register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : 80ndate V8 vanale jänkiautole?   1 2 3  
Poster Message
krss
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Aegajalt on tekkinud võimalus osta mõni vana klassik, ilma mootori ja käigukastita. Selliste sobitamistega on kogunenud kogemusi üksjagu, kuid USAkad mulle suht tundmatud ja pole julenud äraosta. Kas keegi on pannud 50ndate, 60ndate või max 70ndate alguse masinale peale mõnda 80ndate V8 mootorit (karburaatormootor)? Või kui ei ole, siis ehk omankud oskate soovitada, millele tasuks tähelepanu pöörata nii vana autot kui uuemat mootorit ostes? Kuidas sobivad omavahel erinevate põlvkondade käigukastid ja mootorid? Tänud vastajaile!
23.01.2005 at 05:20 Last edited 27.03.2005 at 00:27 by krss
peep
 
Moderator
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Karpamootori korral ei näe mingeid probleeme, kuna ega 50-60 mootorid pole swappimist silmas pidades erinevad 80'ndate mootoritest. Peaasi, et füüsiliselt ära mahub. Soovitav oleks jääda muidugi sama tootja piiridesse, seda nii praktilistel kui moraalsetel kaalutlustel.

Su küsimus on väga üldine, et mingit asjalikku vastust anda. Mida konkreetselt teha tahad ?

Ja enne loe läbi muskelautode ajalugu:

http://www.tqhq.ee/dir.php?id=3
23.01.2005 at 09:52 Last edited 23.01.2005 at 09:56 by peep (Moderator)
vvt
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Mootoriswapi kõige kriitilisem osa on rooliülekande asukoht. Nimelt on tigureduktoriga roolidel karp sellises kohas, kus ta suurema mootori panekul ette jääb. Parem on asi lattroolidega, eriti nendega, kus latt on all (sillatala kõrgusel.

Kõige probleemsem on väikese lonzeroonide vahega ning tigurooliga auto. Seal hakkab roolikarp päris kindlasti segama vasakpoolset silindririda/väljalaset või ei sobi see asi üldse sinna.

Kõik muud asjad nagu tuleseina asukoht, karteripõhja kuju, summutite kurss jne on suhteliselt kergesti likvideeritavad. Rooliülekande kallale aga päris minna ei saa.

Seepärast olen ka üsna skeptiline aeg-ajalt foorumeist läbijooksva V8 Lada või Mosse ideedest. Just selsamal põhjusel - kes ei usu, võtke mõõdud ja vaadake ise.

Niiet see on esimese asi, millega arvestada. Kõige kriitilisem skeem on kohe tuleseina vastas lonzeka küljes oleva roolikarbiga auto, samuti kõrgele asetatud roolilatiga auto (nagu Audid). 3gen Camarol oli mälu järgi roolikarp ette toodud. Kui sellel oleks taga, siis bigblock sellel autol on natuke keerukas :rolleyes

edit: Ahjah, unustasin lisada, et see kehtib sellise mootori panekul, mida tehases ette nähtud pole.

Ja karteripõhja pärast pole mõtet muretseda ja eesmärki võtta, et mootor lopsti läheks. Originaalist raskem mootor tuleb panna võimalikult madalale ja tahapoole ning vajadusel kasvõi karteripõhi/pickup ringi teha. Kui kerge mootoriga autole panna ette raskem ja kõrgemal asuva raskuskeskmega mootor (V8 raskuskese on kõrgemal kui ridamootoril), siis tulevad väga ebameeldivad sõiduomadused.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.01.2005 at 10:26 Last edited 23.01.2005 at 10:39 by vvt
peep
 
Moderator
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Inimene tahab vanale ameerika autole V8 mootorit paigaldada.
23.01.2005 at 11:14
Vanaisa
  
Moderator
80ndate V8 vanale jänkiautole?
jah - pidin just ka ütlema, et auto ikka raamil ja ameeriklane - seal ei tohiks mingeid lonzeroonide ja roolikarpide muresid tulla...

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
23.01.2005 at 11:17
altraditional
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Minu arvates ka ei tohiks eriti kaelamurdvaid probleeme tekkida, eriti kui kerel juba ette nähtud V8 on. Pealegi on usa autotööstus üks nö. traditsionaalsemaid olnud, vähemalt kuni 80date lõpuni, st. radikaalseid muutusi on suht vähe ja võib leida juhuseid, kus 50date käigukastile 25 aastat uuem mootor otsa krutitud.

