Ees oleva blowermootoriga autode turvanõuded on kõige rangemad. Näiteks Top Fuelil on mootor ju piloodi taga ja nõuded mõnes asjas nõrgemad kui blower Pro Modil.
Tulekustutussüsteem on min 20 naela (kasut 2 x 10 lbs pudelit ees asuva kütusepaagi ümber), millest 15 mootorisse ja 5 salongi juhi jalgadele. Lugege ise reeglitest täpsemalt.
Agendi puhul tasub arvestada, et mootor lendab õhku tavaliselt viimase 100 m peal, kus gaasiline ei ole sõidutuule tõttu kuigi efektiivne.
Tuleb möönda, et ma hetkel ei tule ette Pro Modi korralikku tulekahju, põhipommid on ikkagi fuel Funny Car'id, kahekordne meister Tony Pedregon sai hiljuti korraliku paugu, kujutage ette, et teid visatakse lõkkesse, kas hoiaksite sõiduülikonna pealt kokku?
Reeglina auto enda süsteem ära ei kustuta, point selles, et suuremad leegid maha saaks, et auto peatada ja juht välja hüpata saaks. NHRA's on Safety Safari ka piisavalt operatiivne, juba enne auto seisma jäämist on juga peal. Selles vallas on meie olukord paraku jällegi omaette teema.
Jah, see teema ei ole seni olnud kuigi tehniline, point selles, et enne tehniliste üksikasjade üle mõtisklemist võiks ikkagi suhtumise korda saada. Kui minu "plära" päästab kasvõi ühe elu/tervise, siis olen nõus taluma mistahes mõnitamist, on kuidagi paks nahk tekkinud aastate jooksul.
Võistlusauto ei ole igapäevaauto, vaid lennuk, ehk mitte nii, et "käib küll, kui midagi juhtub, tõmban tee äärde ja kutsun treileri", vaid "kui midagi juhtub, kukun alla ja saan surma!"...
See tundub kuidagi raske olevat, arusaadav, eluaeg igapäevaautodega tegelenud, siis ikka neist ka natuke läbi imbunud.
Ja näiteks HANS on ju ebamugav, eks pärast ratastoolis aega mõelda, kui ebamugav see ikka täpselt oli...
Miks peab ikka midagi juhtuma, enne kui turvalisuse peale mõtlema hakatakse, kas teiste kurbadest kogemustest on ikka nii raske õppida?
Aga noh, statistikat arvestades on võistlustele kohalesõit ohtlikum kui võistlemine ise...
quote:partel: Aga noh, statistikat arvestades on võistlustele kohalesõit ohtlikum kui võistlemine ise...
Hästi öeldud. Aga jah, vaadates siiamaani meie tuletõrje tegutsemist võistlustel kui taga on tekkinud mõni segane olukord on küll masendav. Vennad istuvad auto katusel, loivavad siis kabiini ja hakkavad hädavaevu sõitma. Kui peaks tõesti midagi tõsist juhtuma (ptüi,ptüi,ptüi), siis olen suht kindel et meie tuletõrje auto kohaleloivamise ajaks on masinast järel vaid põlenud vrakk...
quote:partel: Aga noh, statistikat arvestades on võistlustele kohalesõit ohtlikum kui võistlemine ise...
Hästi öeldud. Aga jah, vaadates siiamaani meie tuletõrje tegutsemist võistlustel kui taga on tekkinud mõni segane olukord on küll masendav. Vennad istuvad auto katusel, loivavad siis kabiini ja hakkavad hädavaevu sõitma. Kui peaks tõesti midagi tõsist juhtuma (ptüi,ptüi,ptüi), siis olen suht kindel et meie tuletõrje auto kohaleloivamise ajaks on masinast järel vaid põlenud vrakk...
Ega selle antiigiga ei kannatagi dragi sõita. Mass võib neil olla 15 t ringis ja mootoril võimu heal juhul 1/10 dragi autost.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
quote:partel: Aga noh, statistikat arvestades on võistlustele kohalesõit ohtlikum kui võistlemine ise...
Hästi öeldud. Aga jah, vaadates siiamaani meie tuletõrje tegutsemist võistlustel kui taga on tekkinud mõni segane olukord on küll masendav. Vennad istuvad auto katusel, loivavad siis kabiini ja hakkavad hädavaevu sõitma. Kui peaks tõesti midagi tõsist juhtuma (ptüi,ptüi,ptüi), siis olen suht kindel et meie tuletõrje auto kohaleloivamise ajaks on masinast järel vaid põlenud vrakk...
