register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Kevadine karjamaa  
Poster Message
urmas
Kevadine karjamaa
Sai siis hobune talvekorterist välja aetud. Kohe algasid mured:

1. Tagaketsi pidamine on lahja :)

2. Aku oli talvega otsa saanud ja ei pidanud midagi sees. Proovisõidu ajal Tartu mnt. alguses peatasin korraks auto, et kapoti all setinguid muuta ja sinna ta suri. Sõber tõi besukast aku juhtmed. Lihtsam on raha ära visata, kui kulutada see odavatele käivitusjuhtmetele. Parimal juhul saab nendega teise auto pealt oma akut laadida. Kuidagi sain mootori käima. Kuna pagassis on nüüd akule ruumi küll, siis ostsin uue 72Ah megaaku.

3. Laadisin kogu talvise removarustuse (ca 100kg pagassi ja liikusin kodu poole. G-Tech oli peal ja tuli hirmus tahtmine veerandmiil ära proovida. Sain 14.4@102.2. Tagarattal pidamist ei olnud. Kapoti alt tuli auru. Selgus, et jahutussüsteem oli pahasti õhutustatud ja viskas paisupaagist antifriisi välja. Ülemine lõdvik oli tühi. Kodus sai peale valatud ca 2 liitrit. Ilmselt on ikka veel lõdvikus õhku.

4. Serpentiinrihm on pikem kui peaks. Piguti jooseb piirajasse ja tekitab veidra klõbina.

5. Kõrgetel pööretel suure boosti all tekib väike detonatsioon. FMU on regullitud kõige rikkamale segule. Järeldus: Ilmselt oma benapump on lahja; oleks pidanud veel suuremad pihustid installima. Lahendus: Tuleb paigaldada lisaks 255lph pump. Benarõhu näidik veel ei toimi, kuna anduril puudub üka vajalik fiting. Sellest näidikust oleks diagnoosimisel palju abi. Süütenurka kontrollisin, oli ok.

6. Karteri tuulutus on lahja, kuna suurtel pööretel boosti all viskab mõõduvarda otsast tiba õli välja (ja just headerite peale!). Edelbrocki sisselaskekollektori alumisel osal puudub klapikambrite vaheline tuulutuskanal. Originaalil on see olemas. Kogu liikumine toimub karteri kaudu. Mingit õliaurude imemist ka nüüdses setingus enam ei ole. Lahendus: Mõlemale klapikambri kaanele tuleb paigaldada Breatherid (üks on juba riiulis olemas).

7. Aegajalt näitab tuld "check engine". Ilmselt dimensioneerimise viga liinis MAF-Throttle Body-kompressor-pihustid. Vaja asja uurida. Lahendust hetkel ei ole. Progetav kompu muidugi lahendaks asja kohe.

8. Pagass tühjaks ja teisele katsele. Kuna peale süütenurga kontrollimist oli süüteautomaatika jumper taskusse ununenud, siis minekut ei olnud üldse. Jumper tagasi ja järgmine katse: Minek oli vägev, kuid kapoti all hakkas mingi terav sahin. Kuna just tuld ja suitsu ei tulnud, siis sõitsin ca 5km rahulikult koju. Selgus, et serpentiinrihm oli end pinguti pealt maha visanud ja mingite asjade vahele hõõrduma jäänud. Selle tulemusena oli kogu mootoriruum peenikest kummipuru täis. Rihma laius oli kolmandik endisest, aga see toimis veel! Lõikasin jäänused välja ja pesin survepesuga mootoriruumi. Järeldus: tuleb hankida uus ja lühem rihm. Oli 2700. Peaks olema 2680. Mul on olemas üks 2660, aga ei jaksa peale venitada. Tea, kas mootoriga võiks tõmmata; et aitaks otsa peale ja siis annaks tiba starterit?

