Poster |
Message |
Olds |
Väljalaske teooria kokkuvõte
Seegi paljuräägitud teema kuid alati on ta jäänud "lahtiseks." Tekib ikka ja jälle küsimusi:"Kuidas ja miks?" Ehk siis paneksime siia kokku kõik endast oleneva, et neid küsimusi vähem tekiks.
Minu küsimus oleks:
1. palju on räägitud X ja H "skeemidest." Mida siis neist eelistada ja miks?
2. väljalaske toru läbimõõt. Loomulikult oleneb kõik mootori cid-ist kuid milline on siis näteks enimlevinud kuuptollinumbri 350-le optimaalne.
3. Ei ole hea torustik, ilma püttideta. Teatavasti mängib rolli ju tagasisurve. Samuti küsimus-kuidas saada teada see õige...
Need on küll juba vastatud teemad kuid võiks need ehk kokku võtta ja võimalusel täiendada. Sest nagu mehelegi ei meeldi kile hääl ei meeldi see ka meie sõidukitele
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
29.05.2003 at 11:56 |
Last edited 29.05.2003 at 11:59 by Olds
|
BlueStang |
Väljalaske teooria kokkuvõte
H, kui sound on oluline
X, kui performance on oluline
Tähtis on võimsuse/põõrdemomendi seisukohalt ka H/X koha kaugus - keegi kindlasti teab seda seost täpsemalt lahti seletada.
Väljalaske läbimõõdu suhetest mootorimahuga ja vastusurve kohta ootaks teadjamatelt isegi infot
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
29.05.2003 at 12:53 |
|
diesel |
Väljalaske teooria kokkuvõte
torude läbimõõdu kohta seuke inf mul olemas, a kubatuurist pole kahjuks poolt sõnagi.
hobused ; ühe toru diam. ; kahe toru diam.
200-300 ; 3" ; 2 1/4"
300-400 ; 3 1/2" ; 2 1/2"
375-450 ; 4" ; 3"
450-550 ; 4 1/2" ; 3 1/2"
550-650 ; 5" ; 3 1/2"
650-800 ; - ; 4"
800-1000 ; - ; 4 1/2"
1000 + ; - ; 5"
edit: panin semikoolonid vahele, kuna tulbad läksivad võssa omadega, ehk nüüd on paremini aru saada
|
29.05.2003 at 15:27 |
Last edited 29.05.2003 at 15:31 by diesel
|
camsist |
Väljalaske teooria kokkuvõte
Nii palju kui raamatuid olen lugend ja netti kammind:
1. Ei oska H- ja X-pipe plusse ega miinuseid välja tuua aga balance pipe'st kui sellisest. Vähendab müra u. 1-3dB. Jõudu annab juurde 60% juhtudest 40% ei juhtu midagi aga halvemaks ka ei tee. Juurde annab keskmiselt 5-8 hj, u. 400hj mootoril 12hj või nii.
2. Väljalaske toru all mõeldakse ilmselt seda, mis hakkab pihta peale headeri primareid, siis korralikul percomance süsteemil, peaks edasi minev toru olema 1,75 korda jämedam kui primarid. Ehk kui primarid on 1,75" siis secondaird ja edasine väljalase peaks olema 3". Aga kuna 1,75" primaried sooviatakse laias-laastus alates 375 hj, siis kuni selleni 2,5" on piisav.
3. See on siuke keerulisem teema, oleneb seal torude pikkustest, survetest, püti voolavusest(cfm) jne. jne. Pole isegi veel päris pihta saanud.
____________________________
'86 Camaro |
29.05.2003 at 15:56 |
|
max |
Väljalaske teooria kokkuvõte
X peaks andma tiba rohkem jõudu. Ära pead vaeva, pane 2.5" torud, H-pipe vahele ja kõik korras. Jõu vahe on väga väike ja märkamatu. Soundi erinevusest ei tea rääkida, pole seda kuskilt kuulnud, et H parem oleks. |
29.05.2003 at 16:52 |
Last edited 29.05.2003 at 16:54 by max
|
jaanus |
Väljalaske teooria kokkuvõte
quote: Olds: ... küsimusi:"Kuidas ja miks?" ...
Lisame sellele "kellele ja milleks?" ning saamegi kõigile kolmele punktile terve hulga alampunkte ja lõputu threadi.
|
29.05.2003 at 20:34 |
|
partel |
Väljalaske teooria kokkuvõte
quote: Olds: Seegi paljuräägitud teema kuid alati on ta jäänud "lahtiseks." Tekib ikka ja jälle küsimusi:"Kuidas ja miks?" Ehk siis paneksime siia kokku kõik endast oleneva, et neid küsimusi vähem tekiks.
Minu küsimus oleks:
1. palju on räägitud X ja H "skeemidest." Mida siis neist eelistada ja miks?
Vahe võib kanda mõõtmisvea arvele
Vaata kuidas lihtsamalt-odavamalt saad.
quote:
2. väljalaske toru läbimõõt. Loomulikult oleneb kõik mootori cid-ist kuid milline on siis näteks enimlevinud kuuptollinumbri 350-le optimaalne.
