register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : Open Track 04.07.2004 Saugal   1 2  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
Selle aasta teine Open Track üritus toimub Sauga ringrajal 4. juulil ligikaudse algusega kell 12.00 ja lõpuga kell 17.00.

Üritus on kavandatud kuni 30-le osalejale. Osalemine toimub eelregistreerimise alusel, registreerumiseks tuleb saata mail aadressile rustang_at_kuku.ee.

Mailis peavad sisalduma alljärgnevad andmed:
- Osaleja ees- ja perekonnanimi
- nick foorumis (kui on).
- Auto mark ja mudel
- vl. aasta
- reg. nr.
- kasutatav rehvitüüp: S- spetsiaal, T-tänava.

Vastuseks saadan a/a numbri, kuhu tuleb tasuda osalemistasu 300 krooni. Registreerumine loetakse toimunuks ja osalejale on koht garanteeritud peale osalemistasu laekumist. Kuna soovijaid on alati olnud rohkem, kui kohti, siis soovitav on aegsasti otsustada/tegutseda.

Üritusel on elektrooniline ajavõtt, tulemused avaldatakse kohapeal ja hiljem tqhq foorumis.

Osaleda võivad kõik huvilised, kes tasuvad osalemismaksu ja nõustuvad ürituse reeglitega, mis on allpool ära toodud.

04.07 päevakava

Ühine väljasõit Tallinnast Pärnu poole toimub kell 10.00 Laagri Maksi parklast. Kes ei soovi ühises kolonnis sõita, või ei jõua nii vara, võib loomulikult iseseisvalt kohale veereda - kellapeale tulek ei ole oluline. Kui Pärnusse jõuame, siis kõigepealt toimub telgi püstitamine ja ajavõtuseadmete ülespanek. Seniks pargivad kõik osalejad oma autod boksitee servale, need kes ei osale, jätavad oma autod kaugemale. Rajal sõitmist sel ajal ei toimu ! Osalejate autodele märgitakse numbrid, et saaks ajavõttu korraldada.

Kui telk püsti ja numbrid autodel, toimub osalejate koosolek telgi juures. Kõikide rajale minejate osalemine on kohustuslik !

Lühijuhend osavõtjatele:

1. Kiiver kohustuslik, ilma kindlasti rajale ei lasta ! Turvavöö peab olema kinnitatud ! Kui autos on kaassõitja(d), peab ka tema kiivrit kasutama.

2. Boksipiirkonnas on kiirusepiirang 10 kmh.

3. Stardijärjekord. Vältimaks möödasõite rajal ja seeläbi ohuolukordade tekkimist ning andmaks võimalust kõigile rahulikult oma sõitu sõita, moodustame rajale pääsemiseks kaks järjekorda. Vasakpoolses järjekorras on aeglasemad autod ja/või väiksema sõidukogemusega juhid ning parempoolses järjekorras kiiremad/võimsamad autod ja/või kogenud juhid. Järjekorra valik on osaleja enda otsustada, sujuv ja ohutu sõit rajal on ju kõigi huvides. Rajale lastakse gruppe kas kordamööda või siis proportsioonis eri järjekordade pikkusega.

4. Sõit. Sõidetakse üks soojendusring, seejärel 5 kiiret ringi, viimase ringi lõppedes lehvitatakse finishilippu, millele järgneb jahutusring koos mahasõiduga boksi. Finish antakse kõigile peale esimese auto 5 ringi läbimist, olenemata selleks hetkeks läbitud ringide arvust. Peale finishilippu tuleb kindlasti rajalt maha tulla.

5. Rajalt väljasõit. Kui murule satud, siis tuled sealt vaikselt rajale tagasi - muidu tuleb hunnik sodi rajale kaasa. Soovitav on mullaste ratastega esialgu sõita veidike (3-4 sek) ideaaltrajektoori kõrval.

6. Möödasõit. Tahavaatepeeglit peab jälgima!
Aeglasem auto - ära tee mingeid järske manöövreid. Taga sõitva kiirema auto möödalaskmiseks hoia paremale rajapoolele, näidates samaaegselt parempoolset suunatuld.
Kiirem auto - enne mööda ei lähe, kui oled kindel, et aeglasem on su soovist mööda sõita "aru saanud" ehk hoiab paremasse rajaserva ja vilgutab paremat suunatuld. Möödasõidud soovitav teha sirgetel.

7. Ajavõtupunkti kohal mitte mööda sõita, kuna siis suure tõenäosusega jääb auto möödumine fikseerimata ja sellest tulenevalt kahe ringi ajad lähevad kaotsi.

