register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Betoneeritud mootor  
Poster Message
urmas
Betoneeritud mootor
Ühel tuttaval on vana Chevy Nova, millele on paigaldatud 283 betoneeritud plokiga mootor. Mees käis sõitmas Vaasa võistlustel ja tõdes, et bena ei tule korralikult peale ja hing jääb kinni. Sellele vaatamata sai ajaks 12.9 lõppkiirusel 164 kmh. 60f aeg oli olnud 1,9. Nova tühikaal peaks olema 1300 kg. Piiraja oli seatud 7800 peale. Tundub, et autol on potentsiaali.
29.05.2002 at 17:43
Etz
Betoneeritud mootor
olen loll aga tahan teada:

mis on betoneeritud plokiga mootor?
29.05.2002 at 17:45
QRX
Betoneeritud mootor
Mootori ploki veesark on valatud segu tais, ehk betoneeritud. Pohiliselt kasutatakse tugevalt ylepuuritud silindritga ploki puhul piisava tugevusvaru saavutamiseks.
29.05.2002 at 18:04
Riho
Betoneeritud mootor
Olen ka loll, aga kuidas betoon asja jahutab või on see nii spets kone, et ainult korraks käima pannakse?
29.05.2002 at 18:06
peep
 
Moderator
Betoneeritud mootor
Jahutamine eriti ei toimugi, nende mootoritega tänaval ei sõideta. Vahel jäetakse osa kanaleid lahti, et natuke jahutaks. BTW päris dragsterimootoritel pole üldse veesärki.
29.05.2002 at 18:08
QRX
Betoneeritud mootor
Moelge loogiliselt, koige kuumem osa mootorist on kaaned, need ei ole betoneeritud ja seal ringleb jahutusvedelik ja need on voistluskoned, mitte tanavasoidu omad.
29.05.2002 at 18:11
LaSa
 
Moderator
Betoneeritud mootor
waau.. lahe :)
iga päev saab midagi uut teada!
29.05.2002 at 18:57
urmas
Betoneeritud mootor
Kui see mootor puki otsas oli, siis torkasin veepumba august sõrme sisse ja altpoolt tuli kohe betoon vastu. Betooni nivoo veesärgis olevat siiski veidi kõrgemal, aga mitte ploki servani. Küsisin täna siis omanikult, et palju sellesse projekti on läinud raha ja aega. Meie rahas oli seda ca 100k eeku (veerev kere, mootor jne). Mees on paaril õhtul nädalas seda autot ehitanud eelmise suve lõpust alates. Omanik väitis, et suurim töö olevat olnud turvakaarte tegemine. Auto on soome registris, kuid hetkel ülevaatus puudub. Mootor ongi pärit mingi dragsteri pealt ja olevat võimeline töötama kuskil üle 9000 pöörde.
29.05.2002 at 20:05
Olds
  
