register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus   1 2  
Poster Message
vvt
  
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
Siis selline loomkatse kodanike poolt läbi viidi (94 EFI mootor).

Sellel lingil tasuks jälgida heitgaase....

http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=899&postdays=0&postorder=asc&start=25

Ülevaatusel kindel põrumine, konkreetsel autol HC piirnorm 100 ppm, stockis asi korras, kaaändenniga 500 :eek

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
01.11.2004 at 22:31
diesel
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
kesiganes siin plaanib misiganes asendusfiltreid pruukida, (vaja ikka ju papp välja käia ja oma vigadest õppida) hoidugu nn. märgadest ehk õlitatavatest filtritest, juhul kui õhku loeb maf. nimelt see kõnealune "õli" keerab maf-i õige kiirelt ...
01.11.2004 at 22:43 Last edited 01.11.2004 at 22:44 by diesel
vvt
  
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
Nojah, ainult "kuivasid" siin nagu ei pakuta.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
01.11.2004 at 23:20
devilc
Moderator
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
quote:
diesel: kesiganes siin plaanib misiganes asendusfiltreid pruukida, (vaja ikka ju papp välja käia ja oma vigadest õppida) hoidugu nn. märgadest ehk õlitatavatest filtritest, juhul kui õhku loeb maf. nimelt see kõnealune "õli" keerab maf-i õige kiirelt ...
Õige märkus. Õnneks siiski kui liiga palju ei õlita (mida on päris kerge teha) ja filtril korralikul nõrguda/kuivada lasta, pole hullu keskit.
01.11.2004 at 01:47
vvt
  
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
Täpsustuseks dieseli jutu juurde: Euroopas kannab MAF nime õhukulumõõtja ja hoiatus puudutab ainult kuumtraadiga õhukulumõõtjaid (so seal on mõõteelement trükkmontaazplaati meenutav jubin õhuvoolus). Vanematel euroautodel on kasutusel siibertüüpi õhukulumõõtjad, millele ei tee see filtriõli midagi - seal on õhuvoolu hulgast sõltuvalt liikuv siiber, mille taga on potekas. Ära tuntav massiivse alumiiniumkorpuse järgi.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
02.11.2004 at 10:04
jaanus
 
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
quote:
diesel:nimelt see kõnealune "õli" keerab maf-i õige kiirelt ...
Palun põhjendage see väide nüüd ka tääduslikult ära.
02.11.2004 at 10:27
diesel
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
jaanus. takistustraadi külge kinni hakkav õljum ilmsesti kärssab sinna kuidagi ära ja jääb mingi tainane kiht ümmer, mis siis ilmselt ei lase enamb õigesti traati jahutada.
täpselt põle uurind aga oman isiklikku kogemust. no olin ka see loll, kes kõik vead peab ikka ise ära tegema ja pruukisin ka kaa änd enni. kaua pruukida ei saand, asi läks sujuvalt p....
lisaks samad kogemused ka mitmel tuttaval.
imho õige paberfilter on igal seitsmel juhul parem.
02.11.2004 at 10:46
Vanaisa
  
Moderator
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
Dieseli jutt õige, õli sadestub mingi saastana sinna traadile ja korras päev.
Teaduslikult ei oska ;)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
02.11.2004 at 11:14
_martin_
  
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
K&N ütleb ise nii: http://www.knfilters.com/massair.htm

____________________________
'97 Mark VIII
02.11.2004 at 11:18
Silwer
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
Ei tea, kas selles õlis on viga. Audidel lähevad need MAF-id ka niisama katki. Ja seda traati mis asub MAF-is kuumutatakse süüte väljakeeramisel hetkeliselt väga kõrgetele temperatuuridele mis teoreetiliselt peaks põletama ära kõik selle traadi pinnal olevad võõrkehad, õlid jne...

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
02.11.2004 at 13:42
vvt
  
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
UM elektrimeeste väitel on poolte MAFi probleemide põhjus kaaändenn. Ise võivad nad (KN) kirjutada mida iganes. Et asi väga ok ei ole - selleks piisab kui visata pilk sellesse lingis olevasse tabelisse. HC sisaldus 500 ppm on väga räigelt korrast ära oleva 86. a katita pritsemootori tulemus, mitte 94-kati oma.

