register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Plokikaane tihend  
Poster Message
nokitseja30
 
Plokikaane tihend
Noh vaatasin koos väikse mehega telekat kui helistas naine. Jama, midagi on autol viga. Tagant tuleb palju valget suitsu ja temperatuur tõuseb. Riided selga ja linna naisele vastu, laseb veel mootori kokku. Nagu selgus kenake surve radiaatoris jne. Plokikaane tihend õhtal. Paar aastat tagasi sama lugu. Siis vahetuse käigus jäid pisikesed tärgid sisse. Mismoodi selliseid tärke välja saada. Lihvimine – mootor täitsa laiali.. paha. Kas täita millegagi …keemiline metall võib-olla aitab.

12.11.2003 at 21:27
madis
Plokikaane tihend
ei usu et keemia abiks on. Pigem täis keevitada ja lihvida.
Üleüldse kui autol on plokikaanega jama siis visake mootor minema ja pange uus, vähemalt minu kogemuste põhjal kõige odavam tegevus :I
13.11.2003 at 10:41
CoachMan
 
Plokikaane tihend
Mismoodi saab plokikaane tihendit vahetada ilma mootorit laiali võtmata (kaant maha võtmata)? Kui kaan maas siis saab ju lihvida juba küll.

Ja miks peaks plokikaane jama korral mootori minema viskama? Kui kaan on tõesti õhtul siis aitab ehk kaane vahetus. Pisikesed tärgid ei ole igatahes küll mitte märk õhtul olemisest.

CoachMan@norib
13.11.2003 at 11:42
nokitseja30
 
Plokikaane tihend
Väljendasin end natuke pahasti. Tärgid asuvad alumisel poolel, mootori plokkis. Nagu ma arusaan, et lihvida tuleks mootor mahavõtta ja pulkateks harutada.
Lihtsam oleks kasut mingit möginat mis tasandaks. Näitke leidsin sellise toote: "0449 Tihendihermeetik "
http://www.tevalo.ee/keemia/graseal.shtml

Kas keegi on kokkupuutunud?

Tegemist vana nissani rondiga, ei kavatse sinna eriti raha toppida.

13.11.2003 at 13:22
CoachMan
 
Plokikaane tihend
Plokki on võimalik lihvida ka siis, kui mootor on peal ja kõik pudinad sees, ainult kaan maha võetud. Ainuke probleem on puru sattumine silindritesse, mida on vaja KINDLASTI vältida. Praktikas siiski teostatav asi.

Mingit möginad selle koha peal kasutada ei ole mitte mingit mõtet. Kui raha ei taha kulutada, siis sule kindlalt silindrid (topi täis), lihvi kiviga + klaasi ja pastaga üle. Sama operatsioon kindlasti ka kaanega. Ja puhasta pärast ülihoolikalt - survepesu + suruõhk. Peaks piisavalt siledaks saama kui tärgid just väga hullud pole. Uus tihend vahele, õige tugevusega kinni ja sõidab jälle.
13.11.2003 at 13:50
altraditional
Plokikaane tihend
quote:
lihvi kiviga + klaasi ja pastaga üle
kiviga kuidas? Käsitsi? Mis masinaga? Sest käsitsi lihvimisel kipuvad ju nö. nurgad maha minema ja kaan kõverik jääma, või ütled, et see ei anna tunda?
@pole ise proovinud, kuna on kartnud asju rikkuda...
14.11.2003 at 02:47
CoachMan
 
Plokikaane tihend
quote:
udu56:
kiviga kuidas? Käsitsi? Mis masinaga? Sest käsitsi lihvimisel kipuvad ju nö. nurgad maha minema ja kaan kõverik jääma, või ütled, et see ei anna tunda?
@pole ise proovinud, kuna on kartnud asju rikkuda...

Olen ise proovinud küll :) Kiviga ja käsitsi ja ei ole suutnud veel miskit korralikult ära rikkuda.

Kiviks on suur (diameeter ca 40-50 cm) suht väikse teraga vesikäiakivi, mille küljed on hästi sirged. Lihvides tuleb kivi liigutada kogu pinna ulatuses seda pidevalt pöörates. Lihvida nii kaua, kuni kivi võtab ühtlaselt kogu pinna ulatuses. Harilikult on silindrite vahelised seinad viimased, milleni kivi jõuab. Seejärel klaasiga ja pastaga üle, et saada piisav siledus. Klaasitükk peab olema nii paks, et ei läheks lihvimisel paindesse s.t. täielikult sirge ja samas ka piisavalt suur. Lihvida seni, kuni pinnad ühtlaselt siledad (kivist jäänud triibud kadunud).

