92 CAMARO Vahepeal toimunud. Põhjanaabritelt teada saadud, et sellist saale väljaronimist ka nendel ette tulnud ja toimiv lahendus on saale laagriliimiga sisse. Ise paneksin järgmine kord alu ploki sisse nukasaaled igaks juhuks kohe liimiga - midagi halvemaks see seal ka ei tee. Mõned jupid veel saabumas ja siis hakkab mootor jälle kokku minema.
Kuna kasti manuaalreziimi toimimine mulle ei meeldinud (mootoripidurdus puudus) siis tegelesin uue lahendusega. Kuna manuaalreziimi jaoks vaja mehhaanilist lülitust siis valituks osutus B&M QUICKSILVER ratchet shifter mille kohandasin enda autole sobivaks. See B&M töötab küll kuid väga hea tulemuse jaoks pidi ikka fiksaatoreid ja piirajaid ringi tegema, et kasti ja shifteri asendid täpselt klapiks. Loomulikult pidi ümber tegema ka käiguasendite juhtmestiku. Manuaalreziimi plaan: Mootoriajus on käigukastil kahe reziimi tabelid.
Perfomance reziimi sisenemiseks on ajul analoog sisend (miinus impulss) ja selle saab aktiveerida. Mõte on perfomance reziimi tabelid teha nii, et auto ise käiku ei vahetaks.
Veerandmiili aega ei paranda aga natuke tilu-lilu ka.
92 CAMAROSoft close on küll väga põnev lahendus. Selleks oli mingit juhtplokki ka vaja või piisas lihtsalt lukule toite peale andmisest ja see toimetab iseseisvalt?
92 CAMARO Teeksin väikese kokkuvõtte suvest. Aeg läheb kiiresti ja kui kevadel korraks tundus, et auto hakkab valmis saama siis reaalselt ei saanud suvega isegi testide ja parandustega valmis.
Mootor sai jälle korda ja kokku (tänud Erkki Engineeringule) ning praegu ca. 1000 km. hiljem on õlirõhk sõidusooja mootoriga 2.5 bar tühikäigul. Infoks veel, et sai ka proovitud high volum pumpa, mida USA foorumites tungivalt soovitatakse, koos kõrgemasurvevedruga ja tulemus oi 5 bar tühikäigul ja väheke kaasi lisades 10bar. Siit järeldus, et kui mootor korras siis standard pump ja high volum pump siis kui on mingi lisatarbija või kui üritatakse kompenseerida kulunud mootorit. Selle 1000 km. jooksul olen kaks korda vahetanud õlifiltrit ja sealt seest pole midagi ebameeldivat leidnud. Mootor sai ka uued bosch 0280155868 36lb@43psi pihustid, mis siis LS1-l 42lb@58psi. USA-s tuntud need GPT pihustite nime all. Valik osutus nendele kuna need Euroopa bosch-i laost saadaval ja nendele hp tunersi foorumist leidsin kõik parameetrid mida vaja. Käisin üle ka VE ja MAF tabelid kuid muutusi polnud - järelikult see hunnik parameetreid olid õiged. Hetkel veel peenhäälestuseni ei ole jõudnud ja turvalise 12.5 AFR WOT duty cycle on 71%.
Uus shifter ja perfomance reziimist tehtud manuaalreziim toimivad. 2-3 käiguvahetus on viitega aga see kinni juba kasti mehhaanilises pooles. Võimalik teha seaded nii, et lükkan veidi varem 3nda peale ja kast vahetab enne piirajat.
A/C pump sai uus ja uuesti täidetud. Nüüd gaas sees olnud 3 kuud ja töötab ilusti.
Roolikardaani vahetasin Chevy Astro oma vastu, mis on siis kardaaniristidega mitte kummileevendiga. See tegi roolitunnetuses suure edasimineku. Usa foorumite õpetuse kohaselt tuleks Asrto võllil üks ots lahti freesida, keerata nuudist 90 kraadi ja tagasi keevitada. Minule tundus lihtsam rooli all oleval kettal üks hammas ära viilida, et saaks seda 90 kraadi keerata. Ei tea kas originaal rool on pimeda nuudiga ja siis nii teha ei õnnestu.
