register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Saastemaks   1 2  
Poster Message
Vanaisa
  
Moderator
Saastemaks
Keerame siis uue lobapalli üles - rahandusministeerium igatahes teeb juba antud asja kallal tööd.
Artikkel
Mina ei saa aru, kuidas pagan inimestel pole oma mõistust peas ja iga uut asja põhjendatakse sõnadega "aga euroopas on nii".
Sellest saan ma küll aru, et praegu otsitakse kibekiirelt teemasid, mille kaudu riigikassasse raha juurde saada - seis pole ju enam suurem asi seal.
Selge on aga see, et maks tuleb anyway.
Tahaks ainult teada, mille alusel maksu arvestama hakatakse - ehk on seltsimeestel kontorirottidel natukenegi oidu peas ja kaasatakse arutellu ka liikluse ja autoala eksperte...
Hea on jällegi see, et habememaksu veel pole kehtestatud....:)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
09.01.2008 at 10:42
Maik
  
Saastemaks
Kuidas on võimalik,et ainult 24% on üle 2.0 ?
See protsent natuke suurem olema ei peaks?
Või tõesti on turg alla surutud nende 1,9disladega :p


____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
09.01.2008 at 11:07
madis
Saastemaks
Häh, fakt on see et Eesti trügib oma väiksuse, kliima, idiootse naaberriigi ja kõrgete nõudmiste tõttu MAAILMA KÕIGE KALLIMATE RIIKIDE HULKA.
Better be prepared, kuna tegemist ei ole otsustuskorras protsessiga vaid normaalse evolutsiooniga. Ruttu ennast täiendama ja arenege, muidu istute lõpuks prügimäel.

Automaks on jama, selle asemel võiks aktsiisi suurendada või diferentseerida käibemaksu (seda ei taheta vist teha). Eraldi maksu korral ujuvad jälle välja igasugu rehepapid ja siis on administreerimiskulud kole suured.
09.01.2008 at 11:13
vvt
  
Saastemaks
Euroopas ongi nii, et keskmisest suurema autoga sõitmine on kõvasti kallim kui rahvaautoga sõitmine.

Meie riigi maksupoliitika on kah huvitav - selle eesmärk on eelkõige raha saamine, mitte mingite trendide suunamine. Kui igasugu ulmeautod kõrvale jätta, siis kõige lihtsam (ei mõjuta inimese mugavust) on mõjutada inimest vähem kütust kulutama on suunata ta uue auto ostmisel diiselauto suunas. Kuidas aga seda teha, kui diislikütus on bensiinist kallim? Ehkki faktiliselt pole see vahe suur, mõjutab see oluliselt diiselauto tasuvusaega. Ja muidugi mõjutab psühholoogiliselt - näe, miks ostan diiselauto, kui diiselkütus on KALLIM.

Tegelikult on selline kaalutlus lihtne - diislitarbimise alus on kommertstarbimine ja see on vähem hinnatundlikum kui eratarbimine. St seal võib aktsiisi kruvida rohkem või tagada parem laekumine.

Tegelikult on päris suur vahe, kas keskmine auto kulutab 100 km peale 10 liitrit või 7 liitrit. Samasuguses proportsioonis on vahe ka CO2 emissioonis.

Küll väike asi, aga alustada võiks sellestki.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.01.2008 at 11:17
Sören
Saastemaks
quote:
Vanaisa:
...
Tahaks ainult teada, mille alusel maksu arvestama hakatakse - ehk on seltsimeestel kontorirottidel natukenegi oidu peas ja kaasatakse arutellu ka liikluse ja autoala eksperte...
...


väga lihtne - maksad vastavalt co2 emissioonile grammides läbitud vahemaa kohta. mida suurem on on emissioon, seda suurem on maks. samas on see absurdne, kuna auto saastab ikka kütust põletades ja väga suure emisiooniga auto, millega vähe sõidetakse saastab ju kokkuvõttes vähem kui väikse emisiooniga auto, millega sõidetakse palju.
kütuseaktsiis peaks olema ikka see hoob, millega neid asju reguleeritakse.



