register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : õhufilter  
Poster Message
criux
õhufilter
Olen loll ja tean seda... aga siiski!

Tahaks ehitada oma masinale cold air intake. Ram air-i jaoks ei ole mõistust. Tean, et paljud kasutavad neid koonusekujulisi k&n filtreid.

Muidu täiesti stock masin aga õhufiltri võiks ju vahetada selle koonuse vastu (niikuinii vaja välja vahetada).

Tahakski nagu teada, et kas sellest stock mootoril ka mingit kasu üldse ongi? Ma mõtlen, et ei oska eriti hetkel rohkem modida (cold air on suht lihtne ju teha), aga kas ma mingi väikesegi kasu hp-des saan???

Aitähh kõigile kes suutsid mu möla ära lugeda!

PS! Kust oleks hea ja suht. soodne koht soetada endale selline filter??
10.02.2002 at 18:34
peep
 
Moderator
õhufilter
Soodne koht on Topparts, nemad on vist hetkel ainsad maaletoojad - teised on edasimüüjad.

Ram- air on tavaauto puhul rohkem hype, kuna temast on mingit kasu vaid megasuurtel kiirustel, kui siiski. CAI on kah selline poolpehme termin, kuna kõik mootoriruumi välised õhuvõtuviisid võib sinna alla liigitada. Näit minu audil on kah justkui CAI ja ram-air, kuna õhufiltri ots on iluvõre taga.:)

Aga koonusfilter kannatab ikka panna ja talle kuskilt kujalt kui moorotiruumist õhk peale juhtida. Kasu sellest on ilmselt minimaalne, kui just tehase sisselase meelega väga kitsas tehtud ei ole aga kuskilt tuleb ju alustada kui ehitamispisik sees on.:D
10.02.2002 at 19:16
LaSa
 
Moderator
õhufilter
Crac oli vist see, kes omalajal ram-airi ehitades uuris, et kui suur boost tekib ram-airi kasutamisel. Saadav 'ülelaaderõhk' oli ikka masendavalt pisike küll :)
10.02.2002 at 19:24
criux
õhufilter
Kui palju K&N koonusfilter maksta umbeski võiks???
10.02.2002 at 21:19
peep
 
Moderator
õhufilter
quote:
criux wrote:
Kui palju K&N koonusfilter maksta umbeski võiks???

Oleneb millist Sa tahad, konkreetset hinda on targem müüjalt küsida. Telefoni nr. leiad www.topparts.ee
10.02.2002 at 21:28
urmas
õhufilter
quote:
LaSa wrote:
Saadav 'ülelaaderõhk' oli ikka masendavalt pisike küll :)
Hästi ei kujuta ette, kuidas nimetatud tulem saadi. Selleks mõõtmiseks on vaja paigaldada autole boost/vacum mõõtja ja võtta kaks näitu võrdsel kiirusel (vahemikust 120-160kmh). Üks näit võetakse ram airiga, teine ilma. Näitude vahest ehk võiks kuidagi järeldada, kas ja kui palju ram air annab ülelaadimise rõhku. Lisaks nimetatule tuleb ringi progeda või muul moel muuta bensiinipihustite jõudlust. Siis ehk sünnib ka ram-airi efekt suurematel kiirustel.

Ehk kunagi tulevikus teen oma autoga sellise triki läbi. Üks korralik Scoop või Ram Air Hood kuluks ära. Ma pole seni aru saanud, kuidas Ram Airi august sisse läinud vihmavesi kätte saadakse.
10.02.2002 at 21:53
LaSa
 
Moderator
õhufilter
quote:
Mustang GT 94 wrote:
Hästi ei kujuta ette, kuidas nimetatud tulem saadi. Selleks mõõtmiseks on vaja paigaldada autole boost/vacum mõõtja ja võtta kaks näitu võrdsel kiirusel (vahemikust 120-160kmh). Üks näit võetakse ram airiga, teine ilma. Näitude vahest ehk võiks kuidagi järeldada, kas ja kui palju ram air annab ülelaadimise rõhku. Lisaks nimetatule tuleb ringi progeda või muul moel muuta bensiinipihustite jõudlust. Siis ehk sünnib ka ram-airi efekt suurematel kiirustel.
mingi tabel oli.. et mis kiirusel & kui suur boost. Aga kindlasti sõltub ka see mudugi ram-airi ehitusest. Suurema scoobiga peaks teor. suurem boost olema.

quote:
Ma pole seni aru saanud, kuidas Ram Airi august sisse läinud vihmavesi kätte saadakse.
põhimõtteliselt ju igale CAI-ga autole tuleb vihmavesi sisse.. ? see jääb siis ilmselt flitritaga pidama või siis pihustub molekulideks filtris & käib läbi mootori?
10.02.2002 at 22:13
QRX
õhufilter
quote:
LaSa wrote:
Crac oli vist see, kes omalajal ram-airi ehitades uuris, et kui suur boost tekib ram-airi kasutamisel. Saadav 'ülelaaderõhk' oli ikka masendavalt pisike küll :)