Roolivõll
Roolikardaan tegi rooli oluliselt paremaks kuid miinuseks läbi roolisamba kostuv hüdrovedeliku liikumine ehk siis keerates susin.
Paremaks läks aga mitte piisavalt. Edasi roolikarp. Kuna ma kiiremast rooliülekandest otseselt puudust ei tundnud ja autol olev 13:1 tundus maateel piisavalt närviline siis uueks karbiks valisin Borgeson Universal 800130 12.7:1 ülekandega, mida erinevates foorumites (ka tootja ise) kiideti just tänapäevase roolitunnetuse poolest. Üks kõrv tuli maha lõigata muidu läks külge ilusti.
Lisaks leidsin veel Borgesonilt kiti, millega saab muuta roolivõimendipumba rõhku. Alandasin ka rõhku kuna minu jaoks oli rool veidi ülevõimendatud. Vahepeal otsustas ka roolivõimendipumba rihmaratas südamiku peal ringi käima hakata, nii et ka see sai uus.
Rool läks veel paremaks ja kokkuvõtteks olen rahul ning usun, et veel suurema pikikaldega saan rooli veel rohkem enda maitse järgi. Borgesoni karbi lisaboonus veel see, et kadus ka susin.
Juba esimesed proovisõidud näitasid, et minu jaburad rataste offsetid tiivaäärte värvkattele pikka iga ei anna. Tuli leida lahendus, mis väga silma ei riivaks.
Veel sai camaro katalüsaatori. Tänu madaldusele osutus valeks pinioni nurk ehk oli vaja reguleeritav torque arm. Kuna üldiselt ei meeldi väga lärmakas väljalase aga vahest tahaks ikka rohkem häält ka siis exhaust cutout.
Kuna tegelesin väljalaskega siis said külge ka õiged sumpsiotsad.
Kaua olen otsinud bowtie grilli kuid ei ole õnnestunud hankida. Leiutasin siis ise midagi sobivamat kui ribidega originaal.
Proovisõitudega sai veel selgeks,et õhkpadjad on liiga pehmed. Amordid on küll regullitavad aga amordiga ikka puudulikku vedru kompenseerida ei saa. Padjad on mul samad mis USA-s sellele autole pakutavates kit-ides. Kui tõstan auto standard kõrgusele siis padjarõhud suuremad ja kõi OK . Kui aga auto kõrgus nii nagu mulle meeldib siis esiots veidi pehme, tagaots väga pehme. Otsisin nende patjade kohta andmeid ja süvenesin nende erinevate kõrguste, rõhkude ja spring rate näitajatesse. Minu kõrguse juures taga vedru jäikus oluliselt väiksem kui stock, ees veidi. Ees pääsen padjakandurite ringitegemisega, et minu kõrgusel padja ruumala vähendada. Taha vaja väiksemad padjad. Uued padjad juba ka olemas aga vaja leida lahendus probleemile, et kui autol rattad maast lahti tõsta siis ei jätku padja käigust.
Pikka aega käib juba võitlus tagasillaga ja hetkel olen kaotaja poolel kuid ei kavatse alla anda.
92 CAMARO HV õlipump läks külge rohkem teadmatusest. Enamus infost ju pärit foorumitest ja sealt tõde välja sõeluda päris keeruline. Foorumitest pärit info: 98 ongi kehva õlituse disainiga plokk ja HV pump "must be". Minu probleemi alge ja täpne areng teadmata. See kõik tekitas segadust ja sai igaks juhuks HV pump. Õnneks panime ennem mootori pukis käima ja selgus ,et HV pump liiast.
VE ja MAF tabelid vaatasin uuesti üle kontrolli eesmärgil. Kui pihustite parameetrid valed siis ei tohiks ka VE ja MAF klappida.
quote:aivar:VE ja MAF tabelid vaatasin uuesti üle kontrolli eesmärgil. Kui pihustite parameetrid valed siis ei tohiks ka VE ja MAF klappida.
