register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : M: Dragrace vihmavari VW kupla   1 2  
Poster Message
Astro SS
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Tulevaks hooajaks oleks pakkuda vihmavarju ehk toorikut.
Kereks on 1969 aasta VW Kupla(põrnikas) keevitatud ja klaase,tulesid,vilesid ei ole küljes (olemas on)
Kere koos sildadega kaalub umbes 500 kg.
On olemas ka sellele mootor,käima ,Porsche istmed,Porscehe alumiinium sillad (ketaspiduritega) jne...

Ise planeerisin sellega tulevikus 402 meetrit lihvima hakata ( madala 10 lootusega ;) ) aga kõgiga ei viitsi /jõua tegeleda.

Pakkumised on teretulnud.


____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
01.08.2004 at 14:52
autodusa
  
M: Dragrace vihmavari VW kupla
ka ssee on auto mida ehitati viljandis kunagi?
01.08.2004 at 16:01
Astro SS
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Ei ole.

Paneme hinna ka : 1500.-

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
01.08.2004 at 19:02 2 edits. Last edited 17.03.2006 at 20:44 by Astro SS
hents99
  
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Hind sisaldab siis neid porsche sildasid, istmeid jne, mis eelpool mainitud? Kus on asukoht, võid privasse teada anda.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
17.03.2006 at 17:34
Astro SS
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Porsche jubinaid ei ole.

Järgi on ainult Põrnika kere stock sildadel, ehk ainult vihmavari ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
17.03.2006 at 20:45
huviline
M: Dragrace vihmavari VW kupla
ega raam maha pole veel müüdud,kui kapott ja uksed on ,ja kui kere kannatab veel peal istumist ,siis oleks huvitatud :)
14.09.2006 at 17:01
huviline
M: Dragrace vihmavari VW kupla
muide ega ei oska öelda kas rida 4 mahub sinna vahele
14.09.2006 at 19:00
Astro SS
M: Dragrace vihmavari VW kupla
quote:
huviline: ega raam maha pole veel müüdud,kui kapott ja uksed on ,ja kui kere kannatab veel peal istumist ,siis oleks huvitatud :)

Plekk on nii kõva,et võib üle auto kõndida , pole isegi ohtu et mõlk tekiks ;) .

Kas rivipaugutaja mahub? Mahub küll, suht tavaline swap on Golvi rivi4, kõvemad mehed on ka porsche boxer6 pannud ja V8 :D

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
14.09.2006 at 22:08
margus
  
M: Dragrace vihmavari VW kupla
...ning alfa ja subaru boxerid istuvad sinna kenasti ;)

____________________________
Built to stay tough
15.09.2006 at 10:25 1 edit. Last edited 15.09.2006 at 10:25 by margus
sfinx
 
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Miks tahetakse midagi kindlasti aretama hakata kui VW õhkjahutusega mootor on üks rohkem tuunitumaid mootoreid maailmas (kohustuslik "peale chevy small block´i" märkus :) ). Võimalus osta täpselt sellised kaaned/plokk/nukk jne. kooslus nagu vaja ja sõita. Mingi 1000-1500$ eest sai minu mäletamist mööda isegi täitsa arvestatava valmismootori (uue-taastatud) jne.

Kusjuures jupihind on tunduvalt odavam kui ükskõik mis muu euroauto performance mootorijupp.

Kahjuks puudub endal ruum ja võimalused dragi autot ehitada - muidu võtaks täitsa käsile asja. Iseenesest mõte on ju hea - maailmas ikka väga levinud biitlitega dragimine. Hea näidegi ju soome põrnika madal 11 vabalthingava 2.. l mootoriga.
15.09.2006 at 19:42
Indrek_S
 
M: Dragrace vihmavari VW kupla
niimodi võiks see liikuda...
link

____________________________
not done until it's done
15.09.2006 at 20:16
tfr
 
M: Dragrace vihmavari VW kupla
quote:
sfinx: Hea näidegi ju soome põrnika madal 11 vabalthingava 2.. l mootoriga.

1.6-liitrisega, kui täpne olla.
15.09.2006 at 20:27
sfinx
 
M: Dragrace vihmavari VW kupla
quote:
tfr:
quote:
sfinx: Hea näidegi ju soome põrnika madal 11 vabalthingava 2.. l mootoriga.

1.6-liitrisega, kui täpne olla.

