Poster |
Message |
Astro SS |
Megasquirt EFI kogemusi ?
ON siin foorumis inimesi ,kes omavad infot Megasquirt Do-It-Yourself EFI valmistamise ja kasutamise kohta?
edit: nede kodukas on juba läbi kolatud
siin on nede kodukas http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
11.02.2004 at 11:27 |
Last edited 11.02.2004 at 11:29 by Astro SS
|
VäikeTõnn |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Siin natuke on selle kohta http://www.geocities.com/perboddum/megasquirt.html
|
11.02.2004 at 12:44 |
|
pppp |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Kui peaks juhtumisi PCB-de/juppide tellimiseks minema, siis oleks ka huviline... |
11.02.2004 at 13:08 |
|
jyrki |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Some guy here has installed one in to his SB chevy. http://www.saunalahti.fi/~jrar/FIen.html |
11.02.2004 at 13:29 |
|
Jutulind |
Megasquirt EFI kogemusi ?
quote: pppp: Kui peaks juhtumisi PCB-de/juppide tellimiseks minema, siis oleks ka huviline...
Sama siin.
____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4 |
11.02.2004 at 15:18 |
|
Vanaisa Moderator |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Väike palve ka - kui keegi hakkab asja tegema, siis poleks paha väike artikkel + pildimaterjal. Head juhendavat materjali pole kunagi küllalt...
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
11.02.2004 at 17:57 |
|
Astro SS |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Mul on see plaanis ja kogun infot,mõttekaaslasi.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
11.02.2004 at 18:19 |
|
madis |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Ma võin kokkupanemise korraldada, kui ise ei oska |
11.02.2004 at 18:21 |
|
Astro SS |
Megasquirt EFI kogemusi ?
quote: madis: Ma võin kokkupanemise korraldada, kui ise ei oska
Oles sa orgunnar või tegutseja?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
11.02.2004 at 18:24 |
|
Vanaisa Moderator |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Astro, kas sa tahad V8 peale pritset tegema hakata?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
11.02.2004 at 18:38 |
|
Astro SS |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Alustuseks tahaks ühe turbo-mikromootori õhku lasta, siis võib juba 8 silindriga katsetama hakata.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
11.02.2004 at 18:42 |
|
madis |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Tood plaadi ja jupid ja panen kokku, siiski olen sunnitud ka raha küsima. Aga foorumiliikmele teen soodsalt.
Ehk siis 400,-. |
11.02.2004 at 19:53 |
Last edited 11.02.2004 at 19:54 by madis
|
5.0 |
Megasquirt EFI kogemusi ?
quote: madis: Tood plaadi ja jupid ja panen kokku, siiski olen sunnitud ka raha küsima. Aga foorumiliikmele teen soodsalt.
Ehk siis 400,-.
vähe OT, aga mul on olemas üks digi A/F näidiku kit (kõik detailid koos plaatide ja korpusega, aga kokku jootmata)- kas selle ka kokku saaks? Mul on küll varasemast elust vastav nüüdseks pisut roostes oskus olemas, kuid aega napib ja riistad on ka aja jooksul ära rännanud. Ehk saab mingi tasu eest kaubale? |
11.02.2004 at 20:35 |
|
madis |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Ok, cash on meil alati welcome
Helista homme kuskil 11-12 tel. 6120673, lepime kokku. |
11.02.2004 at 21:03 |
|
Jutulind |
Megasquirt EFI kogemusi ?
BTW Astro - sama asja saab väikeste modidega ka süüte juhtimiseks kasutada. Nii et kui hakkad juba autot ajusid täis ajama võta 2 tükki Otsisin aga hetkel ei leidnud seda lehte üles, kus sellest modist kirjutati.
____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4 |
12.02.2004 at 02:30 |
|
Fog |
Megasquirt EFI kogemusi ?
quote: Jutulind: BTW Astro - sama asja saab väikeste modidega ka süüte juhtimiseks kasutada. Nii et kui hakkad juba autot ajusid täis ajama võta 2 tükki Otsisin aga hetkel ei leidnud seda lehte üles, kus sellest modist kirjutati.
google->"megaspark"
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
12.02.2004 at 08:35 |
|
MossOpel |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Üks asi on see kokku panna aga mis valemiga te mootori sellega korralikult käima loodate saada? |
12.02.2004 at 08:55 |
|
Astro SS |
Megasquirt EFI kogemusi ?
megasquirt süüde http://www.bgsoflex.com/mjl/mjl_edis.html
sellel lehel on vanakesel Toyota turbo mootor ,millel on megasquirt süüde ja pritsunghttp://www.4agte.com/
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
12.02.2004 at 11:13 |
|
karikas |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Tekkisid mõned küsimused. Äkki keegi luges tähelepanelikumalt...