Üldiselt ei tohiks pihusti parameetrite muutmine neid muuta, sest MAFi kalibratsiooni tabel seob MAF anduri sageduse ja õhu koguse, mis pihusti asendamisega ei muutu. VE näitab silindri täituvust (jah, mõnedel ECUdel on veidi teine info VE tabelites), mis samuti ei muutu. See kõik siis eeldusel, et pihusti asendamise ja vastava parameetrite muutmisega reaalne kütuse kogus samadel tingimustel jäi samaks, mis reaalelus on minu arvates väga suur joppamine (eeldades, et muutus jääb alla 1%).
Minu küsimus/segadus oli tingitud pigem sellest, et VE ja MAF tabelite "õigsust" saab hinnata ainult (WB)O2 anduri tagasiside põhjal.
92 CAMAROVäga Väga põhjalik projekt ja filigraalne töö! Kui suuri pidureid ees kasutad? Kui saladus pole siis kust ostsid ja mis hinnaga? Kas veljed 18 või 19"?
Tänud ette!
quote:2slowfox: Väga Väga põhjalik projekt ja filigraalne töö! Kui suuri pidureid ees kasutad? Kui saladus pole siis kust ostsid ja mis hinnaga? Kas veljed 18 või 19"?
Tänud ette!
340 mm piduritele mahtus 19" velg peale. Mõni 18" võib kah mahtuda, nagu kirjutatakse, aga polnud võimalik erinevaid proovida, mistõttu läksin kohe 19" peale. Rehvide valikut võiks kah enne velje soetamist vaadata, sest minu mõõtu ja hea pidamisega rehvi on väga vähe saada. 18" oleks ehk suurema valiku jätnud.
quote:max:Üldiselt ei tohiks pihusti parameetrite muutmine neid muuta, sest MAFi kalibratsiooni tabel seob MAF anduri sageduse ja õhu koguse, mis pihusti asendamisega ei muutu. VE näitab silindri täituvust (jah, mõnedel ECUdel on veidi teine info VE tabelites), mis samuti ei muutu. See kõik siis eeldusel, et pihusti asendamise ja vastava parameetrite muutmisega reaalne kütuse kogus samadel tingimustel jäi samaks, mis reaalelus on minu arvates väga suur joppamine (eeldades, et muutus jääb alla 1%).
Minu küsimus/segadus oli tingitud pigem sellest, et VE ja MAF tabelite "õigsust" saab hinnata ainult (WB)O2 anduri tagasiside põhjal.
Just WB anduri järgi seda hindasingi. Vahetasin ära kõik pihustite parameetrid ja siis tegin nii nagu hakkaks VE tabelit seadistama jättes ainukeseks segu seadistajaks VE tabeli. Kui nüüd AFR error jäi max. 1-2 % siis eeldan , et parameetrid klapivad. Ma arvan, et see ei ole joppamine kuna neid pihusteid on kasutanud GM enda autodel ja parameetrid ka sealt pärit.
92 CAMARO Kuna testimishooaeg sai läbi siis otsustasin tagasilla alt võtta ja pöörduda uuesti spetsialisti poole, kuna siiani kõige vaiksem sild on olnud Erkkiengineeringu sillamehe kokkupandud ülekanne. Sisse läksid kõik uued laagrid, uus Yukon Gear-i ketastega LSD ja kasutatud GM originaal 3.73 ülekanne. Lisaks käis ka kardaan tasakaalustamises. Eks kevadel saab tulemustest teada.
Kuna kevad läheneb hoogsalt siis sai ette võetud salong (tahaks ikka selleks suveks auto valmis saada ). Paar kuud olen kõvasti tegelenud sisu juppide voolimise ja sobitamisega. Päris valmis pole veel midagi aga midagi siiski.
Valmis kruntimiseks:
92 CAMAROTehnoloogia? Mõnikord on vaja taastamiskõlbmatuks muutunud detail korda saada, siis oleks hea uus meisterdada. Praegu maadlen just cladding'uga (TPU plast), igasugused ideed teretulnud.
