Poster |
Message |
MiL472 |
69 Coupe DeVille
Otsustasin siia oma Cadillacist teema teha, sest teiste teemasid on alati põnev lugeda, ja lisaks on lähitulevikus ilmselt vaja siit üht-teist nõu küsida. Tähtede seis näitab, et ilmselt hakkab selle auto ehitus taaskord vaikselt arenema, seega tagumine aeg on teema teha.
Asi algas sellest, et aastal 2008 ostsin selle oma elu esimeseks autoks ? Ostsin Tallinnast, Eestisse saabus, nagu paljud siinsed masinad, Elva Rauli abiga.
Pilt müügikuulutusest
Pildid liivapritsist ja värvitöödest
Ja umbes sellises seisus on ta mul tänasel päeval
Mootoriosade nimekiri (ainult mainimisväärsemad asjad):
• Plokk korras, kunagi puuritud .030 peale, piirdume hoonimise ja värvimisega.
• Tihendite set MAHLE 953087. Väiksemate settidena ka kõik muud tihendid.
• Poltide kit CHP-HW65. Ka enamik muid polte tuleb eraldi kittidena.
• Karburaator tuleb ilmselt Edelbrock 750 cfm. Arvan et ei jää suureks.
• Karburaatori adapter CHP-AF22, ühildamaks Edelit ja OEM sisselaset.
• Kütusepump OEM.
• Sisselase OEM, et ei peaks kapotti lõikuma. Puhastame ja värvime.
• Plokikaaned OEM, puhastame ja värvime, uued juhtpuksid.
• Plokikaane poldid HB-GRADE 9 HEAD BOLT KIT-CHP-HBK01.
• Klapikambrikaaned OEM, puhastame ja värvime. Loodetavasti nookuritele ruumi jääb.
• Klapid CHP-VTK83/84.
• Klapivedrude kit CHP-VT08K.
• Nookurid 13/16" SHAFT ROCKER SYSTEM NON-ADJUSTABLE CHP-VT59.
• Tõukurvardad MELLING MPR305 {#1487602}. 100% kindel ei ole kas pikkus sobib, aga saab näha.
• Nukkvõll MTS #10 EZ-install Thumper Cam juba ammu riiulis ootamas (rpm range 1200-4800, advertised duration range 279°, duration @ .050 range 224°, valve lift range .476’’, LSA 108°) ja komplektis on ka tõukurid. Peaks olema piisavalt streetable, ja tõus pole nii ränk ei nõuaks klapiajamis modifikatsioone.
• Nukkvõlli saaled CHP-EP04.
• Nukkvõlli keti ja hammasrataste komplekt CLOYES C3034K.
• Kolvid ja kepsud OEM. See oli raske otsus, aga uute set oleks tonnine pauk.
• Kolvirõngad MAHLE/CLEVITE 50850.
• Kepsusaaled MAHLE/CLEVITE CB542P8.
• Kepsupoldid ARP ROD BOLT SET-CHP-HW03.
• Väntvõll OEM, käis lihvimises, siis läheb tasakaalustusse kui muu vajaminev kohal on.
• Raamsaaled MAHLE/CLEVITE MS970AL.
• Raamipakkude poldid ARP MAIN CAP STUD KIT-CHP-HW039.
• Balancer ONE PIECE HUB & BALANCER ASSEMBLY-STREET-CHP-EP08.
• Jagaja ELECTRONIC BILLET DISTRIBUTOR-CHP-EL20.
• Süütepool EPOXY E-CORE IGNITION COIL (FOR EL20)-CHP-EL17.
• Õlipump ja pick-up OEM.
• Väljalaskekollektorid OEM, liivaprits ja värv. Stage II raames vaatan kindlasti torukollede poole.
• Veepump standard volume GATES 44032.
• Radikas OEM, survestame ja puhastame. Stage II raames vaatame asja uuesti üle.