Kas pöörete jaoks on pöörete andur vajalik või lepib ta ka süüteimpulssidega?
Kui mitme jaotusega MAP andur arvesse võetakse?
Kas õhu temperatuuri kohta oli tabel või arvutatakse korrektsioon valemiga?
Kas kiirendusresiim lülitub täistalla puhul või mingi muu segusiibri asendi puhul. Kas seda võrreldakse pööretega?
Kas kiirenduse korrektsioon on kontsant või sõltub see millestki (on selle jaoks kah tabel)?
Kuidas labda näitu kasutatakse? Ainult tühikäigul? Kas on nn. iseõppival resiimil ja kas arvestatakse katalüsaatori vajadustega?
Kas see uuem süütega variant on juba saadaval? FAQ-s väidab, et nagu ei oska veel südet juhtida. |
12.02.2004 at 12:03 |
|
Astro SS |
Megasquirt EFI kogemusi ?
väike joonis anduritest
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
12.02.2004 at 12:19 |
|
karikas |
Megasquirt EFI kogemusi ?
quote: karikas: Tekkisid mõned küsimused. Äkki keegi luges tähelepanelikumalt...
Njah. Keegi pole veel vastanud. Uurisin ise asju täpsemalt ja leidsin mõned vastused. Samas hakkavad koitma üha enam selle EFI puudused...
MAP anduri jaotus on 255. Need 8 registri positsiooni saab jaotada ebasümmeetriliselt. Sama pöörete puhul. Jagamise jääki kasutatakse siis interpoleerimiseks, st. neljast lähimast täiteastmest (8x8 seast) arvutatakse üks. Pakun, et see meetod on ikkagi väga ebatäpne. Katsuge mõni momendikõver katta 8 sirge joonega ilma, et see märkimisväärselt ei eksiks. Teine nüanss on see, et täiteaste on antud täisarvprotsentides, mis ise juba tekitab suure vea. Eriti madala sisselaske rõhu puhul.
Ideoloogiliselt on sellel veel puuduseid. Näiteks see, et pihustatakse kogu töötsükkli jooksul ja niimitu korda, kui mitu silindrit sul on (pihustusimpulss starditakse süüteimpulsi järgi ja kõik pihustid samahästi kui ühe juhtme otsas). See tekitab ajastusprobleemi ja 8 silindri puhul võib see kõrgematel pööretel liiga tihedaks osutuda. On pakutud kompromissina võimalus harvemini pritsida, nii üle ühe süüte jne., kuid see muudab pritse ajastuse veelgi ebaühtlasemaks.
Ideaalse ajastuse puhul peaks pihustama ainult siis, kui õhk runneris liigub ja võimalusel ainult selle aja jooksul. Pihustama peaks sisselaske takti keskel rohkem, kuna siis liigub õhk kiiremini. See aitab segu paremini segada ja on eriti oluline madalatel pööretel, eriti kui kaase ja runnereid on porditud (karpade puhul pole portimine niisuureks probleemiks). Mida kiiremini segu läbi avade liigub, seda paremini ta seguneb. Paljuklapilistel on põhiprobleemiks madalatel kaduma minev moment. Seega madalatel pööretel peaks pihustama paljude lühikeste impulssidena ja kõrgetel võib ühe pika törtsu anda või lisaks valel ajal pihustada, kuna segu ei jõua seinani ja muud protsessid tegelevad segu ühtlustamisega. See aga eeldab iga pihusti eraldti kontrollimist.
Tolle süsteemiga törtsutatakse igal hetkel, enamuse sellest siis, kui sisselaskeklapp kinni ja õhk seisab. See kütusekogus siis ladestub seintele või halvemal juhul läheb ühes puntras silindrisse ja väikese hoo tõttu ei segune. Eriti jama on see siis, kui klappide ülekate ei ole täpne ja see esimene ports sõidab väljalaskesse. Sisselaske takti lõpus võidakse silindrisse imeda lihtsalt puhast õhku, kuna pihustust sellel ajahetkel ei toimu. Tulemuseks on ebaühtlane segu ja käik madalatel pööretel. Kui arvesse võtta veel täisarv täituvusprotsendist tekkiv viga vähese gaasivajutuse puhul, siis peaks mootor sellise ajuga tühikäigupööretel üsna rahutu olema ja minek madalatel kehva...
