register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kummiott  
Poster Message
vvt
  
Kummiott
Tahaksin soovitada kõikidele kompaniid nimega Kummiott, mis pesitseb Suur-Sõjamäel. Nende hoolitsus klientide eest oli märkimist väärt! Suvel sai sealt ostetud rehvid ja lastud ka monteerida. Kuigi mehi sai selle eest hoiatatud, siis rattapoldid olid ikkagi suruõhuga kinni keeratud sellise jõuga, et minu momentvõti (25 kg) nii palju ei näidanudki ja poldid sai lahti 1,5 meetrise toruga võtit pikendades ja mõttes paludes, et poldid ei murduks.. Aga see oli väike probleem. Nimelt olid ka salapoldid sama menetlusega kinni keeratud, 2 keeramise pidas salapoldivõti vastu, kuid kolmandaga murdusid kõvasulamist tihvtid ära. Kuna tegemist oli päris kallite ja kvaliteetsete poltidega, siis olid lihtuma määratud ka igasugu katsed kodugaraazi tingimustes võtit parandada, poldile mutreid otsa keevitada jms. Lõpuks sain kätte autovaraste kombel - sõites teiste lahtikeeratud poltidega umbes pool tundi ringi. Neljandaga aga polnudki probleemi, sest see oli näpuga sisse keeratud ja eraldus näpitsate abil. Südametäiega mõtlesin, et oleks pidanud vist jätma rehvivahetuse pooleli ja minema nr 50 võtme abil õigust nõudma. Kuna ma juba võtme puruks keerasin ja lõpuks poldi ise kätte sain, siis pole muidugi enam mõtet protsessida. Kokkuvõttes jobude tavotituukrite töö tulemus - pool päeva närvide rikkumist ja 800 kr puruks keeratud võti. Täitsa juhus, et seda protseduuri ei pidanud kuskil tee ääres tegema. Autoga kaasas oleva rattavõtmega ei tulnud need poldid lahti ei keerates ega peal hüpates.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.10.2009 at 10:17 1 edit. Last edited 26.10.2009 at 10:18 by vvt
kenu
Kummiott
Ma ei oleks kohe nii kriitiline, võibolla oli lihtsalt tegemist inimliku eksimusega.
Sa ise tegid ka valesti, et hakkasid ise mässama, eriti kui endal veel pea ja käed nõrgavõitu.
Kui nägid, et lahti ikka ei tule, siis kohe firmasse tagasi ja lasknud asi korda teha.
26.10.2009 at 11:03
sten666
Kummiott
Tüüpiline probleem rehvivahetusega. Ma arvan, et sellist asja pole ainult Kummioti juures juhtunud. Heas rehvitöökojas pannakse ratta poltidele/mutritele ka (vase vms) määret , et järgmine hooaeg paremini lahti tuleks.
26.10.2009 at 11:09
Marko L
 
Kummiott
Neid erinevaid probleeme tekib igalpool.
Eelmine aasta jäeti Muraka juures ühel meie autol esirehvi poldid lahti.
Õnneks nägin, et ratas jumala viltu all ja kohe lasti kinni see.
Rohkem pole probleeme olnud.

____________________________
Ford Mustang Club Estonia
66" Ford F600
96" Camaro Z28
26.10.2009 at 11:33
mikimouse
Kummiott
ja selliste probleemide vältimiseks mõned firmad ei võtagi endajuurde igasugu "praktigante" tööle....