Kas keegi oskab mulle kätte juhatada kust leiab järgmisi juppe, sest internetis neid kas pole, või on täiesti ajukad hinnad. Nimelt:
1. Tagasilla õõtshoova puksid. Nt OPGI-s on need 76 euri tükk, tänan ei (8 tk läheb kokku). Kas need on ka kõik ühe mõõduga? Kas Eestis taastatakse pukse ja kas see tasub ära?
2. Kere- ja raamivahelised puksid. Pole kuskil kohanud. Hetkel on vanad paigaldatud, aga see häirib rõvedalt, seega peavad uued olema.
3. Piduri vaakumvõimendi. RA-s pikemat aega out of stock. Esialgu üritame vana elustada, aga lihtsam oleks uus hankida.
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
02.10.2019 at 22:16 |
1 edit. Last edited 28.12.2020 at 12:13 by MiL472
|
DevilDeVille |
69 Coupe DeVille
Klaver suure tõenäosusega ei taha originaalkaante all toimetama mahtuda, saad panna näiteks sellised vahetükid:
https://www.ebay.co.uk/itm/VALVE-COVER-SPACERS-1-CADILLAC-472-500-WITH-GASKETLOK/173868147050?hash=item287b59616a:g:gGwAAOSwUlxaAK5i
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
02.10.2019 at 22:38 |
1 edit. Last edited 02.10.2019 at 22:38 by DevilDeVille
|
kjoll |
69 Coupe DeVille
Raamipuksid ja piduriteema http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=48269&page=1
Äkki sobivad mõne teise GM mudeli jupid ka !
____________________________
Chrysler Stratus Cabriolet 2,5 2000
Chevrolet Astro 4,3 1990
Pontiac TransSport 3,8 1995 |
02.10.2019 at 22:54 |
|
Vanaisa Moderator |
69 Coupe DeVille
ära puterda, tee jupphaaval asjad korda. milleks sulle billet jagaja kui HEI on sada korda mõistlikum, ja mis sa nende torukolledega saavutada tahad?
Mis see Edelbrock sind kõnetab - et on ainult kaks kruvi, mida keerata?
|
03.10.2019 at 04:13 |
1 edit. Last edited 03.10.2019 at 04:15 by Vanaisa (Moderator)
|
MiL472 |
69 Coupe DeVille
Devil: Jah, selline kartus oli/on. Võtan teadmiseks.
kjoll: Sinu osutatud teemas pole sellest just palju juttu. Ja kuna ma tootekoodi ei tea, siis ei saa analooge ka otsida. RA-s pole näinud ka teistele sama ajastu GM fullsize'idele neid pukse pakutavat.
Vanaisa: Mai saand essugi aru mida sa öelda püüad, aga postituse aeg ka varajane...
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
03.10.2019 at 10:07 |
|
Vanaisa Moderator |
69 Coupe DeVille
Ma ses mõttes et krutid mootorile külge juppe, mis ehk kõige mõistlikumad pole.
Mis teha, uneajad on inimestel erinevad, eksole. |
03.10.2019 at 10:28 |
|
ervin |
69 Coupe DeVille
Kas karpa asemel ei oleks tänapäeval mõistlik panna hoopis mõni EFI-komplekt? näiteks holley sniper? Hinnad on üsnagi kättesaadavaks muutunud, seadistamine oluliselt täpsem ja sõidetavus mäekõrguselt parem.
https://bangshift.com/general-news/tech-stories/we-install-a-holley-sniper-efi-on-a-cadillac-powered-c10/ |
03.10.2019 at 10:38 |
|
MiL472 |
69 Coupe DeVille
quote: Vanaisa: /.../ krutid mootorile külge juppe, mis ehk kõige mõistlikumad pole.
No näiteks jagaja teema. OE on iganenud kraam, seda kõik teavad, seega tuleks ära vahetada. Erilist high performance'it taga ei aja, ja selle tulemusena tulebki CHP-st mitte top notch MSD Pro Billet, vaid vaese mehe billet.
