| Poster |
Message |
s0ldier |
Pritsung -> Karpa
mida kujutab endast pritsungi vahetamine karpa vastu? |
| 18.04.2002 at 15:51 |
|
partel
|
Pritsung -> Karpa
quote: s0ldier: mida kujutab endast pritsungi vahetamine karpa vastu?
Üht väga mõistlikku tegu! |
| 18.04.2002 at 16:29 |
|
peep
Moderator |
Pritsung -> Karpa
quote: partel: quote: s0ldier: mida kujutab endast pritsungi vahetamine karpa vastu?
Üht väga mõistlikku tegu!
|
| 18.04.2002 at 17:04 |
|
partel
|
Pritsung -> Karpa
quote: peep: quote: partel: quote: s0ldier: mida kujutab endast pritsungi vahetamine karpa vastu?
Üht väga mõistlikku tegu!


Sissepritse on ainult remontimiseks. Minu arust bensiini puhul sobib pritsung vaid turbomootoritele. |
| 18.04.2002 at 17:19 |
|
Ragnar |
Pritsung -> Karpa
quote: s0ldier: mida kujutab endast pritsungi vahetamine karpa vastu?
Pritsung on tulevik, karpa on minevik. |
| 18.04.2002 at 17:38 |
|
reimo |
Pritsung -> Karpa
quote: partel:Sissepritse on ainult remontimiseks. Minu arust bensiini puhul sobib pritsung vaid turbomootoritele.
Aga miks siis otseselt võistlemiseks ehitatavatel autodel karbussid pritsungi vastu vahetatakse?
võrdluseks Hellmanni auto möödunud aastal ja nüüd:

|
| 18.04.2002 at 17:46 |
Last edited 18.04.2002 at 17:56 by reimo
|
peep
Moderator |
Pritsung -> Karpa
pärtlil on lihtsalt tehnoloogiakartus, midagi samasugust kui mõnedel on kõrgusekartus. |
| 18.04.2002 at 17:52 |
|
partel
|
Pritsung -> Karpa
Reimo: ja palju see maksis? 
EFI eelis on eelkõige täpsus/seadistatavus, võimsusevahe on marginaalne, ehk hj/eek kohta väga kulukas mod.
Vabalt hingavad 2 x 1150 cfm karpaga Pro Stockid saavad 8.2 liitrist 9000+ p/min juures ligi 1300 hj kätte (150+ hj/l), nii et võimsusega vast probleeme ei teki.
Kui ei ole rahakott nii raske, et lohistadagi ei jõua, ning mootori töökindlus on tähtis, siis karpa ruulib.
P.S. Mulle millegipärast tundub, et need pritsungid on üks igavene peavalu, foorumites ühtelugu kurtmine ja veakoodide deshifreerimine ja mega $$$ kulutamine? |
| 18.04.2002 at 18:24 |
|
reimo |
Pritsung -> Karpa
quote: partel: Reimo: ja palju see maksis? 
Ei tea |
| 18.04.2002 at 18:26 |
|
gets |
Pritsung -> Karpa
Järjest rohkem off topic läheb 
Minu meelest on pritsungi eelis tänaval ikkagi väiksem kütusekulu, või ma eksin? See muidugi rohkem Euroteema, kuna US kütusehinnad on sissetulekutega võrreldes ikka ... |
| 18.04.2002 at 18:28 |
Last edited 18.04.2002 at 18:28 by gets
|
partel
|
Pritsung -> Karpa
S0ldier, topicu algataja, küsis EFI/karpa kohta 
|
| 18.04.2002 at 18:33 |
|
partel
|
Pritsung -> Karpa
Pritsungi eelis on puhtamad heitgaasid, seetõttu seda ka uutel sõidukitel kasutatakse.
