register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : EMV hooaja kokkuvõte ja tänud  
Poster Message
Andrus BHRA
 
EMV hooaja kokkuvõte ja tänud
Eesti Meistrivõistluste hooaeg Dragracing’us 2005.

Esimest Eesti Meistrivõistluste hooaega autode kiirendusspordis võib nimetada üllatavaks.
Autode ja mootorrataste kiirendussport on jõudsalt edasi arenenud sel hooajal nii osalejate kui ka korraldajate poolelt.
Osalejate autod ja mootorrattad on läbi teinud hüppelise arengu. Tavalistest tänavasõidukitest on saamas täisverelised "kiirendusboliidid" ja areng paistab kasvavat kiirenevas tempos! Ka väliskülalistele pakuvad meie võistlused järjest enam huvi, kuna võistlused on arenenud tasavägisemaks ja huvitvamaks. Osales ju BHRA Finals’il juba rekordilised 16 osavõtjat soomest, kus dragracing’ul 30 aastane ajalugu! Tagasiside soomlastelt on olnud väga positiivne, ning mitmed meeskonnad teinud juba teatavaks, et järgmisel hooajal osalevad kõikidel Eesti Meistrivõistluste etappidel. Euroopa dragracing’u “kuningriigist” rootsist on samuti kuulda “sahinaid” meie võistlustest osavõtmiste suhtes. Ka sinna on jõudnud kuuldused meie võistluste heast korraldustasemest ja tuhandetest pealtvaatajatest. Siinkohal tahakski tänada Eesti Meistrivõistluste sarja korraldusmeeskondi, kes on sellel hooajal teinud oma tööd eeskujulikult ja tõstnud eesti dragracing'u võistlused täiesti uuele, tunduvalt professionaalsemale tasemele.
Kokkuvõtteks võib hooaega lugeda kordaläinuks! Osalejatele on leitud tasavägiseid vastaseid, pealtvaatajate ette toodud kummisuitsust ja kõrvulukustavast mootorimürast pakatav show, ning kõigil võistlustel parandatud eesti rekordeid.
Kuna mootorisport on paratamatult seotud õnnetusjuhtumitega, siis ka siinkohal on meil olnud sellel hooajal õnne ja oleme avariidest pääsenud. Loomulikult ei saa selles tänada ainult õnne, vaid kindlasti on see ka BHRA kohtunikemeeskonna töö, kelle professionaalsus on silmnähtavalt kasvanud.
Arenguruumi jätkub ka BHRA töös, kätte on jõudnud see aeg, kui oleme sunnitud tõsiselt mõtlema FIA tingimustele vastava kiirendusraja ehitusele ning rajahoolduse- ja ohutuse tehnika hankimisele. Vastasel juhul võime jääda ala arengule jalgu. On ju meie betoonkattega vanadel lennuväljadel näidatud juba 7,8 sekundiga 302 km tunnis, 2000 hobujõuline auto ei ole enam uudis ja 1000 hobujõuline muutumas lausa “tavaliseks”! Teadaolevalt kasutatakse ju täisverelistes kiirendusautodes kütusena üle 120 oktaanilist bensiini, metanooli ja isegi nitrometaani, ning tule- ja plahvatusoht on ääretult suur, siis vajame juba hädasti ka sileda, liimitud asfaltkattega ja ohutusaladega rada, ning vastavaid masinaid ja seadmeid rajale, et võimalike õnnetusjuhtumite tagajärgi kiiresti ja ohutult likvideerida.
Lõpetuseks sooviks tänada kõiki kiirendusspordi fänne, võistlejaid, toetajaid, meediat, korraldajaid ja kohtunikke ilusa, meeldejääva ja ajaloolise hooaja eest!