No krt.. seda enam. :)
17.09.2006 at 01:49
anryo
  
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Aga SEE 1.6'ne mootor on odavast kaugel.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
17.09.2006 at 21:17
PlyVal64
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Miskised 2 aastat tagasi kevadisel Helsinki tuuningunäitusel pakuti turbotatud volkkari pada 2000 euriga. Müüja oli miskine tõsisem tegelane, kel seal kõrval oli näitusel päris kabe ja kiire Põrnikas. Seega ma ei usu, et volkkarid nüüd hirmkallid oleksid. Sai ühte sellist 1993 kiiremaks tehtud, haininaga 325 sai igastahes pika puuga lutti:D
18.09.2006 at 00:40
Gsinut
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Põrnika ehitamine ei ole jah hirmkallis, kuid kindlasti mitte ka odav. Odav pole ühegi kiire auto ehitamine, ei Priit sa ei pea mulle V8 mootorist rääkima hakkama, sest üldkokkuvõttes pole ka selle tegemine kuigi odav lõbu. Kiire auto tahab nii ehk naa palju raha saada. Meil on asjad niikaugel, et dragis ükstapuha mis klassis võitmiseks või esikolmikusse tulekuks, enam romula juppidest kokkupandud peletisest ei piisa.
18.09.2006 at 07:40
PlyVal64
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Ardo, odav on väga lai mõiste. Kuna jutt on Põrnikast, siis selle tehnika on odav, isegi väga kiireks ehitatuna jääb ta mõistesse odav. Kui nüüd Ville ja Eero autosid võrrelda - M3 mootori toorik maksab ise juba kuipalju?
Kui 14 aastaga midagi eriti kardinaalset pole muutunud, siis kõige kallim jupp, mida ma ei suutnudki endale lubada, oli sidurimäng. Mootor sai kokku pandud kõige "tavalisematest" juppidest samal põhimõttel, kuidas soomlased oma rallikrossi Põrnikaid ehitasid. Paljud jupid olid ka nendelt pärit, silindrid, ussipesa sumps, treitud hooratas jne. See on kindel fakt, et 13-sekundi auto saab kõige odavamalt Põrnikast. Sealt kiiremaks... kurat teab. Kuid kes on korra elus ühe Põrnika kangeks teinud, see ei alahinda seda pisikest fenomeni. Mina olen ja vist (täpsed andmed puuduvad) Eestis kõige esimesena. 1992 septembris sai soetatud ja kevad 93 ümber tehtud.
18.09.2006 at 13:21
Gsinut
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Ma kardan, et nii Eero kui ka Ville autode hinnad on kokkuvõttes lähedased ehk mitte üldse odavad st. mootori hind üle saja kilo. 11 seki põrnikas eeldab siiski kaante vahetust jne ehk originaalist jääb alles vaid plokk. Meerikamaal sõidavad vabalthingavad põrnikad kümneid. Mdx huvitav fakt on see, et see Ville põrnikas on liimil aeglasem, kui meie liberajal, sest liim poob asja kinni.

Vabandan sügavalt OT pärast.
18.09.2006 at 13:32 1 edit. Last edited 18.09.2006 at 13:32 by Gsinut
13piisab
 
M: Dragrace vihmavari VW kupla
natuke masse (mul küll '66, aga '67 "faceliftiga" mass ehk palju ei muutunud):
"Pirka" annab täismassiks 1160kg (max esisilla koormus 480, taga 700)
pass annab registrimassiks 1180kg ning tühimassiks 820kg (max esisilla koormus 490, taga 720)

niiet 500kg kere+sillad ei paistagi nii ulmeline - võistluste miinimumkaalud rikuvad aga IMHO kõik sellest tuleneva ilusa :(

____________________________
vanem on parem
18.09.2006 at 14:00
Astro SS
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Vana stock põrnika tühimass on 690 kg :eek

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
18.09.2006 at 14:57
vvt
  
M: Dragrace vihmavari VW kupla
quote:
Gsinut: Ma kardan, et nii Eero kui ka Ville autode hinnad on kokkuvõttes lähedased ehk mitte üldse odavad st. mootori hind üle saja kilo.

Ville auto eeldab väga sügavaid teadmisi, mis tähendab, et need tuleb kas kuskilt osta (kulutada $$$$) või need ajapikku saada (sama).

