register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : DEFA Finals 2005 ja Lauri  
Poster Message
Ets
DEFA Finals 2005 ja Lauri
Lauril siis kah liimirajast kogemus nüüd olemas ja hammas verel kevadel uuesti proovimiseks! Mis aga juhtus möödunud laupäeval Lauri autoga Alastaros? Sellest allpool.
BHRA vann jõudis sündmuspaigale laupäeval, kella 2. paiku pealelõunal. Leidsime vaevata Lauri sinise bussi Saapolate oma kõrval, paljude teistega ühes reas seisvat. Mida aga polnud oli must Camaro.
Selge, tüübid on sõitmas teadsime. Parkisime vanni ära ja lippasime line-upi poole. Mida polnud, oli jällegi must Camaro.
Selge, jäimegi hiljaks. Aga ei, stardialasse jõudes oli must Camaro parajasti valgesse suitsu mässumas ja julge lõrina saatel lõpetas Lauri burnoudi. Seadis end stagema, pinge tõusis hoobiga taevasse, tuled süttisid ülalt alla, Camaro möirgas pikalt ja .... seiskus...
Valdas teadmatus! Mis küll juhtus?
Tiim lükkas Camaro stardiliinilt tagasi boksidesse ja kui jõuti oma kohale läks lahti kiire askeldamine eelkõige ümber Camaro käigukasti.
Lausa müstika oli näha kuidas nii Eestis käinud kui ka täiesti tundmatud ja uued dragrace `i näod tulid meeskonna juurde, arutasid juhtunut, proovisid anda nõu oma pikaajalisele kogemusele ja sidemetele toetudes.

Vahepeal oli tiim jõudnud käigukastini: korpusel suured mõrad sees + kardaanirist katki!
Kuidas see võimalikuks sai, selleks on mitmeid versioone. Kuid enamus oli selle poolt, et purunemine sai alguse kardaanist!

Olime võistlustele jõudnud just sel hetkel kui Lauri proovis oma teist katset liimirajal. Esimene, hommikupoolne oli olnud vabalthingavaga, ettevaatlik varbaga gaasipedaali katsumine! Lajatas 9.362 s/ 237.75 km/h!!!! Eesti rekordit ähvardav! Lauri hilisem kommentaar sellest tundest oli midagi erakordset, ta püüdis rääkida midagi silmamunadest ja kehalihastest, see kõik jättis pisut sellise opaka mulje (sry Lauri))).
See teine aga oli "kõige peale minek", transbreak + nitro!
Oleks vabalt töötanud eesti radadel, ratas oleks terve distantsi ringi käinud aga nüüd "hõk"..., "kräk", oli ratas raja küljes kinni ja: "kardaan, Sina oled kõige nõrgem lüli! Sina tulid siia lulli lööma! Lahku!"

Tiim oleks peaaegu, et alustanud asjade pakkimist aga kuna konkurendid ja teiste klasside võistlejad olid oma ala tõsised asjatundjad, siis tuli ehk juba pool tundi peale purunenud käimakasti autost eemaldamist pakkumine kasutada kellegi teise käimakasti!!!!! Fantast! Vali millist tahad. Ole ainult mees ja pane alla.
Oleks selline õnnetus Eestis juhtunud siis võiks hooaja selleks korraks jälle lõppenuks lugeda. Aga õnneks ei juhtunud asi Eestis ja korralik käimar saadi paari tunni pärast alla. Kardaaniga läks pisut rohkem aega, see läks vist Forssasse keevitamisele ja lubati, et hommikuks saab alla.........
Pühapäeva hommikul äratas Jaanus mind kell 8.20! Olime FHRAga kokku leppinud, et oleme juures kui hommikul andureid seadistatakse, kella 8.00 ja 9.00 vahel. Me ei hilinenud ja saime nii mõndagi õpetlikku juurde. Me töötame selle kallal ja loodame BHRA Finalsil endisi vigu vältida.
Küll aga selgus, et kella kaheksaks paika seatud Camaro kardaan (mis sai täpselt vana kardaani mõõtu) on liiga lühike ja kastist väljuva vahevõlli ja kardaani risti liigne lõtk laseks kogu jõu rakendudes uuesti kogu süsteemi ribadeks!
Lauri eliminaatoristart pidi olema kella poole kahe paiku (vastaseks Äikää!!!). Lõpliku stardiotsuseni jõudmiseni käis Lauri psühholoogiline töötlemine nii paljude pooldajate kui vastaste poolt.