Vaevalt Audil asi väga teistmoodi on, samad Motronicu tüüpsüsteemid ju kõik.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
02.11.2004 at 14:43
Madman
 
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
Aga mis see reaalne põhjus siis HC suurenemisel on?

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
02.11.2004 at 16:02
jaanus
 
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
saadaoleva info kohaselt on suht raske aru saada, kas hc tõus ikka on tingitud ainult filtri vahetusest. Kui oleks pikem kirjeldus teostatu kohta, siis ehk võiks midagi aimata. Samuti paistab seal üsna rikas segu - äsja käivitatud mootor ehk? ja pulk kohe sappa?

siia juurde sobiks quote filmist Collateral (2004) ;) :
Max : Hey! Hey, he fell on the cab! I think he's dead.
Vincent : Good guess.
Max : You... you killed him?
Vincent : No, I shot him. The bullets and the fall killed him.
02.11.2004 at 17:20
Silwer
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
quote:
vvt: UM elektrimeeste väitel on poolte MAFi probleemide põhjus kaaändenn. Ise võivad nad (KN) kirjutada mida iganes. Et asi väga ok ei ole - selleks piisab kui visata pilk sellesse lingis olevasse tabelisse. HC sisaldus 500 ppm on väga räigelt korrast ära oleva 86. a katita pritsemootori tulemus, mitte 94-kati oma.

Vaevalt Audil asi väga teistmoodi on, samad Motronicu tüüpsüsteemid ju kõik.


Aga mis nende ülejäänud poolte MAF-i probleemide taga siis on ja kuidas nad nendel vigadel vahet teevad?

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
02.11.2004 at 21:53
diesel
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
vahe tegemine lihtne. mingitel juhtudel on ahelas katkestus, ehk siis traat puru ja asi tahe. "õlitatud" maf aga teoorias töötab, kuid annab vale tulemuse, kuna tänu täiendavale isolatsioonile, ei jahuta mööda vuhisev õhk traati piisavalt. ehk siis sel juhul aju arvab vist, et õhku tuleb vähem peale.
pole spets, selline variant tundub lihtsalt loogiline.
02.11.2004 at 22:11
jaanus
 
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
quote:
diesel:... pole spets, selline variant tundub lihtsalt loogiline.
"Sul tikku on?"
---
selle variandi loogilisust rikuvad veidi muutujad nagu "tekkiva õlikihi paksus", "õli soojusjuhtivus" jne ....

Just veidi aega tagasi sai kahte ühesugust MAFi puhastatud. Mõlemad mustangite küljest. Üks oli kn tüüpi filtrit näinud, teine päris kindlasti mitte - and guess what - see paberfiltri taga peidus olnud MAF oli oluliselt suurema kõntsakihiga (~0.2mm).
Mida sellest järeldada võiks ... pakun ise vastuse: Mitte midagi.

Et nüüd mingit võrreldavat tulemust heitgaaside teemal saada tuleks teha korralik test, mite niisama lambist filtreid peale/maha kruvida. Eeldates, et parameetrid muutuvad filtreid vahetades, tuleks enne saba torusse pistmist teha ajule nn "factory init" ehk lasta ajul ennast korralikult ära kalibreerida ja siis alles vaadata, millised on tulemused.
MAFi parameetrite muutumise jälgimiseks on samuti tarvis mingit etaloni ja konkreetset testkeskonda, kuigi kaldun arvama, et muutus MAFi töös on ka siis suhteliselt väike, kui see lihtsalt õliga üle valada.
02.11.2004 at 23:10
ollo
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
Ma pole küll mingi petsjalist, aga see Kaa&Enniga tehtud PeeEmmVeeKlubi test näeb välja umbes nii, et tüübid on peale filtri installi MAFi pistiku külge panemata jätnud, filtri kuivatamata jätnud vms. geniaalset. Nii jaburat tulemust ei ole võimalik normaalsete meetoditega saavutada.
Seda, et õlitatud filtrid MAFile kahjulikud on, räägivad paljud, aga sellised supertulemused, nagu toodud "testis", on saavutatavad ainult suure vaevaga, arvan ma.
"Õlitatud" MAFi efekt on just selles, nagu diesel ütles, et õli ladestub MAFile, söestub seal ja tekitab mõnusa isolatsioonikihi, mille tulemusena MAF hakkab allapoole valetama. Vahel parandatav puhastusspray vms. ainega.