Andrus Mõsovski
BHRA juhatuse liige
EAL Drag Racing Komitee esimees
FIA NEZ Drag Racing Komisjoni liige
27.09.2005 at 14:30
Stealth
 
EMV hooaja kokkuvõte ja tänud
Kas sellest lausest "kätte on jõudnud see aeg, kui oleme sunnitud tõsiselt mõtlema FIA tingimustele vastava kiirendusraja ehitusele ning rajahoolduse- ja ohutuse tehnika hankimisele. Vastasel juhul võime jääda ala arengule jalgu." võib järeldada et ...? :)
Igatahes sügav :hail minu poolt(kuigi iseenesest selline mu koogutamine eriti midagi suurt ei aita/juurde ei anna),kui te sellise asja teoks saate tehtud,arvestades meie praeguseid bürokraatiast jms. saastast läbiimbunud võimuesindajaid/paksu rahakoti omajaid.
Ilmselt lähima 2 aasta jooksul see veel teoks ei saa,ma arvan aga näiteks lähima 5-7 aasta jooksul ?
Kes teab, kes teab... :)
27.09.2005 at 22:09 Last edited 27.09.2005 at 22:13 by Stealth
Ets
EMV hooaja kokkuvõte ja tänud
Finalsil esinesid meie kohtunikud teisel päeval kui musketärid!
Kahjuks jäi mingil inimlikul põhjusel pühapäeval, peale poolfinaale ja enne finaale, ära kohtunike "üldrahvalik tänamine". See oli härrade kommentaatoritega eelõhtul kokku lepitud, noh aga saan aru, väsimus, pinge, jne. ...
Kohtunikud tegelikult vajavad tõsiselt motivatsiooni jätkamiseks.
Niisiis, kallid foorumilugejad, kes Te käisite kohal ja kes te kohal ei käinud:
Teie ees lahti rullunud vaatemängu juhatajateks olid:
1) Starter - Laas Valkonen (ehk ta kirjutab ise siia, millega ta tavaelus ja võib-olla ka siin foorumis tegeleb);
2) Pre - Starter - Indrek Saluvee (mingi ehitusfirma oli!? Merko?)
3) Line-up - Riivo + Risto, kes mõlemad on tegevad firmas Heström ja kelle jalalihaseid ma siiamaani imetlen (line-upi kokku seadmine ei ole kergete killast);
4) regamine: oi, Evelyn!!! + Henno! Võrratu (ületamatu) paar!
5) Tehniline komisjon: Anryo + Edvard: saan aru, Te andsite oma parima!
6) Rada: kummardus Siimule (Siim-Lembitu Ling), siiralt soovin, et Avo Sind paremini hindaks (see on Sinu enda teha...)!
Lisaks nimetatutele on erinevatel üritustel "kätt" proovinud erinevad inimesed. On nende endi asi, kas nad peavad vastu või annavad kohe alla! Kui asjasse tõsiselt süüvida, siis ei ole see põrmugi nii lihtne kui näib...
Ja nüüd ka nendest, kelleta "Dragrace in Estonia 2005" oleks minu arust olematu:
7) Süsteem: Jaanus Palm + Kalju Leoke, ilma nendeta ei oleks "C-Tree Teami", "Kuusepuud", ehk ka "BHRA-d"!!!
Tänud kõigile meeliülendava hooaja eest!!!
27.09.2005 at 23:00
Jutulind
EMV hooaja kokkuvõte ja tänud
quote:
Ets: Rada: kummardus Siimule (Siim-Lembitu Ling), siiralt soovin, et Avo Sind paremini hindaks (see on Sinu enda teha...)!
Khmkhm ... Siimul on küll 2 eesnime - Madis Siim nimelt. Lembitu olen mina ja ma olen tema vanem vend.

Aga minupoolsed tugevad õnnitlused et olete süsteemi ja ka meeskonna viimaks pea veatult tööle saanud. Edu ja jaksu edaspidiseks - asja seespoolt näinuna tean kui kuradi raske orjatöö see tegelikult on. Ehk siis - way to go Andrus & Ets.