Ja Lauri lõplik otsus oli: "kevadel alustame uuesti!!!"

Ei olnud kerge otsus arvestades väljakutseid, kuid oli õiglane otsus arvestades seda, et olenemata olukorrast Eesti Meitsrivõistluste punktiarvestuses, tahab Eesti rahvas ikkagi Laurit Finalsil näha ja kuulda ning NDRS uuel hooajal on Lauri kindlasti löögivõimelisem kui hetkel.

Tegin pilte kah ja need on rohkem keskendunud purunenud juppide vahetuse protsessile. Originaalis on pildid üle 1 mB suurused aga ma ei oska peale pilt.ee neid kuhugi mujale üles riputada.
http://pilt.ee/view/560550/

Homme aga sellest, mis toimus laupäeva õhtupoolikul, kui tiimid olid lõõgastumas päevasest pingelisest autode seadistamisest ja järsku ilmusid kohale FHRA tehnikapoole kohtunikud, kandes kaasas kohvrit kogu informatsiooniga turvapuurile esitatavate nõuete osas + mõõteseadmed toru paksuse osas.
See oli meile paljudele väga oluline moment tõe teadasaamiseks ja etterutates võib öelda, et läks paremini kui lootsime!
Siinjuures, Ardo, Kaimo ja teised: lisaks kohapeal nähtule saan ma peatselt oma valdusesse ka vahendid selle tõestamiseks! Ja Teil läheb raskeks!
Aga sellest juba homme...!
Btw: Linnaleht sattus kuidagi kogemata poekorvi!


07.09.2005 at 22:59 Last edited 08.09.2005 at 11:16 by Ets
AK1
DEFA Finals 2005 ja Lauri
Nagu ülalpool toodud tekstist aru saan ei saa Laurit BHRA Finalsil ilmselt näha või olen ma millestki valesti aru saanud? Kurb muidugi :*(
08.09.2005 at 09:44
hypertyyp
DEFA Finals 2005 ja Lauri
quote:
AK1: Nagu ülalpool toodud tekstist aru saan ei saa Laurit BHRA Finalsil ilmselt näha või olen ma millestki valesti aru saanud? Kurb muidugi :*(

Ma sain aru, et ikka saab....


____________________________
Fordi omanik...
08.09.2005 at 09:48
Ets
DEFA Finals 2005 ja Lauri
Ei olnud kerge otsus arvestades väljakutseid, kuid oli õiglane otsus arvestades seda, et olenemata olukorrast Eesti Meitsrivõistluste punktiarvestuses, tahab Eesti rahvas ikkagi Laurit Finalsil näha ja kuulda ning NDRS uuel hooajal on Lauri kindlasti löögivõimelisem kui hetkel.

Selle keerulise lausega mõtlesin ikka seda, et Lauri loobus DEFA Finalsil edasisest võistlusest BHRA Finalsi kasuks:D
08.09.2005 at 10:10 Last edited 08.09.2005 at 11:16 by Ets
AK1
DEFA Finals 2005 ja Lauri
JUHUU!!!! ja tänud seletuse eest.
08.09.2005 at 10:40
jyrki
DEFA Finals 2005 ja Lauri
Congratulations to Lauri about the new best. And here is some pictures from our finals:
http://www.bongaa.com/fi/kisat/dragracing/?x=fhradefafinals
http://www.x-treme.fi/gallery/view_album.ph?set_albumName=album29
http://kuvia.1g.fi/kuvat/AlastaroDragFinals+3.9-05/

