Poster |
Message |
Olds |
TPI/TBI küsimusi...
Tere
Küsimusi oleks mitmeid. Nimelt sai ehitatud kliendile mootor, mis tagantjärelemõeldes oleks tunduvalt mõistlikum olnud teha karpamootoriks. Ok, see-selleks. Mootor on vana tüübi 305cid Chevy, millel oli peal TPI jagaja. Kuna aga uus sisselase (Holley Stealtram) sai pandud, siis vanatüübi TPI jagaja puht füüsiliselt sinna ei mahu enam. Küll aga saab sinna panna uuema TPI jagaja. Holley poolt muidugi suur pläkk, et sellist asja instruction manualis kirjas pole.
Küsimus aga järgmine - kuna mootor on täiesti värske (plokk puuritud/hoonitud, väntvõll lihvitud, uued kolvid, rõngad, saaled, nukkvõll jne jne) siis vajab see kohest nukkvõlli sissetöötamist, mida olen karpamootorite puhul juba kolmel korral teinud, ehk siis väga võõras töö just pole, AGA küsimus on süütenurga seadmisest TPI jagaja puhul. Süüde võiks olla suht varajane, 30-40 kraadi 2000RPM-i peal sissetöötamisel AGA kuidas seda TPI jagaja puhul paika panna? Ning kas sellel mootoril peaks olema süütemärk niiöelda kella 12 suunas või kella 1 suunas (vaadates mootorit eest)?
Paluks siis võimalikult täpset ja adekvaatset informatsiooni TPI jagaja puhul süütenurga seadmisest
Hetkel on peal `89 TPI jagaja. Ajud peaksid nii vanal kui ka uuel tüübil olema samad kui ma ei eksi? Vahe seisneb ainult jagaja pistikutes...kas kellegil on kogemusi, mida/kuidas ümber teha?
Ettetänades,
Olds
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
18.02.2008 at 12:26 |
1 edit. Last edited 18.02.2008 at 14:37 by Olds
|
Olds |
TPI/TBI küsimusi...
37 vaatamist ja mitte ühtegi vastust?
Tegelikult on asi tõsine ja vastust oleks hädasti tarvis hiljemalt neljapäevaks.
Oleksin äärmiselt tänulik!
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
18.02.2008 at 13:22 |
1 edit. Last edited 18.02.2008 at 13:23 by Olds
|
ROKIPEER |
TPI/TBI küsimusi...
Ma ei tea palju sellest abi on, aga siin oli paar sõna ka süütest ja tegu TBI-ga:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=19853
quote: Fog: quote: ROKIPEER: Kas keegi teab süütenurgast miskit TBI mootoril?
edit: PALUKS TÕLKEABI!
Set the ignition timing correctly making sure that you disconnect the set timing connector to set it.
In some cases you cannot set the timing with the connector disconnected and keep the engine running.
If this happens set timing to 15 degrees, allow the engine to fully warm up,
then disconnect the set timing connector to set the base timing to the correct specification.
Võta jagaja küljest timingu pistik lahti ja pane süüde paika. Kui mootor välja sureb jms jama pärast ei saa seda teha, siis pane timing alguses 15 kraadi peale, oota kuni mootor soojaks läheb, võta pistik lahti ja pane süüde paika.
|
18.02.2008 at 13:39 |
1 edit. Last edited 18.02.2008 at 13:39 by ROKIPEER
|
Olds |
TPI/TBI küsimusi...
quote: ROKIPEER: Ma ei tea palju sellest abi on, aga siin oli paar sõna ka süütest ja tegu TBI-ga:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=19853
quote: Fog: quote: ROKIPEER: Kas keegi teab süütenurgast miskit TBI mootoril?
edit: PALUKS TÕLKEABI!
Set the ignition timing correctly making sure that you disconnect the set timing connector to set it.
In some cases you cannot set the timing with the connector disconnected and keep the engine running.
If this happens set timing to 15 degrees, allow the engine to fully warm up,
then disconnect the set timing connector to set the base timing to the correct specification.
Võta jagaja küljest timingu pistik lahti ja pane süüde paika. Kui mootor välja sureb jms jama pärast ei saa seda teha, siis pane timing alguses 15 kraadi peale, oota kuni mootor soojaks läheb, võta pistik lahti ja pane süüde paika.
Tänan ROKIPEER. Panin ka küsimuse USA foorumitesse kuna siin juba üle 170 vaatamise, aga ei miskit konkreetset siiamaani kahjuks
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
18.02.2008 at 16:20 |
|
altraditional |
TPI/TBI küsimusi...
Olds, milline see vana tüübi TPI jagaja siis on, kui '89 on juba uuem? Mul on mingi väidetavalt '85 oma üle, kuid see peaks olema sama kui '89 ? Kas mõni neist su mainitutest on äkki TBI oma?
Muidu süüdet pannakse nagu vanadel mehaanilistel jagajatelgi, kuid võetakse vastav aju juhe tagant ära, et aju midagi sudida ei saaks. Esialgse sissetöötamise saab ära teha ilma selle juhtmeta, käsitsi jagajat keerates. |
18.02.2008 at 17:45 |
|
Olds |
TPI/TBI küsimusi...
quote: altraditional: Olds, milline see vana tüübi TPI jagaja siis on, kui '89 on juba uuem? Mul on mingi väidetavalt '85 oma üle, kuid see peaks olema sama kui '89 ? Kas mõni neist su mainitutest on äkki TBI oma?
Muidu süüdet pannakse nagu vanadel mehaanilistel jagajatelgi, kuid võetakse vastav aju juhe tagant ära, et aju midagi sudida ei saaks. Esialgse sissetöötamise saab ära teha ilma selle juhtmeta, käsitsi jagajat keerates.