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
27.09.2005 at 23:50 Last edited 27.09.2005 at 23:51 by Jutulind
Olds
  
EMV hooaja kokkuvõte ja tänud
Sügav kummardus kohtunikele ka minu poolt.
Been there, done that!

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
28.09.2005 at 11:32
rivo09
EMV hooaja kokkuvõte ja tänud
Väga hästi saab selles teemas aru kui väga meeldib inimestele kiruda kõik maa põhja aga kui midagi positiivset teemaks tuleb ei taha keegi sõna võtta.
Nii ,et pakun välja uue teema" kõik kohtunikud on jobud "
Aga tänud neile kes tehtut hindavad ja siga kõva hooaeg oli.
07.10.2005 at 11:56
anryo
  
EMV hooaja kokkuvõte ja tänud
Mina omalt poolt tänan kõiki võistlejaid veelkord ja soovin edu talvisteks ümberehitusteks!
Samas kasutan siinkohal veelkord võimalust teile südamele panna - et nii võistluste reeglid kui ka tehnilised reeglid on ikka kasulik enne võistlema tulemist läbi lugeda. Niimoodi on palju lihtsam vältida tehnilisest "tagasi saatmist"... :)
:burnout

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
07.10.2005 at 12:50
Sebastien
EMV hooaja kokkuvõte ja tänud
Mis sa ikka oskad öelda. Suured tänud toreda hooaja eest.
Inimesed ja autod on olemas, nüüd oleks rada vaja!
07.10.2005 at 14:03
partel
  
EMV hooaja kokkuvõte ja tänud
2005 hooaeg oli tõesti eriline: ületati lõpuks maagiline 300 km/h piir ning ega muudki küljed palju maha jäänud.

Mega tänud siinjuures juba mainitud ja veel mainimata asjaosalistele ning soovin jõudu ja kannatlikkust edaspidiseks!!

Areng on viimase paari aasta jooksul tõesti kiire olnud, ja kuigi asi pole veel päris seal, kus peaks, tundub see olema üsna lähema aja küsimus.

Ise ma jõudsin vaid mõnele võistlustele, kuna sel ajal olin tavaliselt garaazhis, kus ajasin reeglites näpuga järge, et öelda Erkkile, milliste parameetritega torujupp järgmisena teha tuleb.

Mnjah, ühte kiire arengu tõestust tunnen omal nahal: 1000 hj tavabensiinil tänavaauto plaanist, kus ma end üsna mugavalt tunnen, on "üleöö" saanud toruraamil ja 4-link vedrustusega Outlaw, mida oskan nii enam-vähem ja juba oleviku analüüs näitab, et kui tahad konkurentsis püsida, peab üle minema metanooli mehhaanilisele sissepritsele ning magneetosüütele...

Mõned asjad:

Safety: Tuletõrje võiks olla lõpujoonest edasi. Asi selles, et mootor lendab kas kohe stardis või siis lõpujoone kandis, kus kiirus on 200++ km/h ehk auto peatub alles mitmesaja meetri pärast.

Meedia: Teatavasti elatub autosport sponsorrahadest, ehk massimeedias kajastamisest. Võistlused peavad ikka jõudma TV päevauudiste spordisektsiooni ning suurimate päevalehtede spordilehekülgedele. Erisaated ning üksikartiklid ajalehtedes on mõistagi väga hea ja vajalik, aga neist ei piisa.

Rada: Betoon on asfaldist parem. Parimad/uuemad NHRA rajad on betoonkattega (seal keeratakse kõik "kruvid" põhja), vanematel on a la 100 meetrit betooni (concrete launch pad) ja siis läheb asfaldiks üle. See "transition area" on tiimipealikele paras peavalu auto seadistamisel. Aeg-ajalt lihvitakse(?) rada üle, mis nullib tiimide eelnevate aastate kogemused ning on uue kummikihi tekkimiseni üsna libe.


____________________________
_
07.10.2005 at 16:27
tqhq.ee foorum : Üritused : EMV hooaja kokkuvõte ja tänud  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.