Poster |
Message |
kristohd |
Vaakumpump
15hp lisaks ja ei mingeid õlilekkeid!
Väga ahvatlev seadeldis.
Kas tuleks kasutada "erilisi" kolvirõngaid? Milliseid?
Kellelgi soovitusi/ kommentaare?
|
12.10.2008 at 19:09 |
1 edit. Last edited 12.10.2008 at 19:58 by kristohd
|
partel |
Vaakumpump
Jõulisa sõltub mootorist, näiteks siin +30 :
http://www.steveschmidtracing.com/engines/434-pro-sportsman-18deg.html
Point selles, et mootori jõud ei tule mitte aju häälestamisest, vaid silindrirõhust, mille kinnihoidmine on kolvirõngaste ülesanne. Rõngaid surub vastu silindriseinu mitte staatiline pinge, vaid põlemisgaaside rõhk, mis satub rõnga "taha". Kui aga karteris on rõhk, siis rikub see rõngaste tiheduse ära ja jõudu pole, kuna rõngad ei pea.
Mis rõngastesse puutub, siis parema tiheduse tõttu on võimalik kasutada low tension rõngaid, millel väiksema pinge tõttu väiksemad hõõrdekaod.
Samas peab olema regulaator vahel, et üle 15 in Hg või nii ei imeks, muidu jäävad kolvisõrmed kuivale.
Üks vac pumba kit:
http://rehermorrison.com/items/VacuumPumpKit.htm
Kristo, aga sul vast enne mõttekam see raha mujale paigutada. Kõigepealt muidugi võta see flat tappet nukk välja, viska minema, jookse järgi, ja viska veel kaugemale!
Custom mehaaniline rull asemele, mille parameetrid saab alles üsna lõpus teada, nagu ka kasti turbiini omad.
____________________________
_ |
13.10.2008 at 06:52 |
1 edit. Last edited 13.10.2008 at 06:55 by partel
|
kristohd |
Vaakumpump
Põhiline point selles, et peale 10minutit rajal lõbutsemist ei immitse õli läbi tihendite välja . Lisajõud on veel kirsiks koogil.
Kas low tension rõngad vajavad spetsiaalset silindriseinte ettevalmistust?
Kuidas mõjutab nende install auto igapäevast kasutust?
quote: partel:
Kristo, aga sul vast enne mõttekam see raha mujale paigutada. Kõigepealt muidugi võta see flat tappet nukk välja, viska minema, jookse järgi, ja viska veel kaugemale!
Mulle meeldib jalgrattaga sõita Ilmselt tuleks ka seda spordiala harrastama hakata.
|
13.10.2008 at 07:24 |
|
vvt |
Vaakumpump
Kas lihtsam ei oleks teha karterituulutus kinniseks (sulgeda breather, tihendada õlivarras ja õlikork), sellisel juhul tõmbab mootor ise karteri vaakumisse. Miinuseks on muidugi see, et vähimgi vaakumileke toob kaasa tühikäigu tudisemise ja muud hädad? Tänapäeva sõiduautodel seda ju kasutatakse.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
13.10.2008 at 08:49 |
|
mart154 |
Vaakumpump
quote: vvt: Kas lihtsam ei oleks teha karterituulutus kinniseks (sulgeda breather, tihendada õlivarras ja õlikork), sellisel juhul tõmbab mootor ise karteri vaakumisse. Miinuseks on muidugi see, et vähimgi vaakumileke toob kaasa tühikäigu tudisemise ja muud hädad? Tänapäeva sõiduautodel seda ju kasutatakse.
Einoh, kõva vaakum ikka küll, kui ma WOT sõidan?
Ja noh, tühikäigul tiksudes on siis umbes 0.2bar karteris... mis on vist "natuke" liiga palju?
|
13.10.2008 at 08:58 |
1 edit. Last edited 13.10.2008 at 08:59 by mart154
|
vvt |
Vaakumpump
Katsuks kontekstis püsida!
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
13.10.2008 at 09:02 |
|
kristohd |
Vaakumpump
quote: vvt: Kas lihtsam ei oleks teha karterituulutus kinniseks (sulgeda breather, tihendada õlivarras ja õlikork), sellisel juhul tõmbab mootor ise karteri vaakumisse. Miinuseks on muidugi see, et vähimgi vaakumileke toob kaasa tühikäigu tudisemise ja muud hädad? Tänapäeva sõiduautodel seda ju kasutatakse.
Vist ei tekki karpa all piisavalt vaakumit. Ehitatakse ju ka pidurivõimendid ümber õlipumba peale, et vähe kangemat nukkvõlli saaks kasutada. Ja nagu seal artiklis kirjutati, mis ma esimeses postis linkisin, ei ole lahenduseks ka kollektorivaakum õige lahendus, sest siis oleks vaja open headeritega kogu aeg sõita jne. |
13.10.2008 at 09:03 |
1 edit. Last edited 13.10.2008 at 09:07 by kristohd
|
vvt |
Vaakumpump
ma sain Su auto profiili vaadates aru, et tänavaautoga ikka tegemist
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
13.10.2008 at 09:25 |
|
kristohd |
Vaakumpump
Parandasin profiili ära.