Tegelt töömaht on väheoluline. Võimsus määrab, mootor on õhupump, teatud võimsuse jaoks tuleb lihtsalt teatud hulk õhku mootorist läbi lasta.
Teine asi on see, et kui kahtled, võta väiksem. Voolukiirus on tähtis. Hea näide on aiakastmisvoolik, niisama soriseb jalgeette, aga natuke pigistad ja vett lendab laias kaares.
Ma paneks isegi 1 5/8 primarid.
quote:
3. Ei ole hea torustik, ilma püttideta. Teatavasti mängib rolli ju tagasisurve. Samuti küsimus-kuidas saada teada see õige...
Need on küll juba vastatud teemad kuid võiks need ehk kokku võtta ja võimalusel täiendada. Sest nagu mehelegi ei meeldi kile hääl ei meeldi see ka meie sõidukitele
Mis nukk on?
____________________________
_ |
29.05.2003 at 22:51 |
|
foke |
Väljalaske teooria kokkuvõte
quote: partel:
Mis nukk on?
stock |
30.05.2003 at 07:29 |
|
ROKIPEER |
Väljalaske teooria kokkuvõte
Ärataks vana teema uuesti üles?
Pean ka hakkama pead vaevama uue torustikuga
ja igasugune inf ja nõuanded vägagi teretulnud.
Plaan jätta mootor oma konditsiooni.
Kas ühe soolika jätmine on mõtetu kui juba
ehitama hakata? |
22.04.2005 at 06:51 |
|
anti |
Väljalaske teooria kokkuvõte
Ideid sulle Rokibeer , kuidas torusid väänata. |
22.04.2005 at 07:58 |
Last edited 22.04.2005 at 07:59 by anti
|
vvt |
Väljalaske teooria kokkuvõte
quote: partel:
Ma paneks isegi 1 5/8 primarid.
Osad targad räägivad, et tänavamootoritel töötavad hästi primaryd, mille sisemõõt on võrdne mootori klapiava (klapipesa) sisemõõduga.
Topid liiga suured torud on palju lärmi, kuid kahtlane efekt ja selles kohas tavaliselt, kus seda kasutada on keeruline.
Ehk kui sul on kolmekäiguline kast ja suht madal peaülekanne, siis on sul pikad käigud, mis tähendab, et momenti peab olema võtta üsna madalal ehl suuri torusid pole mõtet panna.
Summutitega jagunevad teooriad (nagu alati ) kahte lehte - cfm pooldajad ja gaasiga mängijad. Kui asi läheb kõrgete erivõimsusnäitajatega, kuid igapäevaselt kasutatavate tänavaautode juurde, siis on selgelt õigus viimastel. Tänavamootori puhul võib gaasidega mängides saada tulemusi, millest sama töömahu korral cfm pooldajad und näha võivad.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.04.2005 at 08:44 |
|
ROKIPEER |
Väljalaske teooria kokkuvõte
Mul kui väljalaskest eriti halligi mitteteadval selline küsimus.
Kas on eriti mõtet hakata aretama Capricel kahte toru kui
originaalis jookseb üks soolikas kõhu all.
Mootor jääb stock ja ka arvatavasti ei hakka torukollektoreid
installima.
Omal oli mõte äkki teha lühem torustik, st lõppeks enne
tagasilda ja tooks otsad välja enne tagarattaid.
Või peaks jääma vana hea originaali juurde.
Kas oleks liigne peavalu? |
24.08.2005 at 06:36 |
|
vvt |
Väljalaske teooria kokkuvõte
Põhja all lõppevad asjad kipuvad vingu sisse ajama, sellisel juhul tuleb natuke tihendamisega tegeleda +kui tagasillast tagapool on mõni pütt ja see jääb panemata, siis on lärm ka suurem. Alguses linnas on huvitav, rahvas vaatab jne - aga pikapeale, eriti kui pikemaid sõite teed, on väga tüütu.
1 või kahe toru otsene seos võimsusega on selline hmm..kahe otsaga asi....nähtavasti on kahetorulistel kapoti all ka natuke teistmoodi...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
24.08.2005 at 08:13 |
|
ROKIPEER |
Väljalaske teooria kokkuvõte
Originaalis siis autol selline süsteem.
All ainult üks pütt. Peale tagasilda ainult toru.
|
24.08.2005 at 09:06 |
|
jaak |
Väljalaske teooria kokkuvõte
Ühest torust stock mootori puhul eest-taha on küll. 3" toru peaks küll hea olema. See kas sa kaks eraldi otsa tagant välja tood (jagunemine peale tagasilda näiteks) on juba pigem soundi küsimus. Ja kui puhas toru liiga vali on, siis võid igal ajal näiteks sellise summutaja kuhugi vahel keevitada. Hääl jääb mõnus madal müdin. |
25.08.2005 at 18:11 |
|