92 CAMARO Ega mingit konkreetset tehnoloogiat polegi. Iga tükk on erinev. Kui vaja päris uus tükk teha siis olen teinud mingi karkassi koos kinnitustega (metall, mdf, vineer, papp jne.), valanud selle PUR vahtu täis, sellest voolinud kuju, klaasriide ja vaiguga üle, lihv, pahteldus, lihv ja siis viimistlus (nahk, riie, värv jne.). Veel parem saaks kui teha siis sellest vorm ja valada vormi klaasriidest uus õhuke detail - saaks kergem ja tagantpoolt viisakam (mina pole niimoodi teinud kuna see meeletu ajakulu).
Reeglina olen aluseks võtnud vana detaili ja seda parandanud ja ringi teinus. See plastiku tüüpide teema päris keeruline, et mis millega nakkub jne. Kunagi üritasin ka nende tüüpide järgi liime ja vahendeid otsida aga ei pea need ka alati paika nii et vana hea katseeksituse meetod. Mul varutud erinevaid ja proovin mis millega sobib. Kui vaja midagi parandada, liita, kasvatada, muuta siis ainult liimile lootma ei jää, alati proovin teha ka mehhaanilise sideme ja siis liim peale. Kas siis traadiga läbi õmmelda, plastiku sisse sulatada ja liim peale. Tagumisele poolele veel võrk ka liimi sisse. Kui vaja juurde kasvatada siis vanale mingid tiftid sisse. Üks hea nipp veel õhukese plastiku parandamiseks on klambripüstoli klambrid. Puurin kahele poole pragu klambri vahega augud, pistan sinna üksikud klambrid, sulatan need jootekolviga sisse, väänan tagant poolt klambrid kokku, sulatan sealt ka veidi sisse, tagant poolt võib veel ümbruse ka kolviga konarlikuks sulatada ja liim peale. Siin mingi valik liime mida kasutan:
Vanade plastdetailide probleem veel see, et need kõverad ja kujust väljas. Selleks panen neetide või kruvidega sissepoole alumiiniumlatid. Alumiiniumi ja plastiku vahele klaasiliim (jääb elastne ja üldiselt hea nakkega erinevate materjalidega). Kui detail paksem siis saab ka freesida soone ja sinna liimida tugevdusvarda. Materjalide valikul abiks: https://www.composite.ee/tag/ashland-composite/ https://plastok.ee/kontakt https://igepa.ee/
Konkreetseid õpetusi ei oskagi anda. Minu puhul toimib see nii et võtan detaili, vahin sellega veidi tõtt, katsun mudin, tuleb mingi idee, hakkan tegema ja siis tihtipeale võib mõte muutuda ja niimoodi niikaua kuni jõuan enda jaoks rahuldava lahenduseni.
Tänapäeval on kindlasti palju moodsamaid ja effektiivsemaid lahendusi kuid need reeglina nõuavad seadmeid ja tehnikat. Minu meetodid on vanakoolikad kuna tahan võimalikult palju ise teha ja eesmärk on tegelemine hobiga mitte toota autot.
92 CAMARO Lagi, piilarid ja päikesesirmid on valmis ja küljes.
Uksepolstritel pole ka enam palju puudu.
Muutsin veidi ka sisemiste käepidemete disaini. Siin siis uus ja endine kõrvuti.
Ukselingid on saanud õige värvi.
Soojenduse, kondi, siseõhu, siibrite nupud, trossid, klapid küljes ja töötavad.
Alates eelmisest kevadest teiste asjade kõrvalt olen tegelenud ka kelladega ja needki kuhugi maale jõudnud. Märgutulede näidikud hakkavad valmis saama.
Õmblemine ja riidega katmine ei ole minu kätetöö - selleks puuduvad oskused ja kogemused.
92 CAMARO3.gen peaks ikka süüteluku mõttes originaali jääma, minu tagasihoidlik arvamus. Omalt poolt ka üks küsimus, olen teemat jälginud, aga ei mäleta ja ei hakka ka kõike otsast peale lugema, mis sul tagasillas on?