register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Teooria - H ja X pipe   1 2 3  
Poster Message
BlueStang
 
Teooria - H ja X pipe
Ise H-toru tehes on raske arvata, kuhu kahte toru ühendav koht teha. Selleks väike tööd hõlbustav tip:
H.toru asupaika saab määrata, kui esialgu teha kehene väljalase ilma H-liideseta ning värvida heldama mittekuumuskindla värviga. Seejärel tuleb võtit anda ning panna masin pööretele, kuhu mõju kõige enam soovitakse - näiteks rpl-le maksimaalse torquekõvera juures.
Kohas, kus värv põleb kõige esmalt on resonats torudes suurim ning see ongi ideaalne koht soovitud pööretel H-toru mõju maksimaalseks ärakasutamiseks:)


____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
13.02.2004 at 14:06
BlueStang
 
Teooria - H ja X pipe
X toru põhimõte on, et ideaalis mootori vastaspoole väljalasketakt tekitab imemisefekti mootorr teise poole väljalaskegaasidele. Mida kaugemal X on kollektoritest seda kõrgema pööretearvu juures nähtus esineb:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
13.02.2004 at 14:11
Joel
 
Teooria - H ja X pipe
Kas X-pipe'i puhul on oluline, et ristumine toimuks täisnurga all?



OT: Pildilolev lahendus asub SELLE Mustangilt pärineva stroked (302 -> 347 CID) ja supercharged V8'ga Volvo peal. Väga kaif sleeper mu meelest...
13.02.2004 at 14:43
jyrki
Teooria - H ja X pipe
How about the O-pipe? Here are some other products too, that you can't live without.
http://www.kalecoauto.com/perf.htm

I have had H and X-pipes as well as individual duals, and in my case the biggest effect was in the sound.Both H- and X-pipes lowers the soundlevel; The X makes the car sing at a higher note and it sounds like it would turn very high rpm's. The exhaust in the picture above is somewhat strange. Usually the X is made out of two 90 degree turns that have had 1/3 of the pipediameter sliced off and the pipes welded together. I will build a new exhaust soon, and have not yet decided wether ot use an X or just individual pipes. The X tends to lower the ground clearance, tou have to leave it pretty low ot leave room for the driveshaft. A steep X like in the picture doesn't require as much room, but it shouldn'r be as good performancewise either. There are many theories about the "best" exhaust style, and good results to back them up. Well, maybe not with the O-pipe :D
13.02.2004 at 15:21
BlueStang
 
Teooria - H ja X pipe
I wrote these tips down only for better performance using maximunm of the scavenging effect. The better sound is only bonus next of it.
Actually there is lot of different designs of X pipe in the market and better seems strigt-forward style and not together welded 90degrees pipes. This is important that X will make vacuum for the exhaust gases.


____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
13.02.2004 at 15:35 Last edited 13.02.2004 at 15:36 by BlueStang
karikas
Teooria - H ja X pipe
quote:
BlueStang: H.toru asupaika saab määrata, kui esialgu teha kehene väljalase ilma H-liideseta ning värvida heldama mittekuumuskindla värviga...
Pakun, et vastupidi! Kuhu värv külge jääb, seal liigub gaas kõige kiiremini (st. molekulide liikumine on rohkem orienteeritud gaasi liikumise suunale ja põrkuvad vähem seinaga kokku), kui nii õnnestub üldse midagi määrata. Pigem on need kuumemad kohad sellised, kus toru sein õhem või gaaside liikumissuunda muudetakse. Näiteks põlvede juures. Kui seisulainest rääkida, siis kah näitab kuumem koht pigem ülerõhku ja sinna H pipe paigaldamise mõte jääb pisut ähmaseks.
Ka X pipe puhul tundub mulle, et kui sellisel lähenemisel üldse mõte, siis just vastupidine - mida kõrgemad pöörded, seda lähemale vaja panna.