Arvuta ise mitu km peab sõitma, et mõne tilga bena kokkuhoid hinnavahe tasa teeks |
| 18.04.2002 at 19:06 |
|
peep
Moderator |
Pritsung -> Karpa
quote: partel: EFI eelis on eelkõige täpsus/seadistatavus, /.../, ehk hj/eek kohta väga kulukas mod.
Väga huvitav - ühes lauses sisaldub kaks täiesti vastupidist väidet.
Nüüd lapsed, ütleme kõik koos, kuidas saab kõige odavamaid hobujõude... |
| 18.04.2002 at 20:41 |
Last edited 18.04.2002 at 20:41 by peep (Moderator)
|
partel
|
Pritsung -> Karpa
quote: peep: quote: partel: EFI eelis on eelkõige täpsus/seadistatavus, /.../, ehk hj/eek kohta väga kulukas mod.
Väga huvitav - ühes lauses sisaldub kaks täiesti vastupidist väidet.
Kuidas vastupidist? Võib-olla on 1/3 lausest lihtsalt ära kadunud 
1. EFI maksab mega $$$
2. EFI kasutamisel on võimsuse kasv väike.
Millest järeldub: EFI hankimine on väga kallis võimsuse suurendamise viis.
EFI't kasutatakse eelkõige sellepärast, et see võimaldab karpast täpsemalt kütuse pealeandmist reguleerida, tippvõimsuse väike kasv on tähtis, kuid mitte peaeesmärk - on ka odavamaid viise.
|
| 18.04.2002 at 21:00 |
|
peep
Moderator |
Pritsung -> Karpa
Ma tahtsin öelda, et igast olukorrast maksimumi võtmine on kõige odavam viis hj. suurendada - efi'ga kordades lihtsam kui karpaga. Ehk point ei ole mitte lisajõus, vaid olemasoleva kasutamiskõlblikkuse kindlustamine. Jah on küll kallis aga läheb iga päevaga odavamaks, mida enam turg laieneb. Kaugel ei ole aeg, kus karpad on vaid nostalgia raceritel ja uunikumidel. |
| 18.04.2002 at 21:15 |
|
partel
|
Pritsung -> Karpa
Võimsuse kasvu kohapealt on IMO nitro/kompressor/töömaht - olenevalt konkreetsest olukorrast, oluliselt odavam kui EFI.
Võistlus-bensiinimootoritel on EFI siis hea (kui see on lubatud), kui on vaja iga viimane kui hj kätte saada, või vastupidi, on stardis vaja mootorit "rahustada" või kasutatakse turbot/ tsentrifugaalkompressorit/suurt nitrolaksu.
Aga tänavasõiduks eelistan küll karpat odavuse ja töökindluse tõttu. Hinnavahe on piisavalt suur, et saaks nii mõndagi muud olulisemat teha. |
| 18.04.2002 at 21:37 |
|
s0ldier |
Pritsung -> Karpa
nujah...tglt mind huvitas rohkem see, et kui suur töö on pritsungi vahetamine karpa vastu. nu peamine on, et kui palju maksab selline rahuldav variant. |
| 18.04.2002 at 22:31 |
|
ervin |
Pritsung -> Karpa
quote: s0ldier: nujah...tglt mind huvitas rohkem see, et kui suur töö on pritsungi vahetamine karpa vastu. nu peamine on, et kui palju maksab selline rahuldav variant.