08.09.2005 at 12:33 Last edited 08.09.2005 at 12:33 by jyrki
Wikat
 
DEFA Finals 2005 ja Lauri
Esiteks õnnesoovid Laurile ja tiimile, kes lahe taga ära käisid. Hoolimata ebaedust on kogemus käes ja ma arvan, et see ei ole kaugeltki viimane kord Soome radasid läbida.
08.09.2005 at 16:18
Ets
DEFA Finals 2005 ja Lauri
Et siis, mis juhtus laupäeva õhtul, kui kohale tulid FHRA tehnilise kohtunikud!
Vähemalt mina olin põnevil, mis saab! Seni käisid ainult kuuldused sellest, et Lauri turvapuur ei vasta NHRA ja FIA nõuetele.
Lauril nimelt väideti olevat keevitatud torust puur, mitte aga tõmmatud torust, mis pidi olema nõutud. Olime ka BHRA-siseselt meie kasutuses olevaid dokumente uurinud kuid otsene vastus küsimusele puudus. Igal pool on mainitud ainult torude mõõte, puuri kujusid ja materjale (mild-steel või chrome-moly). Aga mitte kuskil ei ole kirjas kas toru peab olema tõmmatud või võib ka olla keevitatud.
Ja nüüd siis olid kohal inimesed, kes sellele kõigele vastuse võisid anda.
Kõigepealt mõõdeti puuri torude paksust. Meil Eestis on selleks ainuke võimalus puurida torusse auk ja mõõta supleriga seinapaksust. Meist 30 aastat kogenumad võtsid välja testri suuruse mõõdiku ja mõõtsid erinevatelt puuri kohtadelt torude seinaläbimõõduks min. 3,014 mm!!
Seejärel võeti kohvrist välja paks kaust, suure pealkirjaga „Roll Cage Specifications“ ja otsiti sealt välja kõigepealt SFI Specification 25.4: „Full Bodied Car Tube Chassis Roll Cage“ 7,50 to 8,49 Seconds E.T. (see on ka mul nüüd olemas).
Selle järgi vaadati Lauri turvapuur üksipulgi läbi, eeldades, et oma parimas sõidus võib ta tõesti 8,5 indeksi lõhki sõita. Anti mõningaid nõuandeid puuduvate torude osas, jagati nõuandeid torude keevitamise ja väljanägemise koha pealt ja kiideti heaks ka Lauri puuri originaaltootja (vähemalt nii ma sain kõrvalt aru, sest ise ma soome keelt ei oska ja suhtleja oli Andrus). Kõik kõige proffessionaalsemal tasemel.
Kohtunikud pakkisid oma asjad kokku ja soovides edu, lahkusid.
Kokkuvõte: peale teatud lisandusi turvapuurile on Lauri auto lubatud sõitmiseks alla 8,5 sek.
Olin täna Erkki juures seda Alastaros Lauriga juhtunut selgitamas. Toetusin Erkki valmivale Camarole, uurisin turvapuuri (Lauril puuduolevad torud sõitmiseks alla 8,5 olid olemas) ja kinnitan, et hooaeg 2006 tuleb kuum:D:D:D
Küsimusele, et "kuidas need kohtunikud siis sinna oskasid tulla?" vastan, et ma ei tea. Aga eks nii ole ikka kombeks, et kui uus kiire auto silmapiirile ilmub siis uuritakse see piinliku täpsusega läbi....
Moraal: kõik, kellel on tahtmine kiiresti sõita ja oma autot ehitada, palun, võtke meiega ühendust. Meil on kogemusi ja me aitame Teid rõõmuga.
Ets
08.09.2005 at 22:23 Last edited 08.09.2005 at 22:44 by Ets
500CID
DEFA Finals 2005 ja Lauri
Ei ole midagi öelda kui
GO GO TEAM KURIKS.
Loodame,et Bhra Finalsil tuleb Eesti rekordi parandus ja järgmine aasta Soomes sõidavad konkurentsi võimelisi aegasid
08.09.2005 at 22:34
Andrus BHRA
 
DEFA Finals 2005 ja Lauri
Mehed "puuri" kontrollima olid kutsutud. Lõppudelõpuks oli vaja lõpetada spekulatsioonid soome kohtunike poolt - a'la mida need eestlased ikka oskavad ja "puuridki" neil ju solgitorust ja puha valed! Asja teine külg oli aga see, et Lauri autol ju puudub puuri "apprõuving" ja "stikker" sellel. Kuna meie tehnilisel komisjonil puuduvad vastavad seadmed ja koolitus turvapuuri sertifitseerimiseks, siis lähim koht, kus seda teha on põhjanaabrite juures. Ja loodetavasi Lauri sõidab meil ka tulevikus piiritaga, siis stikker puuril on kohustuslik. Stikkeri hind on 40 EUR'i ja kehtivusaeg 3 aastat. Tulevikuks kindlasti peame omale saama ka vahendid ja õigused neid stikkereid panna! Nüüd, kui Lauri puurile keevitatakse paar torujuppi juurde, saab sinna stikkerid ja võib kartmatult saata osalemisavaldusi kasvõi Santa Pod'i!
Erkkile sai juba auto tegemise algstaadiumis vastavad spetsifikatsioonid muretsetud ja loodetavasti pole Tal ka turvapuuri ettenäitamisel probleeme. Nüüd on need paberid peakohtuniku käes ja kel' tõesti soovi, siis aitame hea meelega!
10.09.2005 at 16:01
tqhq.ee foorum : Üritused : DEFA Finals 2005 ja Lauri  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.