Sama protseduur kehtib aluse ja kaane kohta. Vajalik nühkimise hulk sõltub muidugi kõveruse ja ebatasasuste suurusest ja selline asi on ikkagi mõttekas ette võtta vaid siis, kui vahed on suht väikesed. Ehk siis enne alustamist peaks üle mõõma. Kui väikesed, seda ei oskagi nüüd täpselt öelda, minu tehtud asjadel on olnud vahed kümnendikega mõõdetavad ja töö on võtnud paar tundi. Ja pärast kõik muidugi ülihoolikalt puhtaks.

Kaan jääb kõverik vaid siis, kui kivi või klaas on liiga väiksed või kõverad, või surve ebaühtlane. Nurgad nüüd küll eriti maha ei kipu minema, pigem vastupidi. Kui suur huvi on siis võin järgmisel korral tööst mingi pildireportaazhi teha. Talvel tuleb vist 7-8 mootorit üle käia...
14.11.2003 at 09:21
rustang
  
Moderator
Plokikaane tihend
Tudengipõlves sai samamoodi suure käiakiviga mosse alumiiniumkaant lihvitud - oli teine ussiauke täis aga pidama sain.
14.11.2003 at 09:49
Speedy 7
Plokikaane tihend
quote:
CoachMan:Kui suur huvi on siis võin järgmisel korral tööst mingi pildireportaazhi teha. Talvel tuleb vist 7-8 mootorit üle käia...
Mina oleks tänulik, kui Sa viitsiks tõesti teha fotod ja sinna juurde kribada mõned read tööprotsessist. Mul jäi just see klaasi osa arusaamatuks.
Foto on väärt tuhat sõna

me@targutab
14.11.2003 at 10:14
Raul
Plokikaane tihend
Ei hakka uut teemat tegema kuna asi puudutab ka tihendeid. Nimelt on suutnud vana remondikoht mootorit remodes paraja käki kokku keerata. Mootor on kokku pandud kasutades vanu tihendeid ja vahele siis paksult silikooni pandud. lisaks on poldid lekkimise vältimiseks liiga tugevalt kinni keeratud, mille tulemusena hetkel 6-7 poldiaugu sisekeere maas ja kaan lekib tugevalt õli. Remost hetkel üle aasta möödas aga kas on õigus midagi nõudma minna? Igatahes on peale sellist avastust närv suht must.....
14.11.2003 at 10:23
vkx
 
Plokikaane tihend
quote:
Raul: Mootor on kokku pandud kasutades vanu tihendeid ja vahele siis paksult silikooni pandud.
Kunagi ammu poisikese eas kui ei olnud seda va`remondiraha, siis olid need tihendid korduvkasutuses küll aegajalt aga seda sai ikka teadlikult tehtud ning ka remondimees tegi seda ikka ja ainult omaniku soovil. Kas tõesti pandi sinu masinale vanad tihendid sinu teadmata tagasi?! Kui nii, siis on põhjust kisamiseks kindlasti aga kui olid asjast teadlik, siis võid süüdistada ainult iseennast.

____________________________
Seville STS `02
14.11.2003 at 12:37
vvt
  
Plokikaane tihend
quote:
Raul: Ei hakka uut teemat tegema kuna asi puudutab ka tihendeid. Nimelt on suutnud vana remondikoht mootorit remodes paraja käki kokku keerata. Mootor on kokku pandud kasutades vanu tihendeid ja vahele siis paksult silikooni pandud.

Nähtavasti tulid valed tihendid, et töö ruttu valmis saada ja raha kätte, pandi vanad :kill


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
14.11.2003 at 13:39
Raul
Plokikaane tihend
Kui ma oleks vanadest tihenditest ja silikoonist teadlik, siis ma seda probleemi ei tõstataks. Mootoril lihviti 1,5 aastat tagasi plokikaant ja sellist väikest õlikärsakat oli juba pikemat aega tunda, nüüd kui tekkisid õlilaigud garaazipõrandale sai asi tõsiemalt ette võetud ja nii see põhjus selgus. Tundub siiski, et peab vana remokohaga väiksele vestlusele minema. Tahaks teada mida nemad asjast arvavad...
14.11.2003 at 16:57
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Plokikaane tihend  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.