register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Polüuretaanpuksid...   1 2  
Poster Message
Joel
 
Polüuretaanpuksid...
Otsisin foorumist, kuid midagi eriti targemaks ei saanud, va. et ühes threadis mainiti, et need pidada meie teedel jube siva läbi kuluma. Mul tuleb autol veermiku kap.ramont ette võtta - kõik puksid, sharniirid, padjad, laagrid, taldrikud + amordid kah. Kuna sel masinal on teatav võidusõidusuunitlus (kuid samas on ta igapäevakasutuses), siis tahaksin teada, kas õõthoobadesse polüuretaanpukside panemine tavaliste kummipukside asemel on mõistlik liigutus? Kas võiks oodata erinevat käitumist ringrajal ning kas vastupidamine Eesti oludes jääb tõepoolest kummipuksidele alla? Puksiringi hinnavahe on ca 3,5-kordne...
01.03.2004 at 16:50
mrtn
Polüuretaanpuksid...
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=5932
01.03.2004 at 16:56
peep
 
Moderator
Polüuretaanpuksid...
Põhim. võib poly pukse kasutada küll aga soovitavalt installi kohe määrdeniplid ka, muidu kääksub aasta pärast nagu vedruvanker, eriti külmal ajal. Poly ei sobi sellistesse kohtadesse, kus on ette nähtud, et kummipuks peab deformeeruma vedrustuse normaalse töö tagamiseks.

Müra ja jäikus suureneb, raja peal tekib efekt ilmselt siis, kui kõik muud asjasse puutuvad komponendid on ka upgrade'tud, juht k.a.
01.03.2004 at 17:03
silver
Polüuretaanpuksid...
Endal installitud poly-d ja mingeid kulumise märke küll ei ilmuta, samas roolimine ja teetunnetus paranesid. Ise olen rahul.
01.03.2004 at 17:59
vvt
  
Polüuretaanpuksid...
Mina mõtlesin siin ka pikalt, et kas enda viimasele pooleliolevale autole ostja või mitte. Sellised ilusad värvilised on ka teised kataloogis :evil. Aga konkreetsel juhtumil on väga konkureerivaks alternatiiviks suurema mudeli stock puksid, sest õnneks vähemalt sakslased teevad puksi kõvadusel ja mootori kaalul vahet ning pehmemad-kõvemad on omavahel ilusti vahetatavad:)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
01.03.2004 at 18:57
Astro SS
Polüuretaanpuksid...
quote:
vvt: Mina mõtlesin siin ka pikalt, et kas enda viimasele pooleliolevale autole ostja või mitte. Sellised ilusad värvilised on ka teised kataloogis :evil. Aga konkreetsel juhtumil on väga konkureerivaks alternatiiviks suurema mudeli stock puksid, sest õnneks vähemalt sakslased teevad puksi kõvadusel ja mootori kaalul vahet ning pehmemad-kõvemad on omavahel ilusti vahetatavad:)
Korraliku sakslase tune up oleks siis selline::::, et võtad suure mootoriga BMW 325 , asendad 2,5 tehnika 1,6 liitrilise vastu ja ongi nagu nõiavitsaväel vedrustuse upgrade tehtud.;)
Eeldusel ,et suure moootirga (2,5 ) on juba tehasest paksemad vedrud ja puksid, 1,6 rivipaugutaja aga tunduvalt kergem. :evil

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
01.03.2004 at 20:39
vvt
  
Polüuretaanpuksid...
Ei, see tune-up on hoopis selline, et 325-le võtad M3 alumiiniumõõtsad ja kõvemad puksid ja voilaa.......:)

Või 535 esisilla puksid asendad 750 omadega. Kõik on omvahel vahetatavad. Selline saksa läbimõeldus :)


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
01.03.2004 at 22:46 Last edited 01.03.2004 at 22:48 by vvt
Astro SS
Polüuretaanpuksid...
Usa rauaga on veel lihtsam , lähed poodi ja tellid Energy Suspensioni, uretaan pukside sarja. ;)
PS! Värvi saab ka valida!(enamasti punased)

Määrdeniplid tuleb ka panna, mudidu sõidad nagu vedruvankriga, mis krigiseb ja nagiseb.
Kui ainult õõtsapuksid vahetad, siis paari päeva pärast hakkad ka rooliotsi vahetama. ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
01.03.2004 at 23:01
nostang
Polüuretaanpuksid...
quote:
Astro SS: Usa rauaga on veel lihtsam , lähed poodi ja tellid Energy Suspensioni, uretaan pukside sarja. ;)
PS! Värvi saab ka valida!(enamasti punased)

Määrdeniplid tuleb ka panna, mudidu sõidad nagu vedruvankriga, mis krigiseb ja nagiseb.
Kui ainult õõtsapuksid vahetad, siis paari päeva pärast hakkad ka rooliotsi vahetama. ;)

kuhu & kuidas panna määrdeniplid?
mul kõik puksid Energy'st

____________________________
Priit Piiriste , 5049174 , www.topparts.ee
01.03.2004 at 00:54
rustang
  
Moderator
Polüuretaanpuksid...
quote:
nostang:
kuhu & kuidas panna määrdeniplid?