9. K&N filter on ikka totaalselt vales kohas (headerite peal). Sisselaske õhk on nii kuum, et sõidust tulles ei kannata paljaste kätega K&N-st kinni võtta. Sissejuhatavalt teen mingist juudiplekist soojusekraani ja järgmise sammuna tuleb auk kapotti või siis koguni mingi uus hood. Väike rehkendus näitas, et kompressor kaotab kuuma sisselaskeõhu tõttu ligi 3psi-d; seda kinnitab ka boosti mõõtja.
14.04.2002 at 18:47
peep
 
Moderator
Kevadine karjamaa
Kannata nüüd veidi selle kiirenduse teadasaamisega, muidu võib veel ootamatuid väljaminekuid tekkida !

Ära lühemat rihma jõuga peale tõmba, tagajärjeks võib olla igasugu laagrite liigne koormamine koos tulenevate tagajärgedega.

Aga 102 mph on hea, see on ca. 100 mph reaalset lõppkiirust mis omakorda peaks justkui viitama ca. 270 - 290 hp. olemasolule ?
14.04.2002 at 20:00 Last edited 14.04.2002 at 20:02 by peep (Moderator)
urmas
Kevadine karjamaa
Eks need kalkulaatorid on nii ja naa. 94 Mustang GT kupee stock tühikaal peaks olema 3077 lbs. Kaalunud pole, aga rehkendasin, et proovimise hetkel oli seda kaalu 3530 lbs. Siis peaks tulema tagarattast 295rwhp. Transmissiooni kaod on vahemikus 15-18% (ei pärine adekvaatsest allikast). See teeks mootori võimsuseks ca 355hp. Stockis oli 225hp. Hea seegi alguseks :)
14.04.2002 at 21:13
peep
 
Moderator
Kevadine karjamaa
Ega see hj, nr. eriti oluline pole.
14.04.2002 at 21:17
partel
  
Kevadine karjamaa
Mitu naela siis ruutollile löödi?
14.04.2002 at 21:30
urmas
Kevadine karjamaa
quote:
peep: Ega see hj, nr. eriti oluline pole.
Tea, kas peaks sappari ostma. Seal neid hp numbreid ei ole, lihtsalt fun ja ongi kõik :) Või oli Sul mingi muu kaval mõte?
14.04.2002 at 23:44
peep
 
Moderator
Kevadine karjamaa
Ma pidasin seda silmas, et sisuliselt on võimatu kindlalt väita kui palju on hj. mingil mootoril, kuna palju oleneb mõõtmismetoodikast.

ET ja trap speed on objektiivsemad näitajad, vähemalt ühe ürituse piires on kõigil samad tingimused ja kui tingimused just väga ebasoodsad pole, siis on tulemus ka laiemaks võrdluseks kõlblik.
15.04.2002 at 00:10
rustang
  
Moderator
Kevadine karjamaa
quote:
Mustang GT 94:
9. K&N filter on ikka totaalselt vales kohas (headerite peal). Sisselaske õhk on nii kuum, et sõidust tulles ei kannata paljaste kätega K&N-st kinni võtta.
Kui Sa niikuinii seda probleemi lahendama hakkad, areta siis juba kohe midagi intercooleri laadset? Sellega saad sissesurutava õhu tempi kontrolli alla ja õhuvõtu koht muutub ka kadinaalselt. Muidu on nii, et teed kapoti siise augu ja pärast nihkub õhufilter kuskile mujale ning kapott mõttetult augustatud.

BTW kas pöördesse lastes see charger mingit häält ka teeb?
15.04.2002 at 10:32
urmas
Kevadine karjamaa
quote:
rustang: BTW kas pöördesse lastes see charger mingit häält ka teeb?
Kompressor ise on vait, aga sisseimetav õhk tekitab tugeva sahina ja tiba vilistab ka. Ma ei tea, kuidas see kõik kõrvaltvaatajale kostab, kuid ise sees olles on tunne, et mootoriruumi ja salongi vahelt on heliisolatsioonid maha võetud. Gaasi tagasi lastes tekib turbomootoritele omane ludin.
15.04.2002 at 21:13
rustang
  