Kollektorid. Nagu kirjutasin, siis esialgu jäävad originaalid. Kõik saavad ju ometi aru torukollede eelistest OE ees, ja tulevikus kindlasti vaatan nende poole, aga mitte niipea.
Edelbrocki karpa. Tõsi, on ka alternatiive, aga Edel kipub veits odavam olema, ja on väga levinud, seega why not. Originaalkarpat ei hakka elustama - käisin selle tee oma Eldoga läbi, ja noh, kokkuvõttes on tunne et jäädki remontima seda vana käkki. Lõpuks oled juppide näol vanasse karpasse pool uue karpa hinnast sisse ladunud, ja ikka ei käi normaalselt.
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
03.10.2019 at 10:46 |
|
MiL472 |
69 Coupe DeVille
quote: ervin: Kas karpa asemel ei oleks tänapäeval mõistlik panna hoopis mõni EFI-komplekt? näiteks holley sniper? Hinnad on üsnagi kättesaadavaks muutunud, seadistamine oluliselt täpsem ja sõidetavus mäekõrguselt parem.
https://bangshift.com/general-news/tech-stories/we-install-a-holley-sniper-efi-on-a-cadillac-powered-c10/
EFI on kindlasti efektiivne, aga ikkagi out of my price range. Pole midagi, vana hea karpa ajab asja ära
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
03.10.2019 at 10:50 |
|
Vanaisa Moderator |
69 Coupe DeVille
mis on HEI jagaja pluss - kontaktideta, süütepool kaane sees = parem sädeme jagamine, vähem mudru kapoti all.
Billet jagaja iseenesest on suht nali - pole ma veel ühtegi OEM jagajat näinud, mille korpus jubedatest jõududest keereldes katki oleks läinud.
Torukolled - maitse asi, ega sa paadiankrut nendega ärksamaks ei muuda. Selle moto ülesanne on siiski ämbriga torki tühikäigust alates, pöördemootor ta paraku pole.
Aga no hard feelings, lihtsalt minu tähelepanekud, egas sa neid järgima pea...
EFI kohta annaks ka oma hääle iga kell, parim, kasulikuim "tuuning" sõidumugavust silmas pidades. |
03.10.2019 at 11:43 |
|
90Deville |
69 Coupe DeVille
Veits vöin kah juurde piiksuda, et olles just enamvähem sama asja läbi teinud, siis nüüd jätaks igasugu eedelpurgid ja ollyd ostmata ja vötaks pigem uue rochesteri (vöi taastatud,uusi vist ei anta). Kui hammas pritsele peale ei hakka.
Klapikaane alla ei mahu midagi peale originaali niiet need speisserid on suht kindel ost, kvaliteetsed asjad iseenesest (ostsin)
Jagaja kohapealt annan ka oma hääle HEI'le, kollede raha paneks mujale-sisselaske vahetusse ntx.
____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi |
03.10.2019 at 12:06 |
|
PhilipJFry |
69 Coupe DeVille
Kusjuures, ma ytleks ka, et see All-In-One HEI on v2ga v2ga hea asi, kapotialune tunduvalt puhtam ja ilusam. Ja MSD versioon antud jubinast ei ole nyyd teab mis ulmeliselt kallis. Miskit natukene peale 100 ewriku. Viskasin pilgu peale ka sinu poolt valitud jagajale ja syytepoolile - see komplekt tuleb kallim kui MSD HEI. Kusjuures v6imalus on samasse hinda j22vat MSD HEI jagajat soetada. Aga kui nyyd sul see jagaja ja syytepool kohe riiulis olemas on, siis t6esti vahet ei ole.
