register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Kepsude taastamine   1 2  
Poster Message
Moss
 
Kepsude taastamine
Mure selline et on olemas üks kompl. kepse, mida tahaks kasutada kuid alumine silm on kahel kepsul 0,015 ja ühel 0,025 mm ellipsis (numbrid sellised kuna teisendatud tollmõõdustikust). Mootori loodetav eluiga ca 4...5tuh km rajal paugutamist mitte üle 7k pöördel.
Ilmselgelt parim variant oleks osta uued kepsud aga eelarve ei võimalda. Tegu pole ka sellise tükiga, mida romulast saaks selekteerimiseks pinu kokku osta.

Kas ma peaksin ilmtingimata selle hälbe likvideerima või kustmaalt on liiga ovaalne?
Kas seda saab korrastada ka Eestis (kontaktid?) või tuleb asjad Soome laevatada (hind)?
Tänud abi eest.

EDIT: Läbisõidu võib sellesmõttes pooleks jagada et ühe aastaga seda läbi ei aja ning vahepeal võtaks asjad lahti ikka.
18.03.2009 at 17:23 1 edit. Last edited 18.03.2009 at 17:46 by Moss
Astro SS
Kepsude taastamine
Vaata mida *Janimeti* tegelased räägivad :rolleyes

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
18.03.2009 at 17:28
Moss
 
Kepsude taastamine
Proovisin. Ütles et põhimõtteliselt teeb. Tõmbasin ka Drews-Autosse traati.
Nemad ei tee aga ütles et sellise suuruse pärast ei peaks nagu muretsemagi - tehase norm kuni 3sajandikku.
Helistaks heameelega veel igalepoole.
18.03.2009 at 17:44
Astro SS
Kepsude taastamine
Tegelikult mul tekks küsimus sinu tollmõõdust mõõtmise meetodi kohta?

Räägi sellest paari sõnaga.

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
18.03.2009 at 18:12
Moss
 
Kepsude taastamine
Sõbral tööjuures vastav mõõteseade olemas. Käisin seal ja lasin mõõta. Kuna komplekt mikidemaalt tellitud, oli kell tollmõõdus. Ühiku väärtus oli vist 0,0005 tolli vms
18.03.2009 at 18:42
Astro SS
Kepsude taastamine
quote:
Moss: Sõbral tööjuures vastav mõõteseade olemas. Käisin seal ja lasin mõõta. Kuna komplekt mikidemaalt tellitud, oli kell tollmõõdus. Ühiku väärtus oli vist 0,0005 tolli vms
Ok, kuidas sa sisemõõdikul nulli määrasid? :rolleyes

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
18.03.2009 at 18:49
Moss
 
Kepsude taastamine
Ma küll väga täpselt ei jälginud aga peaks käima umbes nõnda et liigutad mõõdikut avas, jätad väikseima lugemi väärtuse meelde, tõstad mõõteriista avas 90kraadi ümber ja kordad tegevust. Kahe väärtuse vahe ongi ovaalsus.
18.03.2009 at 18:56 2 edits. Last edited 18.03.2009 at 18:57 by Moss
Valmet
 
Kepsude taastamine
Mitu aastat tagasi lasin ühe kepsu kavoris teha, hetke seisu ei oska kommenteerida. http://www.kavor.ee/

____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76
18.03.2009 at 22:54
Erkki
  
Kepsude taastamine
Stock kepsud võivad tõesti mõne sajandiku ellipsis olla, aga kähkusõitmise pillil peavad kepsu avad ikka ümmargused olema.
Sul on odavam remontida kohe kaks kepsu kui hakata keset suve jälle mootorit lammutama ja ikkagi pead kepsud korda tegema.
Janimetiga on mul positiivne kogemus, julgen soovitada.


____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
18.03.2009 at 00:27
Moss
 
Kepsude taastamine
quote:
Erkki: Stock kepsud võivad tõesti mõne sajandiku ellipsis olla, aga kähkusõitmise pillil peavad kepsu avad ikka ümmargused olema.
Sul on odavam remontida kohe kaks kepsu kui hakata keset suve jälle mootorit lammutama ja ikkagi pead kepsud korda tegema.
Janimetiga on mul positiivne kogemus, julgen soovitada.


