Poster |
Message |
928boy |
928 V8 modimine
Tere.
Võtan siin foorumis esimest korda sõna ja loomulikult asun kohe küsimustega eetrit ummistama. Muidu tahaks niipalju öelda, et selline pädevamaid modimise huvilisi koondav foorum on üks igati paslik värk - edu administraatoritele. Nüüd aga asja juurde:
quote: Kõige kõvem vabalt hingav 3-gen f-body 305 mootoriga millest mina kuulnud olen arendas 300 rwhp.
Kui rohkelt heppa ja väänet vabalthingavast 350 cid vaust üldse võimalik on välja pigistada (kõrvale jättes keemilised ülelaadimised, stroker-kitid jms.)? Äkki oskab keegi viidata mõnele saidile, kus dynotulemusedki näha oleks.
Tänan,kui keegi vastata viitsib. |
19.01.2003 at 22:26 |
|
peep Moderator |
928 V8 modimine
quote: 928boy: Kui rohkelt heppa ja väänet vabalthingavast 350 cid vaust üldse võimalik on välja pigistada (kõrvale jättes keemilised ülelaadimised, stroker-kitid jms.)? Äkki oskab keegi viidata mõnele saidile, kus dynotulemusedki näha oleks.
Ütleks selle peale, et Su küsimus on liialt üldine, et sellele oleks asjalikult vastata võimalik. Õige vastus võib olla nii 400, 500 kui ka 1000 hj. olenevalt mootorist ja kasutusotstarbest. Eeldades, et jutt Chevy smallblockist ja tänavasõidumootorist siis pakuks ca. 500 hj. ja peale, mis ilmselt siiski on vaid mööndustega streetable. 400+ hj. tuleks lugeda kõvaks tulemuseks.
Aga see on suht. mõttetu info Sinu jaoks, kõik oleneb ikkagi kasutsotstarbest, applicationist ja Sinu isiklikust eelarvest. Vahet ju pole kas 350, 383 või 396 ja kas on vabalthingav või ülelaadimine juhul kui Sa seda võistlemiseks ei ehita klassi kus sellised modid on keelatud. Oluline on best bang for the buck ja seda arvestades pole mõtet ennast piirata mingi konkreetse töömahuga, kuna üks mootoriehitamise põhitõde on, et töömahu lisamine on odavaim viis võimsust suurendada.
Kui võimsat mootorit Sa soovid, palju Sul on selle jaoks võimalik raha kulutada ja mis Sa selle mootoriga teha tahad ? Vasta neile küsimustele ja siis saab edasi rääkida. |
19.01.2003 at 22:40 |
Last edited 19.01.2003 at 23:10 by peep (Moderator)
|
928boy |
928 V8 modimine
Vabandan, kui asi ebaselge oli. Siin siis vajalikud täpsustused:
1) kasutusotstarve: tegu on grand toureriga ja eesmärgiks on "maksimeerida" kõiki selle aparaadi omadusi, muuhulgas ka dünaamikat. Plaanis on investeerida (eelkõige aega, aga loomulikult ka muid ressursse) nii kaalu vähendamisse, võimsusesse, väljanägemisse, kui ka näiteks korrosioonikindlusesse (kui mainida põhilisemat). Kuna selle projektiga saab tõeliselt rohkelt jebimist olema, siis sooviks oma töö vilju nautida võimalikult mitmekesiselt: vaikselt kruiisitades, veerandmiilil, käänulisel asfaldil. Ainus, millega kompromisse on kavas teha, on lõppkiirus. Loomulikult teadvustan ma endale, et "autoga, millega saab mitut asja teha, ei saa tegelikult midagi teha". Aga tegu on esimese projektiga ja seetõttu piisab ka keskpärasest tulemusest.
2) eelarve: enamus on kavas ise teha aga loomulikult olulisematest juppidest tuleb osta parimad saadaolevad.
