register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Erkki Camaro ja CH3OH   1 2 3 4 5 6 7  
Poster Message
partel
  
Erkki Camaro ja CH3OH
Arvatavasti pea kõik juba teavad.

Arutasime Erkkiga tulevikuplaane ja leidsime, et bensiin sobib mootorijuppide pesemiseks, blowermootori kütuseks peab olema metanool.

Ehk hakkame tegema esimesi beebisamme.

Esialgu on plaanis mõistagi ülikonservatiivne setup, mingi 1300-1400 hj peaks ikka tulema.

Kütusepump on Enderle 110, 13.2 gpm @ 4000 p/min (8000 mootoripööret) ehk 0.83 L/sek, millest alustuseks läheb mootorisse ca 60% ehk 0.5L /sek.

Mootori tunnikulu seega 13.2*0.616*6.63*60 = ca 3200 lb/hr ehk arvestades blown alky rusikareeglit (BSFC on 2) tähendab see 1600 hj eest kütust ehk üsna rikas. Aga parem rikas kui kolvid tuhatoosid. Eks küünalde järgi hakka siis seadistama.

Lõppkiirused peaksid tulema ka kõige tagasihoidlikuma arvutuse kohaselt 280+... :uhoh

Surveaste on 11.5, sama blower, sama overdrive ehk hetkel tuleb tagasihoidlik jõulisa vaid surveastmest ja metanooli vahejahutiefektist.

Paberil on kõik tore ja peab töötama, tõde näitab mõistagi timeslip, mille saamiseks tuleb teha "väike pisiasi" - nimelt üldse finishisse jõudagi... :p

P @ arvutab erinevaid düüse läbi

____________________________
_
07.05.2008 at 07:40
Fog
 
Erkki Camaro ja CH3OH
Kas see 11,5 liiga vähe pole surveastet. On meelde jäänud 15-16 kandis? Või 15-16 oli dünaamilise safe piir?

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
07.05.2008 at 09:22
partel
  
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
Fog: Kas see 11,5 liiga vähe pole surveastet. On meelde jäänud 15-16 kandis? Või 15-16 oli dünaamilise safe piir?
Ei ole, algajale võiks muidugi vähemgi olla, Hemid taluvad 12+. Jõud tuleb ikka boostist.

Dünaamiline? Hmm, 11.5 CR ja PSI D kruvikas, 60+ psi. (60/14.5+1) x 11.5 = u. 60... :)

Selle pärast üldse ei muretse, nõrk koht on süüde, õlitus võiks tiba parem olla, käigukast ja üldse jõuülekanne... eks näis. Kõigepealt vaatab kuidas üldse käima saab...

Plokk peaks taluma oma 2000 hj, aga enne saab blower otsa.

Edit: muidugi alumiiniumkepsud "saaltetagumise" pehmendamiseks, BME (Bill Miller), mis on venimise kompenseerimiseks 0.01" lühemad, 6.385 asemel 6.375.

____________________________
_
07.05.2008 at 09:37 1 edit. Last edited 07.05.2008 at 10:07 by partel
sam
  
Erkki Camaro ja CH3OH
meil on Enderle110 2.0 mootori tarbeks :) Ehk jah u. 3000l/h, ehk umbes samapalju toodaks 10 kõige suuremat Bosch pumpa.
bensiin juppide pesuks... kunagi muutub alko joomiseks ;) siis kui mootor nitrot tarbima hakkab
07.05.2008 at 12:08
partel
  
Erkki Camaro ja CH3OH
Mis flow tag näitas, meil:

