register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : naftavarud  
Poster Message
soomuk
 
naftavarud
Tänasest äripäevast võis lugeda, et toornafta hind langes rekordiliselt madalal tasemele. See põhimõtteliselt peaks ka meil kütusehindades varsti kajastuma. Kõik oleks nagu ok aga samas ei ole ka. Tegelikult soodustab madal kütuse hind tarbimist ja mida rohkem tarbitakse seda rohkem kulub seda kallist kraami. Minul, kui küllaltki januse auto omanikul, peaks tegelikult nägu nüüd rõõmu täis olema aga samas on väike okkas hinges. Teada on ju see, et need naftavarud ei ole lõpmatud. Mitte, et need nüüd üleöö otsa saaksid aga kunagi nad seda ikkagi teevad. Kui nüüd homsest päevast kaugemale vaadata, siis tähendab see seda, et janused masinad muutuvad väljasurevaks liigiks ja nende pidamine taskukohaseks vaid vähestele. Pean silmas mitte meie generatsiooni aga eelkõige järeltulevaid põlvi. See mõte teeb meele pisut mustaks. Sellest aspektist lähtudes on tegelikult ju jube hea, et toodetakse pisikesi, ökonoomseid ja inetuid väikeautosid, ning äärmiselt tervitatav on ka see, et paljud neid ostavad. Mida rohkem sellist väikest riisi ja eurosid meie teedel vurab, seda parem on see muskelautode sõpradele - ehk mida rohkem mujalt kokku hoida, seda pikemaks jätkub ka meie võimalusi. Eesti mastaabis kindlasti ei ole asjal nii suurt efekti aga globaalselt küll. Seega oleks üsna paslik peres omada lisaks janusele hobiautole ka mingit ökopilli, millega tööl või poes käia. Eks ta alguses natuke võõrastav ja vastumeelne mõte ole aga eesmärk pühendab abinõu. Varem või hiljem tuleb imho see samm nii-kui-nii ette võtta, sest eeldatavasti mingi aja pärast hakatakse januste autode pidamisele kuidagi normatiivsel tasandil piiranguid kehtestama (nii kurb kui see ka ei ole).

Lihtsalt mõtteainet.
10.06.2004 at 10:41
vvt
  
naftavarud
no üldiselt need janused harrastusautod sõidavad igapäevasõite haruharva - ja kord nädalas cruisides on vähe vahet, kas 10 või 20 kr liiter.

Tegelikult ei lõpe naftavarud niipea - lihtsalt praeguse tehnoloogiaga on kättesaadav vaid 15% naftast. Edasine nõuab suurt arendustööd ja kulutusi, mida praegu naftatootmises tooni andvad arengumaad ei kanna ja ei hakka lähiajal kandma - senikaua kui papp voolab, ei küüni primaadist sheiki mõistus niikaugele.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.06.2004 at 12:19
diesel
naftavarud
point täitsa mõlemas eelnevas postis olemas. telekast kunagi ammu nägin saadet, kus räägiti nende varude teemal. jämedalt oli nii, et praeguse tehnikaga saaks toodangu kolmekordistada, aga omahind oleks ka paar kolm korda kõrgem. ja asi eriti ei olegi tehnikas, vaid nafta kättesaadavuses. lihtsalt eeltöid vaja räigelt rohkem teha ja puuraukude jooksvad ülalpidamiskulud oleksid ka uhkelt kallimad. seega ilmselt seda nö. otsa saamist otseselt ei tule, vaid pigem hakkab mingil hetkel hind muudki rõõmsalt ja järjekindlalt tõusma. sellest siis ilmselt tuleneb ka tarbimise paratamatu vähenemine.
probleem nafta põletamisel siiski pole mitte selle jätkumine lastelastele, vaid hoopis saastamine. ja selles vallas on põhjusmõtteliselt igati tervitatav, kui tarbimine väheneks.
vahemärkusena niipalju, et vahepeal invakäruga sõites kulutasin kütusele jämedalt iga päev samapalju raha, kui muidu traktoriga nädalas kulub.
optimistina siiski usun, et õige pea on laialt ja taskukohaselt saadaval ka igasugu alternatiivseid kütuseid-energiaallikaid naftasaaduste asemele.
10.06.2004 at 18:37
fire83
 
naftavarud
kogu nafta jm mõttetu ja iganenud reostva kütuse võiks kõige täiega minupärast rahulikult kosmosesse minema saata, et mitte tilka ka ei jääks järgi. Siis saaks innovatiivsed ja säästlikud energialahendused sõna otseses mõttes "tuule tiibadesse". Töösturid ei ole sellest muidugi huvitatud ja senikaua kuni see neile kasulik on ei juhtu ka midagi. Võtame kasvõi täiesti kasutuna seisva tuule ja päikeseenergia, magnetrongid, vesinik...

