Poster |
Message |
kw107 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Mis vahe on detonatsioonil ja hõõgsüütel? Mina tean, et tegemist on erinevate asjadega. Hõõgsüüde tekib kokku puutumisel kuuma detailiga ning detonatsioon tekib süüteküünla sädemest kui segu on lahja. Infot sain A.Palu raamatust "Mootorrattad ja Motorollerid", 1965 a. Tegemist on küll üli vana raamatuga, aga usun, et poisid omal ajal väga mõtetut teksti ei kirjutanud. Seda tean ka veel, et hõõgsüüde tekib detonatsiooni tagajärjel. Kas nende kahe vahele saab tõmmata võrdus märki või on nad ikkagi erinevad nähtused? Tänud!
|
14.01.2006 at 21:43 |
|
Fog |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Detonatsioon: Kütusesegu iseeneslik süttimine temperatuuri ja rõhu tagajärjel enne kui süüteküünal sädet annab, ehk kõvasti enne ÜSS jõudmist, ning bensiini põlemine toimub kompressioontakti ajal aeglustades ja rikkudes mootorit.
Põhiline põhjus: lahja segu, liiga kõrge ülelaaderõhk, süüte ajastus vale, liiga "külmad" küünlad.
Hõõgsüüde: liiga kuumaks läinud küünla ja/või põlemiskamri osa süütab küttesegu enne ettenähtud aega tehes sama mis esimeses lõigus.
Põhiline põhjus: lahja segu.
Kokkuvõte: hõõgsüüde võib tekkida ka madala surveastmega mootorit ruunates, ning ülekuumutades. Detonatsioon seevastu kõrgema surveastmega ja põhiliselt liiga lahja segu ja kõrge surveastme kooslusest.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
14.01.2006 at 21:51 |
|
Astro SS |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Väike vihje nn detonatsiooni kohta : uuri diiselmootori ehitust, sel ju süüteküündlad puuduvad
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
14.01.2006 at 22:06 |
|
kw107 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Kui te räägite mulle siin diisel mootoritest millel on suur surve aste ja millel on selline asi loomulik, aga kuidas on bensukaga millel surve aste kuni kolm korda väiksem? Aga näitan teile midagi, mis kirjutati teises foorumis samal teemal: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=14511&pid=111238& |
14.01.2006 at 22:13 |
|
Astro SS |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Nüüd mõtle pisut kütustele.
Kuidas süttib:
bensiinis leotatud kalts ?
diislis leotatud kalts ?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
14.01.2006 at 22:21 |
|
Astro SS |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Lisa küsimusse ka survesüüde ehk diiselmootori ametlik nimetus : survesüütega sisepõlemismootor
edit: ei ole eriti viisakas sama küsimust mitmes foorumis küsida ja siis ässitada vaenu foorumi lugejate vahel.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
14.01.2006 at 22:27 |
Last edited 14.01.2006 at 22:28 by Astro SS
|
Pelmeeno |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
...nii võib juhtuda mõlema protsessi tagajärjel
|
14.01.2006 at 22:51 |
|
kw107 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Ei soovi mingit vaenu. Üritan rohkemate inimeste abil ennast harida.
Astro SS: bens läheb kohe põlema aga diisel vist vajab eelnevalt soojendamist. Sain aru küll mis mõtled . Samas bensiini ei suruta mootoris niipalju kokku, et tekiks isesüttimis temperatuur. Palun parandage kui mööda panen, seda juhtub minu puhul alatasa. |
15.01.2006 at 00:19 |
|
Astro SS |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
edit: bensiin aurustub kergemini kui diisel .
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
15.01.2006 at 00:35 |
Last edited 16.01.2006 at 18:37 by Astro SS
|
kw107 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Ahaaa. selgemaks hakkab minema küll . Kuidas kutsuda seda, kui käivitamisel käib ilge kõmakas. Selline tunne, et nüüd lendas midagi laiali (mootor ei ole veel töösoe), kas seda saab kutsuda detonatsiooniks? |
15.01.2006 at 00:40 |
|
Astro SS |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Mida sa selle kõmaka all silmas pead, kirjelda rohkem.
Detonatsioon on tegelikult ahelreaktsioon, mille tulemusel tõuseb silindris temperatuur nii kõrgele ,et mootori detailid hakkavad sulama.
Tee katse, võta näiteks Toyota Supra 3,0 turboga, pane talle paaki 76 oktaanarvuga bensiini ja mine kiirendama või haagi taha treiler suure koormaga ja mine kihutama mägisele maastikule.
Huvitav kaugele jõuad?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
15.01.2006 at 00:56 |
Last edited 15.01.2006 at 00:56 by Astro SS
|
kw107 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Huvitav kelle käest ma suprat laenan ja kes pärast mootori kinni "plekib" . Käivitamisel näiteks lööb ilgema paugu summutisse. |
15.01.2006 at 01:04 |
|
Astro SS |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Pakun, et liiga hiline süüde.