Töö kvaliteet selles "süüdi", ma loodan :)
Töökaaslane rääkis just, et neil tuleb koguaeg silmapiiril seista, muidu jäädki ootama oma asju.
19.03.2009 at 11:32
algaja
Kepsude taastamine
quote:
Moss: Mure selline et on olemas üks kompl. kepse, mida tahaks kasutada kuid alumine silm on kahel kepsul 0,015 ja ühel 0,025 mm ellipsis

Eks siis tuleb see mõõt kepsukaanelt maha lihvida näiteks peeneteralisel käial.
Sellepärast ei pea veel kellegi ukse taga passima.
19.03.2009 at 12:11 1 edit. Last edited 19.03.2009 at 12:13 by algaja
Moss
 
Kepsude taastamine
quote:
algaja:
Eks siis tuleb see mõõt kepsukaanelt maha lihvida näiteks peeneteralisel käial.
Sellepärast ei pea veel kellegi ukse taga passima.

Ei, koduste vahenditega ma seda remontima ei hakka, ennem jätan nii nagu on.
Kepsu kaanelt maha viilimine on jah minuteada üks töö protsessidest. Seejärel hoon sisse.


Sai ka Kavorist uuritud. Soovitud täpsus pani toru võtnud spetsialisti küll veidi kõhklema.
EDIT2: Sai ka Astromotost uuritud, hind sama mis Janimetis - ca 400EEK/keps. Meister arvas et ei tohiks probleemi olla kui tehasetolerantsid ka kuskilt leian.
19.03.2009 at 12:40 2 edits. Last edited 19.03.2009 at 16:41 by Moss
vvt
  
Kepsude taastamine
Loodetavasti mõõtsid seda ovaalsust ka koos kepsusaaledega? Mõned b-osad ja vene jupid ei pruugi peale kinnikeeramist ka väga ümmargused seest olla. Loeb ikka see, kas auk on perfektselt ümmargune koos saaledega.

Kui see vahe on nii väike ja koos saaledega säilub, siis keeraks kepsu kinni, paneks dremeli otsa peeneteralise silindrilise käia ja aitaks natuke kaasa? Mõõdad, lased korra üle, uuesti mõõdad.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
19.03.2009 at 18:19 1 edit. Last edited 19.03.2009 at 18:21 by vvt
Moss
 
Kepsude taastamine
Ei mõõtnud koos kepsusaaledega, neid pole veel. Keps pole ka vene oma, Toyota 3S-GTE on. Läheb küll Lada mootorisse aga ikkagi tahaks korralikku asja saada kuna ei ole seda plönni, et kõike pulbriks lasta ja siis veel korra ehitada. Lisaks pole hargpritsega 1.7ne päris selline mootor, mida kuhjades vedeleb. Põlveotsas nõiduma ei kutsu eriti...
19.03.2009 at 18:43
viplala
Kepsude taastamine
Ma tahaks sellist venda näha kes põlve otsas, esimest korda sellist täpsust suudab saavutada, garaazis, koduste vahenditega.
19.03.2009 at 00:05
vvt
  
Kepsude taastamine
Parem võta üks vana keps ja proovi.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
20.03.2009 at 09:07
partel
  
Kepsude taastamine
Aga mis muidu võib juhtuda? Keps kohe pooleks? Ja kui läheb, siis plokk ka Kuusakoskis?

Ka ideaalsete kepsude puhul võib tekkida õlituses mingi kala. Võistlusmootorid ei ole mõeldud kestma. Kes tahab külmkapi töökindlust ja eluiga või mingit garantiid, siis ainus garantii on see, et sa ei võida midagi, mis on nagu vastuolus võidusõidu olemusega.

Teatud riske peab võtma ja 7K pööret vast pole kuigi palju.