Moderator
Kevadine karjamaa
quote:
Mustang GT 94: Oli 2700. Peaks olema 2680. Mul on olemas üks 2660, aga ei jaksa peale venitada. Tea, kas mootoriga võiks tõmmata; et aitaks otsa peale ja siis annaks tiba starterit?
Mul oli analoogne teema, meeletu jebimisega sain peale nii, et võtsin esmalt pinguti maha, siis ilge jamamisega sain rihma peale (lasin ka geneka maksimaalselt longu, eemaldades fiksaatorpoldi) ja pärast kummiheebliga meelitasin pinguti veel rihmale peale. Selle jama tulemusena oli pinguti pärast rahulikult oma normaalses tööpinges kuskil skaala esimese kolmandiku peal.
16.04.2002 at 10:06
urmas
Kevadine karjamaa
quote:
rustang:
quote:
Selle jama tulemusena oli pinguti pärast rahulikult oma normaalses tööpinges kuskil skaala esimese kolmandiku peal.
See oleks normaalne. Ma olen neid rihmasid ka korduvalt peale pannud, aga alla poole pinguti skaala pole kunagi saanud. Vaatasin järele, see lühem rihm oli mul 2665 - eks see jääb väiksemat kompressori ratast ootama. Sain täna uue 2680 rihma. Contitech - ei tea, kas see on mingist saksa traktoriosade tehasest?
17.04.2002 at 00:09
nostang
Kevadine karjamaa
quote:
Mustang GT 94:

2. Aku oli talvega otsa saanud ja ei pidanud midagi sees. Proovisõidu ajal Tartu mnt. alguses peatasin korraks auto, et kapoti all setinguid muuta ja sinna ta suri. Sõber tõi besukast aku juhtmed. Lihtsam on raha ära visata, kui kulutada see odavatele käivitusjuhtmetele. Parimal juhul saab nendega teise auto pealt oma akut laadida. Kuidagi sain mootori käima. Kuna pagassis on nüüd akule ruumi küll, siis ostsin uue 72Ah megaaku.

Kui saladus pole , siis mis ristlöikega voolukaabli sa taha vedasid ja mitu meetrit?
17.04.2002 at 20:20
urmas
Kevadine karjamaa
quote:
nostang: Kui saladus pole , siis mis ristlöikega voolukaabli sa taha vedasid ja mitu meetrit?

Mõõtusid ei oska öelda. Kaabel oli aku relocation kitiga kaasas ja on tiba jämedam, kui Mustangi oma starterile minev kaabel. Pikkust on just niipalju, et ulatub pagassist paremat serva pidi läbi esimese rattakoopa mootoriruumi. Seal on klemmliides, kust hargneb algupärane starteri kaabel ja pardapingele minev kaabel.
17.04.2002 at 20:41
rustang
  
Moderator
Kevadine karjamaa
Paxtoni air-to-air intercooler:
20.04.2002 at 10:17
urmas
Kevadine karjamaa
Ooohh :hail ATI variandil tulevad torud otstest ja jooksevad udukate ja oma radika vahelt esipampris. Tundub, et Paxtoni torud keeravad Mustangi oma radika alt läbi.
20.04.2002 at 10:23
rustang
  
Moderator
Kevadine karjamaa
Aga nii vaadates tundub ju, et midagi üle mõistuse keerulist selles asjas ei ole....Radikas ja hunnik sobivaid torusid :D
20.04.2002 at 10:29
urmas
Kevadine karjamaa
Mul pole mingeid torusid vaja, kõik on olemas. Mul on ainult ühte neist vaja:

Siin üks hea link neile, kes tahavad vahejahutist asjalikku juttu lugeda: http://www.procharger.com/intercooled.html
20.04.2002 at 10:35
kphsalo
Kevadine karjamaa
Alternatiivne võimalus...
http://www.amworks.com/
http://www.proturbo.fi/

20.04.2002 at 22:03
urmas
Kevadine karjamaa
quote:
kphsalo: Alternatiivne võimalus...
hmm... Asiaa tutkitaan :) Hinnad alates 336 eurist.
20.04.2002 at 22:41
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Kevadine karjamaa  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.