Rochesteri karpal ei ole h2da midagi. Vajab natukene hoolt ja armastust. Suur paks piibel (service manual) ligi v6tta, kui seda tegema hakata koos timmimistega. Ning m6istlik on netist peale lugeda, mis mudisid on m6istlik teha. Aga j2llegi, kui sul juba uus karpa on soetatud, siis las j22b Ning nagu eelpool mainiti, siis t2nap2eval on EFI-d p2ris taskukohaseks muutunud.
____________________________
V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra. |
03.10.2019 at 12:59 |
1 edit. Last edited 03.10.2019 at 13:00 by PhilipJFry
|
Ri-Q. |
69 Coupe DeVille
Aga miks HEI jagajatest, kui nad nii head on, 80ndatel loobuti?
____________________________
REC
BB |
03.10.2019 at 14:51 |
|
karupuhh |
69 Coupe DeVille
pukside osas saab ikka ebay'st abi,
mina kasutaks miskit sellelaadset otsingut: https://www.ebay.com/itm/Energy-Susp-3-4111G-Body-Mount-Bushing-GM-A-Body-1965-1967/283311410787?epid=93731935&hash=item41f6ad0e63:g:DHMAAOSwlypcHA~S
tõsi on, et caddyle on juppe raske leida, tuleb otsida minig sõsarmudel chevyde hulgast ja loota, et jupid sobivad.
tagasilla puksid- https://www.ebay.com/itm/Suspension-Control-Arm-Bushing-Premium-Steering-and-Rear-Upper-Lower-Centric/223020085900?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3Da7348f69953945e3a10c4ec0346dd9eb%26pid%3D100675%26rk%3D5%26rkt%3D15%26mehot%3Dag%26sd%3D283311410787%26itm%3D223020085900%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2481888&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A1d080da3-e5e1-11e9-97c4-74dbd180715d%7Cparentrq%3A91cafea516d0a9e42a419b39fff836ae%7Ciid%3A1
____________________________
cady 65, 96
pony 72
F100 66 |
03.10.2019 at 16:37 |
|
PhilipJFry |
69 Coupe DeVille
Tegelikult 90.nendatel loobuti - 80.nendatel veel kasutati. Aga kysimus ise on 6igustatud ning interneedusest otsides otsest vastust ei leidnud. Ainult nii palju, et stock HEI ei ole k6ige parem k6rgetel p88retel. +3k3 RPM-i juures muutub s2de n6rgemaks ning +5k RPM pidavat tekkima suuremad s2deme probleemid. Aga samas aftermarket HEI jagajatel on parendusi tehtud nende probleemide vastu. MSD-l mingi versioon pidi m2ngima +7k RPM-ini ilusasti 2ra. Ehk oskab keegi p2devam ka miskit head selle kohta 8elda
____________________________
V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra. |
03.10.2019 at 16:42 |
|
MiL472 |
69 Coupe DeVille
Hetkel on pukside osas tekkinud küsimus, kas sama ajastu Olds 98 / Buick Electra asjad võiksid sobida? Või ehk isegi Impala omad?
Vaatasin manuaalist järgi, et Caddy tagasilla õõtshoova puksid on kõik sama mõõduga, aga ülemised ja alumised peavad olema erineva tihedusega. Arvan et aftermarket tootjatel (nt Energy Suspension) on need kõik sama tugevusega. Huvitav kuidas see sõiduomadustele mõjuks, kui esiots on pehmetel OE puksidel, ja tagaots polü?
Ehk siis kas need sobiksid?
Kerepuksid:
Part# 3.4138G https://www.summitracing.com/int/parts/ens-3-4138g/overview/year/1969/make/chevrolet/model/impala
Tagasilla õõtshoova puksid:
Part# 3.3132G https://www.summitracing.com/int/parts/ens-3-3132g
Ja veel. Kas 1976. aasta Caddyle ette nähtud vaakumvõimendi sobib?