3) töömaht: olen siiski sunnitud ennast tolle konkreetse töömahuga piirama, kuna tegu ei ole SBC-ga. Stroker-kit ei tule kõne alla, kuna parim vänt, mida sellele saada oleks, ei ole sepistatud (erinevalt stock-vändast) vaid lihtsalt sepistatud balvaanist välja treitud. Ülelaadimise olen samuti esialgu kõrvale heitnud, vabalthingav tundub tõsise väljakutsena. Muidu on kavas kasutada kõiki võimalikke nippe, millele ligipääsu oleks
Küsimuse esitasin selleks, et oleks üks siht (suurusjärk hobuseid), mille poole püüdlema hakata. Mootor pole küll SBC, kuid töömaht tuleb sama (ca. 356cid). Mind lihtsalt huvitas, palju sellise töömahu juures vabalthingavana SBC kui üks tihtimoditud mootor paremates peredes välja annab. |
20.01.2003 at 12:48 |
|
peep Moderator |
928 V8 modimine
Ära ole nii tagasihoidlik, räägi ikka konkreetselt, millist autot ehitada soovid.
Pole mõtet hakata mingitest hj. rääkima, kui pole teada ei mootori tüüp ega rahanumber mis kasutada - ainult seda teame, et suurema osa tööst teed ise. V8 ja 356 cid ei ütle eriti midagi, vähemalt minule mitte. Kas on üldse jutt USA päritolu mootorist
On, mis ta on - soovitan enne millegi ostmist pikalt ja põhjalikult netist uurida mis töötab ja mis mitte. Kui Sa väidad, et kavatsed osta parimad jupid saadaolevatest, siis on seda natuke raske uskuda juhul kui Sa miljonär pole, kuna tavaliselt *parimad* jupid maksavad kordades rohkem kui parimatest natuke kehvemad jupid.
Btw. ühest tükist väljafreesitud vänt (ehk billet) on tugevam kui sepistatud vänt ainult ka palju kallim. |
20.01.2003 at 12:59 |
Last edited 20.01.2003 at 13:02 by peep (Moderator)
|
newton Moderator |
928 V8 modimine
Kui sa oma nimele vastavat autot ehitad, siis mulle meenub üks Hot Rod Magazine, kus 928 mootor oli 396 CID'ini avardatud, ei vaadanud küll täpselt, mis juppe seal kasutati. |
20.01.2003 at 13:08 |
|
79capri |
928 V8 modimine
quote: 928boy:
eelarve: enamus on kavas ise teha aga loomulikult olulisematest juppidest tuleb osta parimad saadaolevad.
Nad tegelevad V8 Porsche mootoridega
http://www.devek.net |
20.01.2003 at 13:58 |
|
928boy |
928 V8 modimine
Vabandan, et SBC ehitamise teemasse palju offtopicut olen külvand. Tegu jah Porsche 928-ga, mootori nr. siin foorumis vist eriti midagi ei ütle, kuna tegu europisimootoriga.
Miljonär ei ole aga kuna toda mootorit võistlusteks kasutatud ei ole (v.a. mõned eratiimid), siis eriti $$$ juppe sellele polegi võimalik osta. Samas v. odavat kraami ka ei leidu. Nii aftermarket kui OEM enam-vähem samas kirves hinnaklassis.
quote: Nad tegelevad V8 Porsche mootoridega
http://www.devek.net
Devek pakubki eelnimetatud sroker-kitti, millega (+veel mõned modid) töömahu 396-ni saab
quote: Btw. ühest tükist väljafreesitud vänt (ehk billet) on tugevam kui sepistatud vänt ainult ka palju kallim.
Kuis saab see nii olla? Balvaanist väljafreesides katkestatakse ju detaili kristallvõre. Enne freesimist aga sepistamise teel põhilise vormi ettelöömisega jääb kristallvõre detaili vormi järgima. Võimalik, et ajan midagi väga segi. Seetõttu toon siin ära konkreetsed välismaakeelsed terminid: tehase vänt: twisted forged; DEVEKi stroker vänt: made (carved) from an
English billet forging.
Kuid see kõik OT. Mind huvitab lihtsalt ,kui paljuks sama töömahuga "õhupumbad" ameerikamaal võimelised on? |
20.01.2003 at 18:37 |
|
partel |
928 V8 modimine
quote: 928boy: Kuid see kõik OT. Mind huvitab lihtsalt ,kui paljuks sama töömahuga "õhupumbad" ameerikamaal võimelised on?