1500 4.8 gpm -> 18 LPM -> 1090 LPH
3000 9.9 -> 37 -> 2250
4000 13.2 -> 50 -> 3K

Sam, teeme alkohoolikute klubi? :beer

____________________________
_
07.05.2008 at 12:23
PlyVal64
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
partel: Arutasime Erkkiga tulevikuplaane ja leidsime, et bensiin sobib mootorijuppide pesemiseks, blowermootori kütuseks peab olema metanool.
Elate ikka vel ilusas nõuaajas, kus tõesti bensiiniga sai midagi pesta :D Tänane vedelikumaardla kabioliit sobib vaid lõkke süütamiseks...
Igal juhul edu! Aga üks selline praktilist laadi küsimus, et kuidas Eestis käib suurte koguste alkoholi ostmine, vedamine ja omamine? Kas on mingit eriluba vaja või mis. Peale Pärnu "pimeda laksu" kampaaniat ollakse ka metanooli peale päris kurjad...
07.05.2008 at 12:24
partel
  
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
PlyVal64:
quote:
partel: Arutasime Erkkiga tulevikuplaane ja leidsime, et bensiin sobib mootorijuppide pesemiseks, blowermootori kütuseks peab olema metanool.
Elate ikka vel ilusas nõuaajas, kus tõesti bensiiniga sai midagi pesta :D Tänane vedelikumaardla kabioliit sobib vaid lõkke süütamiseks...
Igal juhul edu! Aga üks selline praktilist laadi küsimus, et kuidas Eestis käib suurte koguste alkoholi ostmine, vedamine ja omamine? Kas on mingit eriluba vaja või mis. Peale Pärnu "pimeda laksu" kampaaniat ollakse ka metanooli peale päris kurjad...
See on väga tuntud USA firma sildiga, pärit ametlikust ja maineka isiku opereeritavast allikast.

Sa ei tea vist, mis USA nitrometaaniga on, ei ole saladus, et sellest saab pommi teha, seetõttu on igüks, kes jamab üle 400 naelaga, kohustatud end regama. Teatavasti on standardvaat 55 gallonit, aga 400 naela teeb 42 gallonit, ehk vaate ei saa täis panna...

Aktuaalsem on et kui eelmine aasta läks sõidu peale 3 liitrit bensu, siis see aasta vast oma 10L alkyt, ehk peab tsisterniga tulema...

____________________________
_
07.05.2008 at 12:33
wagoneer
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
Aktuaalsem on et kui eelmine aasta läks sõidu peale 3 liitrit bensu, siis see aasta vast oma 10L alkyt, ehk peab tsisterniga tulema...

No aga selleks Erkkil olemas tore mustavärvi liikur ju :D ma võin 1000L tünni laenata.
Jõudu igaljuhul pusimisel ja leiutamisel.

____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
07.05.2008 at 13:18
sam
  
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
partel:

Sam, teeme alkohoolikute klubi? :beer

Vabalt :)

Hea, kui ei ole üksinda lahinguväljal ja saab omavahel infot ja kogemust jagada.
07.05.2008 at 22:14
Fog
 
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
partel:...Aktuaalsem on et kui eelmine aasta läks sõidu peale 3 liitrit bensu, siis see aasta vast oma 10L alkyt, ehk peab tsisterniga tulema...

Loe ka EV seadusi. Kus on lubatud seda tsisterni hoida. Pead ei anna, aga ähmaselt mäletan mingeid reegleid et üle mingi X liitri ei tohtinud sõitjateruumis olla ja üle X liitri kerghaagises jne.

quote:

§ 2. Erisused
(1) Määruse nõudeid ei rakendata riigisisesel autoveol järgmistel juhtumitel:
...
8) vedelkütuse veol, kui:
a) kütus asub vedu teostava sõiduki paakides ja on ette nähtud mootori või mis tahes eriseadme tööks. Kütust võib vedada kohtkindlas kütusepaagis, mis on vahetult ühendatud sõiduki mootoriga ja/või lisaseadmetega ning vastab tehnilistele nõuetele, või teisaldatavas kütusekonteineris (näiteks kanister). Kohtkindlate paakide kogumahutavus veoüksuse kohta ei tohi ületada 1500 liitrit, millest haagisel asuvate kohtkindlate paakide mahutavus ei tohi ületada 500 liitrit. Maksimaalselt 60 liitrit kütust veoüksuse kohta tohib vedada teisaldatavates kütusekonteinerites. Käesolevas punktis loetletud piirangud ei kehti eritalituse poolt kasutatava sõiduki kohta;