8. Pidurite ülekuumenemine. Juhul kui pidurite efektiivsus märgatavalt langeb, tuleb vähendada kiirust ja läbida ring või kaks võimaluse korral ilma pidureid kasutamata.

Veel mõningad soovitused, et rajal probleeme ei tekiks:

- kasutatav rehvirõhk peab olema valmistaja soovitatust kõrgem ca. 0,2-0,4 atm. võrra. Soovitav enne võistlust oma auto jaoks sobivad rõhud näiteks netist välja otsida.
- kontrolli eelnevalt piduriklotside olukorda, klotsid kuluvad rajal ülikiiresti, pea lõpuni kulunud klotsidega võib probleeme tekkida.
- vana pidurivedelik tuleks eelnevalt värske vastu vahetada.
- tühjenda auto salong ja pakiruum igasugu kolast ja kinnitamata esemetest.
- kütusekulu rajal on tavapärasest oluliselt suurem, kui vahepeal ei soovi tankima minna, siis vähemalt pool paaki peaks ürituse alguses sees olema.
- jahutusringi on tungivalt soovitav ka selleks kasutada ehk hoog tuleb maha lasta, ülekuumenenud piduritega seismajäämine võib need rikkuda, sõitke jahutusring võimalusel pidureid kasutamata.
- peale rajal naasmist boksis mitte rakendada käsipidurit, klotsid võivad ketaste külge kinni sulada ja need rikkuda. Soovitav on isegi nii seima jääda, et viimase hoo peatamiseks pidurit ei kasuta.

DISCLAIMER: Tegemist ei ole võistlusega, ringiajad fikseeritakse vaid selleks, et sõitjad saaksid tagasisidet erinevate sõiduvõtete efektiivsusest ja oma auto suutlikkusest rajal. Ürituse eesmärk on parandada osalejate auto valitsemisoskust piirsituatsioonides ja seeläbi suurendada liiklusohutust. Siiski ei saa välistada, et juhul kui ürituse käigus tekib kahju kas autodele või inimestele, keelduvad kindlustusseltsid seda kahju hüvitamast. Seega kui osalejal puudub oma kindlustusseltsi kirjalik kinnitus kindlustuskatte olemasolu kohta antud üritusel, tuleb arvestada, et kindlustuskate puudub ja osaleja on kohustatud kõikvõimaliku tekitatud kahju hüvitama oma taskust. Sama kehtib loomulikult nende suhtes, kelle autod on üldse vabatahtlikult kindlustamata.

Kõikidel osalejatel peab olema ette näidata juhiluba, auto tehniline pass, volitus(vajadusel) ja kehtiv kohustusliku liikluskindlustuse poliis !

Raja skeem ja tutvustus.

Maksnud osalejad:
Lembit
Garfield
Viktoria
brg
Devilc
Smallstang
Argo A.
rula
s13
Vahur E.
Silver
Reimo L.
Margus K.
Urmet K.
Janno M.
5*Porsche
Mihkel O.
Andres P.
16.06.2004 at 12:25 Last edited 02.07.2004 at 09:27 by rustang (Moderator)
devilc
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
Endiselt väike ring?
16.06.2004 at 12:34
Garfield
  
Open Track 04.07.2004 Saugal
quote:
devilc: Endiselt väike ring?
Me just Ply-ga vestlesime reedel sellel teemal. Tema ei lubaks suurele ringile (pean silmas OpenTrack seltskonda & autosid) MITTE KEDAGI. Isegi mitte mind. Mina lubaks sinu, ollo, ennast, võibolla mõned üksikud nimed veel + kõik turvapuuriga, korvistme ja traksidega aparaadid, kui selliseid peaks olema.
Sa ei kujuta ette, mis tunne on, kui nn. "kiires" 160-170km/h sind risti viskab. Kui sa oleks ka sealt 3x väljas käinud ja y-korda üle noatera pääsenud, mõtleksid ka teistmoodi. Muidugi tahaks suurt ringi sõita, aga selleks peaks olema teised aparaadid, st. turvalisemad.
Kui kodanik Meph ennast tagakurvis juba niikaugele liiva sisse sai, mis siis veel rääkida? Ma sain eelmine kevad sama kaugele, kui maa veel lumine oli ja Yarise pool-slikk eriti hästi ;) ei pidanud. No ja tegelikult läksin eelmisest kurvist välja, see selleks...

____________________________
Focus RS
16.06.2004 at 13:29 Last edited 16.06.2004 at 13:30 by Garfield
devilc
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
Nojah, eks kõik on suhteline. Mephi näite peale mõtlesin isegi, aga kogemused on näidanud, et harrastajate rajapäevadel juhtub õnnetusi suht harva. Põhjuseks just see, et tegemist pole võistlusega - adrenaliinitulv ja teised autod ei sega.