358 cid - Pro Stock Truck 900-950 hj, Nascar 750-800 hj. Nende jupid on vabamüügil , aga $$$$$..
Nagu tabavalt mainisid, on need "õhupumbad", rohkem jõudu -> rohkem õhku -> rohkem pöördeid. Rohkem pöördeid = $$$$$ ja ebamugav tänavasõidul.
350 cid - kuskil 360-380'st hj't hakkab juba "karusemaks" minema, alla 2000-2500 pöörde ei taha enam, ning tippvõimsuspöörded üle 6000.
Vaatasin ka seda Devekit ja Porsche hinnakoefitsient on u. 3
Ainus performance modifikatsioon, mida mina teeksin, on SBC asemele panna
Vähelevinud/eksootiliste mootorite forssimine on alati väiksema know-how, osadevaliku ning kordades kõrgema hinnaga. |
20.01.2003 at 19:35 |
|
peep Moderator |
928 V8 modimine
quote: 928boy: Kuis saab see nii olla? Balvaanist väljafreesides katkestatakse ju detaili kristallvõre. Enne freesimist aga sepistamise teel põhilise vormi ettelöömisega jääb kristallvõre detaili vormi järgima
Ei ole ka mingi metallispets aga nagu ma aru saan on võti õiges materjalivalikus. Scat on päris tegija vändatootja ja nad oma kodulehel selgitavad mis on billet vänt ja mis on tema eelised tavalise forged vända ees:
http://www.scatcrankshafts.com/newslawtwo02.html
eks sama teema kohta on infi netis veel ja küll aga Sul ei ole billet vänta vaja.
Porsche on jah natuke rahaliselt raskem teema modimise puhul, kas Sa kohalikke Porschefanatte ei tunne ? Nemad oskavad kindlasti parimat nõu anda. Ma isiklikult natuke kahtleksin enne kui hakkaksin 928 mootorisse suuri summasid matma, võidusõiduautot tast niikuinii ei saa ja tavasõiduks on tal ju jõudu küll. Aga see on loomulikult minu subjektiivne arvamus, Sinu auto ja raha, peaasi, et ise rahul oled.
Mis mootor konkreetselt on ja kuidas Sa ta 5,8 liitriseks saad ? |
20.01.2003 at 19:55 |
|
partel |
928 V8 modimine
BTW, Scat'i väntasid tehakse Hiinas. Huvitav kas seetõttu, et Hiina kvaliteet on kõrgem Usa omast? |
20.01.2003 at 20:01 |
|
peep Moderator |
928 V8 modimine
quote: BTW, Scat'i väntasid tehakse Hiinas. Huvitav kas seetõttu, et Hiina kvaliteet on kõrgem Usa omast?
pärtel, palun ära võta sõna nende teemade all, millistest Sa palju ei tea (mazda summutid, väntvõllid jne.) - ok ?
quote: In our 42,000 square feet manufacturing facility in Redondo Beach, California, we use over 25 different CNC machining centers to manufacture crankshafts for every conceivable type of engine. SCAT manufactures and distributes over 20,000 crankshafts per year and more than double that in connecting rods.
We welcome you to visit our facility and see for yourself how our quality parts are manufactured and distributed for you, our valued customer.
http://www.scatcrankshafts.com/
Aga seda oleks huvitav kuulda, miks ei ole võimalik hiinas toota nii kvaliteetseid tooteid kui usas ? |
20.01.2003 at 20:15 |
Last edited 20.01.2003 at 20:18 by peep (Moderator)
|
partel |
928 V8 modimine
SCAT vändad saavad "viimase lihvi" tõepoolest USAs, aga toorikud tulevad Hiinast.
See käib ka päris paljude juhtivate/tuntud vända ja kepsu tootjate kohta. Aga millegipärast pole pärast Hiinasse üleviimist hinnad langenud...