Kusjuures tean tegelast, kel õnnestus sellise moega sumpsi pott ribadeks lasta.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
15.01.2006 at 01:12 |
|
kw107 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Hiline süüde pakud, mmmmm. Ei vaidle vastu, samas on olnud juhuseid kus süüde paigas ja ikka käib kõmm. Karbussiga auto. Sõbra autoga sai sellist "nalja" tehtud, et sõites keerasid süüte välja, ootasid natuke ja siis uuesti sisse, summutist lõi tuld ja pauk võttis tummaks. Kas see seostub kuidagi detonatsiooniga? |
15.01.2006 at 01:17 |
|
Astro SS |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Ei seostu. Pigem point on selles, et sõidu ajal süüte välja keerates jätkab mootor bensiini ja õhusegu imemist, mis põlemata kujul väjuvad mootorist sumpsi.
Uuest süüte sisse keeramisel hakkab mnootor tööle ja soojad väljalaskegaasid panevad sumpsis oleva bensiini aurud põlema.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
15.01.2006 at 01:21 |
|
karikas |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Minuarust on seni osutatud pisut valedele nüanssidele. Pakutakse, et detonatsioon on isesüttimine, suur kuumus ja mida veel. Tegelikult tähendab detonatsioon otsetõlkes ülikiiret põlemist ehk plahvatust.
See võib tekkida kas hõõgsüütest, suurest kuumusest, lahjast segust või varajasest süütest. Neid tegureid on palju, mis detonatsiooni tekkimist soodustavad, kasvõi näiteks põlemiskambri ehitus, teravad nurgad. Mida rikkam on küttesegu, seda suuremat rõhku põlemisprotsess kannatab. Segu süüdatakse ennem surnud seisu. Põlemis tagajärjel tõuseb rõhk ja samas liigub ka kolb ülesse. Kui tingimused pole õiged, siis tõuseb rõhk ennem ÜSS-i nii kõrgeks, et põlemine läheb üle detonatsiooniks ja see on kuumade detailide pihta sama hea, kui haamri löök. Muidugi tõuseb ka temperatuur kõrgemaks, kui põledes. Normaalne põlemine jätkuks kolvi alla liikumisega, ehk põlemiskambri mahu suurenemisega, mistõttu püsib rõhk ja temperatuur talutavuse piires.
Detonatsiooni vastu aitab alati süütenurga hilisemaks keeramine. Kaasaegsetes mootorites on detonatsiooniandurid, mille abil siis keeratakse mistahes põhjustel tekkinud detonatsiooni avastamisel süüdet hilisemaks. Kui detonatsioon oleks kuumenemine või isesüttimine, siis pole seda võimalik anduritega koheselt tuvastada.
Henry |
15.01.2006 at 13:06 |
|
kw107 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Ühesõnaga detonatsioon ise ei teki. Miski peab teda aitama, näiteks küünla säde? Või mis. |
15.01.2006 at 15:12 |
|
vvt |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Detonatsiooni ja hõõgsüüte üks põhjus võib olla mõlemal ühine - hõõguvtulised kohad põlemiskambris. Selle vältimiseks tuleb kõik teravad kaane servad vms kohad, mis kambrisse ulatuvad, ümardada.
Hõõgsüüde oma otseses tähenduses on siiski mootori iseeneselik katse peale süüte väljakeeramist edasi töötada. See on siiski võimalik vaid ilma sundsuretamiseta karpamootoritel (vingematel karpadel sh ka paremad Vaz omad) on spetsiaalne solenoid, mis keerab tühikäigu bensiini kinni, kui süüde väljas).
Sellist hõõgsüüdet, mis süütaks töötaval mootoril segu enne sädet, pole veel oma silmaga näinud
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
15.01.2006 at 18:07 |
|
kw107 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Midagi on juba selgem küll mul. ok, hõõgsüüte saime teada: tekib kokkupuutel mingi kuuma detailiga. Nüüd siis veel detonatsiooni kah veits seletada. Tundub, et nende kahe vahele võrdusmärki tõmmata ei saa. |
15.01.2006 at 21:02 |
|
LaSa Moderator |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
quote: kw107: Sõbra autoga sai sellist "nalja" tehtud, et sõites keerasid süüte välja, ootasid natuke ja siis uuesti sisse, summutist lõi tuld ja pauk võttis tummaks.