Mul raamatus kodus õpetus, püüan kirjeldada.
Tavaliselt koosneb näiteks õõtshoova puks välisest metallkestast, selle sees uretaan, mille sees omakorda hülss või toru, kust polt läbi pannakse. Uretaanpuksi puhul liugleb sisemine hülss uretaani sees ja just seda pinda tuleb määrida. Kõige lihtsam on puurida auk läbi välise kesta ja uretaani sisemise hülsini, välise kesta sisse keere ja nippel.

Siin on sisemised hülsid paigaldamata, näha on sooned määrde jaoks. Kasutada tuleks hästi pika molekuliga kleepuvat määret, mingi täissünteetiline määre ntx.

Minu kogemus polüpuksidega Mustangil oli positiivne.
02.03.2004 at 10:04
nostang
Polüuretaanpuksid...
thanks,
aga kuidas käituvad kere- ja lehtvedrupuksid, mootoripadjad?
Georgi väitel tema auto külmalt alati nagises........

paigalduse kohalt lugesin nipist pista puksid paariks tunniks sügavkülma - siis pidid lupsti pessa istuma, see aga tähendabki vist külmalt naginat.

____________________________
Priit Piiriste , 5049174 , www.topparts.ee
02.03.2004 at 18:52
Absolut
 
Polüuretaanpuksid...
sõitnud audi coupega polüretaanidega (ostsin voltast ja tootjaks Powerflex) kuskil aasta (väsisin pukside vahetusest) ning mingeid hääli seni kuulnud ei ole...samuti on nad kestnud hästi...ei ütle midagi muud halba kui et auto veelgi jäigemaks läks, mis aga ei ole enam tavaliikluses kuigi mugav.

Edit: minul on polüretaanid tunduvalt kauem vastu pidanud kui originaal kummid
02.03.2004 at 19:07 Last edited 02.03.2004 at 19:09 by Absolut
ICE
  
Polüuretaanpuksid...
Nõustun Absolutiga. Auto pea sama ja puksid täpselt samad ning ühtegi halba sõna pole öelda.
05.03.2004 at 14:05
vvt
  
Polüuretaanpuksid...
IMHO tavalisele tänavaautole suht mõttetu kulutus nagu KN filtergi :) Esiteks see "efekt" on täpselt samasugune nagu 95 asemel 98 kasutamine ("minek kõvasti parem", "käivitub paremini"&(), kuna enamiku seeriautode kered (eriti veel juba päevinäinud autodel) on nii pehmed, et selle efekt on väga marginaalne. Et asi on IN - eks eelmine võrdluskoht ehk näiteks euroopa autodel tehases pandud puksid on võrreldamatult viletsam. Küll aga pole korralikel (kordan korralikel) tehase puksidel mingeid vastupidavus- või krääksumisjamasid. Selline aftermarket värk nagu, seda kassid ostaksid....

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.03.2004 at 15:14
Kalju
Polüuretaanpuksid...
quote:
vvt: IMHO tavalisele tänavaautole suht mõttetu kulutus nagu KN filtergi :) Esiteks see "efekt" on täpselt samasugune nagu 95 asemel 98 kasutamine ("minek kõvasti parem", "käivitub paremini"&(), kuna enamiku seeriautode kered (eriti veel juba päevinäinud autodel) on nii pehmed, et selle efekt on väga marginaalne. Et asi on IN - eks eelmine võrdluskoht ehk näiteks euroopa autodel tehases pandud puksid on võrreldamatult viletsam. Küll aga pole korralikel (kordan korralikel) tehase puksidel mingeid vastupidavus- või krääksumisjamasid. Selline aftermarket värk nagu, seda kassid ostaksid....

V8 Magazine projektis mõõdeti Camaro Iroc-Z -l testringil (raadius 50 m) külgkiirendust ennem pukside ja uute amortide paigaldamist - tulemus 0.86 G-d.
Pärast pukside (Enrgy polükad) ja amortide (Koni kollased) vahetust sai numbriks 0.93 G-d.
Võrdluseks on toodud mõnede tuntud aparaatide vastavad tulemused:
'97 Viper GTS - 0.96 G,
'97 Viper RT/10 - 0.97 G,
'97 BMW M3 - 0.91 G,
'98 Corvette - 0.91 G,
'97 Ferrari F50 - 0.95 G,
'97Lotus Esprit V-8 0.94 G,
'98 MB SLK230 0.90 G,
'98 Porsche 911 Carrera - 0.93 G.