Samas SCAT vändad käivad mõõdukalt forsseeritud mootorile küll. |
20.01.2003 at 20:43 |
|
928boy |
928 V8 modimine
Suur tänu nende heppanumbrite eest. Ise olen mõelnud 400-500 vahele.
quote: kas Sa kohalikke Porschefanatte ei tunne ? Nemad oskavad kindlasti parimat nõu anda.
Tunnen, kuid nendel teemaks rohkem 911 haipimine.
quote: Mis mootor konkreetselt on ja kuidas Sa ta 5,8 liitriseks saad ?
Hetkel on mul kaks 4,7l S-versiooni mootorit M28/12, mis tehaseseades 300 hj annavad. Lisakuubikud tuleksid GTS-i vändast, millel on 85,9mm käik ja 968 kolbidest, millel 104mm läbimõõt. Kokku 5838 cm3.
See Scat Industries link oli huvitav. Vaja mõne professoriga enne veel konsulteerida, annan siis siia foorumissegi teada (siiani olen teadnud, et sepistamine metalldetaili siseelule kõige paremini mõjub: näiteks kriitilise tähtsusega hammasrataste hambad sepistatakse välja, mitte ei freesita). Kui billet tõesti hea on, leiab Deveki vänt tee ehk ka minu plokki - Deveki enda väitel on nende vändal parem õlitus, kui GTS-i originaalil. Siiski selles veidi kahtlen, kuna GTS-i vända puhul säilub veel teoreetilinegi võimalus tulevikus surveastet vähendada, kui kompressori isu peale peaks tulema. |
20.01.2003 at 23:23 |
|
partel |
928 V8 modimine
quote: 928boy: Suur tänu nende heppanumbrite eest. Ise olen mõelnud 400-500 vahele.
Hetkel on mul kaks 4,7l S-versiooni mootorit M28/12, mis tehaseseades 300 hj annavad.
Ehh, 4.7L on 97 x 78.9 mm. Ok... Mõtlesin, et näpiks asja tarkade programmidega, andmete sisestamisel selgus, et see teeb tollides 3.82 x 3.106
Can you say REVVVVVVSSSS!!
Race: 900 hj @ 11000 vabalt, piirdusin 235 psi BMEP (Pro Stock). Tunnel-ram, vaid 13:1 ja olemas. Piece of cake.
Hi perf street: single plane, 10:1 ja 550 hj @ 8000.
Siis üritasin selle va 300 hj @ 6000 kätte saada. See oli ikka tõsine kägistamine, nagu mõne 70'ndate usa mootori puhul. Hingamine läbi õlekõrre ja punn p**sse
Ma praegu ei tea millega ja kui palju "kägistati", ja mis kaante andmed/potentsiaal on, aga kui õhu vabalt liikuma saab, mis selle bore-stroke suhtega ei tohiks probleemne olla, siis korralikud kolvid-vänt (kui neid stockis juba pole), Croweri kepsud, ja tahhokat uputama!
Nüüd saan aru, miks GTS on stroker ja üldse müüakse stroker kitti
BTW vaatasin, et FAST müüb Vortechi bloweri kitti $5K+ eest. See on plan B.
|
21.01.2003 at 04:59 |
|
peep Moderator |
928 V8 modimine
quote: 928boy: Tunnen, kuid nendel teemaks rohkem 911 haipimine.
Hmm, Jamesil peaks just heads & cam 928 olema ehk ta on teinud osaliselt seda, mida sinagi plaanid.
Siiski ma ei saa päris hästi aru Sinu loogikast, iga mootori saab ju teha kuitahes võimsaks, kõik oleneb turul saadaolevatest komponentidest ja nende hinnast ning kasutatavast rahahulgas. Ma aeg-ajalt loen silmaringi laiendamiseks rennlisti foorumit ja kuigi pole kunagi eriti süvenenid, siis tundub 928 modimine üle 400 hj. küllatki tõ$i$e teemana. Näiteks see thread, 5 leheküljel on huvitavamat teksti. Sa ikka loed seda või analoogseid foorumeid ?