Nagu ma ütlesin, on see omaette teema, küsimus ei ole niivõrd kohal olevas komandos, kui muudes asjades.
Ikkagi tahan meelde tuletada, et profid peavad tulekahjut kõige hullemaks, kes sõrmeotsagi on ära põletanud, see teab, et eriti meeldiv see ei ole.
Jäi mainimata, et nõuetele vastava või neid ületava tulekindla sõiduvarustuse all tuleb kanda tulekindlat aluspesu. Point selles, et ülikond hoiab leegid eemal, aga tohutu kuumus ajab higi keema, mis tekitab põletushaavu, nagu keev vesi.
quote:partel: Praegu on peaasi, et kuidas ma saaksin Erkkile promoda tulekustutussüsteemi vajalikkust.
Mis põhimõttel see süsteem töötab üldse? Ei ole juhtunud nägema küll kusagil et mõni dragiauto oleks end ise ära kustutanud.
Selle viimase kohta täpsustavalt:
Asi ei olegi tulekustustussüsteem (fire extinguisher system) vaid "fire suppression system" ehk tule mahasurumissüsteem.
Peaasi on suuremad leegid maha saada, et auto seisma ja juht välja saaks, auto põleb maani maha, pohui, järgmise sõiduni on 75 min aega, jõuab uue auto ehitada ja võistluse võita, nagu TJ tegi.
Aga jah, vaadates siiamaani meie tuletõrje tegutsemist võistlustel kui taga on tekkinud mõni segane olukord on küll masendav. Vennad istuvad auto katusel, loivavad siis kabiini ja hakkavad hädavaevu sõitma. Kui peaks tõesti midagi tõsist juhtuma (ptüi,ptüi,ptüi), siis olen suht kindel et meie tuletõrje auto kohaleloivamise ajaks on masinast järel vaid põlenud vrakk...
Paraku on see, parim variant, mis korraldajatel pakkuda on. Spetsiaalselt selleks kohandatud Safety Safari meil ju puudub. Ja tuletõrjujatest saan ma ka täiesti aru. Eks katsu ise 25 kraadises kuumas terve päev istuda kustutusülikonnas, kiivrisukk ja kiiver peas. Katusel istumist ma siiski õigeks ei pea, sest see vähendab operatiivsust tõesti. Aga ikkagi on see parem variant, kui hakata lähimast komandost abi ootama. Spetsiaalselt selleks kohandatud autot on vaja meie võistlustele. Aga kes rahastab, kes ehitab ja kes meeskonna koolitab?
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilOk, kõigepealt, et ma ei taha midagi halvasti öelda komandodele, korraldajatele jt asjaosalistele.
Mõni lihtsustatud tähelepanek:
Mootor lendab õhku kas kohe stardis, või viimase 100 m peal. Stardis seetõttu, et näiteks N2O mootoril on stagede A/F paigast ära, s.t. üldse mootori seaded on mööda või lihtsalt tehniline probleem. Või jõuülekanne puruneb ja ilma piirajata mootor lendab "punasesse".
Kui aga distantsi lõpupoole lendab, on kiirus ikka suur ja auto veereb raja lõppu. Juhil on roolimist küllaga, võib-olla ei saa varju lahti tõmmata (seepärast tuleb peale viimast käiguvahetust käsi varjukangile valmis panna, et esimese asjana vari lahti). Ehk üks komando peab olema pidurdusmaa lõpu kandis.
Arvestades asjaolusid, tuleb võistlejal eelkõige iseenda peale loota, seepärast minu jutud auto enda tulekustutussüsteemi ja muu auto/juhi varustuse kohta.
Teine teema, mida pole eriti tõstatatud, on rajaõlitamine. Loodetavasti on asjaosalised paremini valmistunud. Näiteks Outlaw autod vahetavad 100 meetri kandis käiku, mis ka puhtal rajal võib juhtimisoskuse proovile panna, kui aga rataste all on "enam-vähem õlist puhastatud rada", siis...