____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
08.05.2008 at 07:41
partel
  
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
sam:
quote:
partel:

Sam, teeme alkohoolikute klubi? :beer

Vabalt :)

Hea, kui ei ole üksinda lahinguväljal ja saab omavahel infot ja kogemust jagada.

Jah, oled üksi kaevikus, taganemisteed pole, punnvõrrituunijate armaada tuleb peale, viimane mag sisse, ja mõtled, et nüüd on minek. Ja siis hüppab Pärtel kaevikusse, võtab miniguni puusale ja teeb platsi puhtaks... :)

CCII (Cross-Class Information Interchange) on hea mõte. Mõlemad saame huvitavat/kasulikku infi. Sam, kui sa ajad drag race innovationi rida, siis on 100% toetus olemas, kelleks sa mind pead!? :)

Mul on abi tarvis Erkki suhtumise asjus. See talv pidin metanooliplaane arvestades ööd ja päevad asja uurima, ehk ei saanud garaazhis olla. 2000-3000 hj juures ei kesta 1000 hj tehnika, tuli alustada praktiliselt nullist. Kui aga Erkkil silma peal ei hoia, siis... Oodatult oligi korralik ressurss pandud.. eh.. "teiste projektide" peale.. Muidugi tekkisid süümepiinad ja ta tellis kiirele Camarole minu valitud küünlad, ja tervelt 8 tk!!! :) Oijah...

Erkki kiituseks siiski, et viimastel nädalatel on end parandanud.



____________________________
_
08.05.2008 at 08:36
vvt
  
Erkki Camaro ja CH3OH
Kas selle hotrodinduse klassikalise küünale vaatamise asemel hakatakse kasutama ka lairiba lambdasid ja muud sellist moodsamat kraami?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.05.2008 at 09:17
sam
  
Erkki Camaro ja CH3OH
Võibolla mõnele tuleb see üllatusena, aga moodsa WBo2 jälgimise/logimise kõrval on just klassikaline küünalde analüüsimine väga oluline. Mootoridynos kasutasime Autronic laboratoorse taseme WBo2 ning siiski mitu korda võtsime küünlaid maha. Eriti lõbusaks muutub olukord näiteks siis, kui 2,5bar on boost ja segu 14,xx WB järgi, kuid mootor käib täiesti puhtalt ning väljalaskest tuleb kena rikas suits... ;) Mis segu siis reaalselt on??
08.05.2008 at 09:50
Raceboy
 
Erkki Camaro ja CH3OH
Liiga rikka segu korral näitabki WBo2 lahjat. Sama tegu vahelejätuga.
Olenevalt mootorist võib asi boosti all väga hästi käia ka 0.6 lambdaga, kuid WB sensorid ei taha enam väga täpselt näidata (bensiini puhul siis).

Ja küünlaid võetakse ikka maha mootoritelt vaatamata elektroonika olemasolule. IMO aga ei tuleks neid lahus hoida (Wbo2 ja old-school küünla-teemat), vaid õigeim ongi koos kasutada.

____________________________
www.vems.ee
08.05.2008 at 09:59
sam
  
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
Raceboy: Liiga rikka segu korral näitabki WBo2 lahjat. Sama tegu vahelejätuga.


Antud näide ei ole see case.
08.05.2008 at 10:57
PlyVal64
Erkki Camaro ja CH3OH
Fog tõi kenasti asjad välja, mis puudutab hulga kütuse vedu. Probleemile tean ka lahendust, lükkan Riho "tanki": Zil :D Lisaks suurepärane soe elamu.