Sellest threadist jäi huvitav tekst silma:
quote: We need competition for the big three so we can get some realistic prices on parts and services. You ever wonder why a STOKER crank from Scat for a small block chevy costs $400 and one for our 928 from Scat cost $3000? Its called HIGHWAY ROBERY! They do it and we suckers pay for it because THEY CAN!
ehk ilmselt 928 mootoriehitajaid ahistatakse aftermarketi poole pealt - nagu ikka vähelevinud autode omanikke. |
21.01.2003 at 10:25 |
Last edited 21.01.2003 at 10:30 by peep (Moderator)
|
Riho |
928 V8 modimine
Aga seda oleks huvitav kuulda, miks ei ole võimalik hiinas toota nii kvaliteetseid tooteid kui usas ?
Arvan, et Hiinas on võimalik teha kvaliteetseid asju ja ilmsesti teahakse ka.
Kuid suur osa asju, mis Hiinast eksporditakse on tehtud sekundaarsest toormest (maakeeli prügist välja sorditud plastikust, metallist etc). Ehk toormes kasutatakse suht. palju sekundaarset tooret (võrreldes Lääne maj. ruumiga), mille kvaliteedi omadused on küll lähedased esmasele, kuid siiski mitte päris sama. Ja siit kvaliteedi vahe tulebki. Kindlasti ei ole neil ka nii pikka kogemust V8 juppide tegemisega
|
21.01.2003 at 10:43 |
|
Lembit |
928 V8 modimine
Alustaks sellest:
quote: partel:Hi perf street: single plane, 10:1 ja 550 hj @ 8000.
8000 rpm ei ole kolviga, mille läbimõõt on 97 mm ja kõrgus tehasest 82.85 mm (loe: kaalub palju) sugugi mitte lihtne. Eriti standardkepsu ja standardõlitusega.
quote: partel:Race: 900 hj @ 11000 vabalt, piirdusin 235 psi BMEP (Pro Stock). Tunnel-ram, vaid 13:1 ja olemas. Piece of cake.
11000 on, mitte väga täpselt arvutades, kepsule ligi topelt jõud võrreldes 8000 rpm'ga
|
21.01.2003 at 13:35 |
|
partel |
928 V8 modimine
Ma tahtsin vaid välja tuua 97 x 78.9 ploki potentsiaali. Näiteks 3.48" käiguga SBC tuli tehasest 4xxxx pöördesena, aga 3.3" (vähendatud käiguga) SBC Competition Eliminator mootor annab sobivate osadega vabalt 10000+ p/min.
78.9 mm käik teeb 11000 p/min juures kolvi kiiruseks 5700 ft/min (29 m/s), mis on täpselt piiri lähedal.
Deveki lehelt vähemalt leidsin nimed J&E ja Wiseco (head kolvid) ning, mis peaasi, väga head kepsutootjad Crower ja Carillo. Ehk probleemi ei näe.
Aga mis minu jaoks täiesti tundmatu - mis on kaante andmed ja potentsiaal? |
21.01.2003 at 14:43 |
Last edited 21.01.2003 at 14:52 by partel
|
Lembit |
928 V8 modimine
quote: partel:78.9 mm käik teeb 11000 p/min juures kolvi kiiruseks 5700 ft/min (29 m/s), mis on täpselt piiri lähedal.
Mida see kolvi keskmine kiirus näitab? Viitad äkki mõnele artiklile?
Edit: Uurisin. Ma ei tea, kas A.G.Bell on piisava autoriteediga mees, aga tema raamatust "Performance Tuning in
Theory and Practice" on väidetavalt pärit sellised arvud:
Stock Motor -- 3,500 fpm (cast crank, stock rods and cast piston)
Heavy Duty Motor -- 4,000 fpm (forged crank, peened rods w/ good bolts, forged piston)
Drag Racing Motor -- 5,000 fpm (forged crank, alum rods, lighweight pistons, etc.)
|
21.01.2003 at 15:25 |
Last edited 21.01.2003 at 15:51 by Lembit
|
partel |
928 V8 modimine
quote: Lembit:Ma ei tea, kas A.G.Bell on piisava autoriteediga mees, aga tema raamatust "Performance Tuning in
Theory and Practice" on väidetavalt pärit sellised arvud:
Stock Motor -- 3,500 fpm (cast crank, stock rods and cast piston)
Heavy Duty Motor -- 4,000 fpm (forged crank, peened rods w/ good bolts, forged piston)
Drag Racing Motor -- 5,000 fpm (forged crank, alum rods, lighweight pistons, etc.)
