| Poster |
Message |
newton
Moderator |
SBC kaaned

Kogusin natuke flow-numbreid kokku erinevatest kohtadest, et mingit ülevaadet saada. Stock F-body L98 paistab väljalaskepoolel suht abitu olema, sellepärast siis küllap eelistatakse väljalaskepoolele rohkem durationit panna. Vette'i aluversioonidel on asi parem, aga portides saab malm-L98'st ka asja.
Thirdgen'is fännatakse väikse eelarve puhul Vorteceid (malmkaaned, Edelbrockidest vist kordades odavamad aga voolavad paremini, vajalik eriline sisselase), suure eelarve puhul aga AFR'e.
Holley'dest arvatakse tavaliselt halvasti, näiteks RPM'idega võrreldes suured kanalid, aga oluliselt paremini ei voola. TrickFlow'd on mõnevõrra etemad.
Victor Jr tundub ka üsna ekstreemne, hiiglaslikud kanalid, aga et mingit kasu saada neist, peab üsna ulmelise tõusuga nukk olema, tänavanukkadega on RPM'id paremad. Miskid Brodixid jäid ka silma, neist ei tea eriti midagi.
Viimased kolm on niisama huvi pärast, tava SBC-le need ei sobi.
Eraldi teema on see, palju lifti kaaned tegelikult kannatavad, F-body L98 vist kuskil .480 näiteks, stock Vortecid .510 jne, nii et üle selle numbrid on suht ebaolulised.
Hp on mingi hästi teoreetline võimsus, mida need kaaned toetama peaks (.500 flow juures), reaalselt on vist hea, kui miski 75-80% sellest kätte saab.
Kuigi thirdgen'is neid üldiselt väga ei kiideta, kiikan ise vist ikkagi Edelbrockide poole, peaks suht lollikindel variant olema (Jyrki on neid siin hea sõnaga meeles pidanud, Erkki kah vist päris rahul oma BBC RPM-idega), voolavad oma väikeste kanalite kohta kenasti ja on AFR'idest oluliselt odavamad. Täpseid hindasid ja tehnilisi üksikasju alles uurin. |
| 27.01.2003 at 09:54 |
Last edited 27.01.2003 at 09:57 by newton (Moderator)
|
jyrki |
SBC kaaned
In my opinion, the numbers are actually pretty close to each other, within about 10% in the 0.5" lift range. That's well within the variations from one bench to another. Especially many manufacturer advertised flow rates seem to be a little on the "high side", which maybe is understandable because their purpose is to sell heads. I think all of the heads in the chart (except maybe the unported L98's) should perform very well, and personally I would choose the head that has the proper size chamber for the CR I want, and a small port displacement. The Victor JR is clearly a race head and woudl like to see a very big cam to perform. Have no experience about AFR heads, but Brodix heads are commonly very good material and very good quality work. The guide fit, valve depths and valve job etc are usually right on. |
| 27.01.2003 at 12:11 |
|
partel
|
SBC kaaned
Flow on vaid üks asi, velocity on võtmesõna. Tippvõimsus on jura, seda saavutatakse alles finishi kandis. Oluline on keskmine võimsus. Kui talda annad, siis peab olema kohe minek... Kiirendamisel on pöörded stall-speedist shift-pointini ja käiguvahetusel kukuvad alla korduvalt. Lihtne on ehitada mootor ainult tippvõimsuse jaoks, aga kiirendusrajal on see täielik kilpkonn! Stardib nagu lamav lehm, iga käiguvahetus lööb hinge kinni, kuna pöörete kukkumine vähendab järsult õhuvajadust ning karpa ei tea mida teha.
Väljalaske poolelt on ka oluline kiirus, mitte voolavus. "Pumping losses" vähendamiseks on väikesed kanalid ja kollektorid (1 3/4" pole vaja!) head, kuna blow-down gaasid imevad ka ülejäänu välja, kolb ei pea neid välja suruma.
Pro Stocki in/ex voolavuse suhe on 66%, natuke rohkem kui väljalase on takistuseks. Ja PS VE on 124+ %!!
Small is beautiful!
|
| 27.01.2003 at 17:10 |
|
|