Tee järgi
Oli igati kobe litakas. Põhjustajaks polnud ei hiline süüde ega ka mitte detonatsioon, vaid hoopis lekkiv jahutusradiaator...
|
15.01.2006 at 21:31 |
|
Astro SS |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
quote: vvt:
Sellist hõõgsüüdet, mis süütaks töötaval mootoril segu enne sädet, pole veel oma silmaga näinud
Ma ei oleks selles nii kindel
Vihje: Pärtel
Vihje Copy/Paste 'ina :
Süütessüsteemis kasutatakse kahte 44 amprist magneetot ja kahte küünalt silindri kohta. Väidetavalt võib nende magneetode jõul keevitustöid teha. Distantsi lõpupoole on aga süüteküünla elektroodid ära põlenud, aga pole hullu, mootor "diiseldab" hõõguva väljalaskeklappide abil edasi. Mootorit saab seisma jätta ainult kütusekraani sulgemisega.
Jutt pärit :
Tqhq lehelt :Top Fuel
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
15.01.2006 at 21:32 |
Last edited 15.01.2006 at 22:46 by Astro SS
|
kw107 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
See nüüd siis alles kui mootori temp normist ikka tugevalt üle. See ju loogiline. |
15.01.2006 at 23:02 |
|
Mart ja auto |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Astro SS eksib ,väites ,et bensiini isesüttimine toimub madalamal rõhul kui diiselkütusel -asi on täiesti vastupidi. |
15.01.2006 at 23:58 |
|
karikas |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
quote: Ma ei oleks selles nii kindel
Vihje: Pärtel...
Aga selles vihjes pole ju sõnagi selle kohta, et hõõgsüüde toimub varem, kui küünla süüde peaks toimuma. Segu süttib kuumusest ikka suht ÜSS lähedal, kuna siis on segu maksimaalselt kokku surutud (st. surumisest kuumaks aetud). Pealegi kõrgetel pööretel toimub süüde üsna varajase nurga alt, kui segu on veel üsna jahe ja kuumad detailid ei suuda seda ringlemise tõttu isesüttimiseks vajaliku temperatuurini kütta. Segu silindris paigal seisaks, siis on teine asi.
Hõõgsüüdet ei julge palju kommenteerida, sest see ei ole minuteada puhtalt kuumsüüde. Hõõgsüüteks on vajalik tahm, kui ma ei eksi. St. täristad natuke väga rikka seguga, tahmad küünlad ja klapid ära, ning need jäävad hõõguma. Aga võin ka eksida.
Detonatsioon on aga kindlalt sõltumatu sellest, mis segu süütab. See sõltub põhiliselt kolmest nüansist: kütuse tüüp (oktaan arv), segu koostis ja rõhk. Mida kõrgem oktaan-arv, mida rikkam segu, seda kõrgemal rõhul detonatsioon toimub. Seepärast vajavad suurema surveastmega mootorid kõrgema oktaanarvuga kütust. Süütenurk pannakse nii paika, et põlemisprotsess tõstaks rõhu ÜSS ajaks nii kõrgele kui annab, ehk napilt alla detonatsiooni piiri. (Tegelikult on see kriitiline punkt pisut peale ÜSS, kus detonatsioon reeglina tekib.) Seega kõrgematel pööretel süüdatakse varem, kuna põlemine on üsna aeglane protsess. Mida varem põlemine ära lõppeb, seda rohkem teeb gaas tööd kolvi alla surumisel. Mida lühemat aega segu põleb, seda suurem kasutegur, kuna vähem peab põlevat segu kokku pigistama ja seda suurem osa töötsükklist on gaas maksimaalse rõhu all. Seega detonatsiooni piiri tasub kompata, kuna selle lähedal toimub põlemine kah kiiremini. See eeldab aga üsna keerukat süütesüsteemi. Palju keerukamat, kui on sissepritse süsteemid...
Tegelikult pisut on detonatsioonil ja isesüttimisel ka ühist. Mitte et isesüttimine tekitab detonatsiooni, vaid vastupidi. Põlenemise puhul liigub põlemise piir edasi soojuse abil. Algab sädemest ja lõppeb sellest kaugeimates punktides. Kui aga rõhk on niivõrd kõrge, et pisut veel ja segu süttib rõhust, siis põlemisel tekkiv paisumine annab juurde selle "pisut" ning edasi liigub piir juba rõhulaine abil mis liigub edasi sadu (või oli see tuhandeid) kordi kiiremini, kui põlemine.
Loodan et sai nüüd mingi pildi ette.
Henry |
16.01.2006 at 08:26 |
|
rok3 |
detonatsioon ja hõõgsüüde?
Mina olen märganud, et hõõgsyyde tekib mootoritel, mille põlemiskambritesse on tekkinud tahm vaigud ja muud põlemisjäägid. Need hakkavad hõõguma ning syytavad segu ka peale syyte väljakeeramist. Ja osad karpamootorid käivadki kohapeal edasi nagu vvt mainis. Mul isal on vana sierra ning see võibki sedasi puterdades tuksuma jääda. Hõõgsyyde tekib vaid korralikult soenenud mootori juures. kylmana puudub. |
16.01.2006 at 14:58 |
|