Huvitav oleks muidugi ka teada, kust tekivad "võimalused osta mõni klassik"? Et kas tegemist tavapärase ebay ja sarnasega, või on leitud mingi uus huvitav koht?
23.01.2005 at 11:55
PlyVal64
80ndate V8 vanale jänkiautole?
quote:
Vanaisa: jah - pidin just ka ütlema, et auto ikka raamil ja ameeriklane - seal ei tohiks mingeid lonzeroonide ja roolikarpide muresid tulla...
Tulevad ja mitte vähe! Proovitud ... Ply peal. Full-size'dega ei ole probleeme, kuid just vähe väiksemate kerede puhul on liiga suure mootori panemisel probleemid kärmed tulema. MOPARi BB puhul tuleb veel lahendada õlipumba asukoha probleem(sama vist ka Fordi BB'l). Pluss jahutusprobleem. Kuid iseenesest ei ole need kõige ületamatud probleemid. Pigem oli, on ja hetkel jääb problaks eriliste headerite tegemine.
23.01.2005 at 12:39
Astro SS
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Kas Ply puhul ei veetud headerid läbi tiiva koobaste?

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
23.01.2005 at 13:24
PlyVal64
80ndate V8 vanale jänkiautole?
quote:
Astro SS: Kas Ply puhul ei veetud headerid läbi tiiva koobaste?
Nii tehakse jah. Aga minul ei suutnud sel hetkel Eestis mitte keegi headereid teha.
Lisaks on tavaliselt roolivarras ja pidurivõim nii lähedal, et V-mootori paigaldamine võib päris tülikaks osutuda. Näiteks Monza V-8(SBC) puhul käivad headerid ümber roolivarda ja nende paigaldamine-mahavõtmine on isegi originaalil pain-in-ass. Pidurite ja roolisüsteemi ümberehitus on aga teadaolevalt kõige hullem asi, mida tänaval liikuva autoga saab ette võtta.
23.01.2005 at 15:09
krss
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Väga suured tänud asjalike vastuste eest! Elan ise Soomes ning siin tuleb aegajalt müüki/oksjonitele selliseid vanu keretööd vajavaid laevasid, millel on mootor (samuti V8) koos käimariga juba mahamüüdud, kuid auto muus osas veel komplektne. Kuid Big Blocki asemele ei tahagi samaväärset, vaid midagi kaasaegsemat, nt tavalist 5.0 V8-t. Olen mitmeid Euroopa autosid ümberehitanud (mõne pildi leiab ka mu kasutajanime all olevatelt linkidelt), ja kolmel mu hobiautol on tegelikult tollimõõdus mutrid, nii et tunnen end kapotiall ja õliste näppudega päris koduselt. Eriti sellise "loova töö" puhul, kus tuleb lahendada mingi lahendamatu probleem. Kuid USA autode kohapealt olen siiski väga võhik. Ehk teiste sõnadega: võib juhtuda, et ühel heal päeval tuleb teha üks kiire otsus ja seisab selline 50-60ndate mootorita "romu" mul majaees, ja tuleb hakata otsima mootorit. Kõigi oma seniste projektide puhul on aga olnud tegemist mulle tuttava tehnikaga, ning enne masina kallal laamendama asumist kodutöö korralikul tehtud (ja riiulid juba õigeid valmisostetud juppe täis). USA auto puhul ei ole ma võimeline seda eeltööd ärategema, kuna puudub igasugune kogemus ja võrdlusmoment, tegelikult ka puudus nõuandjatest. Kuna Soomes sõidab ringi V8 mootoriga nii Sierrasid, Granadasi, Volvosi (240) jpm, siis nende ümberehitamistega viinud end kurssi, kuid antud juhul tahaks suht vähese tehnika poole ümbertegemisega saada veidi kaasaegsema näiteks Chevy pealt mahatõstetud V8 mingi päris vana Cadillaci vms (mark sõltub rohkem juhusest) aiste vahele. Ehk siis ootaks pigem sellist nõu, et mis kindlasti ei sobi või mille puhul ümberehitus mõttetult töömahukaks hakkab muutuma. Kas USAkatel on käigukastid suvaliselt ühe mootori tagant teise taha tõstetavad? Kuidas on manuaalkastide siduritega? Midagi veel, mida ma oma võhiklikkuse juures isegi küsida ei oska? Tänud!
23.01.2005 at 15:17
vvt
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
50., 60. või 70-ndate ameerika auto ei tähenda automaatselt V8 mootorit. Päris palju sõitis ringi hoopis ridakuuega. Ja väiksemasse keresse päris iga asi ei mahu. Isegi V8 põhjale alati ei mahu - nt Mustangile 427 mootorit pannes tehti kere/raami esimene ots laiemaks - kuigi Mustang V8 mootoriga oli täiesti olemas.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.01.2005 at 21:21
martti17
 
