register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine  
Poster Message
mr_priit
Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine
Tere

Camarole läheb peale uus mootor, millel oleks vaja alumiiniumist sisselaskekollektori pinda töödelda, et ta ka aastate pärast värske välja näeks.
Kas kellelgi on kogemust, mis aine sinna hästi sobiks?


____________________________
Camaro '72 SS 396 stroker
16.04.2020 at 10:06 1 edit. Last edited 16.04.2020 at 10:08 by mr_priit
hents99
  
Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine
quote:
mr_priit: Tere

Camarole läheb peale uus mootor, millel oleks vaja alumiiniumist sisselaskekollektori pinda töödelda, et ta ka aastate pärast värske välja näeks.
Kas kellelgi on kogemust, mis aine sinna hästi sobiks?


Lakkida või värvida, et mustus pooridesse ei jääks.
Kas seda valu anodeerida ei saanud/saa?

Ma lasen turbo külmad pooled anodeerida, et pind ilus ka aastate pärast jääb.
Värvimine aitab ka, aga alu peale nakkuma saada eeldab juba maalrite tööriistu ja tehnikat.
Anodeerimine on ka rahaliselt soodsaim ja lihtsaim viis.
Sul küll tutikas tükk, aga isegi vana tüki puhul. Pannakse korra vanni, et vana jama maha saada, siis uuesti vanni, et sobiv toon (naturaalne) peale jätta.

Ja seda protsessi saab teha pidevalt...vana maha, uus selga.... kümpaga peaks hakkama saama :)

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
16.04.2020 at 10:26 1 edit. Last edited 16.04.2020 at 10:39 by hents99
mr_priit
Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine
Seal on see kuumuse teema. Muidu soovitati kasutada Fertan Protewax kaitsevaha, aga seda ei saa kätte siinmail normaalselt.
Anodeering ei pidavat valu-pinnale visuaalselt ühtlane jääma, mis on ka igati loogiline.

____________________________
Camaro '72 SS 396 stroker
16.04.2020 at 10:37
hents99
  
Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine
quote:
mr_priit: Seal on see kuumuse teema. Muidu soovitati kasutada Fertan Protewax kaitsevaha, aga seda ei saa kätte siinmail normaalselt.
Anodeering ei pidavat valu-pinnale visuaalselt ühtlane jääma, mis on ka igati loogiline.

Mis kuumuse teema?
Sisselaskes?

Teoorias üle 100-kraadi sisepind ei tohiks minna. Normaalne sisselaske temp on ju ca +5 kuni +10 kraadi soojem kui õhutemperatuur väljas.


Tavaline aerosoolvärv ei tule ka isegi plokilt maha, mis väljalasete pool ja rohkem kuumem.
Temp ei mängi absoluutselt rolli, sest temperatuurid ei lähe üle nö lubatu.....Kui läheb, on moto kutu enivei.

Või termolakk, mis näeb jube välja, aga töötab.....


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
16.04.2020 at 10:42 2 edits. Last edited 16.04.2020 at 10:46 by hents99
vvt
  
Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine
Olen paar bmw alumiiniumist SL kollet teinud sedasi
1. kolle korralikult puhtaks ja rasvavabaks
2. katta paari kihi aerosoolkrundiga
3. katta ühe õhukese kihi ülevärvitava kivikaitse aerosooliga (just aerosool, mitte pritsitav)
4. katta paari kihi hõbevärviga (nt veljevärv).

Selle idee oli küll kaitsta kollet kapotialuse põrgupalavuse eest, aga see aerosool kivikaitse annab sellise mõnusa tekstuuri ja seob värvi hästi. Ainuke asi, et see kardab hõõrumist (et mingid gaasitrossid-juhtmed vastu ei nühiks). Näeb välja nagu uus ka aastate pärast. Ainult lahustite ja bensuga pesta ei maksa.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
16.04.2020 at 20:26
DevilDeVille
  
Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine
Kui rahast kahju pole, siis keraamika on vastus. Neljakümnendate kollede emailvärvid kestavad parematel juhtumitel tänaseni, pole tillematki põhjust arvata, et moodne keraamika ei elaks.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
16.04.2020 at 21:30
vvt
  
Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine
US Parts müüb muidu neid torukollede värve igas toonis, alumiiniumi peale tuleb kindlasti kruntida.
AGA nende kasutamine eeldab kuumtöötlust, kolle puhul läheb arvesse üksnes selle ahju panek, mootor seda piisavalt ei kuumuta.

Kõige lihtsam on mõistagi aerosooliga värvida, aga alumiiniumi peal selle püsimine eeldab happelise krundiga kruntimist.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
17.04.2020 at 10:16
hents99
  
Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine
Mu arust sõltub kõik aluspinna puhtusest ja nakkuvusest. Kui korralikult kinni jääb, siis toimivad aerosoolpurgis värvid edukalt.
Igasugune kate on mõistlik, värv toimib hästi, aga kehva nakkumise korral võib kohati värv maha tulla ja see on inetu ning pärast palju tööd, et uuesti korda saada.

Seepärast minu esinene katse läheks anodeerimisse....kui sulam ei allu, siis värviks/lakiks.
Kas rihmarattad on ilma pinnakatteta? Ega needki kaua ilusad ei püsi välioludes.

Edit: eriti äge oleks mustaks anodeerida ja sisselaske runnerite pealsed nt poleerida....muidu on ehk liiga igav. Sul maru palju kroom või poleeritud alu detaile. Vb olekski huvitav mõned asjad veel mustaks anodeerida ja poleeritud rantide/ribadega disainida. Vb ainult minu kiiks :D
Olin ise kunagi sarnase otsuse ees. Tegin nii:



Vs



Rihmarattad:





Õnneks on täna väga palju lahendusi ja kättesaadavaid tehnoloogiaid.


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
17.04.2020 at 11:04 4 edits. Last edited 17.04.2020 at 11:44 by hents99
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Sisselaske kollektori ilusa pinna säilitamine  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.