Poster |
Message |
partel |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Ettevalmistused ABCS'iks.
Kompressorile alla suurem ratas: 61 -> 66 ehk overdrive 38.6% -> 50% ehk muutus +8%. Bloweri kiirus siis 7500 mootori p/min juures 11250. Boost peaks tõusma a la 3 psi, võimsus +100 hj kanti, pigem vähem, kokku siis 1500 kanti vms. Mootoridüüse ei muutnud, tagasivool väiksem ehk rõhk suurem. Küünla sädevahed 0.35 mm.
Boostimälu ümber tõstetud kapotikellale, testitud, mõõteviga 30 psi juures +3 psi ehk +10%
Väiksem radikas (Thanks ES Racing/Sam), tegelikult võib üldse kuivalt sõita.
Vedrustuse raamat ja CD'd kohal, põhiasjad muidugi ammu selged, nüansse loomulikult on. Ilma dataloggerita (kardaanipöörded, amortide liikumised, ride height, rehvi temperatuurid) ja liberajal muidugi pimesi märki laskmine.
Aga jah, paralleelselt panen mitme aasta peale arengukava kokku...
____________________________
_ |
09.07.2008 at 23:00 |
|
_siim_ |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Tagasi kodus...
Auto keeldus koostööst,seega ei hakanud Erkki oma ja teiste elusi ohtu seadma ning katkestas võistluse.
ei auto jäi terveks,lihtsalt me ise polnud piisavalt pädevad selle vedrustuse seadistamises.
njah....nii ta läks
|
13.07.2008 at 22:38 |
|
partel |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Täna siis Back 2 Basics:
Auto ehitasime egiptlaste tehnoloogia - nöörloodi abil, nüüd siis papüüruserulli abil vedrustuse kallale. See tegelikult juba hooaja algusest olemas koos vastavate märkmetega.
Sai siis arutletud nii sõnaliselt kui ka praktilise joonestamise abil. Lisaks IC'le ja hoobade asenditele muidugi preload, amordid, ride height, rehvirõhk... nojah, too much to list.
Hea meel, et hakkab juba vaikselt tiimi tunne tekkima.
Kompressioonid said ka mõõdetud, kõigis 150 psi. Nagu dünoski, number on savi, peaasi, et kõik võrdsed olid.
____________________________
_ |
21.07.2008 at 22:45 |
|
_siim_ |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Kuna erkkil oli oma softi tööle saamisega probleeme(4 link),siis proovisin kasutada oma vanaaegset ja töötavat versiooni,pärast nädal-poolteist mõõtmist ja venitamist suutsin täna siis viimased auto parameetrid sisse kanda.
Sain peaaegu samasugused tulemused mis erkki paberil joonistades/arvutades .tal läks äkki 40 minutit ...
Erinevused jäävad ca 0,5-1 tolli piiresse,aga see tuleneb minuarust sellest,et proges on arvestatud tagarehvi mõõduga max rõhul vist,ilus ümmargune ,aga rajal on rõhk väga madal ja ratta keskpunkt langeb allapoole,mis muudab kõike.
Mis nende tulemustega nüüd peale hakata peab arutama teistega
Niipalju oli progest kasu hetkel,et enamvähem aru saada mis toimus viimasel sõidul,kuna see arvutab kohe välja Anti squat-i mida oleks paberil suht tülikas taga ajada.
|
23.07.2008 at 23:23 |
|
_siim_ |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Näiteks võib üsna sama IC saada mitme erineva aukude kombinatsiooniga.
Seda küll aga Anti Squat võib sellega muutuda pea 40-50%
selles suhtes on IC-l ja IC-l ka suur vahe sees.
Lahkasin ühe video laiali mis oli viimasel võistlusel tehtud.See start kus parema ratta üles tõstis,ning camaro startis nagu täielik sült,kui ma selle kaadriteks lahutan siis saab paremini aru mis toimus,aga tundus küll,et amordid olid tohutult pehmed.
Kui nüüd lauri starti vaadata,siis temal küll ei kõigu ja õõtsu.
Esimesed sammud ka DL-i poole,hetkel istub mul naise riisis ja mõõdab tohutuid hobuseid ja foori tagant kiirendusi
järgmiseks võistluseks peaks juba camaros nägema seda. |
24.07.2008 at 13:48 |
1 edit. Last edited 24.07.2008 at 13:53 by _siim_
|
Jesper |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Mis loggeri valisite?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
24.07.2008 at 14:23 |
|
_siim_ |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
ei see polegi päris logger,rohkem selline lihtsam tesla electronics-u G-tech,erkkil oli see ammu olemas aga lihtsalt ei tulnud meelde vist
|
24.07.2008 at 15:11 |
1 edit. Last edited 24.07.2008 at 15:12 by _siim_
|
tfr |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
No GTechiga ei saa midagi rohkemat teada kui ka timeslipi pealt. |
24.07.2008 at 16:28 |
|
partel |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
quote: tfr: No GTechiga ei saa midagi rohkemat teada kui ka timeslipi pealt.