Puhastamisest mõistagi parem on üldsegi ärahoidmine, see on üks asi show kvaliteedi kõrval, miks ma ei ole kõige suurem fänn n.ö. "aeglaste" autode osalemise suhtes, kuna teh. seisund ei pruugi olla kõige ideaalsem ja kohtunikud ka ju kõike ei jõua.
Jah, selliste asjade tõstatamine ei ole populaarne tegevus, aga alternatiiv on ju, et kui midagi juhtub, siis hiljem heidetakse ette, et miks ma varem ei öelnud, et on sellised asjad, millele peaks tähelepanu pöörama...
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilOlukord rajal on selline nagu ta on, ühe-kahe aastaga spetsjomm komandot ei tule.
Pärtli idee seisneb ikkagi selles, et teie, võistlejad ka midagi selle heaks ära teeksite.
Pulberkustuti koos korraliku hoidjaga keskkonsooli kõrvale, ots voolikuga mootoriruumi ning sõidu ajaks splint maha.
See poleks üldse halb mõte, eriti just nitroga mängukannidel, keegi ei käsi ju 2000$ süsteemi osta. Tegemist rohkem "helkuriga".
Leegid mootoriruumis suurenevad ikka vägagi kiiresti, ning 30sek hiljem kui komando kohal on võib juba hilja olla.
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilVäheke küll teemast mööda, aga käisin mõne aasta eest Saksas Tractor Pulling võistlustel mis oli minuteada mingi Euroopa etapp. Toimus a´la kuskil külas staadioni peal. Tõsi hood pole seal küll eriti suured ja distants ka vist kuskil 120 m aga jõudu nendel pillidel ikka on - vaata et kisuvad sinna TF pillide lähedale.
Ja tuletõrje istus ka vist katusel kui ma õigesti mäletan, ning ega nemad jõudsid sinna viimasene kui üks mitme reaktiivmootoriga pill pehmaltöeldes 3 m leeke juhi peale ajama hakkas. Esimesene oli kohal mingi rajakohtunik 4 kg pulberkustutiga. Põhimõtteliselt päästis olukorra/elu see, et juht sai ise välja ja ilmselt seiskas mingi kütuse pealevoolu vms. Aga no viidi ka kohe helikopteriga Hamburgisse ja ega ta eriti ei lehvitanud seal rahvale- et oh mis see pisike kõrvetus.
Ega sisuliselt sellel tuletõrjel vist eriti mõtet pole, healjuhul on tast niipalju kasu et saab suuremate moonutusteta laiba lihtsalt autost kätte. Eks sellised situatsioonid käivad ikka MEGA kähku ja iga kaotatud sekund on mingi X protsent põletust sõitja kehapinnal.
Nii, et see on üks väheseid teemasid kus ma hr partliga nõus olen.
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilHmm, rinkal on süsteem kohustuslik ja ei mingit arutelu - dragis on ohutuse poole pealt veel minna. Homologeeritud sõiduvarustus oleks samuti enesestmõistetav, ei tahaks näha kuidas kellegil tuleb munakoore nailonvoodrit peanaha küljest lahti lõigata.
18.03.2008 at 16:49
1 edit. Last edited 18.03.2008 at 16:50 by peep (Moderator)
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilHetke viimane suurem pauk oli 2 kordse FC meistri Tony Pedregoni oma avaetapil Pomonas:
Firesuit oli Impact (FC nõue on kõige karmim: SFI 3.2A/20), mis on legendaarse Bill Simpsoni uus bränd (Simpsoni varjusid jne peaks kõik teadma). Nagu näha, siis sai oma tööga päris hästi hakkama. Peopesad ja põlved said pisut kõrvetada siiski.
Ja vaadake 3:20 edasi, Tony ikkagi roolis asja, olles ise lõkkes...
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilTulekustutussüsteemide vajalikkuse üle ei vaidle ega arutle mitte ükski tõsine autosportlane. See ON kõige odavam vahend ennast ja isegi oma autot päästa. Selliseid homologeeritud süsteeme saab osta ka eestist mitmest kohast, tulevad kohe meelde Sparco ja OMP. Saksa Auto Motoklubist saab näiteks OMP´i. Hinnad algavad umbes 5 kilost eegust, mis on võrreldes Teie elu ja tervise hinnaga olematu suurus. Ka auto päästmise seisukohast on sellise olemasolu väga oluline, sest ta suudab ikka suuremad leegid maas hoida, kuni päästemeeskond saabub.