____________________________
gts1000 & gl500 & w140
09.01.2008 at 11:17
vvt
  
Saastemaks
Automaks CO2 järgi on kah loll idee. CO2 järgne maksustamine ongi bensiiniaktsiis. Iva on ainult selles, et auto majandamine on auto omaniku asi ja kui ostsid, siis sõida sellega. Kui oled nii rikas, et kollektsioneerida bigblocke, siis maksa - arenenud ilmas nii ju on.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.01.2008 at 11:20
Vanaisa
  
Moderator
Saastemaks
Keegi autofirma mees ütles minuarust kuldsed sõnad - maks peaks olema, aga tootjatel-müüjatel, mitte tavatarbijal. Ja minu arust suht aus oleks - kui ikka tahad osta kallist ja suure mootoriga "puukallistajate poolt põlatavat autot", siis see sada paarsada tuhat kallim hind ei ehmata vast.
Praeguses seisus karistatakse kõiki, kes mingil eluhetkel on pagan teab milla ja kustkaudu auto ostnud.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
09.01.2008 at 11:24
cce
Saastemaks
Mina arvan,et sega soga keedavad üles need pooleliitriste riisikottidega hangeldajad.
Vigisetakse,et inimesed ostavad maastureid jms.Aga arvestades meie teede korrashoidu
ja olekut siis ei saagi muu masinaga liigelda.Soomes on sama probleem,tahetakse
kõrgemat maksumäära vanematele autodele(saastavad rohkem).Tegelikult selle taga
on suur automüüjate kartell,kes tahavad oma kaubast lahti saada.On ju olemas piirnormid,
mida ülevaatusel kontrollitakse.Kui suurema mootoriga isend seda ületaks sis ei sõidaks
ju isegi tutikas Humvee mitte.
PS.Mõnel ametnikul on kompleks,kui V6 või V8 tema R2 või R3st lihtsalt üle sõidab....
09.01.2008 at 11:34
DevilDeVille
  
Saastemaks
nu selline sigatsemine viib hobiautode massilise piiritagaregistreerimiseni. krt sõidad oma n-liitrise hobiautoga mingi paar tuhat kilomeetrit/miili aastas ja saad veel autoajaloo säilitamise eest karistada ka. ei aitäh.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
09.01.2008 at 11:38
Olds
  
Saastemaks
Oh jummal, kuhu veel...Mis seal ikka, hakakem siivikuid ja muid seljakotte ostma...

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
09.01.2008 at 11:39
KaroK
Saastemaks
Eestis on see ikka nii, et inimesi õpetatakse neid karistades.
Tegelikult, kui teed oleks korras ja inimesed autodega üksteit ei rammiks,
siis ei oleks mingit mõtet "milliste mantlipärija maasturitega" sõita.
Tavaliikluses võiks ikkagi kasutada natuke loodussäästlikumaid autosid
ja jätta karmim kraam lõbusõiduks, tööks, spordiks.

Tegelt ei ole mul V8 vastu midagi, aga linnadziibid ei meeldi üldse.
Kui dziip, siis juba selline, millega saab ümber Laadoga sõita.
09.01.2008 at 11:56
Peeter82
 
Saastemaks
Jeh. Siis oleks küll vaja tekitada mõiste "hobiauto".
Oma 1,4 liitrise Aurise punniga iga päev ringi põletades saastan ma ilmselt rohkem kui Camaroga mõni tuhat kilti aastas sõites.
Tekitan ummikuid jne.

Üks väike iroonia ka siia juurde:
Muidugi oleks hea mõte kehtestada see maks ainult Tallinnas. Või siis Tallinnas 3x kõrgem maks kui mujal Eestis, nii nagu liikluskindlustus on.
Siis ma saan rõõmsalt oma autod maale lehma lellepoja juurde registreerida (ehk seal edasi pidada).


____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
09.01.2008 at 13:11 1 edit. Last edited 09.01.2008 at 13:15 by Peeter82
Madman
 
Saastemaks
Siin on isegi mõttetu vaielda kas saastab või ei saasta. Iga maksu kehtestamise eesmärgiks on ikkagi raha kogumine. Praegu on nii et kui maksad siis võid XXXL suuruse bigblockiga ka sõita ja kedagi ei huvita, lihtsalt on jokk.

Näiteks kui tahad lubatust 10 cm laiema veosega sõita maanteel siis oled ohtlik. Kui maksad selle eest siis kaob oht kui nõiaväel ja sõida palju kulub.