Kui palju on tegemist reklaamtulemusega, see jääb igaühe enda otsustada.

____________________________
'63 M-21 L; '87 IŽ-412IE
05.03.2004 at 16:24
vvt
  
Polüuretaanpuksid...
Täiesti huvitaks M3, Espiriti ja Carrera tulemused enne/pärast. Julgen sügavalt kahelda, kas seal aftermarketi asi tulemusi andis. F-body on siiski masstöö, kus erilisele peenhäälestusele pole kunagi rõhku pandud ja kus paranemisruum kõvasti suurem.

Samal ajal on ikkagi 0,05G tänavaauto jaoks endiselt marginaalne. Suurusjärk on sama, mis kiirenduse 0-100 paranemine 0,05 sek. Ehk siis kaduvväikese olulisusega suurus, millest olulisemad on teepind, õhutemperatuur ja rehvi mark (siin võivad olla 10-15% erinevused). Kui sama katse korraldada mõne 10 a vana ning 200 000 eesti kuumaastikku näinud vedelapoolse rahvaautoga (võrdluses uued stock puksid vms poly), siis kardan, et efekti ei tulegi.

Edit: lugesin uuesti läbi - Koni amordid ka ju asja hulgas.

Edit 2: muidugi teine teema on feeling siis, kui piir käes on või kuidas see piir tuleb. F-body läheb lainetaval asfalidil kurvis nähtavasti võssa. Igatahes enne Vettet ja Viperit.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.03.2004 at 17:23 Last edited 05.03.2004 at 17:31 by vvt
Kalju
Polüuretaanpuksid...
quote:
vvt: Täiesti huvitaks M3, Espiriti ja Carrera tulemused enne/pärast. Julgen sügavalt kahelda, kas seal aftermarketi asi tulemusi andis. F-body on siiski masstöö, kus erilisele peenhäälestusele pole kunagi rõhku pandud ja kus paranemisruum kõvasti suurem.


Kui polüpukside ja amortide vahetusega saada "masstoode" vähe paremate ja kallimate saanidega samasse suurusjärku, siis miks mitte vahetada?
Sportsaanide andmed on võetud "Car and Driver" ajakirja testidest.

quote:
vvt:
Samal ajal on ikkagi 0,05G tänavaauto jaoks endiselt marginaalne. Suurusjärk on sama, mis kiirenduse 0-100 paranemine 0,05 sek. Ehk siis kaduvväikese olulisusega suurus, millest olulisemad on teepind, õhutemperatuur ja rehvi mark (siin võivad olla 10-15% erinevused). Kui sama katse korraldada mõne 10 a vana ning 200 000 eesti kuumaastikku näinud vedelapoolse rahvaautoga (võrdluses uued stock puksid vms poly), siis kardan, et efekti ei tulegi.


Arvutada sa ka ei oska: 0.07 G-d. Pasteldeks olid General-i 245/50-16 rehvid (originaalmõõt Iroc-Z jaoks). Raputa need 200 000 km eesti teedel mõnda sportsaanidest - tulemus on ilmselt sama. Btw need modid tehti '89a camarole 98-ndal aastal (10 a vana).
Lisaks lasti rooli keegi Jarmo Sukava, kes on aastaid testinud Soome TM ajakirja jaoks, samuti sõitnud rinkat Soome US-Partsi rinka camaroga. Alastaro rinkal trennisid samal ajal Sport 2000 võistlusaparaadid, camaro püsis rahulikult nende tuules.

quote:
vvt:
Edit: lugesin uuesti läbi - Koni amordid ka ju asja hulgas.

Edit 2: muidugi teine teema on feeling siis, kui piir käes on või kuidas see piir tuleb. F-body läheb lainetaval asfalidil kurvis nähtavasti võssa. Igatahes enne Vettet ja Viperit.

Aga leia siis kuskilt selline test, mis näitaks seda. Hetkel on lihtsalt sinu arvamus. (tegelikult olen nõus, et sõltuva tagasillaga autol on juhitavus sitem, kui sõltumatu tagasillaga autol, eriti treppis tee korral)
Eks igaüks teeb omad järeldused: kas osta max aasta vanune sportsaan või modida 10 a vanust usa-rauda.