Teema, mis puudutab neid päästemeeskondi, kes meil raja ääres "peesitavad":
On üleüldse hea, et nad meil seal olemas on! Päästekomandosid jääb eestis niigi vajaka ja tegelikkuses riskib päästekomando istudes meie üritusel sellega, et võibolla ei jõuta õigeaegselt mõnele väljakutsele. Väljapääs on muidugi oma Safety Safari loomises, kuid uskuge, see ei ole odav lõbu. Minuteada on näiteks Euroopas (dragracingus) kaks professionaalset Safety Safary tiimi - üks soomlastel ja üks inglastel. Näiteks Rootsi EM etappidel Mantorpis on väljas FHRA Safety Safary tiim, sest rootslastel endil sellist pole! Olen ka uurinud, kui palju oleks sellise tiimi loomise eelarve - kaugelt üle 100 kilo euri! Ja veel üks tähelepanek - kõik tiimi liikmed on vabatahtlikud. Ehk nad seisavad üritustel täies vormis lõõskava päikese käes ja ei saa selle eest mitte sentigi!!! Sellist lähenemist on meie vabariigis väga raske teostada!
Positiivne oleks muidugi iga 100 m tagant kustutiga mees raja äärde panna, aga kulla inimesed, meil pole piisavalt kohtunikkegi ja nüüd räägime veel vähemalt kolmest lisamehest!
Ma ei hakka siinkohal rääkima sellest, et need 3 lisameest kusagil raja ääres on ju oht, sest meil pole rajapiirdeid.
Tegelikkus on karm, aga selline, et iga mees peab kõigepealt ise hoolitsema oma turvalisuse eest ja alles seejärel hakkama abi ootama kusagilt väljastpoolt! Nii et, nagu siin Pärtel on juba mõista andnud, siis pesu, saapad, kindad, riided, kiiver, kustutid peaksid ikka igal võistlejal olema õiged(homologeeritud) ja korralikud. HANS´u soovitaks vähemalt kiirematele meestele, kel ikka tõsine oht ennast vigastada on täiesti reaalne.
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilMa lisaks veel niipalju, et kui tõesti enda ohutus ei "koti" (on ka selliseid inimesi, miks muidu üldse reeglid on) siis mõelge mitu kapotialust juppi see süsteem pääsaks versus safari kohalejõudmine minuti pärast.
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
quote:Fog: Ma lisaks veel niipalju, et kui tõesti enda ohutus ei "koti" (on ka selliseid inimesi, miks muidu üldse reeglid on) siis mõelge mitu kapotialust juppi see süsteem pääsaks versus safari kohalejõudmine minuti pärast.
Kui omaenda elu ja tervis ei huvita, siis võiks kaaluda, kas tal peaks üldse litsents ja juhiluba olema. Muidugi võib vastu vaielda, et kas normaalne inimene sõidaks Top Fueliga
Ma olen üsna mures, et mingi juhukülalisega juhtub midagi, ja siis on ajalehtede esilehel tedagi millised pealkirjad. Ja siis seleta sponsoritele... Mitte kõik sponsorid ei ole performance/race ala inimesed, kes aru saavad.
Ehk kui mõni teeb tänavarehvidega mega burnouti, siis võiks ta pikema jututa boksi tagasi saata, muidu õlitab rada, mille puhastamise ajal tulevad mõistagi sponsorid külla, et näha kuidas me sõidame. Mõnda aega vaatavad pealt, et midagi ei toimu ja siis lähevad minema, mõeldes, et mis jama teil siin käib...
Olen jätkuvalt arvamusel, et võistlemisõigus ei ole inimõigus, vaid privileeg, mille väljateenimiseks tuleb täita turvanõudeid.
Tulekustutid ja üldturvalisus dragil"Peesitavatele" päästjatele võiks korraldada näidisõppuse. Atraktiivne pealtvaatajatele, tähelepanu äratav "peesitajatele" endile ja õpetlik korraldajatele ja BHRA-le. Tavaliselt on tuletõrje paigutatud tribüünide lõppu. Stardi läheduses juhtuva õnnetusega saavad kohtunikud ise kustutitega hakkama, kaugemal peab kohal olema koos autotäie proffidega.
Päris finišisse tuletõrjet panna ei saa, võivad lõppkiirusel lähenevale võistlejale ette jääda.