Betoneeritud mootor
Näed siis- betoneerijatele jälle tööd :lol
29.05.2002 at 22:49
madis
Betoneeritud mootor
Mis see ongi paris betoon voi ??? ei taha kohe uskuda. Akki ikka mingi eri segu (water jacket filler) ?
30.05.2002 at 12:12
jyrki
Betoneeritud mootor
I have used hard block in three engines, but not the curent one. It's done to make the cylinder walls thicker and it also ties some harmonics from the block. All the engines I have done have been street engines. Just like Olavi said, most of the heat is in the heads, I have filled the water jackets up to 2" without any effect on occling or the water temperatures. The oil temperature seems to rise quite a bit, but nothing that a synthetic oil couldn't handle. The stuff put in to block seems to be regular concrete. Some people have used Epoxy, which is lighter than concrete and works as well. The fill is done one side at a time bolting the main caps to the block and adjusting the deck horizontal. Then you just pour the hard block in from the water holes in the deck surface. After that you must tap the block with a rubber hammer or with a Pneumatic hammer which is more effective. The reason for this is to get the stuff spread evenly and to get all the air out of it. After that you just bolt the head on and let it harden a couple of days, and then the other side. This has to be done before machining since it alters the cylinder shapes slightly. In a "tall fill" you fill the water jackets up to the water pump passages to still allow the water to circulate in the heads.
30.05.2002 at 12:48
PlyVal64
Betoneeritud mootor
quote:
madis: Mis see ongi paris betoon voi ??? ei taha kohe uskuda. Akki ikka mingi eri segu (water jacket filler) ?
Täiesti tavaline betoon, mootoris olles lausa monoliitbetoon. Betoonil on praktiliselt samad termilise ruumpaisumise näitajad, kui malmil ja terasel. Seepärast kasutataksegi armatuuridena terast. Ja samamoodi võib tavalise ehitusbetooni valada jahutussärki. Aint et killustikul peab väga peen fraktsioon olema....
30.05.2002 at 13:16
MossOpel
Betoneeritud mootor
Elustaks uuesti seda unarusse jäetud teemat. Kas betoneeritud võiks olla ka bensiinimootor või kasutatakse seda nippi alkoholisegude mootorites?
Jyrki postitusest loen välja, et asi põhimõtteliselt ka tänavamootorites kasutatav. Milleks siis üldse vesi plokis käib?
30.11.2003 at 17:42
diesel
Betoneeritud mootor
möödund hooajal ju sõitis meil siin üks ütlemata kena ja kiire kohalik auto ka rõõmsasti betoneerituna ringi. ma ei tea, kas kvalifitseerub sinu mõistes tänavaautoks masin, millega rahumeeli näituseks tallinnast tartu sõidetakse.
30.11.2003 at 17:51
MossOpel
Betoneeritud mootor
Ole hea ja räägi lähemalt :)
30.11.2003 at 17:53
diesel
Betoneeritud mootor
well, ega ma nüüd miskit väga tarka ka kosta ei mõista, aga äkki erkkil on rohkem infi asja kohta.
30.11.2003 at 17:54
Erkki
  
Betoneeritud mootor
Möödunud suve lõpul sai sõidetud betoneeritud mootoriga nii tänaval kui ka stripil ja ma ei täheldanud küll mingeid jahutamise probleeme. Seier seisis 185 F no problemo. Mootoriploki allosas oli betooni kõigest ~2,5 cm jagu, samas kui jahutussärgi kogusügavus on u. 15 cm.
Jahutusprobleemid tekivad ilmselt siis, kui valada plokk vähemalt poolest saadik st. kuni veepumba alumise servani.
Tulevikus, kui veel on vaja midagi betoneerida, siis kasutaksin juba kuumakindlat EPO't. EPO'l on see eelis, et ta ei muuda silindrite kuju, kuna ta jääb kergelt elastne. Betoon on aga sama kalk nagu malm ning kuivades/kivistudes lükkas silindrid ellipsisse. Pärast pidin silindrid üle puurima.
Hope this helps.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
30.11.2003 at 18:41
MossOpel
Betoneeritud mootor
Aga miks just 2.5 cm? Pealpool seda pani siis vesi ringi nagu muidu, jah?
30.11.2003 at 19:40
928boy
Betoneeritud mootor
Ka seeriaautodel on mootoriplokid teinekord nii valatud, et silindrite ümber veesärki eriti palju pole - seal küll bettonist asi kaugel, kuid põhimõte sama. Kui ma ei eksi, siis näiteks võiks siin tuua kasvõi porge 968. Nagu eelpool juba mainitud, tekib valdav osa kuumusest kaantes ning ülejäänust valdav osa silindrite ülemises osas ehk alla ei olegi jahutust tarvis. Ise arvan, et parim viis ploki tugevdamiseks (küll veidi kulukam ja keerulisem) oleks vastavale kõrgusele joota piisava paksusega plaat = kergem, kestvam ja tugevam. Vähemalt aluploki puhul.
30.11.2003 at 20:17
partel
  
Betoneeritud mootor
Eks see betoneerimine on tegelikult hädavariant.

Õige lahendus on ikkagi uus plokk, mis küll suurusjärgus $2K maksab (malm), aga ega betoneerimist vajav mootor ka päris tasuta ole.

30 aastat vana ploki aretamine võib minna üsnagi kalliks ja ta on ikkagi kehvem kui uus plokk.

Ehk on mõistlikum kohe vana plokk maha müüa ja korralik uus osta, millel potentsiaali 648 cid (10.6L) ja 2000+ hj.