Ehh, uppuja haarab ka õlekõrrest, Erkki vist kaevas välja kuskilt.
2004.a. vana Camaroga sai kasutatud, ots käib sigaretisüütajasse, sealt võtab pöörded, mingi kalibreering oli ka.
Välja andis nii G kui rpm graafiku ja massi järgi võimsuse. See vast neto oli, 800+ hj puhul pakkus vist 450 Aga kui aero, tranny, rehvid otsa visata siis tulebki suht usutav.
Kui heat guni pole, tuleb näpuga katsuda...
____________________________
_ |
24.07.2008 at 16:36 |
|
_siim_ |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
natuke ikka abi,pärast saab ju arvutis analüüsida kiirendust,mis hetkel ja mismoodi spinnima hakkab,auto tõusud langused noh ja veel igast muud kama,umbmäärased hobused jne...
riisika peal näitab suht täpselt,üks inimene röövib 10 kw sellel
mingi suvaline sõit
|
24.07.2008 at 16:39 |
3 edits. Last edited 24.07.2008 at 21:36 by _siim_
|
partel |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Sai pisut näpitud IMHO päris korralikku dragi programmi, mis muuhulgas arvestab rehvide pidamist, ning arvutab soovi korral timeslipi järgi tehnika (hp, stall, pidamine jne).
Lasin arvutada tehnika ja pidamise ning hiljem muutsin ainult pidamist.
T1: hetkeolukord (mitte identsed numbrid, aga piisavalt lähedal)
Traction: 53.7%
60' 1.40
330' 3.62 @ 169
660' 5.47 @ 218
1/4 8.36 @ 277
T2: ideaalne (110%)
60' 1.07
330' 3.08 @ 181
660' 4.85 @ 225
1/4 7.67 @ 283
T3: 7.99 sek, vajalik traction 62.5%
60' 1.23
330' 3.33 @ 175
660' 5.14 @ 222
1/4 7.99 @ 282
Nagu näha, siis 100 m on asi otsustatud, mitte et ma seda ei teadnud. Kiiruste vahe tuleb ainult sellest, kuivõrd 1. käigul gaasi sai vajutada, võimsus jne on sama. Seepärast igatsengi 330' andureid.
____________________________
_ |
25.07.2008 at 13:36 |
|
partel |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
EM3 Race Prep:
*Mootorisse teised düüsid
*Uus kütusepumba rihm
*4-linki teine IC
Düüsid sai pandud vastavalt silindritele (küünaldele), kuigi need on enne blowerit, aga öeldi, et crazy, aga töötab. Üks sil on 1400/8 = 175 hj (umbes), ehk kui iga auk täiega ei löö, on kadu päris arvestatav. Arvestasin, et esimene sõit on harjutus, mitte Q, seega natuke eksperimenteerin veel A/F'iga. Eks näis, mida rada endast kujutab, kas mootor tuunida esimese või teise käigu jaoks.
Kui palav on, siis ka saame poweris pähe (blower), 15* ja 30* vahe on oma 100 hj. Samas N2O motoril on savi, tal oma atmosfäär oma -70* gaasiga.
Rajajutt ka vedrustuse kohta, võib-olla tuleb IC'd hoopis lahjendada, kui pidamine korralik on.
____________________________
_ |
29.07.2008 at 21:25 |
|
partel |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Täna:
*Mõõtsime kokkujooksu Oli 0.4*, mis trigonomeetriat meelde tuletades ca 5 mm.
*Peale arutlemist ja ülemõõtmist panime natuke teise IC. Tiba eksperimenteerimine, aga selleks Erkki Engineeringu õppeauto ju ongi... Rehvid olid muuseas lekkinud kõrge 5 psi pealt alla 4, mis muudab kõrgust. Juht peab ka sees istuma.
*Pinion angle. 4-link tahab vähem kui muud vedrustused, kuna on jäigem. 1-1.5*
*Preloadi jätsime nulli, eks rajal vaatab. Jällegi ärge unustage, et juht peab sees istuma.
Lisaks sai arutletud, mida proovida. No ikka nii mõndagi, kõike ma ei maininudki. Hakkab juba tiba meeldivamaks muutuma, kogemusi mingil määral on, netist saad iga päev uusi tarkuseteri jne. Teised muidugi näevad ainult juba tehtud tulemust, mina ikka arenguruumi/potentsiaali.
____________________________
_ |
30.07.2008 at 21:14 |
|
_siim_ |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
PROGRESS...