Stsenaarium ise selline: järjekordsel üritusel on lõppemas eliminaatroite järjekordne ring. Kommentaatorid (keda, nagu kohtunikkegi on eelnevalt teavitatud), kuulutavad välja Outlaw viimase singelsõidu. Peale olematut burn out`i stageb ennast tundmatu välimusega sõiduk. Kommentaatorid kütavad rahvast üles lugudega "väliskülalise" varasematest kangelastegudest (kust "peesitajad" peavad teadma, et asi on nende jaoks ette valmistatud ja et ajasõite selle sõidukiga üldse ei tehtud).
OK, sõiduk stardib hoogsalt ja enne tribüünide lõppu kaotab igasuguse juhitavuse, kapote all plahvatab midagi ja leekides võidusõiduk peatub sadakond meetrit tuletõrjemeeskonnast eemal... Leegid kasvavad aga autost kedagi ei välju.
Nüüd oleks päris lahe näha, kuidas väljaõppinud päästjad tegutsevad. Filmida nende kiiret tegutsemist ja jätta sellest endale kogemus edaspidistele võistlustele.
Toodud näide eeldaks juhita sõidukit ja igasugu muid teadmata kulutusi. Aga kui mõni korraldaja otsustaks Jet Trucki või Top Fueli asemel sellisegi atraktsiooni kasuks saaksime me palju odavama raha eest palju targemaks...
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilMis nad ikka teevad, hüppavad autosse, sõidavad kohale nii 40 km/h, lasevad auto vahtu täis, tirivad "laiba" välja, kogu lugu. See 2 sek'i millal nad katuselt autosse saavad ei anna küll mingit olulist eelist kustutamisel olnuks nad kabiinis töötava mootoriga sidur all ootamas.
Ideel iseenesest on jumet küll, see paneks vähemalt mõtlema mõned indiviidid et tegemist ei ole seenelkäiguga.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
quote:Andrus BHRA:Teema, mis puudutab neid päästemeeskondi, kes meil raja ääres "peesitavad":
On üleüldse hea, et nad meil seal olemas on! Päästekomandosid jääb eestis niigi vajaka ja tegelikkuses riskib päästekomando istudes meie üritusel sellega, et võibolla ei jõuta õigeaegselt mõnele väljakutsele.
Veelkord, ma tänan komandosid, et nad kohal on!
Kõigepealt tuleb ikka ise teha kõik, mis võimalik: viimase peal turvavarustus, korralik tulekustussüsteem jne ja alles siis norima hakata teiste üle. Ikka selline lapsik suhtumine, et "küll hea onu mind ära päästab"...
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilJUhul kui mõni peask huvi tundma http://www.firepro.info/index.php toodete vastu siis sellega tegeleb meie firma (ise ei tea ma nendest mitte midagi)
Vähemalt kõikidele uutele laevdele pannakse peale.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
quote:Ets: ..."Peesitavatele" päästjatele võiks korraldada näidisõppuse....
...Stsenaarium ise selline: järjekordsel üritusel on lõppemas eliminaatroite järjekordne ring. Kommentaatorid (keda, nagu kohtunikkegi on eelnevalt teavitatud), kuulutavad välja Outlaw viimase singelsõidu. Peale olematut burn out`i stageb ennast tundmatu välimusega sõiduk. Kommentaatorid kütavad rahvast üles lugudega "väliskülalise" varasematest kangelastegudest (kust "peesitajad" peavad teadma, et asi on nende jaoks ette valmistatud ja et ajasõite selle sõidukiga üldse ei tehtud).
OK, sõiduk stardib hoogsalt ja enne tribüünide lõppu kaotab igasuguse juhitavuse, kapote all plahvatab midagi ja leekides võidusõiduk peatub sadakond meetrit tuletõrjemeeskonnast eemal... Leegid kasvavad aga autost kedagi ei välju.
Nüüd oleks päris lahe näha, kuidas väljaõppinud päästjad tegutsevad. Filmida nende kiiret tegutsemist ja jätta sellest endale kogemus edaspidistele võistlustele.
.