Aga tegelikult ka, üks ja eriti lahe asi on dragiauto alkole ehitamine. Teades Teid, siis on oodta kõva tulemust. No ja Erkki pedantsuse puhul ei kardaks ka teepeal ega boksides "suurt pauku". Kuid Tiimijuhi asi on lisaks küünalde bäljamõtlemisele ka kogu tegevuse seadusandliku ja seadusliku poolega tegeleda. Ise veel juurat õppinud...

Meile kõigile meeldib uhket ilutulestikku vaadata, mõnele meeldib seda ise ka lasta aga me keegi ei tahaks näha Eestis kaadreid, kus ilutulestiku materjali vale käitlemise tulemusena pool linna lihtsalt õhku lendab. Sama on ka dragiga ja ohtlike suurte kouste kütustega. Siinsed tegelased suisa armastavad seda ala, paljud tegelevad, aga vaat ei tahaks, et naine-lapsed maanteel mingi plahvatava tulekeraga kokku saaks. Rääkimata sellest, et boksialal mingi lollaka sädeme tõttu paarsada inimest lihtsalt ära põleb.

Ja siit ka küsimus BHRA'le. Kuna paistab, et Eesti drag areneb ja rahvarikastel üritustel on oodata suurte koguste kergestisüttivate ainetega möllamist, siis millised REEGLID ja ettevaatusabinõud on kehtestatud??? Turvaalad, käitlemise nõuded etc.
08.05.2008 at 14:14
partel
  
Erkki Camaro ja CH3OH
Loomulikult tuleb võimaluse korral kasutada nii EGT'd (igal silindril) kui WB'd.

Aga lõpliku tõe annavad siiski küünlad ja väljalaskekollektorisse vaatamine.

Alko puhul on küünlateema pisut teistsugune. Süütenurka loetakse samamoodi külgelektroodi järgi, aga segu on teine. Nimelt alky ei jäta portselanile kütuserõngast, nagu bena. Selle jaoks kasutatakse küünla kaadmiumkatet, mis põleb ära poolkuu taoliselt seda rohkem, mida lahjem on.

Bena puhul ei ole WOT segu palja silmaga näha, kuna see on nii sees. Kes vaatab küünalt ja siis midagi ütleb, ei oska asja. Kui niisama on midagi näha, siis tähendab see lihtsalt seda, et autoga sõideti tagasi boksi. WOT põletab nähtava osa puhtaks, kütuserõnga vaatamiseks tuleb kasutada spets lampi.

Me kasutame NGK R5671A-9 küünalt:
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NGK%2D5238&N=700+115&autoview=sku

-10 lõpuga kasut. ka, see on aste külmem.

Küünalde lugemise kohta artiklid. Autoriks on Lockheed-Martini 62 aastane insener Mike Canter, kes tööajal tegeleb uue põlvkonna hävitaja F-22 Raptor aretamisega (F-15 Eagle asendaja), hobikorras Outlaw Pro Mod'i tuunija.

Bensiin:
http://www.dragstuff.com/techarticles/reading-spark-plugs.html

Blown Alky:
http://www.dragstuff.com/techarticles/reading-alcohol-spark-plugs.html

____________________________
_
09.05.2008 at 07:51 1 edit. Last edited 09.05.2008 at 07:52 by partel
MarkelVR4
Erkki Camaro ja CH3OH
uurige jah selle alko kohta kõik välja siis tulen minagi kampa!!!
Tavaelus olen alkoga ka sõber, kuid meeldiks veelgi enam kuulda teda silindrites sädemest paukumas :)
Olete õigel teel!

