Poster |
Message |
2koma8 |
Surveastme t6stmise variandid
Praegu siis surveaste 9.2, soov oleks saada mingi 10-11. Kas plokikaane madalamakslihvimisega on v6imalik nii suurt arengut v6imalik saavutada?
M6tlen siis et kui palju yldjuhul selle lihvimismoodusega surveastet v6imalik t6sta on?
mootor Ford 2.8 V6
Millist kompressiooni peaks kannatama bensiin 98? |
02.07.2004 at 19:14 |
|
Astro SS |
Surveastme t6stmise variandid
Staatilise või dünaamilise?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
02.07.2004 at 20:55 |
|
vvt |
Surveastme t6stmise variandid
Tuleks enne freesima asumist tutvuda vastava kirjandusega ning välja selgitada, milliseks muutub kolvi ka kaane vahele jääv ruum peale freesimist. Muidu kannatab väga palju põlemise kiirus ja sellega koos ka tulemus. Asi sõltub tugevalt põlemiskambri ja kolvipea kujust. Keerukamaks muudavad asja dome'ga kolvid. Flat peaga kolvid ja mingi elementaarne põlemiskamber on lihtsam variant.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
02.07.2004 at 21:44 |
|
2koma8 |
Surveastme t6stmise variandid
Mis on staatiline ja mis dynaamiline surveaste. Mina m6tlesin seda mis naitab mitu korda segu kokku surutakse.
Kysimus tekkiski p6him6tteliselt v6imalikust probleemist et kui liiga madalaks freesida, hakkaksid klapid vastu kolbe kaima. Kuid freesimine tundub ainuke variant olema sest sellele mootorile pole k6rgemaid kolbe tehtudki.
Selle mootori kolvid on lameda peaga. |
03.07.2004 at 07:56 |
|
MossOpel |
Surveastme t6stmise variandid
Kunagi sai seda siingi arutatud, päris konsensusele ei suudetud jõuda aga ise loed siit |
03.07.2004 at 17:17 |
|
Hellborn |
Surveastme t6stmise variandid
Üks lihtsamaid meetodeid kuidas fordi 2.8 saab surveastet muuta on näiteks see, et paned talle 2.9 mootori vända...see , et kolvikдigu vahe on 3.49mm, mis võrdub plokikaane lihvimisega 1.745mm. Sellega tõuseb surveaste 9.2-lt 11.9-ni.
Töömaht tõuseb aga 2792-lt 2936-ni (2.9-l 2933).
Seega selle lükkega peaks võimsust tublisti juurde saama.
paigaldamisel tuleb eelnevalt 2.9 vända kael õigesse mõõtu lasta lihvida. |
05.07.2004 at 13:30 |
|
vvt |
Surveastme t6stmise variandid
Minumeelest ei tasu see ära - esiteks mootori lahtikiskumine niisama - ja seda vanade juppidega kokku enam ei pane+ nii väike tõus õnnestub saada ka kaane freesimise ja kolbide käsitsi järgiaitamiseni.
Kuigi - tänavabensiiniga on 11.9 natuke overkill - kusagil 11-st alates kasvab tänavamootoril mootori sisekadu (kompressiooni ületamiseks) kiiremini kui kasvab termodünaamilise efektiivsuse tõusust tingitud võimsus. Lada ja Mosse mootoreid küll sedasi aretatud - kuid kiirendus paraneb alguses natuke ja pärast ei muutu enam.
Minu auto mootori surveaste on ca 11,5 - sõita saab ainult 98-ga, kuid ka sellega viskab ülekoormamisel paar naksu detonatsiooni. 95 võid unustada. Siin on aga sellised "agad":
1. Korralik hemi kamber ja alukaas
2. võimas digijuhtimisega süüde
3. rikkamaks aetud segu
4. mootori töötemperatuur on 80 kraadi muude autode 90 vastu.