Romula juppidest ja ilma vastavate teadmisteta sellist Kuplat ei ehita, millega esikolmikusse asja on. Punkt. Eero maksis lihtsalt alguses 100K piisavalt võimeka paja eest. Soomlane kulutas sama summa nö järelemaksuga.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
18.09.2006 at 15:01 1 edit. Last edited 18.09.2006 at 15:02 by vvt
PlyVal64
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Mehed, Te ikka Põrnika mootorit olete lähemalt näinud? See ongi Põrnika fenomen, et ta on kõige elementaarsem elementaarmootor. Lihtsam ei saagi üks 4-taktiline mootor olla sest puudub tal ju ka veesärk ja kõiks sellega kaasnev jura. Lisaks on neid mootoreid vast miljoneid ümber ehitatud, seega on teadmistepagas peaaegu vabalt olemas. On neid tuunitud nii ringrajale vormelitele, ralliks, krossiks, maratoniks, dragiks, merele, õhku ja maa-alla kaevandustesse. Midagi uut on võimalik leiutada vast ainult siis, kui ise ulmematerjalidest uut mootorit hakata ehitama. Viieklapitehnikat, magneesiumjuppe etc aga usun, et needki trikid on juba ammu ära tehtud.
Sealt alla 12 sekundi võib uskuda, et hakkab asi pisut ulmelisemaks minema aga sinnamaani saab peaaegu "iga loll" selle pajaga hakkama. Kui räägime vabalthingavast karpamootorist, mitte turbotamisest, sissepritsest jne. Kogu häälestamine käib karpapaaridega ja nendele õige kanalipikkuse leidmisega. Selleks võtad muudkui uusi intake-juppe ning trompeteid ja muudkui testid. Teine õige teema on sumbuti aga neid kõike võid suhteliselt odava raha eest poest osta. Know-how on kõik tasuta olemas, sellele sai ligi isegi 15 aastat tagasi, kui nett oli väga algeline.
Põrnika mootor on täpselt sama lihtne, kui suvalist "vene emmi" teha. Ainuls vahe on, et volksu mootor kestab stockis pöördeid ja päris hästi. Ja mis on veel Põrnika suur pluss: ülilihtne remont kahe sõidu vahel. 2-3 minutit vana mootori eemaldamine, 10-15 minutit lisaseadmete ümbertõstmine teise raua külge, 2 minutit uue mootori paigaldamine ja lähed jälle sõitma. Vaja on selleks umbes kolme mõõtu lehtvõtit ja kruvikeerajat. Ettevalmistatud rauda võib abiautos mitu olla, vast pole nii head ja kiired, kui põhipada aga siiski kiired.
On lihtsalt nalja pärast (ilusad mälestused Käferist, mine tea...) aegade jooksul neid asju uuritud, uutest moodsatest juppidest Põrnika paja koostamine läheb maksma u. 50K krooni. Aga siis on Type IV 103 mm Mahle kolviga mootor, soodiumtäitega klapid jne. Võimalik on ehitada ka 100K eest aga siis näitad Eerole juba tagatulesid. Kuid sellesama Type IV juppidega(Bus'i mootor 80test) ehitab kiire mootori valmis ka 15000 krooniga. Kallid on just karpapakid, kõik muu on juba vähemoluline. No ja lähed ostad 3000 krooniga mõne läbiussitanud bussi ja saad sissepritsega mootori, kui viitsid Bosch L-Jetronic'uga jamada.
Aga VW ehitajale üks paremaid lehti: Air-cooled kodukas. Puust ette ja punaseks: kuidas teha, mida teha, millest teha, miks teha ja ka palju maksab.
18.09.2006 at 16:36
vvt
  
M: Dragrace vihmavari VW kupla
Ply, tehase motospordiosakondades ei tööta paraku idioodid ja nendele järgi saamine (pean silmas mootor vs mootor) on tunduvalt keerulisem, kui alguses paistab - seda enam igasugu WWII eelsete asjadega, olgu nad nii revolutsioonilised või lihtsad kui tahes. Süvateadmised hiidvanast mootorist moodsamatega võrreldavate tulemuste saamiseks maksavad ja mitte vähe.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
18.09.2006 at 16:47 1 edit. Last edited 18.09.2006 at 16:49 by vvt
Astro SS
M: Dragrace vihmavari VW kupla
quote:
vvt: Ply, tehase motospordiosakondades ei tööta paraku idioodid ja nendele järgi saamine (pean silmas mootor vs mootor) on tunduvalt keerulisem, kui alguses paistab - seda enam igasugu WWII eelsete asjadega, olgu nad nii revolutsioonilised või lihtsad kui tahes. Süvateadmised hiidvanast mootorist moodsamatega võrreldavate tulemuste saamiseks maksavad ja mitte vähe.
VVT, selles teemas sa ei ole eriti tugev :D , Ply jutt on enam-vähem õige ,kuigi 103mm kolvi paigutamine läheb raskeks ,siis 94 mm paigaldamine on suht lihtne ;)

Olen tegelenud nendega ja jutt elemntaarmootorist vastab tõele

Küsimus suurele ringile ? Mitu nukka on põrnika 4 sil. mootoril kokku
? ;)

edit: tähed vales järjekorras

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
18.09.2006 at 17:13 3 edits. Last edited 18.09.2006 at 17:14 by Astro SS
PlyVal64
M: Dragrace vihmavari VW kupla
quote:
Astro SS: Küsimus suurele ringile ? Mitu nukka on põrnika 4 sil. mootoril kokku ? ;)
Vastus: 4 nukka ja kõik :lol
Edit: üldse võib öelda nii, et kui Sa pole Riia punnvõrri ja Põrnikat tuuninud, ei tea Sa mootoritest essugi. Abiks oleks veel ka Vene JaaZ 2-taktilise 1-klapilise kompressoriga diisli ja Knight klappideta 4-taktilise tööpõhimõtete tundmine, siis on kõik lihtsad ja geniaalsed sisepõlemismootorid selged. Alles sealt edasi tuleb kõik muu...
18.09.2006 at 17:21 1 edit. Last edited 18.09.2006 at 17:32 by PlyVal64
tqhq.ee foorum : Vaba teema : M: Dragrace vihmavari VW kupla   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.