register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Surveaste   1 2  
Poster Message
JustMe
Surveaste
Küsimus selline , et millise surveastmeni kannatab sõita 95 bensiiniga?
Ma saan aru, et parem bensiin annab parema tulemuse aga mul vaja teada, et kas 95ga saab siis veel ka sõita ilma suurema detonatsiooni ohuta, kui surveaste kuskil 10.5:1 on?

____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS
22.03.2004 at 11:48 Last edited 22.03.2004 at 11:48 by JustMe
Jutulind
Surveaste
quote:
JustMe: Küsimus selline , et millise surveastmeni kannatab sõita 95 bensiiniga?
Ma saan aru, et parem bensiin annab parema tulemuse aga mul vaja teada, et kas 95ga saab siis veel ka sõita ilma suurema detonatsiooni ohuta, kui surveaste kuskil 10.5:1 on?
10.5 nõuab sult kindlasti juba 98-t. Üldiselt üle 9.0 on 98 juba kindlasti soovitatav. Kui veel kõrgemale lähed ( üle 10.5 ) siis pead juba racingu peale mõtlema hakkama, kuna ka 98 hakkab detoneerima.


Kiire copy-paste selliselt lehelt http://www.misterfixit.com/deton.htm
Keep compression within reasonable limits. A static compression ratio of 9:1 is usually the recommended limit for most naturally aspirated street engines (though some newer engines with knock sensors can handle higher compression ratios).
Compression ratios over 10.5:1 may create a detonation problem even with 93 octane premium gasoline. So unless an engine is being built to run on racing fuel, keep the compression ratio within a reasonable range for pump gasoline. This, in turn, may require using lower compression pistons and/or cylinder heads with larger combustion chambers. Another option would be to use a copper head gasket shim with the stock head gasket to reduce compression.
Retarding the cam timing can also lower cylinder pressures to reduce detonation at low r.p.m., but doing so hurts low speed torque which is not recommended for street engines or cars with automatics.




____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
22.03.2004 at 12:13 Last edited 22.03.2004 at 12:15 by Jutulind
vvt
  
Surveaste
See sõltub rohkem konkreetsest mootorist kui mingisest 0,5 bar vahest. Üldiselt kannatab 95 välja 10,0 surveastme ning 98 11,5-12. UnoX 92 kannatab välja kuskil 9,0. Arvud toodud süüte normaalsetingu puhul.
Eelduseks on korralik (so suure süüteenergiaga) transistorsüüde ning kooniline-hemisfääriline põlemiskamber. Liiga kõrgeks ei maksa ajada juba sellepärast, et kui hakkad hiljem kuumade ilmadega süüdet hilisemaks sättima, aga nt 2.0 mootoril tähendab 1kraad 1kW. Kui kaant freesima hakkad, siis 9 korda mõõda ja 1 kord freesi. Pärast hõõritsaga tekkinud teravad põlemiskambri sisse jäävad servad ümaraks hõõritseda. Nendel on kalduvus piiroludes hõõguma hakata ning igasugu hõõgsüüdet ja muud jama teha.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
22.03.2004 at 12:27
Vanaisa
  
Moderator
Surveaste
10,5:1....Kas see tähendab, et minu 67 Caddy tahab ka 98 bena?
User Manual väidab, et premium (mis on usas vist 95 oktaaniarvuga) on soovitatav, aga mitte vajalik???

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
22.03.2004 at 12:27
vvt
  
Surveaste
Sõltub ka mootori süütesetingust......normaaloludes kannatab 10,5 veel 95-te. Kui just 95 pähe mingit jama ei tangi....

Suured rahulikud mootorid (nagu Caddy) on konservatiivsema eelsüütenurgaga.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
22.03.2004 at 12:29 Last edited 22.03.2004 at 12:30 by vvt
devilc
Moderator
Surveaste
quote:
Jutulind:Kui veel kõrgemale lähed (üle 10.5) siis pead juba racingu peale mõtlema hakkama, kuna ka 98 hakkab detoneerima.
Ilmselgelt unustas keegi seda Toyota ja Honda inseneridele öelda (surveastmed kuni 11.5:1). :)
22.03.2004 at 12:30
Vanaisa
  
Moderator
Surveaste
quote:
vvt: Sõltub ka mootori süütesetingust......normaaloludes kannatab 10,5 veel 95-te. Kui just 95 pähe mingit jama ei tangi....