Olen siin varemgi tähelepanu mõningatele nüanssidele juhtinud. Tuletan siis meelde, et ülerõhust hõrenduse poole tormav gaas tekitab risti liikumise suunas alarõhu. Kui kolledesse teha augud (mis paljudel ka näiteks järelpõleti tarbeks on), siis sealt ei torma gaasid välja, vaid imetakse välisõhku juurde. Mida kiiremini torus gaas liigub, seda tugevamini imetakse. H pipe saadab siis kõrvaltorusse negatiivse impulsi, mis hakkab rändama mõlemis (nii summuti, kui ka klappide) suunas. Selle impulsi ajastus on oluline sättida väljalaske lõppu, et ta aitaks rutem silindrit klappide ülekatte juures puhtaks ventileerida. Seega on oluline arvutada, kui pika teekonna peab läbima rõhulaine antud pööretel, et jõuda ühe poole väljalaske algusest teise poole mõne silindri väljalaske lõpu ajaks. Seda on aga kuramuse raske teha, kuna rõhulaine kiirus sõltub nn. tuule suunast ja temperatuurist (kaudselt rõhust). Täpselt sama põhimõte on ka Y ja X pipe puhul ainult nende eranditega, et H puhul tuleb teekonna hulka ühendustoru arvata ja efekt on tänu jagunemisele nõrgem. X pipe puhul ei tohiks ühe haru taga üle kahe silindri olla, halvimal juhul 3 ja nurk on siis oluline. Y-ga võib ka 5 silindrit korrag kokku ühendada.

Oma resonaatori teooriatega ei hakka esialgu inimesi närvi ajama. Seda flame veel vaja ;)
Karikas
13.02.2004 at 15:46 Last edited 13.02.2004 at 15:53 by karikas
peep
 
Moderator
Teooria - H ja X pipe
Ajakirjatestidest on meelde jäänud, et X on parem kui H ja H on parem kui eraldi torud. Siis parem selles mõttes, et max. hj. on rohkem. Kui palju selline asi mootori/väljalaske combost sõltub, ei oska arvata.
13.02.2004 at 16:26
karikas
Teooria - H ja X pipe
See on ju tegelikult loogiline, et X on H-st efektiivsem. X puhul on kollele risti ühendatud toru ju otse teise väljalaske suunas, kuid H puhul läheb ainult pool rõhuimpulsist õiges suunas. H-l on tihti ka ühendustoru väiksem, kui kollektoritoru ise.
Ainuke häda X puhul on see, et gaaside risti sõidutamine tekitab takistust. Väljalaske takt moodustab ca 35% kogu tsüklist, ülejäänud aja on gaaside voolus "auk". St. kui kahe silindri väljalase ühendada risti, siis ei teki mingit probleemi, kuna ühe vool mahub ilusti teise august läbi. Kui ennem oled ühendanud kaks silindrit kokku Y-ga, siis saab ikkagi ilma suure kaota vaheldumiisi õhuvoolu suunata. 3 silindrit koos, siis on vool liiga ühtlane ja risti ei anna teda kuidagi vabalt voolama sundida. Tuleb X nurka vähendada, nii et iga kolle gaas satub oma poolele. Sedasi toimib ta rohkem nagu olematu ühendustoruga H pipe. Paljude silindrite kokku ühendamisel on ka see jama, et rõhuimpulsi efekt peab jaotuma mitme silindri vahel ja ta on selle võrra nõrgem. Kui on palju silindreid taga, siis on mõtekam juba Y-t kasutada ja suurema ristlõikega toru abil jätkata - takistus väiksem (seina pindala sama ristlõikepindala kohta vähem).

V8 puhul tundub X täiesti mõttetu, kui siis kaks tükki mõlemi poole tarbeks. Muidu on effekt tõesti ainult soundis.
Karikas
13.02.2004 at 17:06 Last edited 13.02.2004 at 17:15 by karikas
hents99
  
Teooria - H ja X pipe
kas keegi saab siia linkida ühe H-pipe pildi.??

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
13.02.2004 at 17:33
karikas
Teooria - H ja X pipe
quote:
hents99: kas keegi saab siia linkida ühe H-pipe pildi.??


Üks õige X pipe:


Y võrreldes X-ga:


Kaks H pipet ühes kolles:

Selles näites on toodud kaks sarnast kollet, ühel on lambda anduri auk ülemise H pipe küljes, teisel alumises.