____________________________

26.10.2009 at 12:15
Duality
 
Kummiott
See võib-olla ka rutiinist ehk algul kui mees tööle läks oli hooliks ja jälgis pingsalt kõike aga mingi aja möödudes viskas kopa ette ja nüüd teeb tööd ''tuimalt''.
26.10.2009 at 13:02
jan22
 
Kummiott
Kummiott*iga paari aasta tagune kogemus:
Läksin poja rolleri (R12) rehve sinna vahetama,töömees oli asjalik ja tegi töö kiirelt ära ja jäin ülemust ootama,et kulud kanda.
Seal mingi paksemapoolne ülemus kes võtab hinnad laest,algul küsis rolleri rehvi vahetuse eest sama hinna mis jeebi rehvi vahetuse eest,kui mainisin et selle raha eest oleks saanud mujal kahel rolleril rehvid vahetada siis küsis mis mujal sama töö eest küsitakse,mainisin et poole vähem,ok siis tema võtab ka nii nagu teised.Hinnakirjas rolleri rehvi(üldse R12 polnud) vahetust polnud.
Suhtumiselt oli ülemusel et mis siis käid siin!
Krabasin oma rehvid tol korral kaenlasse ja kadusin ning peale seda kogemust pole sinna enam astunud!


Kunagine väga positiivne kogemus on Tartu mnt. Vianor'i (ei reklaami firmat) töömeestega, töötasin ise seal lähedal. Olin ise juba neli padrunit puruks keeranud ja läksin sinna küsima et kas mehed teavad kuidas selliseid polte lahti saada.Üks töömees(küsis et kuidas ma lahtiste poltidega ära sõidan,mainisin et olen siin kõrval kohe,pole hullu midagi) tuli kohe oma püstoliga juurde ning kõristas mutrid hetkega lahti. Kui küsisin et mis võlgnen siis mees mainis et ei midagi oleme ju naabrid,ei saanud lihtsalt aitähh'iga ära tulla.

____________________________
Galerii: http://live.hot.ee/gallery/show_gallery?id=918506
http://www.matkaauto.com/
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_1276
26.10.2009 at 15:57 2 edits. Last edited 27.10.2009 at 10:52 by jan22
Timo
  
Kummiott
See probleem on sama vana, kui rehvivahetus :D . Ise ka kirunud ja polte padruneid murdnud, kui kliendi autol poldid ikka ´´korralikult´´ kinni keeratud. Eriti lollus on vargapolte kinni kägistada, sest üldjuhul võtmed nõrgavõitu. Siiamaani olen ainult ühes töökojas näinud, kus momentvõtmega rattad alla keerati. sai siis kohe küsitud, et mis põhjusel??? Vastuseks sain, et ei viitsi enam klientidega vaielda sellel teemal ja praktikandid ei tunneta, kui kõvasti olema peab ja tõmbavad käginal kinni, niipalju kui võti laseb, või palju käes pähklit on.
Ise momentvõtit ei kasuta, ja siiamaani pole keegi tagasi tulnud, et ei saa lahti, või vastupidi, et ratas oleks alt ära kadunud.

____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935
26.10.2009 at 19:15
johndoe
Kummiott
seda esineb esindustelgi :D Mina käin koguaeg ühes kohas oma 2 ja firma 4 autoga ning kõigil masinatel pannakse viimane kord momentvõtmega
26.10.2009 at 19:49
mambr
Kummiott
Ma ei saa aru, mis "tunnetus"? Rattapoldid käivad kinni momentvõtmega ja punkt. Vähemalt minu firmas on asi nii. Varem oli omal ka probleeme rehvipostidega, et pärast keevita mõni mutter otsa, et lahti saada. Sead siuksed, kes ei viitsi korralikult tööd teha ja kiidavad takka, et ma "tunnen" küll kui kõvasti ma püstoliga lasen. Ei tunne sellised tropid midagi. Väga palju loeb materjal ja poldi/mutri koonus. Lased sama moodi lok-lok-lok ja on üks velg kinni 100Nj ja teine velg (teisest materjalist, teised poldid...) üle 200Nj. Olen katsetanud, et näha, kas saab tunnetuse kätte, aga klientide autod kõik ainult njuutonvõtmega lõpp-pingutus ja pole ma veel ühtegi näinud, kes tuleb tagasi ja kurdab, et liiga kinni.

