupidi aru saanud: lahjem segu = kõrgem temperatuur = suurem detonatsioonioht.
Kas turbodega on siis kuidagi teisiti?


____________________________
Daytona Shelby Z '88
Dart Sport '74
El Camino '73
17.10.2017 at 23:15
ervin
Küsimused NOSi kohta
tõnisson ajab ilmselgelt midagi segamini :)

https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/airfuel_ratio_tuning_rich_vs_lean
17.10.2017 at 23:33 1 edit. Last edited 17.10.2017 at 23:34 by ervin
tõnisson
 
Küsimused NOSi kohta
Nitroga on olukord teistmoodi natuke.
Keegi, kes keemiat paremini teab, oskab seda ehk paremini seletada aga maakeeli võiks see ehk midagi sellist olla.
N2O sisaldab 15.5% rohkem hapniku kui õhk.
Süsivesikud nagu näiteks oktaan (C8-H18), kus on 8 süsiniku aatomit ja 18 vesiniku aatomit.
Enne süütamist need lagunevad kuskil 330 kraadi juures eraldi vesinikuks ja süsinikuks.
Seega, mida rohkem kütust, seda rohkem vesiniku ja vesinik põleb kiirelt ja kuumalt.
Nüüd aga tuleb N2O, mis on juba enne süsivesikuid "lagunenud" ja kui hapniku protsent suureneb, suureneb veelgi vesiniku põlemise temp.
Rohkem kütust = Põlemiskambris rohkem kuumust.

____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
18.10.2017 at 07:16
kristohd
 
Küsimused NOSi kohta
Kaugele minna, saad teada testides :D
Oluline: ei tohi segu lahjaks minna (ülisuur temp), segu afr peaks olema sama kui NA mootorilgi, õiged küünlad...
NOSiga siis võib loota, et kuni kahekordse NA võimsuseni on võimalik mul nosiga ronida?
Erinevalt turbokatest, millel tuleb power sujuvalt siis nitrol sa vajutad nuppu ja kogu see mürts on silindris.
Siin on DevilDeVille`l hea märkus. Kui tahad kasutada suurt kogust nitrot pead seda sujuvalt mootorisse laskma mitte nupp ja 500hp jagu gaasi+ kütust. Eriti nõrga mootoriga.
See millest süüdet maha võtta on siis see mis NA-l teeb max jõu? jah


Kolvirõnga vahed suureks!
18.10.2017 at 07:57
jeff01
  
Küsimused NOSi kohta
Tänan vastuste ja süvenemise eest.
Seda videot olin näinud umbes sel ajal kui pudelit ootasin kuid tundub, et kõva pea ei pea kõike meeles ja segu jutt jooksis toona kõrvust mööda.
Hetkel on vähemalt niipalju sellest teemast kasu olnud, et sain aru kui valesti ma segu osas käitunud olen. Kuna sõidan pmt järelkontrollita monoreziimse ajuga (MS) siis olen segu osas NA jätnud 12,5:1 AFRi kanti ja valdava osa turbokaid ja ka konkreetselt oma NOSi auto 11,5 AFR kanti, et oleks veidi varu kui miski õhu või veetembi korral korrektsioon päris täpne pole ja lahjemaks kipub minema. Inreal kippus segu pigem gramm rikkamgi olema ehk, et üsnapalju oleks võinud lahjemaks tõmmata. Veidi targem.
Rõnga lukuvahede osa olin kuulnud või lugenud kuid kuna kavatsen mitte mootoreid ehitada vaid avamata lammarimootoriga sõita siis jääb loota, et 300-400k turjal on lukuvahed juba üsna suured.
Huvitav oli see, et mulle tundub see controller tavalist nosi solenoidi PWMiga juhtivat. Seega pean enda solenoidi testima, et kuidas see PWMiga toimetab. Miks maailm siis juba mõlemat stage´i läbi ühe düüsi ei "kontrolli" vaid alati 2 või 4 stagelisi ehitab on siis ehk selles, et igaljuhul peab kasutama düüsi ja eri koguse korral peab mõõt olema erinev?
Suur küsimus on minujaoks ka see, et kui ma kasutan kaht stage´i kas saan need DRY shotina lasta mootorisse läbi wet kiti düüsikorpuse ? st et teine stage jookseks läbi fuel kanali?
18.10.2017 at 10:17 1 edit. Last edited 18.10.2017 at 10:21 by jeff01
tõnisson
 
Küsimused NOSi kohta
Alati kui segu lahjemaks teed, võta süüdet julgelt hilisemaks. Alati saad süüdet tagasi panna.
Kas sul praegu on 2 solenoidi, nitro ja kütuse jaoks eraldi jah?


____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
18.10.2017 at 10:47
jeff01
  
Küsimused NOSi kohta
quote:
tõnisson: Alati kui segu lahjemaks teed, võta süüdet julgelt hilisemaks. Alati saad süüdet tagasi panna.
Kas sul praegu on 2 solenoidi, nitro ja kütuse jaoks eraldi jah?