Muidugi jutt sellel lehel on kah üsna hariv lugemiseks.
13.02.2004 at 17:40 Last edited 13.02.2004 at 17:53 by karikas
BlueStang
 
Teooria - H ja X pipe
quote:
karikas: X pipe puhul ei tohiks ühe haru taga üle kahe silindri olla, halvimal juhul 3 ...
Karikas

Kuidas sellest aru saada? Tavaliselt X-toru V8 mootorite juures (alla selle pole nagu suurt vahet) kasutatakse ja seal haru kohta 4 pütti on. Kui see halvimast veel halvim on, milleks siis üldse sellega tegeletakse???
Edit: Piltide järgi harid meid poolikumootori teooria järgi:)



____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
13.02.2004 at 19:05 Last edited 13.02.2004 at 19:08 by BlueStang
urmas
Teooria - H ja X pipe
Ei maksa väga hinge võtta, aga teema "H-Pipe v. X-Pipe" on stangimeestele omane hälve. Panin Google otsima ja sain kaugelt üle saja vastuse. Kui viitsiks sobrada foorumites, siis võiks tulemit veel kümnega korrutada.

Olen ka asja uurinud ja kuskilt koidab, et X annab tiba parema tulemi ja H annab parema hääle. Muideks originaalis on Mustang GT-l all H-Pipe.

Minu autol on X-pipe selline versioon, kus kokkujooksu koht on headeritele võimalikult lähedal s.t. oluliselt eespool, kui on harjutud nägema. Ei ole pädev väitma, et selline on kõikse parem. Kliirensit silmas pidades ei oleks tohtinud nii teha.
13.02.2004 at 19:25
peep
 
Moderator
Teooria - H ja X pipe
Ja 4-gen F-body'l on Y-pipe ning keegi neid eriti ümber ei ehita, ju siis erilist vahet pole.
13.02.2004 at 20:14
Mart ja auto
Teooria - H ja X pipe
Võib- olla on asi tõesti hääles ,mis on auto juures siiski küllalt tähtis. Igaljuhul nende resonaator ilmingutega on mittetänuväärne jamada: liiga kitsas pöörete vahemik kus neist abi.Siiski on väljalasketorustik oluline tegija mootori võimsuse ja ka ökonoomsuse seisukohalt. O n ilmatu hulk valemeid ja printsiipe mida peab arvestama hästi toimiva väljalaske arvutamiseks. Usun ,et see värvitrikk siiski hästi ei õigusta ennast: kohapeal, ilma koormuseta on sellest vähe abi.
13.02.2004 at 21:21
max
Teooria - H ja X pipe
quote:
karikas: Y võrreldes X-ga:


Miks Y-pipe keskelt korraks kitsamaks läheb?
13.02.2004 at 00:37 Last edited 13.02.2004 at 00:37 by max
LaSa
 
Moderator
Teooria - H ja X pipe
quote:
max: Miks Y-pipe keskelt korraks kitsamaks läheb?
see on poolikule mootorile mõeldud Xpipe, mida karikas meile näitab siin rõõmsalt ju... see peabki keskelt peeneks minema :kill :devil
13.02.2004 at 00:53
BlueStang
 
Teooria - H ja X pipe
Üritan siis veelkord - värvitrikk näitab ära, kus soovitud pöörevahemikus tekib gaaside resonants ehk kuhjumine - sellesse kohta H toru asetamine aitab kuhjumist vältida suunates just õiges kohas ühe toru ligsed gaasid paralleel torusse, mis sel hetkel vaba on. H-toru efekt on just selles, et eemaldab takistuse erinevalt X-torust, mis tekitab ristumiskohal imemisefekti, mis tõmbab gaase edasi.
NB! See teooria kehtib V8 kohta ja karika poolikumootori teooriat ei oska kinnitada ega ümber lükata:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
13.02.2004 at 01:14
partel
  
Teooria - H ja X pipe
Nii X-pipe kui H-pipe on paremad kui U-pipe ;)

Tänavaautol ei maksa teooriaga üle pingutada..

____________________________
_
14.02.2004 at 12:59
karikas
Teooria - H ja X pipe
quote:
Kuidas sellest aru saada? Tavaliselt X-toru V8 mootorite juures (alla selle pole nagu suurt vahet) kasutatakse ja seal haru kohta 4 pütti on.
Mina saan sellest aru nii, et päris risti, nagu Joeli toodud pildil peaks effekt olema võimalikult väheste silindrite puhul. Tundub kummaline, et selline on V8 alla aretatud. Aga muidu on X-d reeglina laugemad ja lihtsalt külgepidi kokku keevitatud torud. Siis jätkab gaas sama poole peal liikumist, mitte ei vaheta poolt ja kahe poole gaaside impulsid puutuvad kokku nagu hammasrattad. Äkki siis 4 silindri poolt tekitatud suht konstantne vool aitab gaasidel järsku 90 kraadist pööret teha, ilma et see voolu oluliselt takistaks. Või on takistus omaette eesmärgiks...