See 70 000 autot ei näita ka midagi ja saastamise koha pealt tuleks ikkagi pihta hakata autotehastest. Neile tuleks jagada kvoodid kui palju millise saastehulgaga autosid nad võivad toota ja mitte raha eest kvooti juurde anda. Leiutavad väiksema saastega mootorid, saavad toota rohkem.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
09.01.2008 at 13:23
vvt
  
Saastemaks
quote:
cce: Mina arvan,et sega soga keedavad üles need pooleliitriste riisikottidega hangeldajad.
Vigisetakse,et inimesed ostavad maastureid jms.Aga arvestades meie teede korrashoidu
ja olekut siis ei saagi muu masinaga liigelda.Tegelikult selle taga
on suur automüüjate kartell,kes tahavad oma kaubast lahti saada.On ju olemas piirnormid,
mida ülevaatusel kontrollitakse.Kui suurema mootoriga isend seda ületaks sis ei sõidaks
ju isegi tutikas Humvee mitte. PS.Mõnel ametnikul on kompleks,kui V6 või V8 tema R2 või R3st lihtsalt üle sõidab....

Mine vaata vahelduseks kasvõi Helsinkis ringi. Sellist kallide autode plejaadi, nagu siin linnapildis iga viies auto on, seal ju ei kohta. Eestlasel on ikka see vene ajast pärinev vähese teatud kehaosa pikkuse kompleks, kus auto pidi olema sedaan (miinimum 2106) ja võimalikult suur (soovitatavalt Volga). Tegelikult valges ilmas on 99% autodest tarbeese, mille valikul on kriteeriumiks ka säästlikkus. Sa ei osta ju koju endale külmutuskappi, mis võtab kolm korda rohkem elektrit kui teised? Ma arvan, et automüüjatel on summa summarum kasulikum müüa suuremaid ja kallimaid autosid.

Kainelt võttes: olukord, kus talveperioodil on enimmüüdud auto Honda CRV ja Land Cruiserite arvu poolest 1000 inimese kohta jääme alla ainult ühele araabia naftariigile, see on küll vähe haige ühiskonna tunnus? Minumeelest ei õigusta end kumbki muuga kui ego mõttes, ei paku neist kumbki ühest väikekeskklassi sedaanist sujuvamat sõitu ega lagune aukudes vähem.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.01.2008 at 13:57
Vanaisa
  
Moderator
Saastemaks
vvt - kas see meie "haige ühiskond" mitte ei lähe paremuse suunas?
Ärgem unustagem, et muu euroopa/maailm on vahepeal elanud vabaduses, meil oli 50 aastane auk sees.
Sarnast autovalikut näed tegelikult näiteks ka venemaal ja endistes sots-riikides.
Elik küll me 50 aasta pärast oleme samasugune "korralik keskmine euroriik"

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
09.01.2008 at 14:14
Jesper
 
Saastemaks
Penskaritehulgashäältekogumisemaks it is :) Globaalses ja isegi lokaalses vaates ei muuda see näputäis landcruisereid midagi kuhugi, aga raha saab juurde nii, et närvi aetakse suhteliselt väike grupp inimesi ning populistlike loosungitega võidetakse poliitilist kapitali hoopis suurema hulga inimeste seas.

Eestile kuluks tegelt ära mingi tugev üleüldine hobiautoomanike ühing, saaks igasugu veidrike jaoks kes näiteks omavad 3 autot aga sõidavad bussiga (;)) jaoks mingid normaalsed erandid seadustesse sisse. Ma arvan et väga keegi ei olekski siit vastu sellisele maksule, kui see enamuse osa ajast kuurinurgas seisvaid hobiautosid valusalt ei hammustaks.
09.01.2008 at 16:11
viplala
Saastemaks
Ah ärge nüüd ette kujutage, et see maks on mingi looduse säästmiseks. Raha on lihtsalt vähe ja vaja iga hinna eest juurde saada. Kui on palju suuremootorilisi Eestis, siis on ju selge, et sealt on kõige kergem võtta. Kui oleks palju väikesemõõdulisi, võetaks sealt- loomulikult vastava põhjendusega. See kõik on alles algus. Järgmiseks vaadatakse üle inimese elukoht, näit. 20 m2 per nägu, kui on rohkem maksad, sest ehitusmaterjalide tootmiseks (ja ka üleliikse pinna kütmiseks) saastati loodust.
Kui sellest vähe, saab ka muid asju maksustada, viidates looduse reostamisele. Lõpuks hakatakse ka söögi suutäisi lugema-mida rohkem sööd seda rohkem situd-seda rohkem maksad.
09.01.2008 at 16:31
hunt
 