____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532
26.10.2009 at 20:50
taaniel
Kummiott
Harige mind ka, mille järgi ja palju neid njuutoneid olema peab? Endalgi varsti tuleb minna...
26.10.2009 at 00:59
Timo
  
Kummiott
quote:
mambr: Ma ei saa aru, mis "tunnetus"? Rattapoldid käivad kinni momentvõtmega ja punkt. Vähemalt minu firmas on asi nii. Varem oli omal ka probleeme rehvipostidega, et pärast keevita mõni mutter otsa, et lahti saada. Sead siuksed, kes ei viitsi korralikult tööd teha ja kiidavad takka, et ma "tunnen" küll kui kõvasti ma püstoliga lasen. Ei tunne sellised tropid midagi. Väga palju loeb materjal ja poldi/mutri koonus. Lased sama moodi lok-lok-lok ja on üks velg kinni 100Nj ja teine velg (teisest materjalist, teised poldid...) üle 200Nj. Olen katsetanud, et näha, kas saab tunnetuse kätte, aga klientide autod kõik ainult njuutonvõtmega lõpp-pingutus ja pole ma veel ühtegi näinud, kes tuleb tagasi ja kurdab, et liiga kinni.

Kulla mees, kui sul keegi on ikka nii tibla seal olnud, et tahab püstoliga lõpp pingutust teha, siis palju õnne sulle, päris pädevad poisid sul seal. Püstol on ainult töö lihtsustamiseks, et võtmega palju kruvima ei peaks ja aega säästaks.

____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935
27.10.2009 at 09:20
spinner
Kummiott
Timo, sa lugesid seda teksti ikka mõttega või on viha kellegi vastu su silmad pimestanud?
Mina loen selgelt välja, et kodanik mambr kasutab oma firmas lõplikuks kinnikeeramiseks ainult momentvõtit! Ja tema niinimetatud äng on suunatud selliste rehvifirmade vastu kus tehakse lõplik pingutus mugavusest ainult püstoliga :)
27.10.2009 at 10:31
vvt
  
Kummiott
quote:
kenu: Ma ei oleks kohe nii kriitiline, võibolla oli lihtsalt tegemist inimliku eksimusega.
Sa ise tegid ka valesti, et hakkasid ise mässama, eriti kui endal veel pea ja käed nõrgavõitu.
Kui nägid, et lahti ikka ei tule, siis kohe firmasse tagasi ja lasknud asi korda teha.


Inimlik eksimus on seal minu poolt see, et ma ei passinud jorssidel selja taga.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
27.10.2009 at 10:50 3 edits. Last edited 27.10.2009 at 10:57 by vvt
anryo
  
Kummiott
Olen aastate jooksul tööautoga Oscarrehvides käinud ja seal on iga kord alati momentvõtmega viimane pingutus käinud. Soovitan.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
27.10.2009 at 12:28
rollingjack
 
Kummiott
quote:
taaniel: Harige mind ka, mille järgi ja palju neid njuutoneid olema peab? Endalgi varsti tuleb minna...

Sõltuvalt poldi jämedusest 90-130 Nm.

Ah, mis sest Kummi Otist siin nii kiruda, juhtub ka teistel samamoodi.
Pole ka Oskarerehvid ega Vianor jt. mingid inglid. Sõltub otseselt töömehest.
27.10.2009 at 21:45
jan22
 
Kummiott
quote:
rollingjack:
quote:
taaniel: Harige mind ka, mille järgi ja palju neid njuutoneid olema peab? Endalgi varsti tuleb minna...

Sõltuvalt poldi jämedusest 90-130 Nm.

Ah, mis sest Kummi Otist siin nii kiruda, juhtub ka teistel samamoodi.
Pole ka Oskarerehvid ega Vianor jt. mingid inglid. Sõltub otseselt töömehest.