Suured rahulikud mootorid (nagu Caddy) on konservatiivsema eelsüütenurgaga.
Nojah, aga manuali järgi võiks seal lausa rahulikult 92...76 (80) põletada?(95 soovitav)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
22.03.2004 at 12:33
vvt
  
Surveaste
Nendel (leanburn-ajastu) autodel on ka tuntavalt võimsamad süütesüsteemid ning knock-sensor. Kui jama tekib, reguleeritakse asi kohe välja. Pealegi sõltub detonatsioon siiski sellest survest, mis silindris tegelikult on. Kiiretel mootoritel on suured nukad, millega praktikas surve (dünaamiline kompressioon) langeb. Niiet pole asjad võrreldavad. Mingise täismalmist OHV 1.3 mootoril võib 95-ga juba 9,0 overkill olla....

Edit: vanaisa - võib-olla sellel mootoril on advance nii väike, et võib olla tõesti....kõige tobedam asi, mida näinud olen, on esimese väljalaske M2141 06 mootoriga, seal oli see mingine 40 kraadi ökonoomsuse pärast, mootor käis sellega tuta-tuta tühikäigul...

Muidugi - mis oktaanmeetod seal manuaalis on? Ja mis süsteemi sealmaal kasutati? Vene ajal oli ka A-76 oktaanarv mootorimeetodil, AI-93 oma katsemeetodil. Viimane mootorimeetodil oli 85 kandis.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
22.03.2004 at 12:34 Last edited 22.03.2004 at 12:37 by vvt
Vanaisa
  
Moderator
Surveaste
Muidugi - mis oktaanmeetod seal manuaalis on? Ja mis süsteemi sealmaal kasutati? Vene ajal oli ka A-76 oktaanarv mootorimeetodil, AI-93 oma katsemeetodil. Viimane mootorimeetodil oli 85 kandis.
Seal oli standard - meie mõistes 76 ja premium - 95.... minu teada, muidugi võin ka eksida.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
22.03.2004 at 12:55
karikas
Surveaste
Vana teema ülesse :rolleyes
Surveastmel (kui selle all on mõeldud staatilist) pole eriti palju pistmist detonatsiooniga. Sa võid ka diisli bensuga tööle panna. On olemas ka (sõjaväe) isendeid, mis mõlemiga töötavad. Surveaste määrab ainult kasuteguri - kui mitu korda saab gaas paisuda ja tööd teha. Seetõttu diislid ka ökonoomsemad. Muu on kõik kaudne seos.
Otsesem sõltuvus on dünaamilisest surveastmest! Kuid ka siin sõltub asi konkreetsest mootorist - kui suured on soojakaod kokku surumisel, milline on põlemiskambri kuju, milline süütenurk jne.
Vihjeks veel niipalju, et dünaamilist surveastet on raske mõõta ja veelgi raskem arvutada. Staatilist on lihtne arvutada ja see on jääv suurus. Staatiline ei arvesta klapiajastusi, tõuse jms. täituvust mõjutavaid ja pööretest sõltuvaid tegureid, mistõttu rõhk silindris ei ole selle järgi avaldatav. Detonatsioon sõltub aga rõhust ja temperatuurist.
22.03.2004 at 14:38
vvt
  
Surveaste
Rusikareegel tavamootori puhul:

kompressioon starteriga käiates@WOT=surveaste*1,25
dünaamiline tõuseb sellest veel kusagil 1 bar võrra.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
22.03.2004 at 15:03
Astro SS
Surveaste
Palju mõjutab surveastme muutus hobujõude ja väänet?

Juhul ,kui stock mootor on selliste andmetega:

Horsepower, factory rating 300 @ 5000 RPM
Torque, factory rating 340 @ 4000 RPM
Compression ratio 10.4:1
Displacement 350ci (5733cc)

Ja vähendades surveastet 9,0 :1 ,

Palju hobeseid järgi jääb? (täpsus +/- 30 hobust)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
23.08.2004 at 20:53
devilc
Moderator
Surveaste
Jällegi üks rusikareegel on, et iga 1.0 võrra survestme vähendamine vähendab võimsust 2% võrra (ka muid protsente on pakutud, see konkreetne Kenne Bell'i andmete põhjal).