Lahja segu põleb küll aeglasemalt ja vajab enam süüdet kuid saan aru mida mõtled...on selge, et "turboka" seguga olen vales kapsaaias ja see tuleb alla tuua ning süütenurga vähendamine aitab seda turvalisemalt teha. Asi on tegelikult veel hullem....otsustasin mingil põhjusel vahetada nii aju kui ka mootorit ning on võimalik, et vaatan ka ITBde suunas mis tähendab, et ma ei saa enam ühe ega kahe solenoidiga hakkama, seega pole olemasolevast seadest niikuinii mingit abi ja seade tuleb nullist.
Hetkel oli vaid 1 solenoid sest kütust lisan läbi EFI pihustite. Küsimus oli pigem selles, et kas saan läbi ühe wet kiti foggeri lasta kaht stage´i kuna kütuse osa on mul hetkel "pime" tean, et foggeri sees on need kanalid erinevad kuid düüs on niikuinii kaugel ja gaas on siiski gaas...
18.10.2017 at 11:41
jeff01
  
Küsimused NOSi kohta
Mõnest asjast veidi paremini nüüd aru saanuna jõuan siiski oma algsete küsimuste juurde tagasi.
Püüan seekord küsida võttes aluseks NOSi juhtimisel suvaline laiatarbe progressive controller.
(Ehk on see selle foorumi inimestele kuidagi kodusem kui programmeeritav EFI aju millega sooviks tegelikult NOSi solenoide juhtida)

Nimelt kui näiteks selline seade: http://www.nitrousoutlet.com/electronics-ignition/progressive-controllers/nos-mini-2-stage-progressive-nitrous-controller.html

MIS SUUDAB: Delay time programmable from 0 to 9.9 sec.
Start percentage programmable from 0 to 99%
Ramp time programmable from 0 to 9.9 sec
End percentage programmable from 0 to 99%,
Nitrous can be programmed to ramp up or down

Siis miks kasutatakse nendega siiski 2/3/4 stage´i kui PWMiga saaks gaasi kogust muuta vastavalt vajadusele ja kuna tegu on gaasiga siis ta ilmselt düüse ei vajakski....hädapärast siis ehk max voolavuse tarbeks?

Näen seda kuidagi umbes nii, et panen düüsiga paika MAX koguse mida näiteks alates 7000 RPM rakendada (kahekordse NA jõu saavutamiseks vajaliku) ja seadistan controlleri nii, et 6000rpm = 80% 5000rPM = 60% vms..... Ehk, et PWM määrab koguse vs DÜÜS teeb sama

Rumal?
18.10.2017 at 15:34 1 edit. Last edited 18.10.2017 at 15:36 by jeff01
tõnisson
 
Küsimused NOSi kohta
Probleem on veidi selles, et sa otseselt ei muuda gaasi kogust, solenoidiga "klõpsutad" seda max kogust peale/maha.
Protsendid ei ole ka lineaarsed, tähendab 25% ei ole 25% tulevast jõust ja sinna 25% veel juurde panna ei ole eelmisest jõust 25% suurem.
Kui see kuidagi loogilisena kõlab :)

____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
18.10.2017 at 15:44
jeff01
  
Küsimused NOSi kohta
jaa see kõik on arusaadav....samas miski 100-200hz juures ja sisselaskest kaugel pihustades mitte porti lastes ei tundu nagu midagi valesti....
ja protsentuaalsuse mitteklappimisest poleks kaa loomulikult mittemidagi kuna ma ei aja taga, et gaasi saaks mingi kindel % vaid, et dünograafikult saaksin lugeda et gaasil pole suurt piiki ja et gaasi kogus oleks madalal pöördel väiksem. 100% seadistatava lahenduse juures ei näi nagu keeruline.
Ehk on lihtsam öelda, et miks ma ei peaks seda proovima? Bensiini doseeritakse ju samal moel :)
18.10.2017 at 15:58 1 edit. Last edited 18.10.2017 at 16:07 by jeff01
tõnisson
 
Küsimused NOSi kohta
No polegi ju otseselt põhjust, miks sa seda tegema ei peaks.
Düüs lihtsalt peaks ikkagi olema, muidu tuleb nii palju kui solenoidist läbi mahub.

____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
18.10.2017 at 16:12
incognito
 
Küsimused NOSi kohta
quote:
jeff01:
Rõnga lukuvahede osa olin kuulnud või lugenud kuid kuna kavatsen mitte mootoreid ehitada vaid avamata lammarimootoriga sõita siis jääb loota, et 300-400k turjal on lukuvahed juba üsna suured.


Kas sa nö blowbyd ei karda selliste mootoritega? Rõnga otsapilu kasvab rõnga/silindri kulumise tõttu ning mootor jääb ebatihedam?
Puhub äkki karterist õli minema ning arvutatud võimsuse kasv jääb tegelikkuses väiksemaks :)

Ma suurema ülelaadimisega planeerisin karteri tuulutusele õlikoguja lisada.

