register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)  
Poster Message
fire83
 
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
Ajasin siis täna oma Fire ka (pühapäeva hommikul) Tartust Tallinna poole teele. Eelmisel päeval sai masina seisukord (õli, jahutusvedelik, aku jms) kontrollitud ja ka öösel väike kruiis Tartu vahel ära tehtud. Enne sai jahutusvedeliku hulka ka radiaatori hermetisaatorit (CRC Radiator Seal). Eelnevalt nagu vaja oli ka mootor soojaks aetud ja siis pudelitäis jahutusvedelikku paisupaaki.

Lõuna paiku sai sammmud Tallinna poole seatud. Adaveres väike peatus - õli ja jahutusvedelik normis. Peale Kose Risti sai juba ka kiirema sammuga tuldud ja ka veidi tugevamalt :burnout vajutatud. Mingi 15km enne Tallinna (neljarealisel teel juba) hakkas mootor ära surema ja jäi seisma. Temperatuur laes, õli nullis. Kapoti alune jahutusvedelikku täis (paisupaak ääreni täis) - radikas tühi :eek

Pamper kohale ja töö juurde parklasse. Tee peal mõlgutused uuest mootorist 5,0+ ... jne... #I

Hiljem kui radikas oli täidetud jahutusvedelikuga ca ~ 4l! õnnestus ka käivitamine :hail ja õli normis, kuid mõne aja pärast kees vesi üle ja masin tuli seisma panna. Jahtudes sai veel üks ring parklas tehtud ja ka esialgne diagnoos pandud. Nimelt - kui kohe alguses panin jahutusvedeliiku ei kontrollinud ma radiaatorit - radikas jäi vedelikust tühjaks - paisupaak ei toitnud ära. Hiljem lisatud hermetisaatorimöga liandus ilmselt tegelikult ainult umbes 2 liitrile (!!!) tosoolile, millest ka liiga kõrge kleepaine konsentratsioon ja sellest (arvatavasti) radiaatori alumise poole ja/või mootorisse suunava torustiku ummistumine. Tagajärg - mootori seiskumine ülekuumenemise tagajärjel :kill

Dont try that at home :uhoh & :beer

____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
31.03.2002 at 19:13 Last edited 31.03.2002 at 19:15 by fire83
urmas
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
Ripist asi kaugel, rohkem kevadised valud :)
31.03.2002 at 19:23
fire83
 
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
... nii ta on jah, sõber ajas ka oma auto garaazhist peale talvitumist välja ja ütles, et selline tunne, et auto jumala persses, kiskus suisa ühte külge pidi kraavi mööda sirget teed :)

Samas siiski praktiliselt ilma jahutusvedelikuta Tartust Tallinna rühkida on ka teema. Õhkjahutus jah oleks abiks. Ram Air jne...

____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
31.03.2002 at 19:40
urmas
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
quote:
fire83: Eelnevalt nagu vaja oli ka mootor soojaks aetud ja siis pudelitäis jahutusvedelikku paisupaaki.
Nagu KGB ülekuulamisel, kus saab lindi iga hetk tagasi kruttida. Paisupaak võtab ringlusest väga vaevaliselt osa. Õigem olnuks see möks radikasse valada.
31.03.2002 at 21:04
fire83
 
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
njah...

____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
31.03.2002 at 21:13
bels
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
see möks minget kanaleid kyll kinni pole mätsinud. lahustudes jahutusvedelikus hakkab pressima läbi pragude ja siis hapniku mõjul kristaliseerub... vist ;)

____________________________
Ford Explorer
01.04.2002 at 11:21
Raul
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
Nüüd oht ka selles et plokikaas on kuuma saanud ja kõver ja tihendid omadega õhtal ja siis hakkab jahutusvedelikku ka silindrisse jooksma.
01.04.2002 at 14:12
BlueStang
 