Part# 54-71017 https://www.summitracing.com/int/parts/aaz-54-71017/overview/
Part# 19286915 https://www.summitracing.com/int/parts/ado-14pb4215/overview/
Olgu veel öeldud et emotsionaalselt ülesköetud arutelud jagaja ümber on tulutud, sest mul on see tellitud ja hetkel sõidab pappkastis kuskil mööda Ameerikat ringi Karpa osas võin veel nõuandeid kuulata, kuigi sisetunne ütleb et selle olen ka ära otsustanud...
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
03.10.2019 at 22:44 |
|
Stang-R |
69 Coupe DeVille
Karpa osas võin veel nõuandeid kuulata, kuigi sisetunne ütleb et selle olen ka ära otsustanud...
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Karpa suuruse osas:
https://performanceimprovements.com/blogs/news/carb-size-matters-what-size-carburetor-do-i-need
summiti isearvutaja:
https://www.summitracing.com/newsandevents/calcsandtools/cfm-calculator
Oma 289 peal kasutasin Edelbrock Performer 1406 - 600 cfm, polnud just kõige parem, pigem rikas segu ja peale pikka seismist käivitusprobleemid.
Vaatasin erinevaid EFI-isid, Sniper tundus kõige kobedam, aga kõrgsurvepumba, tagasivoolu (või siis survekeskuse ) jne. edasi ehitamine tundus juba valmis auto peal liialt tülikas.
Valisin Edelbrock AVS2 1901 - 500 cfm karpa, millel on võrreldes Performeriga erinev kütuse pihustus, veidi külmkäivituse seadistamist ja asi toimib nagu ponks, efektne ilma EFI-ta.
https://www.summitracing.com/parts/edl-1901/
https://www.edelblog.com/products/jeff-smith-reviews-the-new-edelbrock-avs2-performance-carburetor
____________________________
Mustang 68 HT |
04.10.2019 at 12:12 |
|
max |
69 Coupe DeVille
quote: Ri-Q.: Aga miks HEI jagajatest, kui nad nii head on, 80ndatel loobuti?
Kassettmakkidest loobuti kah kunagi, ehkki kõik kuulasime ja kiitsime...
Muus osas Vanaisa jt jutuga päri, et kasuta niipalju originaali ära või võimalik ja katkised lihtsalt asenda. Kogu tjuuning, mis sa sinna sisse paned, teeb su auto veerandmiilil võib-olla isegi aeglasemaks. |
04.10.2019 at 13:41 |
1 edit. Last edited 04.10.2019 at 13:43 by max
|
MiL472 |
69 Coupe DeVille
Kuigi autol on antud seista veel omajagu aega, ei saanud üle kiusatusest osta juba rehvid ära ja need alla kruvida. Esmalt oli vaja OE stiilis plekkvelgi, sest Caddy enda omad sõidavad hetkeseisuga mu kunagise Caprice all ringi. Veljed sain DevilDevillilt.
Rehvide osalt oli eesmärgiks leida thin whitewall mõõdus 235/75/15. Internetis ringi kolades jäid mõistlikus hinnaklassis sõelale sellised valikud:
Nankang N-605 TourSport White Ring 235/75-15 T, 106 euri, tyrelia.
Vitour Galaxy R1 White Ring 38 mm 235/75-15 T, 111 euri, tyrelia.
Cooper Trendsetter SE P235/75 R15 105S WSW, 108 euri, reifendirekt.
Maxxis MA-1 WSW 235/75R15 105S, 99 euri, rehvidiil.
Maxxis MA-P3 WSW 33 MM 235/75R15 105S, 99 euri, rehvidiil.
Võtsin viimase, sest hind jm klappis.
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
26.10.2019 at 20:06 |
1 edit. Last edited 27.01.2021 at 00:48 by MiL472
|
MiL472 |
69 Coupe DeVille
Esimene juppide saadetis kohal. Üks veel tulemas.