Ei, hea teema on üle pika aja :)

____________________________
Daytona Shelby Z '88
Dart Sport '74
El Camino '73
19.10.2017 at 09:30
jeff01
  
Küsimused NOSi kohta
Igasugu asju võib karta. Täna tekkis hirm, et äkki pole mu ostetud S8 mootor päris korras kuna siiski niiskes seisnud ja kõhutunne ei petnud. Esimese püti kompressioon 4 bari...vihaga ei tahtnud teisi mõõtagi...niiskus klapipinnad rooste ajanud. Nüüd siis kahe mõtte vahel kas tõsta peale nosi piiri otsimiseks järjekordne 300€ne A8 mootor või 300€ eest hoopis S8 mootoril klapid korralikult pidama panna. Selles teemas nende valikute üle ilmselt rohkem ei arutaks :)

Aga blowby teemal niipalju, et see osa mis jookseb karterisse rõnga Üles-alla liikumise tõttu mind ei häiri sest kuna kolvirõngas on tugevam kui kolb siis seda ei lahendaks ka uued rõngad. Mis puutub aga lukumõõdu suurenemisest tulenevat bowbyd siis seda "pisiasja" ei karda :) Kuna seadistan ühes driftiteamis üsna ekstreemsusteni viidud M3 mootorit (parimatel päevadel 1000hp 1100NM 3,2 liitrisest 6 silindrisest) siis seal lasti hooajaga läbi 1000L etanooli ilma, et sellega vastavat õli oleks kasutatud....selle tulemusena kulusid hülsid järgmisse remontmõõtu ja kolvirõngad nii õhukeseks et lõpetasid kolvi ja silindri vahel kuid 90% turbokate kapotialt leiduva tavalise catchtangi tõttu ei esinenud mingeid probleeme. Alusil plokis pole see A8sate ja S8sate läbisõit mittemingi näitaja :) neli mootorit millele kõhtu olen piilunud on kõik väga heas seisus olnud (mis puudutab ploki.....mitte kaante osa)

Alusil on NOSi osas vist üldse halb mõte aga mis teha :D mootorit valides sellele ei mõelnud ja ega alternatiive kaa polnud sest soovisin, et mootor sobiks 1:1 kasti otsa.

Hetkel võiks keegi Pädev valgustada NOSile sobiva staatilise surveasmte osas. S8 mootorit kasutades tõuseb staatiline ühe ühiku võrra 10:1 vs 11:1
Mitte, et plaaniks nukkasid vahetama hakata kuid ka dünaamilise osas oleks huvi targemaks saada :)
19.10.2017 at 20:45 1 edit. Last edited 19.10.2017 at 20:48 by jeff01
vvt
  
Küsimused NOSi kohta
quote:
Seoses väga väikse kogemusega NOSi vallas on tekkinud rida küsimusi ja tundus mõistlik siin foorumis targematelt küsida.
Esimene küsimus on seoses sellega, et kas pihustamise alguses tekkiv "piik" on normaalne ja sellele pole mõtet tähelepanu pöörata või on see kuidagi vedelikust gaasiks muutumise probleem seoses ehk temperatuuri või rõhuga? Või on ehk asi hoopis torustiku mõõdus?

Olen nitroga BMW 3.5 mootorit dünonud paar korda. Taoline momendi piik enne keskmisi pöördeid tekkis siis, kui sai düüse suurendatud ja ise arvan, et tekkis sellest, et gaasi tuli peale küll, aga kui bensiinivajadus kasvas (pöörded tõusid) bensiini enam piisavalt ei tulnud, siis vajus moment ära. Ehk segu lahjenes. Sa wideband lambdaga kontrollisid?

Minu näitel oli tegu EFI mootoritele mõeldud dry manifold süsteemiga. Lisabensiin tulistatakse auto enda pihustitest pritserõhu tõstmise arvelt.
Enne kui sul on protsess widebandiga kontrollitav, ma ei soovitaks selliseid katseid teha - kui küsimus on bensiini vähesuses, on hetkega detonatsioon ja kõrged temperatuurid. Ise avastasin hiljem kolvipeadest sulanud kohad. Kas sulavad kolvipead ära (temp liiga suur) või lähevad rõngavahed katki (detonatsioon).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
03.11.2017 at 14:36 2 edits. Last edited 03.11.2017 at 14:39 by vvt
hents99
  
Küsimused NOSi kohta
Kui kolb sulab, siis ongi detonatsioon, mitte nn “kõrge temperatuur” ja võtab ainult kolvi pead.

....ja kui teema pealkirjast kaugemale vaadata, siis ilmselgelt kasutatakse lairiba hapniku andurit, see on elementaarne ja tuuningu esimene samm.



____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
03.11.2017 at 15:10
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Küsimused NOSi kohta   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.