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Kuidas on lood Gaz 21-le V8 paigaldamisega? Teatavasti olid sellised ka realselt olemas nime all Gaz 23, kuid peal oli Tsaika mootor. Ise tahaks oma Vana Volga aiste vahele panna ka lihtsa V8, nt 5.0 Oldmobile.

____________________________
Martti pildigalerii
23.01.2005 at 21:39 Last edited 23.01.2005 at 21:40 by martti17
Vanaisa
  
Moderator
80ndate V8 vanale jänkiautole?
vvt - su jutt pädeb 50ndate ridamootoritega autode kohta, kus nina oli kitsas ja kiilulaadne. Uuemate autode puhul on mureks ainult raami/esisilla tugevus, millest saab üle. Ei taha muidugi väita, et mootor visates peale läheb, vaeva tuleb ikka näha .
Edit: lonzeroonid on raamiga autol märksa vähem tähtsad, kui kandekerega autol, seega lõikamine pole mingi probleem.

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
23.01.2005 at 21:44 Last edited 23.01.2005 at 21:45 by Vanaisa (Moderator)
kalev35
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
quote:
martti17: Kuidas on lood Gaz 21-le V8 paigaldamisega? Teatavasti olid sellised ka realselt olemas nime all Gaz 23, kuid peal oli Tsaika mootor. Ise tahaks oma Vana Volga aiste vahele panna ka lihtsa V8, nt 5.0 Oldmobile.
ei mahu - ja kaal ei sobi ka kuidagi. Käidud tee :D
http://www.volga.nl/indexEN.htm


____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
23.01.2005 at 21:56 Last edited 23.01.2005 at 22:03 by kalev35
peep
 
Moderator
80ndate V8 vanale jänkiautole?
teema algatajal soovitan enne, kui hakkad oma pead vaevama tehniliste üksikasjadega, ära käia mõningatel USA autode üritustel. Vaata neid masinaid, suhtle inimestega kes neid omavad. Soomes on neid võimalusi piisavalt. Vana usaka taastamine (nagu mistahes uunikumi) ja omamine on eluviis ja emotsionaalne tegevus, mitte endale transpordivõimaluse tekitamine. Kui pole kunagi selle harrastusega tegemist teinud, ei taju seda enne kui oma silmaga näed ja oma käega katsud.

Siin netis me võimegi jahuma jääda. Aga kui see Sind ei huvita, siis pole miskit hullu lahti - osta üks auto ära ja siis tule siia tagasi ning küsi, mis tehnika sinna peale võiks sobida ? Kogu USA autode tehnika spetsiifikat Sulle siin vaevalt keegi seletama viitsib hakata. Tõsi, ingl. k. netis on see olemas, search abiks.
23.01.2005 at 22:10 Last edited 23.01.2005 at 22:16 by peep (Moderator)
krss
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Thanks! Kõikvõimalikel autoüritustel käin niipalju kui jõuan, võimaluse korral ühega oma praegustest uunikumidest (Saab). Minu jaoks on pilt siiski väga kirju, nagu oleks ameeriklase jaoks pilt Euroopa autode keskel. Oma praegune uunikumiprojekt on praktiliselt "valmis" ja sellepärast otsingi uut. Lisaks USAkale veel ka midagi muud, aga see ei puutu praegusesse teemasse. Tõenäoliselt nii lähebki, et ostan ükskord midagi ära ja tulen siis juba konkreetsemate küsimustega. Praegu küsingi rohkem seda, et mis (tüüpi auto) üldisemas plaanis tasuks kohe kõrvale lükata, või millele pöörata erilist tähelepanu, pidades silmas tehnilist poolt ja ka uuemate mootorite kättesaadavust. Soodne hind = vähene mõtlemisaeg, ning ööpäeva jooksul on vist lootusetu infot saada, kui just mõni selline sõber lausa lähinaabruses ei ela. Et pääseda paberitejamast, tahan kindlasti sellist, millel oli varem juba V8 peal. Just sel põhjusel olen lükanud jätkuvalt kõrvale sõbra pakutava ning temal aastakümneid olnud R6 mootoriga Rambleri
24.01.2005 at 08:59
peep
 
Moderator
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Sa oled selles "uue mootori" mõttes väga kinni. Asjata.