Markel

____________________________
FMF V8 1965
GTO
V8TT
09.05.2008 at 21:18
sam
  
Erkki Camaro ja CH3OH
Markel, hakka siis normatiive täitma, siis ehk võetakse sind ka Pärteli äsja loodud alkash-racing klubisse :D

Nali naljaks, aga ohutuse tähtsust on siin rõhutud igati õiglaselt. Ply, ma isiklikult arvan, et need tiimid kes niikaugele juba jõuavad, et tahavad alky`le üle minna on juba piisavalt professionaalsed ja teadlikud inimesed. Näiteks meie oleme küll plaaninud eraldada oma boksi ja panna välja vajalikud hoiatussildid. Samuti oleme teadlikud auto enda tuleohutuse vajalikkusest. Ja tegelikult ega metku iseenesest ka nüüd ei "plahvata".

Pärtel, artiklid on asised. Lennuki-, eriti veel militaryaircraft insenere saab usaldada, nendel meestel pole samuti eksimisõigust. Aga eile ei jõudnud lõpuni lugeda, silmad vajusid kinni... Üritan mõni päev uuesti :)
10.05.2008 at 08:54
partel
  
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
sam: Ja tegelikult ega metku iseenesest ka nüüd ei "plahvata".

Nojah, eks "uut ja tundmatut" asja ikka demoniseeritakse. Nagu oleks massihävitusrelv boksis. Miski pole kaugemal tõest.

Bensiiniga võrreldes on metanool raskestisüttivam ja poole lahjem, mistõttu mootorikäivitussüsteemis kasutame bensiini, kuna see süttib kergemini ja ei ole riski, et külmemal hommikul metanooliga ei käivitugi. S.t. on kaks paaki: main 5 gal tank mootorile (alky) + Enderle 110 meh. pump ja 1 gal aux käivituseks (gas) + Holley Blue 110 gph el. pump. Jõulisa tuleb ikkagi mitu korda suuremast kütusekogusest, mitte kergestisüttivusest.

Suvalise ostukeskuse kaubaautos on rohkem alkot kui meil. :)

Mis boksidesse puutub, siis #1 prioriteet on avatud boksid, mis eristab kiirendusvõistlusi enam-vähem kõigist teistest autospordialadest. Algusaegadel sai ju korra kinni pandud ja siis oli kisa taevani ja põhjendatult. Rääkimata tänapäevast. Muidugi näiteks NHRA Pro Stockis ei taheta näiteks plenumit näidata, kui ikka 40 aastase kogemusega konkurendist onu seda näeb, siis oskab nii mõndagi järeldada...

Risk on, et alko põleb suht nähtamatu leegiga ja auto kütusepump toodab ligi 1L/sek jne, aga ma ei oska küll näiteks tuua tõsisisemat alko intsidenti.


____________________________
_
11.05.2008 at 05:57 3 edits. Last edited 11.05.2008 at 06:22 by partel
madis
Erkki Camaro ja CH3OH
Kas alkosse minigit lisandit (metallisooli ?) ei panda, et leek ära värvida ? Kogus on suht tühine.
11.05.2008 at 09:22
partel
  
Erkki Camaro ja CH3OH
quote:
madis: Kas alkosse minigit lisandit (metallisooli ?) ei panda, et leek ära värvida ? Kogus on suht tühine.
Kütusesegamises usaldame valmistaja pikaajalist kogemust. Metanoolisegusid on erinevaid. Point selles, et legaalsetes klassides võetakse kütuseproove, millest "võimsamad segud" läbi ei saa. Aga selle jaoks ongi Outlaw! :burnout


____________________________
_
11.05.2008 at 10:23
PlyVal64
Erkki Camaro ja CH3OH
Säm, asja tuleb vaadata selle aasta "trendi" ehk KOV valguses. Seda just autoralli, mis samasugune autosport, valguses. Juba kahe ralli puhul on KOV'id kaikaid kodaraisse loopinud. Midagi ei saa teha, neil ei ole mingit kohustust üritust lubada, kui mingi asi ikka ei meeldi. Et mingiks kiirendusvõistluseks luba saada, tuleb minna KOV'i. Ja seal võib vabalt kas töötaja või vallavanem minu esitet küsimusi ka küsida. Muuseas, mina küsiks... eriti veel suhteliselt loomakarjana käituva joobes dragipubliku puhul, kes vabalt saavad boksialas amokki joosta.