Ets. Mis kasu on ühe meeskonna hirmutamisest? Igas linnas on ju väljas erinev meeskond ja kui üritus järgmisel aastal samas linnas on, pole 70% tõenäosusega valves seesama meeskond, kes eelmisel aastal "õppuse" läbi tegi. Kui nüüd seda asja korraldada selle mõttega, et pärast päästeametile näidata, et nende mehed polnud oma ülesannete kõrgusel... Ilmselt võime tulevikus päästeameti komandod võistlustel ära unustada. Päästeamet on isegi palju korraldajatele vastu tulnud. Eelmise aasta Tartu võistluste jaoks päästeauto saamine oli ikka paras lunimine. Tegelikult olid arusaadavad põhjused ka. Kuiv suvi ja meeskondi vähe. Päästjad istusid ja hoidsid hinge kinni, et kuskil mets või raba põlema ei läheks, sest siis nad oleks suures jamas olnud. Ja kui veel sealt niigi väikesest seltskonnast 5 meest koos põhiautoga terveks päevaks (sellel aastal kaheks päevaks) ära anda...mina ei tahaks selle otsuse vastu võtja olla. Juhul, kui me peaksime veel saama päästeametist masina valvesse, tuleb arvestada sellega, et ilmselt kutsutakse vajadusel see päästemeeskond võistluselt pikema jututa ära (mehi lihtsalt nii väheks jäänud) ja ilma päästjateta jääb ju üritus katki. Mina soovitan küll päästeametiga mitte jamada...vähemalt senikaua mitte, kui meil oma kindlat päästeautot pole. Ma ütlen veelkord, et katusel vedelemist ma ei poolda, aga siiski on hea et nad meil olemas on olnud.
Ajutise lahendusena näeksin mina seda, et meil oleks olemas kasvõi mingi suuremat sorti sõiduauto. Ei pea olema erivärvides ega midagi. Seal autos võiks olla 3 või neli kustutusülukondades meest. Ehk leidub kuskil selline seltskond endiseid või praeguseid vabu tuletõrjujaid, kes oleks kunagi mingisugusegi väljaõppe saanud ja mingi väikese raha eest oleks valmis need 2 päeva seal valves olema. Autos võiks olla piisav hulk pulberkututeid, Amkus komplekt, noad vööde lõikamiseks, esmaabitarbed jne. Kogu selle varustuse saaks isegi laenata. Sellega suudaksime asja kontrolli alla hoida seni, kui linnast kutseline päästemeeskond vee ja muu varustusega kohale jõuab.
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilMu Veedler Leedi, tubli ettepanek, "ajutised lahendused" on reeglina need kõige kestvamad.
Oma ettepanekuga ei mõelnudki ma treenida peesitajaid, neid treenitakse ja nad treenivad ennast ise. Minu ettepaneku läbiviimisest saaks rahvas šõud ja BHRA selge kogemuse, et "kui kaua siis ikkagi läheb enne kui võistlussõiduk kustutatud saab". Seni on meil 0-kogemust ja me ainult ootame igal võistlusel, et "järsku juhtub midagi" (nii heas kui halvas mõttes).
Aga isand Veedleri ettepanek ongi kõige reaalsem. Mäletate veel BHRA pirukamosset Haapsalust? Väga mugav, kastiga, mõned kustutid, köied, noad, hakkajad mehed peale ja minema...
BHRA Finalsi ajal Haapsalus päästemeeskonda polnud võtta, mosse ajas asja ära. Ise olen kindel, et mosse koos meeskonnaga stardialast pidurdusmaa lõppu jõuaks kiiremini kui seltskond professionaalseid "peesitajaid" tribüünide lõpust startides.
Ja veel peab tõdema, et üritustel koha peal olevaid päästeameti meeskondi saab pidurdusmaa lõpus põleva auto poole liikuma panna alles peale raadio/telefoni teel käsu andmist või peale kommentaatorite ja suure rahvahulga karjumist. Võistluste kulgu jälgides nad lihtsalt ei adu, mis hetkel nende abi vaja oleks...
Tulekustutid ja üldturvalisus dragilHeh, M.O.T.T. :
Peale lõunat Ülemistes sõitis üks auto ristmiku "saarele" ja hakkas kapoti alt "aurama". Üsna ruttu läks "aur" tumedamaks-suuremaks, kuni punane kukk hakkaski tiibu lehvitama.
Teatud ametimehed jõudsid 5 minutiga. Ei olnud küll hea tunne näpp suus pealt vaadata.