14.02.2004 at 17:21
LaSa
 
Moderator
Teooria - H ja X pipe
quote:
karikas: Aga muidu on X-d reeglina laugemad ja lihtsalt külgepidi kokku keevitatud torud.
Kui siin topicus kasutab selline kodanik (kes toob kollektorite näideteks ridapaugutajate väljalasked) väljendit 'reeglina', siis tõesti: andke andeks, aga selles reeglis ma küll kipun ikka üsnagi tõsiselt kahtlema...

Ma juba korra palusin Sul oma mootoriehituse portfolio avalikustada, kole vait jäid kuidagi peale seda mõneks päevaks... Kas tõesti oled vaid reaspaugutajate teemal kaasarääkiv ja sedagi vaid teoorias?
14.02.2004 at 20:37
Mart ja auto
Teooria - H ja X pipe
Lihtsalt mootori pöördesse ajamine kohapeal ei aita- tuleb anda mootorile koormust. Kas siis trumlitel või sõiduga. Ka V8 mootoril tuleb välalaskesse ühelt poolelt järjestikku kahelt silindrilt.
14.02.2004 at 00:00
karikas
Teooria - H ja X pipe
Täiendaks oma eelnevat juttu pisut. Kui järele mõleda, siis suure gaaside voolu puhul ei ole X nii suur takistus, kui samasugune põlv. Põlve puhul oleks takistus seda suurem, mida järsem nurk ja väiksem pöörderaadius, kuna seda tugevamini "nühivad" gaasid põlve välis-seina vastu. X puhul on aga suures osas see välis-sein puudu...

Samas, tooksin veelgi ekstreemsemaid näiteid (mõne tegelase rahustuseks siis seekord ameerikamaalt ja V mootorist). Selle X puhul on mõlemi haru taga üks silinder:

(Suurem pilt siit)
Pakun, et sellise lahenduse puhul satub juba tagumise silindri mats allapoole ja vastupidi.

Siit ka üks H ja X pipe võrdlus suurema mootori jaoks (jällegi ülelombi V-paugutaja):

(Suuremad pildid siit)
Siit võib märgata kah, et teekond läbi H on sama, mis läbi X-i. Pakun, et just teekond on oluline, mitte "kuumad kohad".
15.02.2004 at 13:26
Erkki
  
Teooria - H ja X pipe
Miks aetakse lihtsaid asju keeruliseks??
Vana ja tuntud värvitrikk töötab suurepäraselt. Algselt oli Camarol üksteisest eraldatud sidepiped. Rasvapliiatsiga tõmbasin põhja-alustele torudele jooned peale ning seejärel tegin paar-kolm äkilist kiirendust. Ja ennäe imet: kui muidu oli rasvapliiatsi triibud üles sulanud, siis ühe koha pealt oli lausa ära põlenud. Samasse kohta H-toru kahjuks ühendada ei saanud, sest see oli liiga ligidal mootorile. Lähim võimalik H-toru paigaldamise koht oli sellest põlenud kohast 15-20 cm tagapool. Kuid effekt oli tagumikuga sellegipoolest tuntav - madalatel oli minek parem.
Bluestangi jutt on õige, et seal kus toimub gaaside kuhjumine on temp. kõige kõrgem ja selle koha pealt põleb värv maha. Ja sinna tuleb ühendada "päästev" H- toru.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
15.02.2004 at 21:12
BlueStang
 
Teooria - H ja X pipe
Tänud Erkki:)
Et tehnika topicud olid väga igavaks läinud (peale BBC ehituse), siis mõtlesin, et teen heateo ja annan rahvale paar asjalikku näpunäidet. Aga kus Sa sellega - kohe läks flameks kätte ära. Sama asi oimis Ford 5.0+turbo topicu puhul. Huvitav, miks need asjad siin selliselt käivad???

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
15.02.2004 at 21:28 Last edited 15.02.2004 at 21:29 by BlueStang
max
Teooria - H ja X pipe
Kas Sa ise midagi ühist ei märka? ;) Tundub, et kui euro-"eksperdid" platsi lendavad, siis võib kohe taba ära panna.
15.02.2004 at 21:38
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Teooria - H ja X pipe   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.