Saastemaks
Juhin tähelepanu sellele, et üks kriteeriume on ka auto maksumus.
Loogilise sammuna järgneb sellele auto hindamisakt, mille saab tellida umbes paarist- kolmest ''volitatud firmast''.
See võiks maksta u. 2500 EEK + km. Ja veel parem, kui iga aasta peaks uue akti tellima.

Palju õnne, sõbrad ! Sellist Eestit me ju tahtsimegi !

Tra, aru ma ei saa - kas sellest vähe on, et me siin 2x (mõni 3x) rohkem kütuseaktsiisi maksame, kui motoriseeritud ostukärudega ringisõitjad.

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
09.01.2008 at 18:19
Vanaisa
  
Moderator
Saastemaks
quote:
hunt:
Tra, aru ma ei saa - kas sellest vähe on, et me siin 2x (mõni 3x) rohkem kütuseaktsiisi maksame, kui motoriseeritud ostukärudega ringisõitjad.

See ei koti kedagi, võetakse, nagu vanas venes - kellel suurem, sellelt rohkem. Eeldus on, et vaevalt keegi autost loobub - krigistab hambaid ja maksab.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
09.01.2008 at 20:09
DevilDeVille
  
Saastemaks
eriti vahva mulje jätab see suure kubatuuri lalin riigihangete valguses - ei taha need asutused ise sugugi väiksekubatuuriliste punnide soetamisega eeskuju anda :kill

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
09.01.2008 at 20:18 1 edit. Last edited 09.01.2008 at 20:19 by DevilDeVille
Arab
Saastemaks
Võib üsna kindlalt väita, et kui homme sõidaksime kõik elektriautodega, maksaksime 1 km läbimise eest suht täpselt sama hinda kuis praegu. Mis nimega me seda siis nimetame ei puutu asjasse.
Riik võtab alati rohkem sealt kus ta seda kõige kindlamini kätte saab (1. eluase\maa ja siis koik teised asjad riburadapidi jargi)

Kui mõistusega kedagi suunata, siis tuleb seda alustada tootjatest, antud juhul siis autotootjatest. Inimesed ostavad selle crapi igaljuhul ara mida neile ette söödetakse. Ma ei usu, et oleks palju inimesi kes ostaks endale uue auto põhimõttel, mida rohkem kütust võtab seda parem. Pigem ikka, et mida "ägedam" seda uhkem.

Isiklikust vaatevinklist pean õigeks, et aastal 2000 oli väikeste mööndustega õiglane igapäevane linna-auto mis võttis keskmiselt 6L/100km ja praegu peaks se olema kusagil 4,5L/100km

Jällegi kui see nii oleks praegu, oleks ka kütuse aktsiis 2x suurem ja me maksaksime ikkagi samapalju kui praegu :)

Eri, antiik, hobi ja võidusoidu autodele/ratastele tuleb soodustused välja võidelda. Seda riik meile pakkuma EI tule. See jällegi eeldab asjast huvitatud kompetentsete isikute poolt põhjendust miks me seda vajame ja miks meid üldse riigile vaja on!
09.01.2008 at 20:54
Jesper
 
Saastemaks
Arenenud maailmast näiteid tuues võib siinse foorumi konteksti arvestades tuua välja kaks levinumat hobiauto definitsiooni:
1. Võidusõiduautod, ehk sisuliselt EAL tehnilise kaardiga masinad - tänaval sõidavad võistlustele/treeningutele ja tagasi, põhieesmärk sport (=kultuur), neid on vähe, sõidavad vähe, seega maksu väga ei mõjuta
2. Vanemad kui 25 aastased autod, mis on reaalse tarbimisväärtuse minetanud ning sõitvana hoitutena omavad väärtust tehnikakultuuri säilitamise eesmärgil. Maksu seisukohast jällegi tilk meres, poliitikute jaoks kaotus minimaalne, aga tehnikakultuuri pasunat annaks puhuda.