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
25.12.2019 at 18:04 |
|
DevilDeVille |
69 Coupe DeVille
Lihtsalt mainin, et ilgeltsitt on lugeda teemat, kui uuendus tekib eristumatult kuhugi varasemasse posti.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
27.01.2021 at 01:12 |
|
MiL472 |
69 Coupe DeVille
Vahepeal on veidi juhtunud. Nt sisemus (istmed, uksepolstrid) läbisid taastamise. Eesmärk polnud täiesti uueks kõike teha, vaid vana talutavalt ära parandada.
PS: Kui osad pildid on viltu, siis peame selle faktiga elama, oma arust laadisin õigesti üles.
Algseis. Esiiste on 10 aastat garage all tolmu kogunud, kate loppis ja määrdunud.
Juhipoolne nurk.
Altpoolt. Siit on aru saada et see n-ö kartulikotiriie istme all on täiesti katki, ja vaht/poroloon istmepõhi on end läbi vedrusõrestiku juba pressimas.
See pilt annab aimu kui rott seis alguses valitses.
Ilmselgelt võeti kogu mäng täielikult lahti ja puhastati ning värviti.
Juhi uksepolster enne ja pärast.
Seljatugede mingid iluliistuvärgid enne ja pärast.
Istme seljatoe plastikud enne ja pärast.
Esiistme seljatoe ornamendid õnnestus järgi teha, nii et petab ära. Tagaistmel oli korralik.
Mingil põhjusel mul valmis istmetest pilte pole, aga ausalt öeldes ega seal väga midagi häbeneda ka pole
Seejärel käis auto Tartus HMP-s, kus tehti paaris kohas kerge rooste-eemaldus, keevitamine ja värvimine. Pärast seda sai auto viidud ühte teise kohta, kus siis valmistati autopõhi ette ja kaeti Cobra-nimelise ainega. Kõiksugustesse õõnsustesse sai pärast seda korrosioonikaitse vahendeid lastud, aga kindlasti käin veel korra üle kui auto valmis hakkab saama.
Autopõhi hetkel selline.
Seejärel kolis auto jälle uude kohta, kus me seda sõpradega kokku laome. Esimese asjana said kerepuksid vahetatud. Vanad puksid jätsid alguses täitsa ok mulje, aga lähemal vaatlusel on ikka näha et need on suht ära vajunud.
Vanad puksid. Pildil õiges järjekorras, auto esiosa puksid on esiplaanil.
Kuna tundub et täpselt õigeid OEM kere-raamivahelisi pukse ei olegi saada, siis tellisin CaddyDaddy lehelt universaalse seti, mida tuli veidi modida. Hunnik pukse jäi veel ülegi. Tootekood "SKU 6970BATR440(2)"
Järgmise asjana said esisillas (vist) kõik puksid, liigendid jms uute vastu vahetatud. Tagumistel õõtshoobadel on eelnevalt pooled puksid vahetatud (part nr "ENS-3-3132G") - need mille vahetus ei eeldanud kere raamilt maha tõstmist, et õõtshoova polte kätte saada.
Ja viimane suurem saavutus on see, et piduritorustik sai uus tekitatud, ja peasilinder ning vaakumvõimendi paigaldatud. Lõppastmes vedasin torud enamvähem nii, nagu osadel näidistel oli mis internetist leidsin.
Ja lõpetuseks olgu öeldud et mootor on tegemises Eesti nr 1 mehe juures
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
27.01.2021 at 01:59 |
|
fuel |
69 Coupe DeVille
Kas plaan on sel hooajal esitleda? |
27.01.2021 at 18:18 |
|
MiL472 |
69 Coupe DeVille
Oleks see vaid nii Arvan et kõige varem 2022 suvi kui jumal annab.
____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009 - ex
80 El Camino
AMSOIL tooteid küsi minult. info@usapood.ee |
27.01.2021 at 19:17 |
|
tehh |
69 Coupe DeVille
Kui saladus pole,kes on eestis mootori mees nr1? |
27.01.2021 at 21:20 |
|
|