Võrdluseks: radalle.com korraldab rajapäevi nii ohtlikul Ahvenisto rajal kui suht kiires Motoparkis. Uurisin: väiksemaid plekimõlkimisi on olnud, suuremaid õnnetusi mitte.

USAs on harrastajate rajapäevadel reeglina nõutav kiiver ja lahtistel autodel ka korralik turvakaar. Kõik. Ja sõidavad 'päris' radadel, kus 100 mph kurv haruldus pole.

Ja siis on meil veel harrastaja-mootorratturid, kes samuti Saugal tiirutavad.

Jutu mõte selles, et risk, kuigi arvestatav, pole tegelikult nii suur kui arvata võiks. Ja kuna meil pole tegemist mees mehe vastu võitlusega, saab ohtlikke kurve õigel trajektooril ja piisava turvalisusvaruga võtta - iga mees teab ise, millega riskib. Suure ringi hind on muidugi teine teema...

Edit: eelnevad siis lihtsalt üldisemad mõtted riski teemal. Sõitma tulen kindlasti ka väikse ringi üritusele, mis hoolimata raja lühidusest väga lõbus on.
16.06.2004 at 14:43 Last edited 16.06.2004 at 14:47 by devilc (Moderator)
PlyVal64
Open Track 04.07.2004 Saugal
Garfield, ma ei lubaks tavalises konfigus rajale kedagi. Sind ainult võistlusautoga. Ise veel rääkisid, kuidas kiire kurv auto kergeks teeb ja ideaalset trajektoori vajab:D;). Ma pakkusin välja kiiresse kurvi kerge shikaani, mis kiiruse mõistlikuks võtaks. Kõvemad kiired autod(ja nende hulka ei kuulu Anderi matstaatik koge mitte) saavad seal üle 200 km/h ja see on ikka sigaohtlik, olgu väljasõiduala nii turvaline kui tahes. Aga seal pole ta isegi mitte natuke turvaline, kaldast alla põllule.
Mujal vast nii hullu kiirust ei tule ja stardiseirgele keerates on ju kaldkurv, kuigi reaalselt peaks ka sinna mingi väga kerge shikaani tegema, ikka pisut kiiruse alla saamiseks.
Ja see jutt, et üldiselt ei juhtu, ei maksa midagi. Piisab ühest korrast, et asi igavesti peetis oleks.
Rahvarallurite täislaksu turvavarustusega E-rühma autod oleks teine asi, need tõesti las tallavad. Aga Anderi juudiplekist junniga mina ei riskiks kiire kurvi väljasõiduala testida, olgu sel siis pealegi look ja korvtool, A-piilari murrab ära ja ongi sitt majas. Lühikese ringigi tagasirge kiirused olid enne pidurdamist parematel 180 km/h ja miks ei peaks need paremad ka seekord kohal olema? Peebul võiks päris huvitav Camaroga viimaseid kiireid ringe teha olla:lol
Aga mõne takistusega pikk ring võiks jube põnev olla. Vaid suur S ja kaks tagakurvi oleks tuttavad...
16.06.2004 at 17:32
Cardo
 
Open Track 04.07.2004 Saugal
Kuramus küll .... auto on praktiliselt juba liikumisteks valmis aga puudub mootor ja vist ei jõuagi enne septembrit meestesekka :(
16.06.2004 at 22:14
jaanus
 
Open Track 04.07.2004 Saugal
Nitronationals ja OT ühel ajal :(
BlueStang peaks küll kohale tulema ja üritab Stangilippu kõrgel hoida. Rändkarika annan talle ka kaasa, niiet Fordid - pange ennast valmis. (tegelt loodan, et ta selle tagasi toob ja ei loovuta teistele)
16.06.2004 at 22:41
rustang
  
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
quote:
jaanus:BlueStang peaks küll kohale tulema ja üritab Stangilippu kõrgel hoida.
Üks stang juba üritusele kirjas - seega lipuhoidjaid rohkemgi!
17.06.2004 at 09:29 Last edited 17.06.2004 at 09:30 by rustang (Moderator)
devilc
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
Priit, mul on S-is ka 140 km/h, paneme äkki enne seda ka kurikad? Sigaohtlik ju. Ja väikese ringi sirge lõpu kurvis üle 120 km/h - kah hirmus ohtlik. Teeme šikaani.