Või olen ma millestki valesti aru saanud?
Karikas |
12.02.2004 at 18:32 |
|
aif |
Megasquirt EFI kogemusi ?
quote: karikas: quote: karikas: Tekkisid mõned küsimused. Äkki keegi luges tähelepanelikumalt...
Njah. Keegi pole veel vastanud. Uurisin ise asju täpsemalt ja leidsin mõned vastused. Samas hakkavad koitma üha enam selle EFI puudused...
MAP anduri jaotus on 255. Need 8 registri positsiooni saab jaotada ebasümmeetriliselt. Sama pöörete puhul. Jagamise jääki kasutatakse siis interpoleerimiseks, st. neljast lähimast täiteastmest (8x8 seast) arvutatakse üks. Pakun, et see meetod on ikkagi väga ebatäpne. Katsuge mõni momendikõver katta 8 sirge joonega ilma, et see märkimisväärselt ei eksiks. Teine nüanss on see, et täiteaste on antud täisarvprotsentides, mis ise juba tekitab suure vea. Eriti madala sisselaske rõhu puhul.
Ideoloogiliselt on sellel veel puuduseid. Näiteks see, et pihustatakse kogu töötsükkli jooksul ja niimitu korda, kui mitu silindrit sul on (pihustusimpulss starditakse süüteimpulsi järgi ja kõik pihustid samahästi kui ühe juhtme otsas). See tekitab ajastusprobleemi ja 8 silindri puhul võib see kõrgematel pööretel liiga tihedaks osutuda. On pakutud kompromissina võimalus harvemini pritsida, nii üle ühe süüte jne., kuid see muudab pritse ajastuse veelgi ebaühtlasemaks.
Ideaalse ajastuse puhul peaks pihustama ainult siis, kui õhk runneris liigub ja võimalusel ainult selle aja jooksul. Pihustama peaks sisselaske takti keskel rohkem, kuna siis liigub õhk kiiremini. See aitab segu paremini segada ja on eriti oluline madalatel pööretel, eriti kui kaase ja runnereid on porditud (karpade puhul pole portimine niisuureks probleemiks). Mida kiiremini segu läbi avade liigub, seda paremini ta seguneb. Paljuklapilistel on põhiprobleemiks madalatel kaduma minev moment. Seega madalatel pööretel peaks pihustama paljude lühikeste impulssidena ja kõrgetel võib ühe pika törtsu anda või lisaks valel ajal pihustada, kuna segu ei jõua seinani ja muud protsessid tegelevad segu ühtlustamisega. See aga eeldab iga pihusti eraldti kontrollimist.
Tolle süsteemiga törtsutatakse igal hetkel, enamuse sellest siis, kui sisselaskeklapp kinni ja õhk seisab. See kütusekogus siis ladestub seintele või halvemal juhul läheb ühes puntras silindrisse ja väikese hoo tõttu ei segune. Eriti jama on see siis, kui klappide ülekate ei ole täpne ja see esimene ports sõidab väljalaskesse. Sisselaske takti lõpus võidakse silindrisse imeda lihtsalt puhast õhku, kuna pihustust sellel ajahetkel ei toimu. Tulemuseks on ebaühtlane segu ja käik madalatel pööretel. Kui arvesse võtta veel täisarv täituvusprotsendist tekkiv viga vähese gaasivajutuse puhul, siis peaks mootor sellise ajuga tühikäigupööretel üsna rahutu olema ja minek madalatel kehva...
Või olen ma millestki valesti aru saanud?
Karikas
Olles selle megasplutsu ja tema eelkäija arengut pikalt jälginud. Kogu see matemaatike seal taga on väga hästi läbi arvutatud. Neid squirte käib ringi õige mitu ja nad toimivad. Mis puutub sellesse kõik pritsid pritsivad ja siiselase on kinni siis tegemist on profesionaalsete autoehitusfirmade vana trikida. Kasutavad nad seda ammu ja teevad seda ka edaspidi.