Kui tegu karpamootorga, siis toimivad need vanad mootorid täpselt sama edukalt kui "uued" ja kohati veel pareminigi. Juppe on kõikidele saada. Õigemini ega mingeid "uusi" mootoreid polegi olemas, small-block Chevy on tootmises alates 50'ndatest ja teisedki omavad umbes sama pikka ajalugu.

Teine teema on tänapäeva "high tech" mootorid, nagu Northstar või LS1. Ainus point "võõras" tehnika installida ongi siis, kui otsustad sissepritse kasuks. Sellega võidad kütusekulus ja mootori kasutusomadustes. Iseasi, mis tähtsust sel kütusekulul on.
24.01.2005 at 10:20
krss
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
TO peep: üritan põhjendada, et saaks teada selle vea oma mõttekäigus. Vanemad suured laevad on algselt olnud üle 7 ja 8 L mootorigega, omades meeletut väänet. Ma ei taha teha kiirendusautot, nii et piisaks ka väiksemast. Juhul, kui ostan mootorita masina, siis orig suurt mootorit on juba raske leida, erinevalt 80ndate V8test. Kütusekulu ei oma eriti tähtsust, aga muutub häirivaks siis, kui see on kordades suurem teistest. Sõbral on peresse uuena ostetud Dodge Monaco, paberites 7.2L mootoriga (tehn vh korras ja väga väikese läbisõiduga, selle nö võmmimootoriga), nii et tean, mida tähendab sõita 30-40L linnas ja maanteel 20-30 L/100km. Ja tean ka seda, kui suure kuluga tuleb toime tavaline 80ndate Caprice. Kuna vahe hakkab sama sõidustiili juures olema juba 3-kordne, siis jah, kütusekulu hakkab ka tähtsust omama. Seda enam, et ma ei kavatse kunagi kasutada ära selle suurema kulu põhjust (pöördemomenti). Lisaks kõigele loodan veel saada manuaalkasti, kuid suurema mootori puhul on manuaal tõesti tülikas sõita tänu "lõpmatule" momendile. Need on põhjused, miks ma ise pean mõttekamaks "väiksemat" V8 mootorit. Sissepritsega põhimõtteliselt tegeleda ei taha. Kuulan huviga igasugust kriitikat oma mõtete suhtes!
24.01.2005 at 10:48
peep
 
Moderator
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Sa räägid bigblock vs. smallblock kütusekuludest ja need on tõesti erinevad. Järelikult vali smallblock. Mootori vanusega pole sel suurt pistmist.

Manuaalkasti ma soovitada ei oska, neid üldiselt ei kasutata fullsize autodel. Vaata, et oleks overdrivega kast, kui maanteel tahad bensu säästa.
24.01.2005 at 11:33
altraditional
80ndate V8 vanale jänkiautole?
quote:
krss: Soodne hind = vähene mõtlemisaeg, ning ööpäeva jooksul on vist lootusetu infot saada
Julgen arvata et siinne community on piisavalt suur, et ööpäeva jooksul satuvad su konkreetsele postitusele peale inimesed, kes on asja puutunud/näinud, või vähemalt aitavad netist leida infot vastava masina ja tema võimalike ümberehituste kohta. Tasub proovida.
24.01.2005 at 11:50
vr_
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
quote:
krss: Dodge Monaco, paberites 7.2L mootoriga (tehn vh korras ja väga väikese läbisõiduga, selle nö võmmimootoriga), nii et tean, mida tähendab sõita 30-40L linnas ja maanteel 20-30 L/100km.

Natuke OT aga seda ma nüüd küll ei usu.. kas on väga raske jalg või tehnliselt mitte korras, ja isegi kahe viimati nimetatud tingimuse puhul isegi mina sain hakkama 20l/100 keskmiselt.. viitad ehk täpsemalt mis aasta masin, see jäi segaseks?

Kus küll tuleb arusaamine et suur mootori litraash neelab kütust, see on ikka auto kaal ja raske jalg mis õgib..

minu arvamus on et fullsize puhul surrakse sinna saatesse kui mikromootor vahele panna, aga see on minu arvamus.