Kas sul on seda vahetust tarvis teha? Kui sul pritsung töötab ja kõik töngad on olemas, siis ei ole seda ju ilmselt maha kiskuma hakata? |
| 18.04.2002 at 23:08 |
|
s0ldier |
Pritsung -> Karpa
see küsimus on lihtsalt nii huvi pärast...enda harimiseks...ple nagu veel mootoritki, mille pealt pritsungit maha kiskuda |
| 18.04.2002 at 23:15 |
|
urmas |
Pritsung -> Karpa
quote: s0ldier: see küsimus on lihtsalt nii huvi pärast...enda harimiseks...ple nagu veel mootoritki, mille pealt pritsungit maha kiskuda
Sissepritse eemaldamise otstarbekus on küsitav. Komplitseeritumaks teeb asja ka see, et sisselaskekanalite paigutus võib olla karpa paigaldamiseks ebasobiv. Halvimal juhtumil pead karpa paigaldamiseks välja vahetama nii ülemise, kui alumise sisselaske. Sissepritse juhtimise aju on muust elektrist suht sõltumatu karp ja seda ei ole vaja karta. |
| 18.04.2002 at 23:38 |
|
vkx
|
Pritsung -> Karpa
Aastaid tagasi kui sai ostetud endale USA-kas, siis ma ise seda(USA) tehnikat eriti ei jaganud, lihtsalt meeldis see 5,0 V8 mootor ja selle hääl. Kui näitasin pärast ostu autot teadjamatele meestele, siis hüüatas üks neist kapoti alust uurides:"Kurat!!! See ju Gaz 53-e karpa?!". Originaalis oli sellel autol olnud pritsung aga ju see siis mingi hetk p****e läks ja ju siis pandigi sinna see gaziku karpa peale. Kusjuures isegi töötas täitsa normaalselt. Muud probleemi polnud kui, et kapoti alune oli täis selleks hetkeks juba mittevajalikke pritsungi juhtmeid-pistikuid, millest mina jagasin väga vähe. |
| 19.04.2002 at 00:02 |
|
newton
Moderator |
Pritsung -> Karpa
Mina olen ka Pärtliga nõus selle koha pealt, et karpa on palju parem bang-for-buck. EFI on hea dailydriveris, ülelaadimise korral ja max effort racingus.
Minu meelest on mitmel pool välja tulnud, et tippvõimsust võrreldes on karpa EFIga sama hea, aga EFIga on võimalik tagada ideaalne küttesegu igasuguste koormuste ja pööretega, mistõttu keskmine pöördemoment läbi pööretevahemiku on EFI-l parem (ilmselt seepärast ka Hellmann EFI-t kasutama hakkas), mis annab mõningase eelise veerandmiilil. Ka dailydriveris tagab EFI optimaalse segu iga ilma ja mootori töörezhiimiga.
Aga kui rääkida bang for buckist, siis on EFI-ga kehvasti. Ntx. Chevy puhul, kui sul on TBI, Crossfire või IMHO isegi TPI, on karpale üleminek märksa odavam viis powerit teha. Veidi lihtsustades on karpaga autol sisselase ja karpa, esimene maksab miski 3K, teine näiteks 6K, ja potentsiaali on vähemalt sisselaske osas 400+ hj.
Sissepritsega on sul sensorid, aju+chip, throttle body, injectorid, kollektor (ntx TPI puhul veel sisuliselt kolmes osas), mis igaüks maksab sama palju või rohkem, kui karpa või sisselase keskmiselt. Ja seda vaid stock replacement juppide eest. |
| 19.04.2002 at 10:03 |
|
T-Bird
|
Pritsung -> Karpa
KQige surem probleem on meil KUTTUS ja selle parast
KARBUS mulle meldib (HOLLEJ) ukskQik misugune bensu sa paned. |
| 20.04.2002 at 14:30 |
|
Andres69Stang
|
Pritsung -> Karpa
Mulle meeldis ühe OFF-SHORE paadimehe ütlus "Mul pole vahet kust see bens läbi jookseb!"(karpa)! Kuigi jah Partel võib olla teab miks Top Fuelis järjest enam nn. "Lance" vms. sissepritset kasutatakse?. |
| 29.04.2002 at 19:57 |
|
partel
|
Pritsung -> Karpa
Minu point selles, et bensiinimootoritel on karpa parem, kui ei ole piiramatu eelarve.
Alkoholi ja nitrometaani puhul on sissepritse enesestmõistetav, kuna kütusekogused on kordades suuremad, karpa lihtsalt kuivab ära.
|
| 29.04.2002 at 20:18 |
|