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
quote:
fire83: ...siiski praktiliselt ilma jahutusvedelikuta Tartust Tallinna rühkida on ka teema.
See on päris huvitav teema. Mul selline lugu, et sõitsin paar aastat tagasi äsja naisele kasutatult ostetud Rover 95a 416Si-ga (jube hea auto enda näitajate kohta, kaugelt parem, kui samavanad 3-seeria bemarid ja käigud on väga sportlikud+loomulikult Roveri viimasepeal viimistlus) Tartust Tallinna. Vaatsin ostes küll, aga ilmselt võlus auto väljanägemisega - British Racing Green, helebees sisu, puit, nikkel uksealused etc. - ja sõiduomadustega sedavõrd, et ei pannud tähele õrna sinakat õhkujäävat suitsuvinet, mis summutist tuli. Andsin siis päris talda ja tegin kõikvõimalikke sportliku sõiduviisi trikke kuni Kose kandis õlitule põlema viskas......
No siis lõi küll kõhu lahti. Igapäev just ei ole 80 k raha välja käia.
United Motorsis selgus siis, et eelmine omanik oli ühes silindris kolvi vms puruks lasknud ja silindriseina sügavalt kriimustanud. Kolb vahetusse ja Idaeuroopasse müüki.
Õnneks siiski mootorit päris kokku ei jooksutanud ja pääsesin 14k raha ja 6 kuulise silindriseina ootamisega Inglismaalt.
Auto praegugi alles ja viimasepeal!
Aga Topicu juurde tagasi tulles. R.I.P. jäi tulemata ja jääb ilmselt sul samuti. Aga väike ehmatus tuleb alati kasuks. Teinekord valad juba selle möga otse radikasse:D

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
15.04.2002 at 02:06 Last edited 15.04.2002 at 02:06 by BlueStang
tfr
 
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
quote:
BlueStang:
Rover 95a 416Si-ga (jube hea auto enda näitajate kohta, kaugelt parem, kui samavanad 3-seeria bemarid


err, 95 Rover 416 peaks ju põhimõtteliselt Honda Civic olema. seda on bemariga küll üsna kohatu võrrelda - klassid on piisavalt erinevad.

quote:
loomulikult Roveri viimasepeal viimistlus)

ja selle koha pealt julgen ka vastu vaielda :) enda kogemus näitas küll selgelt, et see auto koosneb kahest poolest - sellest, mis on Honda tehtud ja seisab koos, ja siis ülejäänud, mis on Roveri enda tehtud. britid on kõvad mehed ametiühingutega vehkima ja streikima, autosid nad küll teha ei oska :(

Indrek (ex-Rover827Si)
16.04.2002 at 19:05
LaSa
 
Moderator
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
siin foorumis vähemalt üks 827 omanik veel :P
17.04.2002 at 10:21
Joel
 
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
quote:
tfr: britid on kõvad mehed ametiühingutega vehkima ja streikima, autosid nad küll teha ei oska :(

Kui neile võimaldada viimasepeal töötingimused ja töötasu, siis teevad nad niisugusi autosid, et kuku pikali. Kasvõi patriotismist, et impeeriumi lippu kõrgel hoida. Aga niisuguste käsitsivalmistatud autode hind on kah vastav...
17.04.2002 at 10:40
BlueStang
 
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
To tfr:
Ma ei hakka Sinuga vaidlema. Aga ega Sa mind ümber küll ei veena...
Rover on hea auto ja inglise autoehituse kohta pole ka midagi öelda.



____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
17.04.2002 at 11:06
tfr
 
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
quote:
BlueStang:Ma ei hakka Sinuga vaidlema. Aga ega Sa mind ümber küll ei veena... Rover on hea auto ja inglise autoehituse kohta pole ka midagi öelda.


Ega ma sellele vastu ei vaidlegi - Rover lõppkokkuvõttes on hea auto. Lihtsalt kvaliteet on neil üsna kõikuv.

See kehtib täiesti tuntavalt ka muude markide kohta, kellel Inglismaal koostetehas on - näiteks seal ühendatud kuningriigis ja Jaapanis kokku pandud Hondade vahel on ikka meetrikõrgune kvaliteedivahe..


Indrek
17.04.2002 at 11:36
hermit
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
See pole kyll nyyd otseselt usa raua kohta, kuid suurte mootorite kohta kyll. Meil sõbraga on mõlemal Jaguarid, 5.3 mootoriga. Paar aastat tagasi tüüp lasi viking motorsis endal jahutusvedelikku vahetada, mõtles siis et sõidab tartusse. Poolel teel käis hirmus kärakas. Tüübid olid jätnud jahutuse korralikult õhutamata.
17.04.2002 at 12:30
fire83
 
Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)
Modimine siis praktiliselt lõppjärgus ja võib öelda, et seekord läks õnneks, midagi hullu pole - ainult termostaadi vahetus (TopPart`sust 150 krooni eest). :hail

____________________________
Arvutiporno
'08 Oranzh HHR LT
'93 Must TransAm
'83 Punane Firebird
19.04.2002 at 02:12
tqhq.ee foorum : Autod : Firebird 83 2,8 R.I.P. :( still not yet :)  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.