____________________________
Imperialist 71
24.01.2005 at 12:32 Last edited 24.01.2005 at 12:33 by vr_
krss
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Kas siis 80ndate smallblock on kõiges praktiliselt identne algusaastate omaga? Ning kas neid uuemaid "ökokarbusse" annab 1:1 paigaldada ka vanemale mootorile? Kas big- ja smallblockile võib panna järgi põhimõtteliselt mistahes käigukasti ilma suuremate ümberehitusteta? Küsin sellepärast, et kui selline raske masin saab omale nõrgema V8, siis muutub äkki sama januseks vaatamata sellele, et ei taha enam edasi liikuda. Sel juhul mataksin sellise plaani kohe maha ja otsiks pigem mootoriga autot (mis on ka kallim)

See konkreetne Monaco on aastast '74, ostetud nö maksimaalses varustuses, mida Soome üldse tellida sai, ning kasutatud algusest peale vaid pühapäeva-autona. Ning see kütusekulu on olnud tal samas suurusjärgus algusest peale. Ei ole nö näituseauto (värv pleekinud) ja seisnud praeguseks 2a kuuriall
24.01.2005 at 13:25
peep
 
Moderator
80ndate V8 vanale jänkiautole?
Bigblock ja smallblock on üldised terminid, mingit konkreetset mootorit nad ei tähista. Lihtsalt enamike valmistajaid tootis kahe erineva suurusega plokke ja sealt see termin tuligi. Töömahtu see termin ei määratle, suuremad SB ületavad töömahult väiksemaid BB'e. Käigukastid on igal tootjal omad ja mingist 100% bolt-on vahetatavusest ei saa loomulikult rääkida. Samas kasti leidmine küll mingi probleem pole.

Kui rääkida konkreetselt Chevy smallblock mootorist, siis kindlasti on vanematel ja uuematel erinevusi aga need pole määrava tähtsusega. Enamik komponente on vahetatavad omavahel ja ainult oma fantaasia on piiriks, millistest juppidest mootor kokku laduda. Selles ju üks usa V8 mootorite võlusid ongi, saad ise teha sellise nagu vajad. Võimalusi on tuhandeid. Fordi ja Mopari osas valitseb sama variantide rohkus, Oldsi, Pontiaci ja Caddy mootorite puhul ehk aftermarket on tagasihoidlikuma valikuga.

Bensukulu kohta pakuks, et 15-20 l. sajale on suure kerega ja V8 (karpa)mootoriga auto jaoks väga normaalne kulu.
24.01.2005 at 14:00
PlyVal64
80ndate V8 vanale jänkiautole?
quote:
krss: Sõbral on peresse uuena ostetud Dodge Monaco, paberites 7.2L mootoriga (tehn vh korras ja väga väikese läbisõiduga, selle nö võmmimootoriga),
Kui tegu tõesti 1974 Dodge Monaco 440CID "squad" mudeliga, siis must üll selga, kaabu pähe, must prill ette, sõrmenukkidele tätoveerida "jake" või "elwood" ja TULD!!! KAs see asi võtab 20 või 40 liitrit bensu, polegi oluline. Muuseas, kiirendus- ja hüppevõimet saad Tartus uuel "puusillal"(Kroonuaia) proovida:D
Selliste autode ajalugu siin saidil. Ära ole loll ja hakka ausat asja lõhkuma!
PS. kollane DasBoot on lahe:D
24.01.2005 at 14:26
krss
  
80ndate V8 vanale jänkiautole?
quote:
PlyVal64:
Selliste autode ajalugu siin saidil. Ära ole loll ja hakka ausat asja lõhkuma!
PS. kollane DasBoot on lahe:D
Tnx! See auto on nagu veidi tolmunud prillikivi ning pärandatakse edasi selles peres vist järgmised sadakond aastat ja mu küsimused ei käi üldse selle auto kohta. Kogu jutt algas sellest, et on olnud mitmeid võimalusi osta väga odavalt midagi ilusat, mis tahab tööd ja millel pole mootorit. Korras masinale loomulikult ei hakkakski midagi muud peale aretama. Sõidukorras autode hinnad on jällegi järgmises suurusjärgus...
24.01.2005 at 14:42 Last edited 24.01.2005 at 15:08 by krss
tqhq.ee foorum : Autod : 80ndate V8 vanale jänkiautole?   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.