Nii uhket aparaati pole siin auto küljes veel olnud
Ruumi ei olnud ja muid segavaid faktoreid oli ka palju,aga mis vaja sai teada,hea,et ,,igapäevaselt ei pea sellistega tegelema´´
|
30.07.2008 at 22:13 |
2 edits. Last edited 30.07.2008 at 22:15 by _siim_
|
partel |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Täna:
*Kuna mehhaanikupoisid on suitsetajad, sai Camarosse sigaretisüütaja paigaldatud. Tühise kõrvalfunktsioonina toidab G-Techi ja 220V inverterit.
*G-Techi kronstein. Kahjuks seda kroomida ei jõudnud...
*Uued markerimärgid rehvi-velje peale (ringikäimine) ja kontaktpinna äärtesse (haardumise laius, rehvirõhk)
*Klapivahed
*Küünalde (NGK R5671A-9, #5238) sädevahed paika (0.35 mm) ja peale.
*Mootoriõli sisse
*Käsikütusepumba test (VP M3 tünn by Seppo Saapola)
____________________________
_ |
31.07.2008 at 21:18 |
|
foke |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Kurikuulsast datalogijast...
Ei oska kommenteerida, millised need logimise võimalused vedrustuse seadistamiseks on, kuid järjekordne tähelepanek kiiremate wheelbar-klasside tiimidelt. Nimelt värviti wheeli rattakesed kriidiga kokku, pärast oli hea vaadata, kui pikalt kumbki vastu maad oli. Kuna kriipsukesi oli stardis juba üksjagu, siis kasutati erinevaid toone, kel roheline, kel roosa, kel kollane. Pidamise ja rajahoolduse seisukohat see kriiditamine ei paistnud kedagi häirivat. |
01.08.2008 at 06:37 |
|
veedler |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
quote: foke: Kurikuulsast datalogijast...
Ei oska kommenteerida, millised need logimise võimalused vedrustuse seadistamiseks on, kuid järjekordne tähelepanek kiiremate wheelbar-klasside tiimidelt. Nimelt värviti wheeli rattakesed kriidiga kokku, pärast oli hea vaadata, kui pikalt kumbki vastu maad oli. Kuna kriipsukesi oli stardis juba üksjagu, siis kasutati erinevaid toone, kel roheline, kel roosa, kel kollane. Pidamise ja rajahoolduse seisukohat see kriiditamine ei paistnud kedagi häirivat.
Oma silmaga olen näinud kui wheeliebar-i väike ratas valge kingamäärdega kokku määritakse. |
01.08.2008 at 07:27 |
|
partel |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Eriti kahe WB puhul on kingaviks vajalik, kuna need ju "roolivad", esirattad ju õhus. Vasak ja parem on erineva kõrgusega, vastavalt kere külgkaldele.
Võimsamatel, nagu blower Pro Mod, on vedrustus nii jäik, et külgkallet pole, piisab ühest WB'st nagu ka FC ja TF puhul, kuna neil polegi ju vedrustust.
____________________________
_ |
01.08.2008 at 08:39 |
|
_siim_ |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
VÕIT!
hobustega oli küll mingi anomaalia....
krt ei viitsigi kirjutada täna,meta aurudest suht kehva enesetunne,keerasin sooja mootoriga liblika täitsa lahti,et sisse vaadata ja sain hullu pahvaka sooja auru näkku,nii et pea hakkas ringi käima |
02.08.2008 at 23:23 |
1 edit. Last edited 03.08.2008 at 00:19 by _siim_
|
partel |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Selle nimi on tiimitöö.
Kui iga tiimiliige teeb oma töö korralikult ära, siis võit tulebki.
Nojah minu jaoks võidu kõrval oli ikka päris mitu olulist saavutust.
Aga muidu stats:
T1 R: 60 ft 1.422, rajatemp 41*
Poole gaasiga preloadi setup, pisut kiskus paremale, ütlesin et 4-linki paremat ülemist hooba veerand pööret lühemaks.
Lisaks kasutasin väga rikast segu, süüde ei vedanudki välja, piir teada.
Q1 L: 60 ft 1.328, rajatemp 42*
Meie parim seni. Sõitis otse, aga lõi tagaamordid põhja.
Q2 R: 1.350, rajatemp 43*
Tagaamordi põhjalöömise vältimiseks ei saanud seda jäigemaks keerata plaadivahede tõttu, seega sai esiamortide väljatulekut jäigemaks pandud. Töötas, põhja ei löönud.
Samuti sai segu lahjemaks kruvitud.
E1 (Final) L: 60 ft 1.360, rajatemp 29*
Segu veel lahjem, ilm jahenes, mõtlesin juba kütuse tagasipanemise peale.