____________________________
aif, LX "broken mare" Mustang 2.3
XS "thrashed" PUG 206 |
13.02.2004 at 16:47 |
|
karikas |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Hõm. Jääb nagu mulje, et üritan asja maha teha? Ei, pigem otsin põhjendust, milleks kallimat eelistada, kuid ei leia. Või et miks mitte ise midagi välja mõelda. Pole ju tegemist musta kastiga...
quote: aif:Olles selle megasplutsu ja tema eelkäija arengut pikalt jälginud. Kogu see matemaatike seal taga on väga hästi läbi arvutatud.
Kui siin liigub asjaga kursis olijaid, siis kasutaks kohe võimalust ja kontrolliks, kas olen sellest matemaatikast õieti aru saanud. Arvutus peaks umbes käima nii:
1) Pöörded mõõdetakse kas pöörete-anduri impulsside või süüteimpulsside ajavahet mõõtes.
2) Arvutatakse sisselaske rõhk MAP pinge järgi.
3) Leitakse, millisesse vahemikku 7-st need näitajad satuvad ja võetakse 4 lähimat täituvuse protsenti tabelist. Jagamise jäägi abil interpoleeritakse neist neljast üks number, mis näitab täisarv potsendina täituvust.
4) Võetakse parameeter, mis näitab 100% täituvuse puhul optimaalset pihusti lahtioleku aega (arvutatav näitaja töömahu ja pihusti suuruse järgi).
5) Korrigeeritakse seda näitu täituvuse protsendi abil.
6) Kütusekogust (ehk lahtioleku ega) korrigeeritakse sisselaske õhu temperatuuri näidu abil arvutatud protsendi võrra.
7) Määrab mootori temperatuuri järgi, kas on soojendusresiim.
8) Kui on soojendusresiim (st. mootori temperatuur on alla etteantud piiri) ja segusiiber tühikäiguasendis, siis annab möödapääsiklapile avanemise signaali ja suurendab kütusekogust etteantud protsendi võrra (tabeli järgi).
9) Määrab pöördeid ja segusiibri asendit võrreldes, kas on kiirendusresiim ja kui tugev see on.
10) Kui on kiirendusresiim, siis pikendab pihusti lahtioleku aega (ehk kütusekogust) etteantud protsendi võrra (tabeli ja arvutuste abil).
11) Kui ei ole soojendusresiim ja ei ole kiirenduse resiim, siis arvutab lambda näidu järgi lähendudes korrektsiooni, mille abil tehakse kindlaks ka välisõhu tingimused (atmosfäri rõhk, õhu temperatuur, hapniku sisaldus jne).
12) Muudab kütusekogust mälus oleva lambda korrektsiooni (EGO %).
13) Annab tulemuse taimerile üle.
14) Taimer käivitub süüteimpulsi peale ja avab kindlaks ajaks kas kõik või pooled pihustid (vastavalt, kuidas seatud).
quote: Mis puutub sellesse kõik pritsid pritsivad ja siiselase on kinni siis tegemist on profesionaalsete autoehitusfirmade vana trikida. Kasutavad nad seda ammu ja teevad seda ka edaspidi.
Jah, kuid nende nukkvõll on kah üsna konservatiivne jättes ülekattese varud sisse ja silinder ei saa kunagi täitsa puhtaks ventileeritud. Tuunimiseks oleks ju rohkem kavalust tarvis.
|
13.02.2004 at 17:23 |
|
max |
Megasquirt EFI kogemusi ?
Chevy TPI mootoris pritsivad küll mitte kõik, aga siiski 4 silindrit korraga - pole häda kedagi, toimivad. SFI (iga pihusti eraldi) tuli LT1-ga, f-bodydel '93, Vettedel vist aasta varem. |
13.02.2004 at 23:21 |
|
jaanus |
Megasquirt EFI kogemusi ?
üks lihtne valem: BPW = BPC * MAP * T * A/F * VE * BVC * BLM * DFCO * DE * CLT * TBM
ja pisut pikem seletus selle juurde on - http://www.customefis.com/GMEFI.html
enamus pritsungeid toimivad pea samadel alustel ning eneseharimiseks on hea DIY-EFI listi lugemine. Midagi erilist tegelikult pritsungites ei toimu ning megasquirt selles suhtes midagi erilist ei ole. Ei tasu endale asja liiga keeruliseks ka luulutada.
Kui aga megasquirti tegema hakata, siis kuskil netis on ka selle derivaat, mis on tehtud atmeli peale. Meie oludes ehk isegi motorollerist parem, kuna atmeli teperatuuritaluvus kipub parem olema. |
14.02.2004 at 03:43 |
|