Special edit to vvt: MAF sensor ei kanna öiroopas nime õhukulumõõtja. Tegu on ühe väga konkreetset tüüpi õhukulumõõtjaga, Mass Air Flow sensoriga ehk "õhumassivoolumõõtjaga". Lapatsiga õhuvoolumõõtjad ei mõõda õhumassi, vaid õhumahtu ja neid ei nimetata MAFiks. (Neile kellele asi segane - ECUle on kütusesegu tegemiseks vaja teada õhumassi, mille tarbeks intelligentsematel lapatsmõõtjatel on lisaks ka temperatuuriandur kusagil sisselaskes, kuna õhu tihedus sõltub oluliselt temperatuurist ja seega on mahust massi arvutamiseks vaja ka temperatuuri teada. MAFi puhul ei ole sisselaskeõhu temperatuuri vaja mõõta.)

Edit 2 to Jaanus: muidugi on ka õli mittenäinud filtrid võimalik ära sitata, see pole üldse keeruline. Ainult etsöestunud/hangunud õli lisaks nagunii tekkivale saastale ei oma kindlasti positiivset mõju.
02.11.2004 at 23:16 Last edited 02.11.2004 at 23:30 by ollo
Madman
 
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
Kui natuke teise nurga alt läheneda siis mis juhtuks kui MAF-i andur süsteemist välja jätta?

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
02.11.2004 at 23:37
jaanus
 
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
quote:
ollo:/.../ söestub seal /.../
MAFi temp on 80-100 C ... söestub? Samuti peab olema filtrist tulev õli paras snaiper, et MAFile pihta saada :)
Aga jah, ma ei tea ka selle kn õli parameetreid ....
02.11.2004 at 23:38
devilc
Moderator
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
Seda liigse õlitamise tekitatud probleemi olen enda MAFi peal näinud, nii et tegemist pole müüdiga.
02.11.2004 at 23:46
PlyVal64
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
OT in
Kurat, mehed, kasutage karburaatorit! Ei mingeid mahviandureid:D Lisaks saab kasutada loksuva mootoriõliga õhufiltreid, kuradi head ja puhastavad hästi. Lihtsaim viis sellist saada on M402-408 pealt maha kruvida:lol
OT out

Eks nende kaaändennide ja muudegi tuunimisvahendite puhul kehtib kuldlause: tuunimine on õnnestunud, kui auto originaaliga samu tulemusi näitab. Ne meshai mashinam rabotat!
02.11.2004 at 00:01
diesel
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
jaanus näikse skeptiline olevat. :)
arvad, et põle vahet miskit?
well, minu isiklik kogemus traktoriga on mõne aasta tagant järgmine. sai õhumüüjate jutte usutud ja kaaändenn soetatud. persedüno mingit vahet ei täheldanud. arvatavasti siis perhvoormantsis suurt vahet polnud. kulunumbrid ka silmnähtavalt kuhugile ei muutunud. hoolduste ajal (ja neid mul sageli, kuna sõidan palju) sai siis lastud spetsidel asja pesta ja määrida. (vahepeal oli päev-paar paberfilter, kuni pestava tagasi sai) kuskil kolme pesu järel ehk oli juba tuntavalt tegu tossamisega. traktor ajas korralikku vinet ka tasakoormusel. sai proovitud ka uuesti paberit, tossas edasi. lisaks arvasin ka rammu olevat vähemaks jäänd. maf-i korralik pesu alles seadis õigluse jalule. nüüd jälle juba pikalt pruugin paberit ja suitsukatet enam ei tee. ja traktor kulgeb niikui miilenki. :)
a, ja kõik see aeg põle mõistagi ei pumpa ega pihusteid näpitud. ainus muutuja ahelas oli filter.
02.11.2004 at 00:07
jaanus
 