Kui ma ei eksi, siis on see raamat aastast 1981.
Aasta 2003 seisuga on NHRA Pro Stock ja Comp mootorid ca 5500 ft/min käiguvahetuspunktiga. Üle 6000 hakkab jõud hävima, koos juppidega...
Muuseas, F1 kolvi kiirus on ca 4500 ft/min @ 19000 p/min, ehk sama, mis Lauri või Erkki BBC'l 6800 pöörde juures.
|
21.01.2003 at 18:01 |
|
Lembit |
928 V8 modimine
quote: partel: Muuseas, F1 kolvi kiirus on ca 4500 ft/min @ 19000 p/min
Einoh, müts maha ulmelise mehe ees .
Sulle on 5700 fpm kolvikiirusega ootor "Piece of cake"!!
Vähe sellest, see on sinu pakutud andmete põhjal veel oluliselt kõvem sõna, vähemalt oma kolvikiiruse poolest, kui tänapäevane F1 mootor.
PS: Sinu välja pakutud F1 mootori kolvikäik veidi üle 36 mm ja silindriläbimõõt üle 102 mm. Oled ikka kindel?
Äkki saaks järgnevates postides ka allikad siiski ära mainida. |
21.01.2003 at 18:57 |
|
devilc
Moderator |
928 V8 modimine
Lembit, Pärtli jutt võib õige küll olla. Road & Track näiteks kirjutas, et Honda S2000 mootoril (84 mm kolvikäik, 4960 fpm @ 9000 rpm, piiraja tegelikult veel kõrgemal, niisiis see - erandlik - stock mootor on 5000+ fpm) on need kiirused F1-st suuremad. |
21.01.2003 at 19:15 |
|
Lembit |
928 V8 modimine
quote: devilc: Lembit, Pärtli jutt võib õige küll olla. Road & Track näiteks kirjutas, et Honda S2000 mootoril (84 mm kolvikäik, 4960 fpm @ 9000 rpm, piiraja tegelikult veel kõrgemal, niisiis see - erandlik - stock mootor on 5000+ fpm) on need kiirused F1-st suuremad.
Ma ei väida, et ei saa ehitada mootorit, mis oleks võimeline kolvikiirusteks 5700 fpm. On, aga see ei ole lihtne. Eriti ei ole see lihtne 97 mm läbimõõduga kolviga, mille kõrgus on 82 mm. See kolb kaalub lihtsalt nii palju.
Samuti ei ole F1 mootoril 19000 rpm juures kolvi kiirus 4500 fpm.
Milleks pritsida välja arve, mis on laest võetud?
|
21.01.2003 at 20:05 |
|
partel |
928 V8 modimine
Ringrajaautodel on alla 5000 fpm seepärast, et terve mootoriga finisheerida.
See suur fpm pole mingi uhkustamise asi, vaid tingitud silindriläbimõõdu piiratuse tõttu pikemast kolvikäigust. Üle 6000 hakkavad jupid lagunema ja kolb põleva segu eest "ära sõitma".
Seetõttu ongi näiteks NHRA 500 cid/8.2L Pro Stock 1320 hj @ 8900 p/min, ehk 160 hj/l, aga IHRA oma 130mm kolvikäiguga 815 cid/13.4L vaid 1600 hj @ 7500, ehk 120 hj/l.
|
21.01.2003 at 20:29 |
|
devilc
Moderator |
928 V8 modimine
quote: Lembit: Samuti ei ole F1 mootoril 19000 rpm juures kolvi kiirus 4500 fpm.
Milleks pritsida välja arve, mis on laest võetud?
Noh, kui Honda väidab, et S2000 mootoril, mille fpm=5000, on need suuremad kui F1-s, siis miks ei või F1 kiirused sealkandis (< 5000 olla)?
|
21.01.2003 at 20:40 |
|
|