Eksisteerib veel kolmas, universiaalsem definitsioon, mida on samas raskem maha müüa: auto mis ei sõida, ei ole käsiteldav sõidukina, ehk siis tema saastamine ja värgid on kõik null. Hobiauto omanikud, kes oma sõidukit suhteliselt harva kasutavad, maksavad makse täie rauaga, aga ainult reaalselt kasutatud aja eest (võid maksta maksu näiteks kuu või päeva kaupa, peaasi et kui politsei kontrollib siis on makstud).

Suure mootoriga moodsaid sportautosid, mida võib idee kohaselt ka nagu hobiautodeks lugeda, kuid millega iga päev piima järel käiakse, on väga raske eristada lihtsalt suurtest igapäevaautodest, mis siis et üks ostis näiteks LandCruiseri ja teine putitas Corvette oma kätega üles või lasi putitada, üks autopedendus kõik.

Loomulikult oleks ausaim maksta ainult aktsiisi, aga halbadest variantidest parim oleks 1. ja 2. või siis 3.

Kõige sügavam probleem hobiautosid puudutavate erandite teel on lihtsalt ühiskonna totaalses sallimatuses igasugu autoharrastuste vastu. Kui viia inimesed kättpidi mõnda tipptasemel uunikumi vaatama, siis on veel mõningat leebumist märgata, aga üldiselt teatud seltskondades on targem oma autohobi kohapealt üldse suu kinni hoida, kui ei viitsi õhtu läbi vaielda. Selle sallimatuse tekkes on kallid harrastajad ise ka võtmerolli mänginud, lihtne on näpuga näidata "tuuningu" huvilistele, aga minu arust peaks natuke peeglisse vaatama ka "open headers burnout ristmikudkinni"-cruise tüüpi tegelased. Näiteks tsiklimehi peeti kuni selle ajani üldiselt ohututeks muhedateks fanaatikuteks, kuni nad karjakaupa linna tagarattal sõitma ja tühjade sumpadega löristama ilmusid. Harrastuse mainet on kerge maha mängida ja väga raske taastada. Ja poliitikud on lihtsalt pööbli arvamuse tuulelipp.
09.01.2008 at 21:20
vvt
  
Saastemaks
quote:
DevilDeVille: eriti vahva mulje jätab see suure kubatuuri lalin riigihangete valguses - ei taha need asutused ise sugugi väiksekubatuuriliste punnide soetamisega eeskuju anda :kill

Kui asi USA autosid puudutab, siis hiljutine suurim ost oli välisministeeriumi hange suursaadikute autodele. Selleks sai Chrysler 300C 2,7, seega vähima mootoriga mudel. Ilmselt oleks ju totter, kui suursaadik sõidab Nissan Almeraga. Sama ka muude riigiisade autodega, pole seal kuskil mingeid suure töömahuga isendeid märgata, mersud on nt E240, mis on igati mõistliku suurusega. Politseis on asi lausa imelik kohati - alles kasutas ka trassipolitsei muuhulgas 1.6 mootoriga Mazda 626-tesid, mille kiirusomadused pole vene autodest suurt targemad. On ju üsna selge, et kubatuur peab vastama sõidukile ja sõiduk peab vastama ametile. Kui minister asuks sõitma Kia Cee'diga, siis sellest võidaks üksnes kesikliku seltskonna ego.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.01.2008 at 10:52
DevilDeVille
  
Saastemaks
quote:
vvt:
quote:
DevilDeVille: eriti vahva mulje jätab see suure kubatuuri lalin riigihangete valguses - ei taha need asutused ise sugugi väiksekubatuuriliste punnide soetamisega eeskuju anda :kill

Kui asi USA autosid puudutab, siis hiljutine suurim ost oli välisministeeriumi hange suursaadikute autodele. Selleks sai Chrysler 300C 2,7, seega vähima mootoriga mudel. Ilmselt oleks ju totter, kui suursaadik sõidab Nissan Almeraga. Sama ka muude riigiisade autodega, pole seal kuskil mingeid suure töömahuga isendeid märgata, mersud on nt E240, mis on igati mõistliku suurusega. Politseis on asi lausa imelik kohati - alles kasutas ka trassipolitsei muuhulgas 1.6 mootoriga Mazda 626-tesid, mille kiirusomadused pole vene autodest suurt targemad. On ju üsna selge, et kubatuur peab vastama sõidukile ja sõiduk peab vastama ametile. Kui minister asuks sõitma Kia Cee'diga, siis sellest võidaks üksnes kesikliku seltskonna ego.