Vaakumpumba puhul ehitatakse karterituulutus samuti kinniseks. Teisiti ei saaks.
Vaakumpubal on ka selline asi nagu õli paak/filter küljes. Originaal tuulutussüsteem vist ei püüaks kogu õliudu kinni. Sõidaks kerge suitsupilve saatel nagu 2taktiline.
Miks pannakse vaakumpump aure imema klapikambri kaanest (kaantest) mitte aga just sealt originaal tuulutusavast (nukkvõlli kohalt)?
|
13.10.2008 at 09:49 |
|
vvt |
Vaakumpump
quote: kristohd:Miks pannakse vaakumpump aure imema klapikambri kaanest (kaantest) mitte aga just sealt originaal tuulutusavast (nukkvõlli kohalt)?
Seeriautodel on ka rõhuval enamusel voolik klapikambri kaane küljes. Õlieraldaja asub samas. Seeriauto vaakumkarter tõmbab ka teatud koguse õli sisselaskesse, kuid seda on nii vähe, et mingit suitsu ei teki. Vähegi sõitnud autodel on vastavad torud seest õlised.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
13.10.2008 at 11:04 |
|
kristohd |
Vaakumpump
Aga küsimus jääb- miks ikkagi on see toru klapikambrikaane küljes? Ka võimsatel võistlusautodel, milledel peale igat sõitu põhimõtteliselt need kaaned maha käivad. Ebamugav ju mingeid lisatorusid sealt lahti päästa. Ning kui kasutada originaal nukkvõllipealset mootorikatet on seal juba õlieraldus süsteem sees. Topelt ei kärise. |
13.10.2008 at 12:12 |
|
partel |
Vaakumpump
Odava mootori lahendus:
http://www.steveschmidtracing.com/engines/600-pro-sportsman.html
Surve karteris on üsna tundlik teema.
Erkkit pidime mitu korda mootoriõli lekke tõttu stardist tagasi lükkama, ja mitte väheolulistel sõitudel. Ja mis selgus - hakkasin süstemaatiliselt kogu asja kontrollima ja breatherid olid lihtlabaselt umbes. Ehk fucking $6 maksvate vidinate nahka läks nii mõndagi.
Olin üsna mures õlitussüsteemi pärast, rõhk oli küll "üsna kõrge", aga seda bensumootori kohta. Metanooliga lahjendatud õli ei ole ikka päris sama. Tore oleks ikka 120+ psi. Aga, nagu korduvalt kontrollitud, saaled olid ok.
Samuti mõtlesin kolvirõngaste peale, olid Childs & Alberti ZGS (Zero Gap Second). Ehk võib-olla tõstab ülemise rõnga üles ja ei pea. Aga järgmise korra jaoks on ideed olemas.
Ja isegi 5-stage dry sump korral on blown alkol surve karteris.
Samuti on faktor see, kui palju viskoosset racing õli sõidu ajal ringi käib ehk pumpa uuele ringile jõuab. Pro Modidel on õli sees a la 18 liitrit. Vähemaga jääb kuivale.
Lihtsalt kõik läheb "üles", distantsi jooksul ei jõua alla tilkagi. Mõningatel mootoritel kasutatakse näiteks klapikambrikaante tagaotsa ja karteri "otseühendust". AN8 (vist) ehk 1/2". Kiirendusega lendab õli taha ja otse karterisse.
Vaakumpump on ikkagi "viimane lihv", enne ikka põhiasjad korda. Alla 800 hj on selle rahaga muudki teha.
Kõigepealt tee selle flat tappet nukkvõlliga odaviske maailmarekord!
____________________________
_ |
13.10.2008 at 14:01 |
1 edit. Last edited 13.10.2008 at 14:08 by partel
|
_siim_ |
Vaakumpump
sa ei saa kristo nukast üle ega ümber
|
13.10.2008 at 16:02 |
|
Erkki |
Vaakumpump
Mitte et, vaakum pump paha ja mõttetu oleks, aga vaata olukorrale ärilise pilguga:
pump koos paigalduskitiga maksab $800 ja selle eest saad +30 Hp, tõenäoliselt vähem.
rullnukk koos tõukuritega maksab $800 ja selle eest saad +100Hp, tõenäoliselt rohkem.
Karteri tuulutus ühendatakse reeglina sinna, kus on kõige vähem õliudu ehk klapikambri kaane alla. Muidu imetakse koos gaasidega ka õli karterist ära.
Kuidas sul praegu karteri ventilatsioon toimub?