____________________________
_
01.12.2003 at 11:20
askeldaja
 
Betoneeritud mootor
quote:
Erkki: Möödunud suve lõpul sai sõidetud betoneeritud mootoriga nii tänaval kui ka stripil ja ma ei täheldanud küll mingeid jahutamise probleeme. Seier seisis 185 F no problemo. Mootoriploki allosas oli betooni kõigest ~2,5 cm jagu, samas kui jahutussärgi kogusügavus on u. 15 cm.
Jahutusprobleemid tekivad ilmselt siis, kui valada plokk vähemalt poolest saadik st. kuni veepumba alumise servani.
Tulevikus, kui veel on vaja midagi betoneerida, siis kasutaksin juba kuumakindlat EPO't. EPO'l on see eelis, et ta ei muuda silindrite kuju, kuna ta jääb kergelt elastne. Betoon on aga sama kalk nagu malm ning kuivades/kivistudes lükkas silindrid ellipsisse. Pärast pidin silindrid üle puurima.
Hope this helps.

Tähendab, betoon mängib kuivades ikkagi kohe sedavõrd, et silindrid on peale kuivamist oluliselt muutunud oma geomeetrias? Aga kui oleks tegemist suht minimaalse, madala betoneerimistasemega? Ikkagi lükkab ära?

Kas millegagi veel tehakse peale nt. kuumakindla EPO?

02.04.2008 at 13:49
partel
  
Betoneeritud mootor
Küsi Jyrki käest.

Aga ikkagi, milleks seda vaja? Kui on nii karm projekt, s.t. $$$, siis uus plokk on ikka hea mõte. See ei ole ühekordne kulu, vaid investeering.

http://rehermorrison.com/techTalk/34.htm

Plokk on ikkagi vundament, kas on mõtet maja sohu ehitada?

____________________________
_
02.04.2008 at 14:11
Olds
  
Betoneeritud mootor
quote:
partel: Küsi Jyrki käest.

Aga ikkagi, milleks seda vaja? Kui on nii karm projekt, s.t. $$$, siis uus plokk on ikka hea mõte. See ei ole ühekordne kulu, vaid investeering.

http://rehermorrison.com/techTalk/34.htm

Plokk on ikkagi vundament, kas on mõtet maja sohu ehitada?

Sul on täiesti õigus Pärtel kuid iga mees endale siiski ei suuda lubada uut plokki ja puhtalt näit. SB Moparile hetkel veel ei toodetagi aftermarket plokke. (küll aga BBM) Pidavat olema küll aja küsimus kuid jah...senikaua kuni see turule pole tulnud, peame me SB mehed leppima olemasolevaga. Muidugi on võimalus hakata ehitama R3 / R5 tehnikat kuid jah...nendest rahanumbritest ma siin pajatama ei hakka ;)
Muidugi on kordades turvalisem ja tihtipeale lõppkokkuvõttes odavam ehitada 500+ jõuline mootor aftermarket plokile kuid senikaua kuni seda võimalust (loe:raha) pole peab leppima kõige muu turvaelementidega nagu block filling ja girdle plate.
Muidugi kõvatatakse ka USA foorumites kuidas vanale stock plokile mis vabalthingavana toodab 500+ ja lisaks 300-400 gaasi pähe, et peab vastu küll jnejne kuid neid plokke, mis selle vastu peavad on ehk protsentuaalselt kaks tükki kümnest. Ehk siis veelkord -ei maksa kõike seda foorumi blabla-d puhta kullana võtta ;)

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
02.04.2008 at 16:17
askeldaja
 
Betoneeritud mootor
quote:
partel: Küsi Jyrki käest.

Aga ikkagi, milleks seda vaja? Kui on nii karm projekt, s.t. $$$, siis uus plokk on ikka hea mõte. See ei ole ühekordne kulu, vaid investeering.

http://rehermorrison.com/techTalk/34.htm

Plokk on ikkagi vundament, kas on mõtet maja sohu ehitada?

Täiesti mõistan ja ilmselt selliste plaanide juures tulebki täitsa uus plokk.

Hetkel on tegelikult kavas lihtsalt ühe mootori kallal "rehepappi" teha, rohkem loomkatsetus või midagi sellist.
02.04.2008 at 16:28
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Betoneeritud mootor  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.