Põrgu, kui mujal saadakse sõidetud (vt. uuesti mu esimeses postis toodud näiteid), siis miks mitte meil? Face it, see harrastus on ja jääb ohtlikuks. Otsuse rajale minna teeb iga mees ise.
17.06.2004 at 12:45
Joona S
Open Track 04.07.2004 Saugal
Arutasime ka suure ringi võimalust Peebu ja Avoga ning leidsime, et ainuke võimalus kasutada suurt rada on ehitada tagasirgele shikaan - ja mitte väga väike vaid normaalne, et ikka hoo maha saaks. Kes on käinud näiteks Kaunases, Kacergine ringrajal, teab, millest jutt. Kui Porsche klubi veel 924 sarja korraldas, kaaluti ka suure raja varianti, aga ka turvapuuridega autodel ilma spets ettevalmistuseta juhid EI JULGENUD pikale rajale minna.

Porschesid jälle hulgim tulemas. Kohtumiseni Pärnus
17.06.2004 at 12:49
Lembit
Open Track 04.07.2004 Saugal
quote:
devilc: ....siis miks mitte meil?....
* Sellepärast, et alati on lihtsam välja mõelda põhjusi, miks ei saa, selle asemel, et välja mõelda võimalusi, kuidas saaks.
* Samuti sellepärast, et kui keegi vähegi mingile otsustamist võimaldavale kohale satub, siis ei julge ta mingil juhul otsust teha, kuna vale otsuse puhul võidakse ta olemasolevast soojast kohast ilma jätta. Ja vt. p1. lihtsam on mingist regulatsioonist maha lugeda, miks ei saa
* Siis veel siia juurde lisada see probleem, et eestlased on läbi aegade olnud tuntud, kui need mehed, kes "täidavad piinliku saksa täpsusega lolle vene seadusi"

Paned ühe komplekti selliseid põhjuseid kokku ja saadki aru, et EI OLE VÕIMALIK SUURT RINGI SÕITA.

Kui väikesel ringil jääb adrenaliinist puudu, siis sõida Tallinnasse tagasi 200 km/h ja sõida parem mõni vastusõitja lapikuks kehvasti arvestatud möödasõidumaa tõttu, aga see ei ole enam meie probleem, sest suur ring on liiga ohtlik ja seal me sul sõita ei lubanud.

Ma ise suurele ringile ilmselt ei läheks, aga aru ei saa, miks ei võiks enesetapjaid sinna peale lasta. Tagada teiste inimeste ohutus ja las laibatavad üksi autos, nii et teisi ei ohusta.
17.06.2004 at 13:08
rustang
  
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
quote:
Lembit: EI OLE VÕIMALIK SUURT RINGI SÕITA
On võimalik sõita.
Küsimus taandub sellele, kas on mõttekas (otstarbekas) pakkuda igaühele võimalust suurt ringi sõita ning kas see üritus rahaliselt ots-otsaga kokku tuleb.
17.06.2004 at 13:27
Garfield
  
Open Track 04.07.2004 Saugal
Rustang, kuda meil numbrite pool on, kleepsud ma mõtlen. Et nendele, kes eelmisel üritusel olid, võiks sama numbri anda, minul oli ntx. 70. On see võimalik?

____________________________
Focus RS
17.06.2004 at 14:26 Last edited 17.06.2004 at 14:26 by Garfield
devilc
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
Avoga nõus. Esimest korda ringrajal (mitte kardirajal) viibijaid ei ole jah ilmselt mõistlik sinna peale lasta, ehk tuleks teha eraldi suure ringi üritus neile, kel sobiva trajektoori ja kurvikiiruse valikust aimu on. See (ilmselt mitte väga suur hulk) inimesi peaks siis kinni maksma suure ringi rendi ($$$); keegi peab viitsima eraldi üritust korraldada; ilmselt tuleks ka autod üle vaadata. Keeruline, aga suure tahtmise korral tehtav.

Mis mulle pähe ei mahu on küsimus, miks kõik suure ringi tahtjad kohe enesetapjad on. Kas tõesti on nii keeruline 160 km/h kurvist 150 km/h läbi sõita, nii et välisserva meeter varu jääb? Me ei võistle ju, nii et selle väikse ajakaotusega peaks igaüks suutma leppida?

Aga jah, tegelikult on see kõik eraldi teema, mida Saugal saab lähemalt arutada. Šikaaniga enne 'kiiret' oleks suur ring ka väga huvitav.