Aga seekord sai siis võidetud, kuigi oluliseks muutusid juba järgmise etapi liimivaba raja seaded, nende kogemust vaja, mitte käesoleva sõidu ideaali.
Nagu ütlesin, kogu värk on pikem jutt...
Ja eriti hea meel on Markeli 9.3 sek üle, tunnen teatud hingesugulust tema ja mõistagi Sam'iga, kohest tulemust pole ette näidata, "pädevad" kodanikud saadavad kooli õppima jne... Vähesed teavad, mis värk tegelikult on...
____________________________
_ |
03.08.2008 at 00:21 |
3 edits. Last edited 03.08.2008 at 00:33 by partel
|
Erkki |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Tänud tiimile suurepärase koostöö eest. Tünnis käik oli värskendav lõppakkord palavale ja pikale päevale
Tundub, et enne võistlust tehtud 4-link seadistused mõjutasid asja õiges suunas. Auto sõitis otse ja rebis vist isegi esirattad maast lahti. Autos sees olles ei saa ise täpselt aru, kõik käib nii kiiresti.
Aga nüüd on põhjust jälle kapoti alla sukelduda, sest väikesed lõppkiirused, 250-260 km/h, annavad märku, et kuskil 200-300 Hp on vahepeal kaduma läinud. Ei tea, kas hakkab blower ära väsima või on kaanetihendi kuskilt kahe silindri vahelt läbi põletanud. Eks järgmine nädal uurime milles asi.
Nagu nokk kinni - saba lahti: pidamine oli OK, aga nüüd on mootorist jõud kadunud.
Tänud korraldajale ja pealtvaatajatele, polnud hullu midagi.
Special thanks to: Pärtel, Margus, Tõnis, Siim, Indrek
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
03.08.2008 at 10:04 |
|
sam |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Õnnitlused tiimile. Võistlusel peab jah nii mitu asja korraga klappima, et tulemust tuleks. Loodetavasti järgmine võistlus läheb teil just nii. Launchid olid seekord palju paremad kui ennem. Ilmselt siis raja ettevalmistus ja vedrustuse seadistamine kandsid vilja. Seda võib juba saavutuseks lugeda. Kogemust kõvasti juures. Edu. |
03.08.2008 at 10:48 |
|
_siim_ |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
Selles suhtes natuke kahju,et ei näinud mismoodi käitub auto 280 km/h,stardid ja 250km/h sõitis küll väga sirgelt,esimese sõidu ajal kiskus natuke paremale,Erkki sättis vähe ja edaspidi oli väga sirgelt rajal.
Kes põgenenud hobused kätte saab seda ei oska öelda
Võistluste ajal tabas ka paras ehmatus meid,mootoris kolinMargus kontrollis turbiini,kõik poldid kinni.
Sai Oldsilt stetoskoop laenatud (kui otsad kõrvas juba olid siis muidugi pakkusin et sellega võiks trummi mängida ) ja siis oli vaikus,jälle anomaalia,
seda ei saa oma hirmufantaasiate alla ka ajada ,kuna Erkki rääkis sellest juba varem,Pärtel mainis ka midagi ja ma kuulsin stardialas tühikäigul ka natuke kahtlast häält...
Ei oskagi kirjeldada,mingi suure asja kolin,nagu blower oleks peal lahti
Igatahes pärast kuulamist oli kadunud ja tagasi ei tulnud.
|
03.08.2008 at 18:37 |
2 edits. Last edited 04.08.2008 at 09:13 by _siim_
|
prr |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
quote: siim_pallav: Ei oskagi kirjeldada,mingi suure asja kolin,nagu blower oleks peal lahti
Igatahes pärast kuulamist oli kadunud ja tagasi ei tulnud.
Mina kuulsin ka viimase stardi ajal mingit kahtlast kolinat tühikäigul, umbes nagu suure asja sees oleks väike asi ja see koliseb
____________________________
lapsest peale on hobused meeldinud |
03.08.2008 at 18:50 |
1 edit. Last edited 03.08.2008 at 18:51 by prr
|
anryo |
Erkki Camaro & CH3OH, vol 2,5
quote: siim_pallav:
seda ei saa oma hirmufantaasiate alla ka ajada ,kuna Erkki rääkis sellest juba varem,Pärtel mainis ka midagi ja ma kuulsin stardialas tühikäigul ka natuke kahtlast häält...
Ei oskagi kirjeldada,mingi suure asja kolin,nagu blower oleks peal lahti
Igatahes pärast kuulamist oli kadunud ja tagasi ei tulnud.
Kusjuures, mina ka kuulsin seda sama häält eelmisel võistlusel teie viimasel stardil. Nagu klobiseks-koliseks midagi sees. Nii, et te ei ole ainsad...
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
03.08.2008 at 19:00 |
|
|