Täpselt nii ongi,väga palju firma mainest on kinni töömehes kes sinu autot teeb,tavaliselt rahakoguja on alati meeldiva suhtumisega aga naeratavat/positiivset töömeest näeb harva!
Loogiline et kõigil juhtub,kuid oluline on kuidas klienti suhtutakse kui kahju on talle tehtud.
Laest tööhinda otsida on ka naljakas,kõik hinnad peaks kliendile lihtsalt leida olema,mitte et pean iga asja eraldi küsima!

____________________________
Galerii: http://live.hot.ee/gallery/show_gallery?id=918506
http://www.matkaauto.com/
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_1276
28.10.2009 at 10:01
cce
Kummiott
Kunagi sai ka ise momentvõtmega keeratud ja kasutasin kõigil autodel jõudu 110Nm.
Pole üksi logisema hakand ega lahti tulemata jätnud.Kummivahetus teenust olen tarbinud
Viimsi Kummis.Seda siis ainult velgedele, a`la vana maha ,uus peale.Rataste vahetus
toimub kodus.Hea hommikune harjutus paar korda aastas ja kui aastaid mitmel autol
sama asja teind siis näen juba kokkuhoidu:)
(kui kolmel või neljal autol aastas kaks korda pastlaid ümber visata...arvutage ise)

Isegi naine sai aru,et hea on omada mitu jooksu velgi :devil
28.10.2009 at 10:32
Astro SS
Kummiott
quote:
cce: Kunagi sai ka ise momentvõtmega keeratud ja kasutasin kõigil autodel jõudu 110Nm.
Pole üksi logisema hakand ega lahti tulemata jätnud.Kummivahetus teenust olen tarbinud
Viimsi Kummis.Seda siis ainult velgedele, a`la vana maha ,uus peale.Rataste vahetus
toimub kodus.Hea hommikune harjutus paar korda aastas ja kui aastaid mitmel autol
sama asja teind siis näen juba kokkuhoidu:)
(kui kolmel või neljal autol aastas kaks korda pastlaid ümber visata...arvutage ise)

Isegi naine sai aru,et hea on omada mitu jooksu velgi :devil

Mul on ka kõik rehvid velgedel ja ise vaatad millal on õige aeg neid alla toppida.


Kas enamus siinsest tegelastest vahetab 2 korda aastas kantoonesi ühtedele ja samadele velgedele? :uhoh

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
28.10.2009 at 12:32
tfr
 
Kummiott
quote:
Astro SS: Kas enamus siinsest tegelastest vahetab 2 korda aastas kantoonesi ühtedele ja samadele velgedele? :uhoh

Eks see sõltub autost. Lagunal näiteks oli mul 17" minimaalne velg, mis alla läks - mõistlikud veljed selles mõõdus algavad kusagilt suurusjärgust 3-4k tükist ehk siis 12-16k/ring. Aastane rehvivahetuskulu sama velje peal on 2x400 ehk 800 krooni - lihtne matemaatika ütleb, et järelikult peaks seda autot vähemalt 15 aastat pidama, et kahtede velgede omamine rahaliselt tulusam oleks.
28.10.2009 at 12:53
viplala
Kummiott
See poltide kinni jäämine sõltub teinekord ka poldi-poldi koonuse-velje poldiava kujust või kurat teab millest veel. Mul on ühed valukad, kuhu poldid kinni jäävad. Topi sinna vasemääret või mida iganes. Iga aasta rehvide vahetusel ripu toruga poltide otsas.
28.10.2009 at 12:54
vvt
  
Kummiott
quote:
tfr: Eks see sõltub autost. Lagunal näiteks oli mul 17" minimaalne velg, mis alla läks - mõistlikud veljed selles mõõdus algavad kusagilt suurusjärgust 3-4k tükist ehk siis 12-16k/ring. Aastane rehvivahetuskulu sama velje peal on 2x400 ehk 800 krooni - lihtne matemaatika ütleb, et järelikult peaks seda autot vähemalt 15 aastat pidama, et kahtede velgede omamine rahaliselt tulusam oleks.