Niiet nende numbrite järgi sellist radikaalset varianti ei julgeks soovitada-vähemalt üldise tõena mitte. Pärast hakkad süüdet hilisemaks kruttima-ja krutid selle "lisa" kohe minema 1 kraad süüdet hilisemaks tähendab ühe liitri töömahu kohta ca 0,5 kW kadu.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.07.2004 at 13:44 |
|
spark |
Surveastme t6stmise variandid
küsimus vvt-le
kas sa mosse mootori kaant oled lihvinud? (arvan, et oled seda teinud)
mul lihviti ~1mm maha ja pärast seda ei pea kaane tihend enam vastu, sprintidel osaledes (aga töötab 98 bensiiniga)
nüüd on küsimus selles, et kas panna metallist kaane tihend (on sellel mõtet) või panna uus kaan ja lihvida vähem (et mootor kestaks ja saaks sõita ka 95 bensiiniga)
tänud |
05.07.2004 at 14:08 |
|
vvt |
Surveastme t6stmise variandid
Mosse ploki ja kaane pehmust teades kahtlen selles metalltihendi idees natuke-et vähemalt pead teadma, mida sa teed.
Soovitaks enne proovida mõne nõukogude-aegse tihendiga. Praegu poes müüdav viimaste aastate toodang on kõnts. Ahjaa - mossele tegi kaanetihendit vist Victor Reinz ja - vähemalt mäletan häguselt seda sinivalget pakendit.
Niipalju kui mina eksperimenteerinud olen, siis kompressiooni suurendamine just like this lisa ei kipu andma. Vähemalt ühel hetkel polnud enam mõtet sellel palaganil. Minul seda tihendiprobleemi ei olnud igatahes.
Muidu - mis mosse mootorit puudutab, siis tasuks natuke vaadata "esiisa" bmw mootorisse sisse. Vahe tundub selles olevat, et mossel on tavalised kumerad kolvid, bemu kolvi dome on ühte pidi üldsegi nurgeline. Venelane tegi lihtsalt jämeda rehkenduse ja poidjot - kuigi arvan, et originaali siseehitus on paremini läbi mõeldud.
Mismoodi sa nuka asendi muutuse kompenseerisid? Ühe hamba võrra tõstmine kipub selline khmm, mitte soovitatav võte olema - peaks reguleeritav ketiratas olema.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.07.2004 at 14:58 |
Last edited 05.07.2004 at 15:02 by vvt
|
2koma8 |
Surveastme t6stmise variandid
Lihtsalt huvipärast ehitan ja teen väikest järeleaitamist, mingi totaalne ümberehitamine pole plaanis, kuid krt seda teab. Mootor tuleb teiselt autolt ja plaanis laiali võtta on niikuinii. |
05.07.2004 at 15:09 |
|
PlyVal64 |
Surveastme t6stmise variandid
quote: spark:
mul lihviti ~1mm maha ja pärast seda ei pea kaane tihend enam vastu, sprintidel osaledes (aga töötab 98 bensiiniga)
quote: Mosse ploki ja kaane pehmust teades kahtlen selles metalltihendi idees natuke-et vähemalt pead teadma, mida sa teed.
Andri, Sinu Mosse puhul tegu Moskva tehase mootoriga ja see tõesti ei kannata kaane lihvimist. Mosse mootoritest kõlbab kasutada vaid Ufaa tehase toodangut, sest neil on väga suur vahe. Nimelt valati Moskvas plokid-kaaned kukillis normaalrõhul, Ufaas kasutati(kasutatakse tänaseni) survevalu. Moskva plokk on pehme ja kõverduv, Ufaa oma väga hea. Seega otsi IZ'i mootor ja areta edasi.
Lisaks juhin tähelepanu sellele, et Mosseliigas osalemisel on keelatud mootori igasugune ümberehitus v.a. tasakaalustamine vastavaid kohti kasutades ja valujälgede eemaldamine. Juba portimine ja kaane lihvimine on tegelikult keelatud tegevused. Nimelt on surveastme muutmine keelatud. Seega Andri, tuleb Sul hakata uut mootorit otsima enne, kui tehn.kontroll vanal kaane maha võtab. Mosseliiga reeglid on täitmiseks kõigile, nagu peaksid olema reeglid kohustuslikud kõikidel aladel(vihje dragrace'ingule). Unustage ära igasugune viilimine ja nautige sõitmist. Praegu kulutad raha ilmaasjata ja mitte sittagi abi sellest pole. |
05.07.2004 at 15:12 |
|
MELKA |
Surveastme t6stmise variandid
quote: 2koma8: Lihtsalt huvipärast ehitan ja teen väikest järeleaitamist, mingi totaalne ümberehitamine pole plaanis, kuid krt seda teab. Mootor tuleb teiselt autolt ja plaanis laiali võtta on niikuinii.