____________________________
'63 M-21 L; '87 IŽ-412IE
05.03.2004 at 18:38
w-cc
Polüuretaanpuksid...
Soojendan vana teema üles. Selline küsimus siis , et kas on väga loll idee hoida sildades kummi- ka polüpukse segamini. Asi selles, et tagumise stabika puksid tahavad vahetamist ning nüüd olengi valiku ees, kas polü või kummi. Polü kasuks räägib see, et hind odavam ja vahetamine suurusjärgu võrra lihtsam - ei pea isegi vanade pukside kummi hakkama välja põletama, sest ainult metallvõrud neist alles ongi :). Kummipukside vahetamine tunduvalt tülikam - vanad jäänused tuleb välja pressida ja uued sisse, tükk tegemist. Ja veel, palju need stabika polüd kogu silda jäigemaks muudavad - kivikõva raudrege küll ei tahaks? Kaine mõistus ütleb, et selline segapudru head nahka ei anna, on mul õigus?
30.03.2005 at 11:38
peep
 
Moderator
Polüuretaanpuksid...
Stabika puksid võib vabalt poly panna ja tuntavalt jäigemaks nad autot vaevalt teevad, lihtsalt kurvis kaldub vähem ja sedagi teoreetiliselt.
30.03.2005 at 11:49
vvt
  
Polüuretaanpuksid...
Kui stabika kuju võimaldab, siis vähest kiikumist ja teetunnet soodustavad just kont-tüüpi (kuulliigendiga) stabikaleevendid. Tänapäeva autodel ainult neid kasutataksegi.

Muidugi poly pukside panek on ikka pool tööd, tuleks siis jämedam stabika varras panna. Osadel autodel (vanem raamiga raud) annab ka kaks varrast vast panna nagu ralli-mossedel pandi (seal stabikas sama süsteemiga).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.03.2005 at 21:37 Last edited 30.03.2005 at 21:46 by vvt
w-cc
Polüuretaanpuksid...
Antud juhul ei aja ma nende polyde panekuga taga mitte paremat handlingut vaid lihtsalt neid on kergem vahetada. Ja kuna Peep mainis ( ta vist ikka natuke teab, mida räägib), et stabika puhul pole vahet kas kumm või poly, siis panen poly. Mis stabika jämedusse puutub, siis max, mis ma panna saan on 26mm varras (praegu 22mm). Ei oska öelda, kui palju see lisa 4mm seal juurde annaks, ei mäleta neid teoreetilise mehhaanika valemeid enam nii täpselt :).
31.03.2005 at 11:02
peep
 
Moderator
Polüuretaanpuksid...
Ega see jämedam stabika varras by default mingi hea asi pole, vedrustus on ikkagi paljude komponentide koosmäng ja enne peaks olema aru saada, mida soovitakse saavutada ja kas n. jämedam stabika varras on üldse vajalik ? Minusugused lambad füüsika ja handlingu alal lähtuvad pigem teiste kogemusest, mis toimib ja mis mitte.
31.03.2005 at 11:13
13piisab
 
Polüuretaanpuksid...
quote:
w-cc: Mis stabika jämedusse puutub, siis max, mis ma panna saan on 26mm varras (praegu 22mm). Ei oska öelda, kui palju see lisa 4mm seal juurde annaks, ei mäleta neid teoreetilise mehhaanika valemeid enam nii täpselt :).
mul sama küss - ning kui mälu ei peta, olid varraste jämedused isegi "w-cc" omadega samad :D
nimelt preagu küljes see varras, mis kerega koos tehasest välja veeres. Pealoleva tehnikaga kaasnes jämedam varras, aga kuna ma ei viitsinud omal ajal varda kinnitusi tulemüüris muutma hakata, jäi peenem varras külge. Kas jämedam varras annab üldse mingit tuntavat efekti - või piirdub tema kasulikkus vaid hää enesetundega? Loogiliselt annab 2mm suurem raadius ju tunduvalt suurema ristlõikepindala...

____________________________
vanem on parem
31.03.2005 at 12:19
mrtn
Polüuretaanpuksid...
SHO-de esimene de facto handling mod on alati 26 mm stabikavarras. ma usun, et kõik omanikud nii lambad pole, et ainult placebotoodetega ennast tuunivad.
31.03.2005 at 12:28
MossOpel
Polüuretaanpuksid...
Jämedam stabikavarras muudab masina rohkem alajuhitavaks. Enamus masinad vist stockis juba alajuhitavad, tasuks enne kuskil rinkal käia proovimas...

Edit: Focuse sportmudelil on stabikas 18mm versus 22mm stock.
31.03.2005 at 17:03
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Polüuretaanpuksid...   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.