Pole küll eriline GM-i mees ja seega püüan seletada "maamehe keeles" Nimelt see laia/suure tallaga jagaja ( http://info.rockauto.com/Cardone/Detail3.htm?/30/301867-01.jpg ) sinna enam ei mahu, mis vanasti oli, küll aga kitsamat tüüpi ( http://info.rockauto.com/Cardone/Detail3.htm?/30/301830-01.jpg )jagaja. Harin ka ennast hetkel TBI/TPI osas, kuna ka vähemasti meie lõuna-eesti kohalikud "GM-i" gurud ei oska mulle midagi konkreetset seletada
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
18.02.2008 at 18:12 |
|
altraditional |
TPI/TBI küsimusi...
Jah, see 'väiksem' on TBI või ajuga juhitava karpaga masinatel. Suurem siis minuteada ainult TPI. Kui huvi siis küsin, ühel sõbral võib selline väiksem ka üle olla. Ühendamise osas ma ei tea, võib juhtuda et neis jagaja sees olevates moodulites on erineval hulgal klemme. |
18.02.2008 at 19:17 |
|
ROKIPEER |
TPI/TBI küsimusi...
Leidsin ka ühe pildi, mul TBI-l ka samune väike jagaja, ja samasuguse jagajaga ajasime
alles ühe TBI -> Karpa swapi üle elanud 305 elu sisse.
|
18.02.2008 at 20:13 |
|
vr_ |
TPI/TBI küsimusi...
Nii torkimise pärast küsin, et teed kliendile mootorit ja juba kokku ka pandud, aga tegelikult ikka päris hästi ei jaga matsu?
Klient ka seda teab ?
____________________________
Imperialist 71 |
19.02.2008 at 02:39 |
|
Olds |
TPI/TBI küsimusi...
quote: vr_: Nii torkimise pärast küsin, et teed kliendile mootorit ja juba kokku ka pandud, aga tegelikult ikka päris hästi ei jaga matsu?
Klient ka seda teab ?
Nagu enamus postides on sul vajadus torkida...Jah loomulikult klient teab seda ja kui ka mina oleksin seda jagaja kammi varem teadnud, siis poleks ka hetkel neid küsimusi eksole? Minu plaan ja idee kliendile oli algupäraselt teha üldse karburaatormootor kuid siis otsustati ikkagi teha "teravam" pritsemootor, millele saadi ka mõistliku hinnaga "ülemine ots" Kuna aga polnud sellega varem kokku puutunud (ei osanud jagaja mahtumist/mittemahtumist), siis ei osanud seda ka kohe ette näha. Ja usu VR, sinu rahustuseks ütlen niipalju, et see probleem saab lahendatud ja see pole esimene mootor mida ehitan
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
19.02.2008 at 10:07 |
1 edit. Last edited 19.02.2008 at 10:21 by Olds
|
jass |
TPI/TBI küsimusi...
aga äkki on võimalik jagaja paigutada üldse hoopis nagu lt1 mootoril e. siis otse nukka otsa? |
19.02.2008 at 10:56 |
|
partel |
TPI/TBI küsimusi...
Huvitav, kus herr vvt nüüd oma pritsungi & elektroonika kiitmise ja nõuannetega on, kui kellelgi abi vaja?
____________________________
_ |
19.02.2008 at 11:15 |
|
rustang Moderator |
TPI/TBI küsimusi...
quote: partel: Huvitav, kus herr vvt nüüd oma pritsungi & elektroonika kiitmise ja nõuannetega on, kui kellelgi abi vaja?
Siin ju kiviaegne jaoturiga süüde
OK ma võtaks ka süüte varasemaks seadmise pistiku lahti ja jaoturit keerates peaks süüte niipalju paika saama, et mootor käivitub. |
19.02.2008 at 11:59 |
|
viplala |
TPI/TBI küsimusi...
Kas vana jagaja oli 8-pin või 7-pin - see on kivi seal jagaja sees. Mitme otsaga ta on? Kividel on iga juhtme juures täht mis vastab juhtme värvile. Sealt saad otsad ümber tõsta kui pistikud erinevad on. Mõlemad kivid on samad, 8-pinnisel on üks massi ots ( G täht ) juures. Süüte seadmiseks tõmba lahti E R B G pistik või ainult R ja B. E on tahomeeter. Kui pistiku tagasi paned siis aju proovib süüdet täpsemaks kruttida, midagi 10 kraadi piires oli vist. Täpsemalt paned juba kellaga süüte paika.
Süütemärk peaks olema 0-li peal, kui sa seda mõtlesid, kui ei siis saad ehk siit abi www.autozone.com . |
19.02.2008 at 13:42 |
|
Olds |
TPI/TBI küsimusi...
quote: viplala: Kas vana jagaja oli 8-pin või 7-pin - see on kivi seal jagaja sees. Mitme otsaga ta on? Kividel on iga juhtme juures täht mis vastab juhtme värvile. Sealt saad otsad ümber tõsta kui pistikud erinevad on. Mõlemad kivid on samad, 8-pinnisel on üks massi ots ( G täht ) juures. Süüte seadmiseks tõmba lahti E R B G pistik või ainult R ja B. E on tahomeeter. Kui pistiku tagasi paned siis aju proovib süüdet täpsemaks kruttida, midagi 10 kraadi piires oli vist. Täpsemalt paned juba kellaga süüte paika.
Süütemärk peaks olema 0-li peal, kui sa seda mõtlesid, kui ei siis saad ehk siit abi www.autozone.com .
Süütenurga paika panemist ma oskan, kõik muu oli aga küll kasulik info. Tänan!
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
19.02.2008 at 16:17 |
2 edits. Last edited 19.02.2008 at 16:19 by Olds
|
|