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
13.10.2008 at 16:31 |
|
kristohd |
Vaakumpump
Praegu on originaal süsteem, töötab.. aga mitte piisavalt tõhusalt.
Aga kui süsteemi maksumus tuleb 200 dollarit? Kui valmis ja töötab kirjutan lähemalt.
|
13.10.2008 at 18:30 |
|
vvt |
Vaakumpump
Evolutsiooniliselt asub mootori sisselaskest tekitatava vaakumiga karter sul olemasoleva "läbitõmbega" süsteemi ja vaakumpumba vahepeal. Ehk on piiratud raha korral mõttekas teha vahepealne asi, mingi universaalne õlikork ja paar kummirõngast õlivardale ei tohiks eriti nagu maksta. Tänavaautol neid pideva WOT jutte väga tõsiselt võtta ei saa. Tahaks kohe seda 400 hp NA kone näha, millega tänaval kogu aeg varvas põrandas on. Kruisimiskiirusel on sul sul seguklapid vaevu-vaevu lahti.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
14.10.2008 at 14:57 |
1 edit. Last edited 14.10.2008 at 15:00 by vvt
|
Erkki |
Vaakumpump
quote: kristohd: Praegu on originaal süsteem, töötab.. aga mitte piisavalt tõhusalt.
Arvestades sinu mootori nukkvõlli tagasihoidlikust, peaks sisselaskes olema vaakumit vähemalt 15-20 in/Hg, mis on piisav, et tõmmata karter niipalju vaakumisse, et igasugused õlilekked peatada. Tundub, et viga on kuskil mujal.
Kui $200 eest saad +30 Hp, siis on see igati hea tulemus.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
14.10.2008 at 16:23 |
|
kristohd |
Vaakumpump
Pontiaci V8 mootorite põhiprobleemiks on väntvõlli tagumine simmerling, mis originaalis on tavaline takunöör vms. Vaja oleks aga korralikku 2 poolest koosnevat simmerlingi. Siis peaks olema suurim mure murtud. Peale seda kui mootorit mõnda aega 5500rpm juures keerutada teavad ilmselt kõik Vana Raua omanikud, et breatheritest ja mujalt immitseb kergelt õliudu välja. Oleks ju kena kui vaakumpump selle mälestuseks muudab- pole enam breathereidki kust seda õliudu saaks tulla. Võib- olla mõjutab ka õli immitsemist see, et ei sõideta vaid sirgjoones. Kompressiooniga on ka kõik ok.
Meie auto puhul pole tegu probleemiga. Õli püsib siiski sees. Ei pea liiter per miil õli lisama. Lihtsalt mootor ja mootoriruum võiks pikemalt puhas püsida.
+30hp ei unistagi. Saaks õliimmitsuse +0 peale ja näituseks +15hp nii, et mootor ka ellu jääks siis viskaks silda.
Üks asi on valmis komplekt osta poest, millega võib- olla tõesti saab kuni +30hp, teine asi aga ise agregaat valmis meisterdada.
Üks asi mida ise ei tee hästi on ventiil, mis üleliigse vaakumi korral lisaõhku võtab. Kust seda otsida? |
15.10.2008 at 07:35 |
|
vvt |
Vaakumpump
kas sinna see simmerling tekitada on ilmvõimatu? Põhimõtteliselt on vaja ju alumiiniumist korpust ja sobiva mõõduga simmerlingi (kasvõi SKF-st mõõdu järgi). Minu kogemus nende sisselaskesst tekitatava vaakumkarteritega näitab, et vigast tihendit vaakum ei asenda, ikka jookseb läbi.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
15.10.2008 at 08:28 |
1 edit. Last edited 15.10.2008 at 08:29 by vvt
|
kristohd |
Vaakumpump
Vigast tihendit ei paranda muu kui uus tihend. USAs maksavad need Viton tihendid 40taala kuskil.
Samas on Fordi väntvõll samuti 3". Kes teab kas istub Pontiacile? Nende hind 20-30 taala.
quote: Erkki: Arvestades sinu mootori nukkvõlli tagasihoidlikust, peaks sisselaskes olema vaakumit vähemalt 15-20 in/Hg, mis on piisav, et tõmmata karter niipalju vaakumisse, et igasugused õlilekked peatada. Tundub, et viga on kuskil mujal.
See nukkvõll ei jää sinna igaveseks |
15.10.2008 at 08:44 |
1 edit. Last edited 15.10.2008 at 09:00 by kristohd
|
metslane |
Vaakumpump
quote: kristohd: Vigast tihendit ei paranda muu kui uus tihend. USAs maksavad need Viton tihendid 40taala kuskil.
Samas on Fordi väntvõll samuti 3". Kes teab kas istub Pontiacile? Nende hind 20-30 taala.
http://www.bopengineering.com/pontiac_replacement_parts.shtml
vaata sealt seda rear main seal'i pontudele täitsa olemas...
____________________________
700cid |
15.10.2008 at 10:45 |
|