Ehk siis teoreetiliselt 10.4:1 ja 300 hj -> 9.0:1 ja 291.6 hj.
23.08.2004 at 21:34
13piisab
 
Surveaste
quote:
vvt: Sõltub ka mootori süütesetingust......normaaloludes kannatab 10,5 veel 95-te. Kui just 95 pähe mingit jama ei tangi...
just - süütest sõltub kindlasti.
ei saa siia vanasse teemasse lisamata jätta, et näiteks mu punnvõrri motol on (mitmete netiallikate väitel) kaks mappingut - üks 95 jaoks ja teine 98 tarbeks (kaks erinevat füüsilist chipi). Süsteemiks Motronic 2.5.
vist oli nii, et "by default" on 98 rezhiimis - kui aga detonatsiooniandur kisa tõstab, minnakse 95 rezhiimi. Kui ca 20minutit (?!?) on niimoodi ilma probleemideta sõidetud, proovitakse taas 98 rezhiimi. Nii vähemasti mina võõrkeelsetest juttudest aru saanud.
surveaste tehasest 10.5.

____________________________
vanem on parem
23.08.2004 at 21:44
diesel
Surveaste
hmm, seega kui surveastet üldse poleks jääks 80% võimsusest veel alles. :)
23.08.2004 at 21:44
vr_
  
Surveaste
quote:
diesel: hmm, seega kui surveastet üldse poleks jääks 80% võimsusest veel alles. :)

miski asi peab seal alles jääma igatahes.. see ju oleks kui sul on kolvikäigujagu põlemiskambris normaalrõhul pauk käib siis ta igatahes soojendab ja paisub iseasi kas see 80% nüüd seal alles jääb

____________________________
Imperialist 71
23.08.2004 at 21:57
MossOpel
Surveaste
quote:
devilc: Jällegi üks rusikareegel on, et iga 1.0 võrra survestme vähendamine vähendab võimsust 2% võrra (ka muid protsente on pakutud, see konkreetne Kenne Bell'i andmete põhjal).

Ehk siis teoreetiliselt 10.4:1 ja 300 hj -> 9.0:1 ja 291.6 hj.

Mingeid rusikareegleid siin kohe kindlasti pole, liiga palju muutujaid. Ja et iga täisühik mingi kindla protsendi muudab, on ka jama (sest 10 pealt 9ni on kahanemise protsent väiksem kui näiteks 8 pealt 7ni).

Mul esimesena kätte juhtunud näide: 8,2 pealt 6,7 peale kahandas hobujõude 98 pealt 85 peale. Pöördemoment kahanes u. 20Nm võrra...ja seda kõike GOST'i järgi :p
23.08.2004 at 22:22
vvt
  
Surveaste
Mosse mootoril kahandas üleminek 8,8-lt 6,7-le võimsust 75 hj-lt 68-le. Vähemalt raamatus nii kirjas on.

quote:
just - süütest sõltub kindlasti.
ei saa siia vanasse teemasse lisamata jätta, et näiteks mu punnvõrri motol on (mitmete netiallikate väitel) kaks mappingut - üks 95 jaoks ja teine 98 tarbeks (kaks erinevat füüsilist chipi). Süsteemiks Motronic 2.5.
vist oli nii, et "by default" on 98 rezhiimis - kui aga detonatsiooniandur kisa tõstab, minnakse 95 rezhiimi. Kui ca 20minutit (?!?) on niimoodi ilma probleemideta sõidetud, proovitakse taas 98 rezhiimi. Nii vähemasti mina võõrkeelsetest juttudest aru saanud.
surveaste tehasest 10.5.