____________________________
_
20.03.2009 at 10:59
Moss
 
Kepsude taastamine
Rääkisin kodanikuga kes on olnud äkki mingi 3...4 erineva Estonia vormeli põlvkonna arendamise juures. Põhimõtteliselt katkestas mind poolelt lauselt ja ütles et pole mõtet riskida sellega, hakkab saalesid vahelt loopima. Muidugi võib ka korras kepsude puhul mingi jama tekkida, õlitus oligi vist üheksal juhul kümnest süüdlaseks või mis see statistika oligi.

Võidusõidus riskide võtmise kohapealt ei hakka vaidlema, oled selles maailmas sees. Mina mitte. Aga Opentrackil ideekohaselt sõidad niiehknaa võidu endaga, viiliks neid kümnendiksekundeid siis parem sõiduoskuse lihvimise läbi.
20.03.2009 at 11:50
sam
  
Kepsude taastamine
Kõik spetsiifilisemad asjad nagu kepsusilma remont, vändaliini liinihoonimine, dünaamiline balanseerimine jms olen lasknud Soomes teha. Eestis pole sellistele töödele usaldusväärset töökoda vajalike vahenditega.
20.03.2009 at 11:56
partel
  
Kepsude taastamine
Kujutle, et järgmine sõit on tunni vms aja pärast, mootor lahti, 2 kepsu vaja välja vahetada, ainus variant on need ovaalsed (kui mõõteviga polnud?) sisse panna.

Kas:

1. Abort race ja kojuminek
2. Paned need sisse ja loodad, et kestavad.

BTW, ovaalsed augud tulevad näiteks piirajas istumisel, kuna töötakti ajal peab keps kolbi alla tõmbama, mitte gaasid ei suru.


____________________________
_
20.03.2009 at 13:40
Sören
Kepsude taastamine
quote:
partel:
....

BTW, ovaalsed augud tulevad näiteks piirajas istumisel, kuna töötakti ajal peab keps kolbi alla tõmbama, mitte gaasid ei suru.


see sõltub vast sellest kuidas piiraja realiseeritud on?

____________________________
gts1000 & gl500 & w140
20.03.2009 at 13:47
Moss
 
Kepsude taastamine
quote:
partel: Kujutle, et järgmine sõit on tunni vms aja pärast, mootor lahti, 2 kepsu vaja välja vahetada, ainus variant on need ovaalsed (kui mõõteviga polnud?) sisse panna.

Kas:

1. Abort race ja kojuminek
2. Paned need sisse ja loodad, et kestavad.



Kujutle, et on olemas aeg ja raha neid kepse remontida

Kas:
1. Jätad midagi muud selle raha eest ostmata, teed kepsud korda ja sõidad suve ära või
2. viskad kepsud sisse lootuses et midagi ei juhtu, koduteel esimeselt Opentrackilt viskab Kernus kepsu küljepealt välja ja järgmised 4...5 üritust mõõdad teistele stopperiga aega... nii oma lõbuks. Sest lihtsalt ei ole seda 20kEEKsi uuesti välja käia.
20.03.2009 at 13:59 1 edit. Last edited 20.03.2009 at 14:06 by Moss
vvt
  
Kepsude taastamine
Milles siin nüüd probla on? Kui ise ei julge ja teised ei kõlba, siis kanna oma kepsud r-konestusse, maksa oma 500-1000 eurine arve ja sõida terviseks?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
20.03.2009 at 14:43
Astro SS
Kepsude taastamine
quote:
vvt: Milles siin nüüd probla on? Kui ise ei julge ja teised ei kõlba, siis kanna oma kepsud r-konestusse, maksa oma 500-1000 eurine arve ja sõida terviseks?
Oled sa nende hinnakirjaga kursis?

Ise olen nende teenuseid päris palju kasutanud ja hinnad on mõnel juhul odavamad kui meie riigis.

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
20.03.2009 at 14:48
vvt
  
Kepsude taastamine
Ei ole, repliik on rohkem selle kohta, et "put the money where your mouth is" - mis siin tuututada, saatku oma kola ära ja ärge halage siin. Mootorisport on üldse kallis nali, kui mootorisse ei jõua juppe osta, tuleks kabet mängida...

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
20.03.2009 at 14:52
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Kepsude taastamine   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.