Arendaks teemat algusest peale siis: vabalt hingavas mootori sisselaskes on teadaolevalt alati vaakum, mida rohkem pöördes on, seda rohkem vaakumit. ram air on igal juhul hea teema (karpa mootori puhul), silmas pidades, et teatud kiiruse juures (u 70km tunnis) võrdub vaakum nulliga ja üle selle hakkab tekkima boost. S.T. mootor ei tegele enam õhu sisse imemisega, vaid õhk jookseb ise peale, mis muudab ka silindrite täitmise paremax. Ja loomulikult ei saa jätta märkimata CAI effekti. See kõik eeldab scoopi like Erkkil on, st. kogu õhk, mille scoop kinni püüab, läheb karpasse.
Ärge siis kõvasti lööge...
10.02.2002 at 22:23
urmas
õhufilter
quote:
LaSa wrote:
igale CAI-ga autole tuleb vihmavesi sisse..
cold air intake ja ram air on ikka kaks ise asja. Me võime neid küll osaliselt samastada, kuid ameeriklased mõistavad CAI all vist ikka sisselaskeõhu võtmist väljastpoolt mootoriruumi. Mustangil on see rattakoopa sisemus. See on kuiv koht.
10.02.2002 at 22:26
peep
 
Moderator
õhufilter
Ram-air on lihtsalt marketingi eesmärgil kasutatav slogan, mingit tehnilist eelist ta ei anna. 4 - gen autodel, mis on varustatud sellise asjaga ta ehitamise käigus tavaliselt eemaldatakse ja asemele pannakse tavaline CAI, kuna siis saab koonusfiltrit kasutada ja ka muidu voolab see paremini.
11.02.2002 at 10:34
LaSa
 
Moderator
õhufilter
quote:
Mustang GT 94 wrote:
cold air intake ja ram air on ikka kaks ise asja. Me võime neid küll osaliselt samastada, kuid ameeriklased mõistavad CAI all vist ikka sisselaskeõhu võtmist väljastpoolt mootoriruumi. Mustangil on see rattakoopa sisemus. See on kuiv koht.
tjaah, minu ämber :( mudugi on nad erinevad ideepoolest..

Äkki demod mõnipäev mulle Stangi cai-d? :)
11.02.2002 at 22:55
urmas
õhufilter
quote:
LaSa wrote:
Äkki demod mõnipäev mulle Stangi cai-d? :)
air silencer (see suur must lutt vastu poritiiba) oli autol originaalvarustuses ja see võttis õhu rattakoopast. Stangi foorumites nimetatakse CAI-ks sellist lahendust, kus K&N paikneb n.n. külmas õhus ja edasi läheb paljas toru. Ausalt öeldes ma seda teooriat ei jaga...

Minu auto setup on selle koha pealt äärmiselt nutune, sest ProChargeri lahenduses paikneb K&N koonusfilter vasakpoolse headeri peal. Soojemat kohta annab otsida.
11.02.2002 at 23:55
peep
 
Moderator
õhufilter
Jah, sisselaskeõhu temperatuur mõjutab mootori võimsust päris oluliselt. Aga kas usa vennad ei ole mingit lahendust välja mõelnud ?
12.02.2002 at 10:03
urmas
õhufilter
Seal on väga tihe rajoon. Torudega vist välja ei keeruta. Ise näen väljapääsu kapoti kaudu kaudu e. scoop / ramair ... tulevikus ehk.
12.02.2002 at 10:07
peep
 
Moderator
õhufilter
Ah ega seal midagi keerulist pole, tasuks ikka kohe ära teha. Vaata näiteks, kuidas sellel läti mitsul on samasugune probleem lahendatud:

http://www.3000gt.lv/index1_files/Oleg-1.jpg
http://www.3000gt.lv/index1_files/Oleg-5.jpg
12.02.2002 at 10:11
urmas
õhufilter
Tänud, Peep, see on tõesti hea lahendus. Olen otsimas sobivat hoodi.

Seniks panen midagi isetehtut :) Custom Air Dam



17.02.2002 at 23:43
LaSa
 
Moderator
õhufilter
quote:
Mustang GT 94 wrote:
Tänud, Peep, see on tõesti hea lahendus. Olen otsimas sobivat hoodi.

stock-hoodile ei taha auku sisse teha & ise õhuvõtuava installida?
18.02.2002 at 08:44
urmas
õhufilter
Stock hood on minu meelest perfect. Seda nagu eriti ei muuda.
18.02.2002 at 10:02
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : õhufilter  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.