V-mootori puhul vaata ka seda, et peale kaante freesimist sisselase tagasi sobiks |
05.07.2004 at 15:14 |
|
vvt |
Surveastme t6stmise variandid
Lihtsalt repliigi korras - kuuldavasti tegelevad mitmed mosse liigas osalejad juba praegu portidest ja kollektoritest "valujälgede eemaldamisega". Ehk siis nõukogude inimese mentaliteet petta iga hinnaga on visa kaduma. Jõudu, jaksu ja palju suuri padrunvõtmeid mosseliiga tehnilistele kohtunikele
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.07.2004 at 15:37 |
|
rustang Moderator |
Surveastme t6stmise variandid
Laupäeval Taali raja ääres rääkisid ka mulle mitmed mossemehed, et peaks ükskord esimese protesti ära tegema! |
05.07.2004 at 15:52 |
|
PlyVal64 |
Surveastme t6stmise variandid
quote: vvt: Jõudu, jaksu ja palju suuri padrunvõtmeid mosseliiga tehnilistele kohtunikele
Mina sooviks seda kõikidele hobispordi tehnilistele kohtunikele. Tuleb korra räme "laks" ära panna ja siis hakkavad seadusi austama. Muidu võistlejad muudkui määgivad ja leiavad miljon eneseõigustust. Kaaned maha, autod kaaludele, näpuga reeglitest järge ajada ja petturite renomee täis teha. Kasvõi mõnes avalikus väljaandes ebaausate nimekiri koos rikkumise kirjeldusega ära trükkida.
Muidu sellest hooramajast lahti ei saa. Selleks on peaaegu kõikides sarjades olemas "vabaklass". Ehita ja sõida seal. Kusjuures on see alati kõige põnevam võistlusklass. |
05.07.2004 at 15:54 |
|
vvt |
Surveastme t6stmise variandid
Kõige parem on muidugi see, et kui teha mosseliiga kaheks (nt super ja tavaline), siis tekib automaatselt kohe seltskond kodanikke, kes üritavad superi modidega tavalises klassis sõita. Inimese leidlikkus on piiritu.
Ahjaa kaante "viilijatele" teadmiseks-et see on suhteliselt vähetõhus tuunimisvahend suure vahelejäämisriskiga. Mosse mootori kaane kitsaskoht on hoopis väikesed klapid (silindri läbimõõdu kohta), mitte pordi diameeter. Niiet jõudu tööle. Muideks - seesama nähtus on takistav ka paljudel vana aja bemu mootoritel. Kust see siis lihtsalt maha kopiti. Loomulikult on ka oma osa megajämedatel klapisäärtel ning nendel lollidel grafiitpuksidel. Selle teadasaamiseks ei peagi olema NL meistri ihumehhaanik, vaid piisab paari 300 kr käsiraamatu läbilugemisest ning paar valemi kirja panemisest.
Sorry for oT
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
05.07.2004 at 16:01 |
Last edited 05.07.2004 at 16:02 by vvt
|
spark |
Surveastme t6stmise variandid
Ply
jah, mul asuti kaane kallale enne kui jaole sain - rallimeeste värk (forsseerisid natuke)
mees kes mootori tegi ütles, et reegleid pole rikutud ...
aga uus kaan on olemas, lasen selle peale panna - seekord ei lihvi (tahaks sõitu nautida ja odavama bensiiniga muretult sõita ...) |
05.07.2004 at 16:05 |
|
PlyVal64 |
Surveastme t6stmise variandid
quote: spark: aga uus kaan on olemas, lasen selle peale panna - seekord ei lihvi (tahaks sõitu nautida ja odavama bensiiniga muretult sõita ...)
Kõikidele Mosse mootorite forssijatele annan kuulata oma auto mootori tööd. Kes klapiklõbina kätte saab, on tegija. Pange kõigepealt oma mootor niimoodi tiksuma ja siis võib edasi arutleda. Seejuures kipuvad võlusõnadeks olema häälestus, Lukoili 92 ja vene küünlad. Lääne rämpsuga kiputakse tihti üle pingutama, enamasti need ei tööta vene autode puhul. |
05.07.2004 at 16:14 |
|
Mart ja auto |
Surveastme t6stmise variandid
Kokill on see kuhu valatakse |
05.07.2004 at 17:59 |
|
rustang Moderator |
Surveastme t6stmise variandid
quote: vvt:
Mismoodi sa nuka asendi muutuse kompenseerisid? Ühe hamba võrra tõstmine kipub selline khmm, mitte soovitatav võte olema - peaks reguleeritav ketiratas olema.