Korralikel kallitel mootoritel sellist asja ei ole ammu. Nt viimasel M3 mootoril on knocksensoreid 3 tk (kahe silindri peale üks) ning detonatsiooni tekkimisel muudetakse süüdet ainult selles paaris, kus see tekkis. R6 mootoril tekib tavaliselt viimastes silindrites enne kui esimestes. Kusjuures muudetakse ainult hetkeks ja siis proovitakse uuesti. Autojuht ei saa tavaliselt arugi sellest. Kogu protseduur ise võtab millisekundeid aega. Eeldab asi loomulikult digitaalset otsesüüdet (kuis igale küünlale eraldi pool on).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.08.2004 at 09:00 Last edited 24.08.2004 at 09:08 by vvt
jyrki
Surveaste
How much CR you can have and use pump gas? It depends on a lot of things and there is no rule of thumb for that, except that if you keep it low enough it will not detonate. One thing to remeber is, that our gas is rated differently than US gas, their 93 octane gas rated the same way we do is about equal to our 98 octane. If I get a regular US made engine, I like to keep the CR at 9.5:1 max . It will work with either 95 or 98 octane. Depending of the combustion chamber shape, cam size, material (aluminum vs iron) and quench properties you can go up from there. However, I feel that there is no sence in really trying to find the "edge". The power advantage is minimal and once you go over it you will loose power and the return road is much longer than the one that takes there. We have tried up to 12:1 and it seems that it's slightly too much, can not use "full" advantage without detonation. With proper coatings and paying attention to details you can run even more than that, like found out in the popular hot roddings engine masters competition. http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/
24.08.2004 at 10:21
devilc
Moderator
Surveaste
quote:
MossOpel:Mingeid rusikareegleid siin kohe kindlasti pole, liiga palju muutujaid. Ja et iga täisühik mingi kindla protsendi muudab, on ka jama (sest 10 pealt 9ni on kahanemise protsent väiksem kui näiteks 8 pealt 7ni).
Oleks vist pidanud veel rohkem disclaimereid juurde panema.

Ehk siis kitsendavad tingimused:

1. Kenne Bell müüb kompressorikitte, mille puhul tihti 1-1.5 punkti surveastet vähendatakse, ehk u. sama palju kui Astro küsimuses.

2. Kitid on peamiselt suuremootoristele USA autodele, ehk nagu Astro küsimuses.

3. Nad müüvad ja testivad neid palju, ehk siis antud kitsendavatel tingimustel saadud eelpooltoodud empiiriline konstant on enam-vähem usaldusväärne. YMMV.
24.08.2004 at 10:49
Astro SS
Surveaste
Suhlemine Soome kolleegidega andis järgmise tulemuse:


Surveastme muutmine 10,5 :1 kuni 9,0 :1 võib arvestada kuni 50 hobuse kadumisega.(300 hobesest jääks järgi ainult 250 hobest)

Samas 9,0: 1 muutes 8,0:1 kadu on umbes 10- 15 hobust.

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
24.08.2004 at 18:51
Lembit
Surveaste
quote:
Astro SS: Palju mõjutab surveastme muutus hobujõude ja väänet?
Kas kogu see surveastme jutt on LT1 mootori kohta? Kuidas vähendada plaanid?
24.08.2004 at 20:54
Astro SS
Surveaste
quote:
Lembit:
quote:
Astro SS: Palju mõjutab surveastme muutus hobujõude ja väänet?
Kas kogu see surveastme jutt on LT1 mootori kohta? Kuidas vähendada plaanid?

Lihtsalt, teised kolvid sisse !(low compression)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
24.08.2004 at 21:00
Lembit
Surveaste
quote:
Astro SS:
quote:
Lembit:
quote:
Astro SS: Palju mõjutab surveastme muutus hobujõude ja väänet?
Kas kogu see surveastme jutt on LT1 mootori kohta? Kuidas vähendada plaanid?

Lihtsalt, teised kolvid sisse !(low compression)
Ega sul sellise kolviswapiga "quench" kaotsi ei lähe? See võib üllatavalt palju määrata mootori erinevate aspektide juures segust süüteni.
Kas teine kolb on niipalju odavam, või läheb tõsiseks pealepuhumiseks ;)
24.08.2004 at 21:45
MossOpel
Surveaste
quote:
devilc: YMMV.


Mida see tähendab?

vvt muidu sõidab suhtkõrge CR'iga ringi ja seda dome-kolbidega ja puuduva(?) quench-area'ga. Palju siis alukaanes näiteks wedge kannataks 98ga surveastet (flat-top; quench height .030; bore 3,15"; rod/stroke 1.6)? Üle 10 ikka?
25.08.2004 at 02:14
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Surveaste   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.