nuh 240 mersu on veel kuidagi mõistlik, samas kena suunatud riigihange, millega riigikohtule osteti Mercedes-Benz E280 4M mingi 749.890 eegu eest, kui samade kriteeriumitega oleks saanud ka pea kaks korda odavama Volkswagen Passati (sedaan 3,0-3,2 lirtsu, nelivedu) ja miks pidi see mootor justnimelt 3,0-3,2 lirtsu olema? riigikohtu esindusfunktsiooni arvestades on üldse udupeen see autovärk, korra aastas presidendi vastuvõtule saab ka rendiautoga sõita, tööle-koju transfeeriks sellist massinat küll vaja pole. jutt ja hala oli üle kahe liitriste mootoritega autodest. näidaku siis eeskuju ja pangu justnimelt almeradega saadikud sõitma. mida öelda tahtsin, on see, et riik on varmas karistama kodanikku, kes oma raha eest endale mugavat kulgemist soovib lubada samas kodanike raha eest endile viisakaid autosid osta pole probleem - vajadusel saab ju sedasama kodanike raha ka vasakust taskust paremasse tõsta elik saastemaksu maksta.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
10.01.2008 at 11:11
Draakon
Saastemaks
Kurat, see meenutab tõesti natuke juba akende-korstende-habememakse. Isiklikult on juba allergia uute riisikottide ja selle pealesundimise vastu. Kuna tuttav õpib keskkonnakorraldust, siis tihti kipub jutt sinnapoole ja kuna mina olen natuke tehnikahuviline, siis katsume asjad kuidagi ühendada. Tal oli loeng, kus seletati kuidas auto katalüsaatorist aja jooksul n.ö. pühitakse välja seal sisalduv elavhõbe mida siis lõpuks koguneb õhku kurat seda teab mis imelik arv tonne. varem sai kuskilt loetud palju peab maad läbi kaevama et saada üldse kätte vajalik kogus raskemetalle (teatavasti pinna pealmises kihis). Seega toodame autosid nii et vaja oleks kati jaoks hunnik raskemetalle, veel muud saastavat/kallist, aga kleebime peale sildi et on üliöko. Teine asi - isa firmas mitmel inimesel Hyundai (kahjuks) ning kõik on ühte meelt et ametlik küttekulu on sirgelt vale - teadagi mis suunas.
Mingist ökost pole minu meelest enne juttu kui a la näiteks rehve korralikult kokku kogutakse, neist vist töödeldi mootoriõliks, sai kunagi kuskilt loetud. Mis kuradi roheline mõtlemine see on kui selle varjus pumbatakse lihtsalt raha välja. pakun et tunduvalt rohelisem on mu 1969 aasta tsikkel mis siiani vaikselt tiksub, vahepeal polegi suguvõsa pidanud teda ju n.ö. iga 6 aastat tagant vahetama, sest ta on moraalselt vana vms, siiani alles.
Selle väitega nõustun ka eespool et uunikumide ülesseehitust vaadatakse natuke kui lollitegemist, kõik peaks vist ikka 8 kõlariga stereod paigaldama + auto alt las ladiseb õli, peaasi et heli hea on. teisel vennal on taastatud vana muskel kui prillikivi (meenub bargeri eluloost lause : "Kui leian oma tsikli mootori alt õli, võtan mootori lahti, pesen-puhastan kõik detailid ja kontrollin et kõik mis peab kinni olema oleks korralikult kinni. Minu tsikli alt ei leia te iialgi tilkagi õli").
Lõppkokkuvõttes jah-kui me sõidaks kõik jalgratastega oleks nagunii hunnik makse + registreerimine + kohustuslik kindlustus + tasuline parkimine jne ja plekiks ikka sama palju.

____________________________
F.T.W.
10.01.2008 at 13:52
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Saastemaks   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.