Mingiks infernoks piisab ühe idioodi alaltuult õhku lastud konist. Piirituse nähtamatu leek on veel omaette teema. Siiamaani oli drag suhteliselt "tava"autode keskne, kus paagid suured ja täistankiga sõideti hommikust õhtuni. Mingit suuremat kütustega solberdamist ei olnud. Umbes 2 aastat on nüüd asi õiges suunas arenenud ja 2008 paistab juba päris selline "päris dragrace" tulevat. Sellega läheb oluliselt suuremaks ka plahvatusohtlike kütustega solberdajate hulk ning tõuseb oluliselt tuleõnnetuse oht. Auto süttimine stripil on üks pool asjast, tuhandete ohutus boksialas aga teine. Egas muidu ka rallis, ringrajal jne ole kütuste tankimiseks konkreetsed reeglid, tankijatel tulekindlad ülikonnad etc. Igas suvalises nurgataguses (rallil näiteks) saastamarketi plastkankust ikka peale valada ei või.

Seega peaks olema kuidagi asi paika pandud, kuidas tuleb tankimistoimingute ajal käituda, kui kaugel peavad olema pealtvaatajad, mitu töövalmis ja mis kaaluga tulekustutit jne. Boksiala peab ikka avatud olema aga sellega tuleb hakata harjutama ka pealtvaatajaid, et aboluutselt iga toimingut ei saa "nina vastu lina" vahtida. Õõtsuv tiimipealik Pärtel kamandab kõik näiteks 3 meetrit tagasi, tõmmatakse lint ette, üks mees tangib, kaks on kustutitega valmis ja ongi tankimisprotseduur. Ja tiimipealiku korraldust tuleb täita või muidu on õigus turvameeskonnal too joobes plõksija lihtsalt välja visata. Aga selline reegel peab olema kirjas, ainult siis omab ta jõudu kolmanda osapoole suhtes.
11.05.2008 at 22:07
partel
  
Erkki Camaro ja CH3OH
Nojah, KOV'i jt "lubarumba" tantsimine rohkem korraldaja asi. "Sisekorra" koha pealt võiks ikkagi arvestada, et tavatanklas ei pea keegi tulekustuti käes kõrval seisma, maanteel kankust tankides ei pea selleks spets komandot kohale kutsuma, samuti ei pea viinaleti müüjal tulekindel ülikond olema... :)

Nii bensiin kui metanool ei ole "plahvatusohtlikud" (E), vaid "väga tuleohtlikud" (F). Usas on ainult nitrometaan "teatud põhjustel" suure venna luubi all, samas tangitakse ja miksitakse metanooliga sobiv kokteil valmis, s.h. kasvõi line-upis (kui näiteks vaheltult enne sõitu tuli vihma- või õlitamispaus, lastakse metanoolisorts sisse, et segu lahjendades mootorit rahustada kehvema pidamise jaoks). T-särgi ja shortside väel...

Samuti võiks ikkagi arvestada, et tankimisvajadusega võistlejaid ikka päris lambad ka ei ole. Keegi vast ei taha autot maha põletada, lint on ümber kasvõi selle pärast, et keegi näiteks plastnina otsa ei koperdaks. Ja kui käima panna, siis on kõik 5 m kaugusel ka ilma lindita. :) Eks tuhandete pealtvaatajate hulgas muidugi mõned klounid on, aga saab hakkama.





____________________________
_
12.05.2008 at 00:01
Astro SS
Erkki Camaro ja CH3OH
Selle *über*- segu eluiga on ju ainult 30 min!!

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
12.05.2008 at 07:50
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Erkki Camaro ja CH3OH   1 2 3 4 5 6 7  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.