Noh, eks igapäevaauto valikul on üheks kriteeriumiks ka auto pidamise logistika ju. Tasub vältida igasugu kentsakate relvimõõtudega autosid (nt Smart). Minuarvates pole tüüpilise, 2l mootori ja 1800 kilo täismassiga auto puhul mitte mingit vajadust 17' velgi kasutada. Sellistel lainetavatel ja lagunenud teedel ei anna need juurde midagi, küll aga söövad kiires korras veermikku, rehvid ja topeltveljed maksavad krõbedalt. Osa autofirmad lihtsalt arvavad, et on väga hüpesuper komplekteerida autosid hiigelsuurte ratastega, fancy look jne. Tarbetu lisakulu, mis tegelikult lisaväärtust ei tooda. Mul on igapäevaautod kõik seni olnud 15'' ratastega, põhjuseks rehvide odavus, topeltvelgede odav hind (sain nt talverataste alla lubada valuveljed - mis maksid naljahinda) ning käiguosa pikem vastupidavus. Ausalt öelda ei meenugi, millal ma viimati nt sharniiri pidin vahetama. Uue auto liisijatel see muidugi pilli ei puhu, aga seda olen ise ära näinud, mida liigjäiga auto kerega juhtub.

Last, but not least - elu näitab, et rehvide ringilappamine on ebapraktiline ja tülikas. Eriti kui talv äkki tuleb ja iga rehvijorss deklareerib 2 nädalast järjekorda. Pluss rehvivahetajad ei viitsi veljeservi puhastada ja paari vahetuse järel laseb ratas juba parasjagu niipalju läbi, et nädalaga sealt 0,3-0,5 bar lahkub. Ja siis sõidetakse pooltössude kummidega või käiakse iga nädal Statoilis käsi määrimas. Ehk igaühe asi, millele raha kulutada, aga talveratastele peaks juba autot ostes mõtlema ja vajadusel surama teised veljed liisingusse sisse (olen ise autosid ostes samamoodi teinud-hanke osa on ka teised veljed talverehvidega).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.10.2009 at 14:19 4 edits. Last edited 28.10.2009 at 14:26 by vvt
viplala
Kummiott
Eks on nii ühte kui teist, Kui autofirma tahab autole paremaid pidureid, paigaldatakse tavaliselt suuremad kettad, mis omakorda välistab väiksemad veljed. Teine asi on see, et võta näiteks mingi suurem auto, A8 või mis iganes ja kujuta nüüd ette 15 tolli sinna alla. Samuti peab arvestama kurvisuutlikusega teatud kiirusel. Ega autosid ei toodeta aint selle mõttega, et äkki mingil vandil kuskilt kolkakülast ei ole pappi rehve alla osta.
28.10.2009 at 14:39
mrtn
Kummiott
mõned tootjad teevad oma pekkveljed nii täpsed ja ebastandardsed, et sa ei saa nö tarvikvelgi alla pannagi, kuna kusagilt hakkab vastu pidurit käima. nõrgema närviga inimene ilmselt läheb ja ostab mõõdu võrra suuremad. ma käiasin pidurisadulast tüki maha :evil
28.10.2009 at 14:54
tfr
 
Kummiott
quote:
vvt: Minuarvates pole tüüpilise, 2l mootori ja 1800 kilo täismassiga auto puhul mitte mingit vajadust 17' velgi kasutada.

Nagu ma ütlesin, siis antud autol (2.0T/205hp) on esimesed pidurikettad nii suured, et alla 17" velg lihtsalt füüsiliselt alla ei lähe.

Jah, loomulikult oleks võinud ka 1.6-liitrise ökoversiooni osta, sellele oleks 15 ka läind :)
28.10.2009 at 15:47
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kummiott  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.