17.06.2004 at 14:26 Last edited 17.06.2004 at 14:29 by devilc (Moderator)
Garfield
  
Open Track 04.07.2004 Saugal
quote:
devilc: Šikaaniga enne 'kiiret' oleks suur ring ka väga huvitav.
Ei-ei, see oleks nagu Camaro 2-liitrise mootoriga. Kiire peab ikka kiire olema ja masina tansimisest saadav adrenaliini hulk tasub seda.
Aga suure-raja üritus võiks olla mitte tqhq vaid rajahaldajate-valdajate üritus, natuke laiema kõlapinnaga, sarnane Soomes korraldavate üritustega. Kuna sealpool on uuemad tuuled puhumas, ehk jõuame ka sinnamaale, kui mitte kohe, siis aasta-paariga? Kiirest väljasõiduala täitmine (et sile oleks) peaks pärnakatele lihtne olema - mullatööd (ja lendav liiv) on nende põhiatraktsioon ;)

____________________________
Focus RS
17.06.2004 at 14:39 Last edited 17.06.2004 at 14:53 by Garfield
rustang
  
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
Ainuke finantsiliselt otstarbekas variant oleks teha Suure ringi OT enne mõnd suurt võistlust, näiteks K07.07.2004 alates 16:00. Osalustasu oleks sel juhul 20 osaleja puhul ca 500.-

Sama üritus pühapäeval oleks 20-le 800.- nägu aga kas me saame sellise raha korral 20 osalejat?

Siis oleks 2 rada: shikaaniga "tavalistele" autodele ning ilma puuriga relvadele. Ilma puurita ei taha korraldaja kiiresse kurvi täiega lasta. Mina ka ei tahaks, kuna ringrajal tekib mõnele sõitjale silme ette nn. "red mist", mis enesealalhoiuinstunkti välja lülitab.
17.06.2004 at 15:52
lauri
Open Track 04.07.2004 Saugal
Eelmisel korral tõusis jälle üles variant, et osa kordi sõita 10 ringi kaupa. Mis sellest saanud on?
Mul ja vist mõnelgi teisel tulevad nii just need kõige paremad ajad.

____________________________
Porsche 944 '85
17.06.2004 at 22:31
rustang
  
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
Võib teha 10-ringiseid tsükleid, kui soovijaid on.
Kindlasti saab ka kasutada autol juba küljes olevaid numbreid.
18.06.2004 at 09:42
Garfield
  
Open Track 04.07.2004 Saugal
quote:
rustang: Kindlasti saab ka kasutada autol juba küljes olevaid numbreid.
Mmmm, mul ei ole numbrit 70 enam küljes, aga kas uue saab, seda ma mõtlesin. Mul jäi eelmine kord mulje, et Peebul oli pakike numbreid ja ta sealt võttis.

____________________________
Focus RS
18.06.2004 at 13:00
meph
 
Open Track 04.07.2004 Saugal
ohjah... jubedalt tahaks osa võtta, aga ma kardan, et mul auto sellel ajal ehitamises :( saab uue värvi ja veidi plastikurenoveerimist ;) uued amordid, strutbar'i ja muud kola. samas kui peaks tekkima auk tegemiste sisse ja auto antud hetkel sõidukorras, siis oleks kindel tulija.

ma vaatan, et mu "näpukas" on suuremat kaja leidnud kui ma lootsin :P
19.06.2004 at 03:54
devilc
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
meph, ära meie kriitikat südamesse võta. Küll need sõiduoskused tasapisi tulevad.

Aga värvimise/parandamise oleksid pidanud peale OT üritust planeerima - hea kõike korraga teha. :D
19.06.2004 at 11:20
Indrek
Open Track 04.07.2004 Saugal
Suurt ringi tavamasinaga sõita pole turvalisuse mõttes sõita mõtet. Siis me ei räägi mitte murule sõidust, vaid auto totaalsest lammutamisest nii selle kiire kurvi pärast, kus veel on asfaldi äär väljaspoolt lagunenud ja ka järgmise kurvi pärast, kuhu tuleb suht õieti sisse minna täie gaasi pealt maha pidurdades.
21.06.2004 at 14:44
Kala
Open Track 04.07.2004 Saugal
On veel ruumi regada?
28.06.2004 at 11:33
Garfield
  
Open Track 04.07.2004 Saugal
quote:
Kala: On veel ruumi regada?

Vaata esimest postitust, seal kirjas, kellele ja mismoodi e-mail saata ja mis edasi saab. Seal on jutu lõpus kirjas ka need, kes registreerunud ja raha ära maksnud.

____________________________
Focus RS
28.06.2004 at 11:38
rustang
  
Moderator
Open Track 04.07.2004 Saugal
Astuge julgelt ligi, vabu kohti veel on!
28.06.2004 at 15:46
tqhq.ee foorum : Üritused : Open Track 04.07.2004 Saugal   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.