Mille järgi üldse tavalist nukka (millega timing sheeti kaasa ei tule) kõige magusamasse asendisse reguleerida - ideaaljuhul vist dyno vaja?
Samas, kaane kõrgusemuutus miinus 1 mm muudab nuka ajastust suurusjärgus 1 kraad hilisemaks, kas nii väike muutus on üldse märgatav? |
06.07.2004 at 08:39 |
|
vvt |
Surveastme t6stmise variandid
quote: rustang: Mille järgi üldse tavalist nukka (millega timing sheeti kaasa ei tule) kõige magusamasse asendisse reguleerida - ideaaljuhul vist dyno vaja?
Samas, kaane kõrgusemuutus miinus 1 mm muudab nuka ajastust suurusjärgus 1 kraad hilisemaks, kas nii väike muutus on üldse märgatav?
No tänavasõiduks/mosseralliks piisab täiesti ka sellest, et selgitada välja konkreetse stock nukka duration (adv). Ning lapata natuke mõnda nukkvõllidest pajatavat käsiraamatut, kus on kirjas need tüüpkraadid xx-xx-xx-xx kujul. Need on nukaklassi (nt 260, nt 270) kohta eraldi antud. Arvan, et mosse mootori kohta on selline kirvemeetod täiesti piisava täpsusega ja suurusjärk täpsem kui teadjameeste jutu järgi ketti tõsta (kuis tõstmise kraadimuutus sõltub mossel mitte vähe keti venimise astmest).
Edasine on juba düno ja peened asjad - aga algatuseks piisaks äkki sellestki.
See kaanevärk nii lihtne pole - mossel tuli sellise freesimise korral juba ketti tõsta. Ja vahe on siis way suurem kui 1 kraad (natuke arvutamist vaja).
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.07.2004 at 09:13 |
|
rustang Moderator |
Surveastme t6stmise variandid
Olen lugenud, et viletsamate aftermarket nukkvõllide puhul kõigub erinevate silindrite nukkade ajastus oma 5 kraadi!
Timingu muuutuse arvutus on lihtne, ntx minu mootori nukkvõlliratas on u. 10-cm diameetriga, mis teeb ümbermõõduks umbes 31 cm, sellest 1 mm on siis veidi üle 1 kraadi. Arvutused on ligikaudsed aga suurusjärk peaks klappima. Mosse ketiratast peast ei mäleta aga üle 2-3 kraadi küll nihet ei saa tulla.
|
06.07.2004 at 09:34 |
|
arvo |
Surveastme t6stmise variandid
quote: rustang: Timingu muuutuse arvutus on lihtne, ntx minu mootori nukkvõlliratas on u. 10-cm diameetriga, mis teeb ümbermõõduks umbes 31 cm, sellest 1 mm on siis veidi üle 1 kraadi.
See on nukkvõllil, väntvõllil on x2.
____________________________
Chevrolet Camaro Berlinetta`79 |
06.07.2004 at 12:09 |
|
rustang Moderator |
Surveastme t6stmise variandid
quote: arvo:
See on nukkvõllil, väntvõllil on x2.
Õige märkus!
Mul ei ole probleeme oma Fordi OHC-mootori nukkvõlli ratast reguleerida aga enne peaks teada olema, kuhu keerata. Nukk on uus standardnukk 268/42. Või siis mõõta-arvutada täpselt välja standardseade asukoht ja sättida sinna? |
06.07.2004 at 13:10 |
|
vvt |
Surveastme t6stmise variandid
Võin õhta otsida, mis raamat ütleb. Tõenäoliselt ainuke number, mis teada vaja on, on sisselaske avanemini kraadides enne ÜSS-i. See on vahemikus 25-28 kraadi. Igatahes 284 nukal oli see 32 kraadi. Pane esialgu sinna ja siis timmi rattast edasi. Vastavalt maitsele.
Nope - timmimise skaala saab teha mõõdulindi jupist. Mõõda esimese rihma-, hoo vms ratta ümbermõõt jne.
Vaja 1 mm väärtus kraadides ja osuti.
Ahjaa, euroopa automaitse eeldab "suuremaid nukkasid" - seepärast on need kraadid 0,005 tollise klapitõusu pealt mõõdetuna. Ehk käsitsi pannes sellise tõusuga, kus nookur jääb juba kõvasti kinni.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.07.2004 at 13:39 |
|