____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
10.06.2004 at 18:55 Last edited 10.06.2004 at 18:55 by fire83
vkx
 
naftavarud
Isiklikule kogemusele tuginedes soovitaks järgmist:
Paigaldage oma autole gaasisüsteem ja sõitke gaasiga! Loodussäästlikum, odavam(5.90-6.30/1l), tänapäevase(kompuutriga juhitava) süsteemi puhul ei mingit uimasust edasi minekul, lausa lust sõita! :)


____________________________
Seville STS `02
10.06.2004 at 19:26
diesel
naftavarud
quote:
vkx:...Paigaldage oma autole gaasisüsteem ja sõitke gaasiga! Loodussäästlikum, odavam
ei saa mitte jätta lisamata, et diisliga tuleb sõita :)
10.06.2004 at 19:40
vkx
 
naftavarud
quote:
diesel:
quote:
vkx:...Paigaldage oma autole gaasisüsteem ja sõitke gaasiga! Loodussäästlikum, odavam
ei saa mitte jätta lisamata, et diisliga tuleb sõita :)
Muideks, ma olen siin juba mõnda aega vaikselt piilunud USA kastikate hindu ostu plaaniga ja mõtlesin ka, et kui, siis ainult 6,5TD. Nüüd kui ma olen juba küllalt sõitnud oma STSiga regulaarselt gaasiga, siis kaldub minu valik vägisi variandi poole V8 bents+gaasiseade. Tuleb odavam ka diislist ja ei pea lõivu maksma diisli uimasuse arvelt.

____________________________
Seville STS `02
10.06.2004 at 19:53
diesel
naftavarud
well, gaas on nafta puurimise kõrvalprodukt. seega kui mingil hetkel naftaga kitsaks läheb, küll siis ka gaas kallineb.
a kui teravaid sõiduelamusi vaja siis abiks pisikesed diislid. 6,5 on rohkem töö tegemiseks. :)
10.06.2004 at 19:57
Madman
 
naftavarud
Nägin BBC peal paar nädalat tagasi saadet kus üks tüüp seletas et nafta saab otsa 26 aasta pärast. Põhjendas sellega et alles algab suur autode ehitamise buum, eriti Hiinas ja algava veerandsajandiga kulutatakse rohkem naftat kui möödnud 100 aastaga kokku.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
10.06.2004 at 20:33
orikas3
naftavarud
quote:
Madman: Nägin BBC peal paar nädalat tagasi saadet kus üks tüüp seletas et nafta saab otsa 26 aasta pärast. Põhjendas sellega et alles algab suur autode ehitamise buum, eriti Hiinas ja algava veerandsajandiga kulutatakse rohkem naftat kui möödnud 100 aastaga kokku.

Ega midagi hakkame alkoholi jõul edasi liikuma muidugi eri märgistatud ja maitsestatud, et auto paaki kuuluv viin püsiks auto paagis. ;)
10.06.2004 at 21:53
martti17
 
naftavarud
Autodele peale tuumareaktorida ja minek on peaaegu igavene

____________________________
Martti pildigalerii
10.06.2004 at 22:51
minimum
naftavarud
biodiisel - kasutatud toiduõli või rasvad, metanool ja seebikivi (NaOH)


____________________________
-
10.06.2004 at 00:00
LaSa
 
Moderator
naftavarud
quote:
vkx: Muideks, ma olen siin juba mõnda aega vaikselt piilunud USA kastikate hindu ostu plaaniga ja mõtlesin ka, et kui, siis ainult 6,5TD. /../ Tuleb odavam ka diislist ja ei pea lõivu maksma diisli uimasuse arvelt.
Turbiiniga 6.5 ei tohiks väga uimane olla... vähemalt torkki on tal piisavalt, et seinast üles ronida.
10.06.2004 at 00:47
foke
 
naftavarud
Vesinikutehnoloogia on maailmas kiiresti arenev ja laia kandepinnaga teadusharu, juba täna on töötavad lahendused olemas väga erinevais valdkondades, hind muide täiesti taskukohane. Küsimus on hetkel naftatootluse kui peamise rahatoomisallika säilitamitamine puht globaalsete kokkulepete najal.. ja seni peetakse sellest ka kinni. Ju on siis põhjust.. ehk teisisõnu vist ei ole väga põhjust muretsemiseks.
11.06.2004 at 09:03
spark
 
naftavarud
quote:
minimum: biodiisel - kasutatud toiduõli või rasvad, metanool ja seebikivi (NaOH)

biodiisli tootmisel on see häda, et selleks kasutatakse (ilmselt osaliselt) ka naftat või gaasi ... aga noh lõppprodukti peaks rohkem saama
11.06.2004 at 10:05
Riho
naftavarud

biodiisli tootmisel on see häda, et selleks kasutatakse (ilmselt osaliselt) ka naftat või gaasi ... aga noh lõppprodukti peaks rohkem saama

Biodiisli peamine probleem minu mälu järgi oli see, et selleks et Tallinn autodega sõita saaks, oleks vaja suurusjärgus Baltikumi jagu maad külvipinnaks.
Seega juhul kui 4peaga rukist ei leiutada, kuupeale maisiväljasid ei tehta, jääb asi külvipinna nappuse taha.
11.06.2004 at 13:08
tqhq.ee foorum : Vaba teema : naftavarud  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.