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
ehk siis MAFi ei tapa filter vaid üliagar õlitaja :D
Minu kogemus: ise pesunud, ise õlitanud, pole mahvil häda midagi :)
02.11.2004 at 00:20
quattromees
 
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
quote:
ollo: Ma pole küll mingi petsjalist, aga see Kaa&Enniga tehtud PeeEmmVeeKlubi test näeb välja umbes nii, et tüübid on peale filtri installi MAFi pistiku külge panemata jätnud, filtri kuivatamata jätnud vms. geniaalset. Nii jaburat tulemust ei ole võimalik normaalsete meetoditega saavutada.
Seda, et õlitatud filtrid MAFile kahjulikud on, räägivad paljud, aga sellised supertulemused, nagu toodud "testis", on saavutatavad ainult suure vaevaga, arvan ma.
"Õlitatud" MAFi efekt on just selles, nagu diesel ütles, et õli ladestub MAFile, söestub seal ja tekitab mõnusa isolatsioonikihi, mille tulemusena MAF hakkab allapoole valetama. Vahel parandatav puhastusspray vms. ainega.

Special edit to vvt: MAF sensor ei kanna öiroopas nime õhukulumõõtja. Tegu on ühe väga konkreetset tüüpi õhukulumõõtjaga, Mass Air Flow sensoriga ehk "õhumassivoolumõõtjaga". Lapatsiga õhuvoolumõõtjad ei mõõda õhumassi, vaid õhumahtu ja neid ei nimetata MAFiks. (Neile kellele asi segane - ECUle on kütusesegu tegemiseks vaja teada õhumassi, mille tarbeks intelligentsematel lapatsmõõtjatel on lisaks ka temperatuuriandur kusagil sisselaskes, kuna õhu tihedus sõltub oluliselt temperatuurist ja seega on mahust massi arvutamiseks vaja ka temperatuuri teada. MAFi puhul ei ole sisselaskeõhu temperatuuri vaja mõõta.)

Edit 2 to Jaanus: muidugi on ka õli mittenäinud filtrid võimalik ära sitata, see pole üldse keeruline. Ainult etsöestunud/hangunud õli lisaks nagunii tekkivale saastale ei oma kindlasti positiivset mõju.


BMW klubis testi läbi viinud isik on minu andmetel täiesti pädev inimene, nii et lahti ununenud pistiku vms teooria jätaksin välja.

MAF -i kohta ei ole vale õhukulumõõtja öelda. Näiteks kirjanduses ("Automobile Electrical and Electronic Systems" Tom Tenton) öeldakse MAF kohta:
A hot wire air flow sensor measures air mass flow.
Motronic näiteks kasutab sisselaskekollektoris õhutemperatuuriandurit, kuigi on MAF...


____________________________
Audi 200 20V TQ
Audi 100 2.3
Audi A4 2.8Q swap 4,2 V8
Audi UrS4 2,2TQ
Peugeot Partner
VW Passat 1,9TDi
02.11.2004 at 00:43 Last edited 02.11.2004 at 00:44 by quattromees
quattromees
 
Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus
quote:
jaanus:
quote:
ollo:/.../ söestub seal /.../
MAFi temp on 80-100 C ... söestub? Samuti peab olema filtrist tulev õli paras snaiper, et MAFile pihta saada :)
Aga jah, ma ei tea ka selle kn õli parameetreid ....


Väidetavalt kuumutatakse kuumtraat igal süüte välja keeramisel 1 sekundiks kuni 1000 kraadini, et see puhtaks põletada. Ju siis KN õli ei põle maha?!? Krt teab...

____________________________
Audi 200 20V TQ
Audi 100 2.3
Audi A4 2.8Q swap 4,2 V8
Audi UrS4 2,2TQ
Peugeot Partner
VW Passat 1,9TDi
02.11.2004 at 00:48
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kaa-änd-enn müüdid vs tegelikkus   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.